plopsaland
zaterdag 21 juli 2012 om 13:51
Wij zijn er laatst geweest met onze kinderen van 2 en 4. Die van 2 had het net zo leuk gehad in een gewone speeltuin. De 4 jarige heeft zich aardig vermaakt, maar ik denk ook dat hij het net zo leuk had gehad in een andere indoor speeltuin. Dat had ons ook tientallen euro's gescheeld, want ik vond het wel vreselijk duur voor een peuter en een kleuter.
zaterdag 21 juli 2012 om 16:44
Of je in een attractie mag, wordt bepaald door je lengte (bij Plopsa Indoor Coevorden iig, van de andere Plopsa parken weet ik het niet).
Onze dochter (2jr 10mnd) is 94 cm en had de pech dat veel dingen vanaf 96 cm toegankelijk waren. Dat werd ook elke keer gecontroleerd bij elke attractie d.m.v. een meetstok en d.m.v. de stempel die ze bij de kassa op haar hand had gekregen.
Dus meet je dochter even op en kijk dan op de website van het park welke attracties voor je dochter toegankelijk zijn. Dan kun je zelf bepalen of je het de moeite en het geld al waard vindt.
Persoonlijk zou ik een jaar wachten.
Onze dochter (2jr 10mnd) is 94 cm en had de pech dat veel dingen vanaf 96 cm toegankelijk waren. Dat werd ook elke keer gecontroleerd bij elke attractie d.m.v. een meetstok en d.m.v. de stempel die ze bij de kassa op haar hand had gekregen.
Dus meet je dochter even op en kijk dan op de website van het park welke attracties voor je dochter toegankelijk zijn. Dan kun je zelf bepalen of je het de moeite en het geld al waard vindt.
Persoonlijk zou ik een jaar wachten.
zaterdag 21 juli 2012 om 16:51
zaterdag 21 juli 2012 om 20:33
quote:pitamientje schreef op 21 juli 2012 @ 16:51:
[quote]eiland schreef op 21 juli 2012 @ 14:05:
Indoor Hasselt is leuk. Meet haar even op (lengte), dan weet je of ze in veel attracties kan. Volgens mij krijg je nu via Scapino fikse korting.[/quote]
Waar kan ik dat vinden? Op de Scapino site zie ik het niet?http://www.scapino.nl/nie ... is-2e-plopsa-entreekaart/
[quote]eiland schreef op 21 juli 2012 @ 14:05:
Indoor Hasselt is leuk. Meet haar even op (lengte), dan weet je of ze in veel attracties kan. Volgens mij krijg je nu via Scapino fikse korting.[/quote]
Waar kan ik dat vinden? Op de Scapino site zie ik het niet?http://www.scapino.nl/nie ... is-2e-plopsa-entreekaart/
woensdag 25 juli 2012 om 23:45
quote:eiland schreef op 21 juli 2012 @ 20:33:
[...]
http://www.scapino.nl/nie ... is-2e-plopsa-entreekaart/En nu mijn volgende vraag: weet iemand tot wanneer deze actie loopt? Of is dat ook tot januari 2013? Ik kan het niet terugvinden. De HEMA actie loopt nl maar tot 31 juli en de kaartjes zijn maar geldig tot 2sept en wij gaan 22 sept.
[...]
http://www.scapino.nl/nie ... is-2e-plopsa-entreekaart/En nu mijn volgende vraag: weet iemand tot wanneer deze actie loopt? Of is dat ook tot januari 2013? Ik kan het niet terugvinden. De HEMA actie loopt nl maar tot 31 juli en de kaartjes zijn maar geldig tot 2sept en wij gaan 22 sept.
donderdag 26 juli 2012 om 08:49
quote:Annali70 schreef op 26 juli 2012 @ 08:39:
Ik hoorde laatst van een vriendin die in de gehandicaptenorganisaties werkt dat Plopsaland mensen met een handicap ( zowel verstandelijk als lichamelijk) weigert toe te laten tot hun attracties......niet zo sympathiek vond ik dat!
Als je daar zelf op zoekt, is het een pak genuanceerder, zoals bijv. dit stuk uit een artikel:
quote:"Uit onderzoek is gebleken dat het risico op ongevallen in De Boomstammetjes behoorlijk groot is, en zeker voor mensen met een fysieke en/of mentale handicap", legt parkmanager Wim Wauters uit. Het grootste risico bij de attractie bestaat erin dat het om een continue attractie gaat waar geen beugels of riemen in zitten. De kans bestaat dat individuen zouden rechtstaan of eruit klimmen. "Ouders zeggen wel hun kinderen te kennen, maar wij kennen onze attracties het best. We kunnen geen enkel risico lopen", zegt Wauters.
Mensen met een mentale handicap mogen niet langer in 4 attracties, voor mensen met een fysieke handicap gaat het om 19 attracties. Plopsaland heeft ook een folder voor mensen met een beperking met een overzicht van de te mijden attracties. Aan de attracties zelf wordt ook aangeduid dat er beperkingen zijn.
De vereniging Downsyndroom Vlaanderen vindt de nieuwe reglementering wel kunnen, maar nuanceert toch. "We zijn blij dat de veiligheid van gehandicapten verzekerd wordt. Maar het moet eerder een leidraad zijn dan een strikte regel. Elke ouder kent de gehandicapte veel beter dan een jobstudent die aan zo'n attractie staat", luidt het in Het Nieuwsblad.bron
Ik hoorde laatst van een vriendin die in de gehandicaptenorganisaties werkt dat Plopsaland mensen met een handicap ( zowel verstandelijk als lichamelijk) weigert toe te laten tot hun attracties......niet zo sympathiek vond ik dat!
Als je daar zelf op zoekt, is het een pak genuanceerder, zoals bijv. dit stuk uit een artikel:
quote:"Uit onderzoek is gebleken dat het risico op ongevallen in De Boomstammetjes behoorlijk groot is, en zeker voor mensen met een fysieke en/of mentale handicap", legt parkmanager Wim Wauters uit. Het grootste risico bij de attractie bestaat erin dat het om een continue attractie gaat waar geen beugels of riemen in zitten. De kans bestaat dat individuen zouden rechtstaan of eruit klimmen. "Ouders zeggen wel hun kinderen te kennen, maar wij kennen onze attracties het best. We kunnen geen enkel risico lopen", zegt Wauters.
Mensen met een mentale handicap mogen niet langer in 4 attracties, voor mensen met een fysieke handicap gaat het om 19 attracties. Plopsaland heeft ook een folder voor mensen met een beperking met een overzicht van de te mijden attracties. Aan de attracties zelf wordt ook aangeduid dat er beperkingen zijn.
De vereniging Downsyndroom Vlaanderen vindt de nieuwe reglementering wel kunnen, maar nuanceert toch. "We zijn blij dat de veiligheid van gehandicapten verzekerd wordt. Maar het moet eerder een leidraad zijn dan een strikte regel. Elke ouder kent de gehandicapte veel beter dan een jobstudent die aan zo'n attractie staat", luidt het in Het Nieuwsblad.bron