Welke ventilator?

24-06-2026 11:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben al 2 ventilators maar zitten maar 3 standen op. Iemand hier ervaring/tips of er betere ventilators zijn? En dan vooral vwb verplaatsing van lucht, of het dus frisser aanvoelt. Geluid is geen issue
jannie wijzigde dit bericht op 24-06-2026 11:45
25.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Een ventilator koelt niet af, die verplaatst alleen de lucht die er al is.

Voor koelen van de lucht heb je een airco of een luchtkoeler nodig .

https://www.bol.com/be/nl/l/luchtkoeler ... 3EQAvD_BwE
hecamel wijzigde dit bericht op 24-06-2026 11:13
Reden: Linkje toegevoegd
51.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk met deze hitte dat je moet pakken wat je pakken kan want veel is uitverkocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies, wij hebben nog een poging gedaan een mobiele airco te bestellen, leek gelukt te zijn, maar toen werd de order toch nog gecancelled :/ En in de winkel was geen enkele ventilator meer te krijgen (laat staan een mobiele airco).
Alle reacties Link kopieren Quote
Duux
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Alle reacties Link kopieren Quote
Een ventilator koelt niet af. Die blaast de (warme) lucht gewoon rond. Kan zeker wel verkoelend aanvoelen maar zijn je verwachtingen realistisch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Joppie schreef:
24-06-2026 11:40
Duux
Duux heb ik vaker voorbij zien komen, welke is de beste qua kwaliteit/prijs verhouding?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jannie schreef:
24-06-2026 11:47
Duux heb ik vaker voorbij zien komen, welke is de beste qua kwaliteit/prijs verhouding?
Ik heb één bij Bol gekocht maar die is moment niet leverbaar. Is één met 26 standen, statief, timer en nachtmodus, zeer zuinig en met afstandbediening.

Zoiets

https://www.bol.com/nl/nl/p/duux-whispe ... androidapp
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Alle reacties Link kopieren Quote
Absoluut Duux, beste ventilator ooit.
Ik heb zelf een Whisper 2 en een Whisper 3 (allebei 26 standen en heel stil), zeer tevreden over.

Maar ze zijn vrijwel overal uitverkocht momenteel...
Blond hair, don't care.
Alle reacties Link kopieren Quote
Er stond laatst een goed artikel in het AD over de voor- en nadelen van verschillende apparaten voor afkoeling in huis.
De ventilator komt er helemaal niet slecht uit, zie dikgedrukt hieronder (ik plak maar een klein deel van het artikel omdat het achter een betaalmuur staat)



De belangrijkste tip komt nog vóór de aankoop van deze apparaten. „Warmte die je huis niet binnenkomt, hoef je ook niet weg te werken”, zegt Tresoor. „Dat betekent: zonwering omlaag, ramen, deuren en gordijnen overdag dicht, en pas luchten als het buiten koeler is dan binnen.”

Maar als het ondanks alles te warm blijft, maakt de keuze voor het apparaat veel uit voor de kosten.

Wat kost een ventilator aan stroom?
Het inzetten van een ventilator is veruit de goedkoopste manier om verkoeling te krijgen. Volgens de berekening van Milieu Centraal verbruikt een ventilator bij gemiddeld gebruik van 110 uur per jaar ongeveer 5,5 kilowattuur stroom. Bij een stroomprijs van 21 cent per kilowattuur (de verwachte gemiddelde stroomprijs in de komende vijftien jaar) komt dat neer op iets meer dan 1 euro per jaar.

Een belangrijke kanttekening: een ventilator maakt de lucht niet echt kouder. Maar hij verplaatst wel lucht, waardoor zweet sneller verdampt. Je lichaam voert warmte daardoor beter af. „Een ventilator kan daarom al heel veel verkoeling bieden”, zegt Oppenoorth. „Het is veel efficiënter dan een airco. Dus het kost uiteindelijk veel minder stroom.”
Blond hair, don't care.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een eurom ventom silent comfort. Die is echt verrassend goed voor normale zomerse dagen. Nu staat die ook aan en was het tot 12 uur nog oke, maar heb toch echt nu wel de mobiele airco erbij aangezet en dat scheelt echt fors, zelfs nog op de laagste stand van de airco. Op alleen mijn ventilator zou ik dit soort dagen niet overleven.

Maar dat ligt niet aan het type ventilator, want dat is echt een prima ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees in dit topic over een actie met Duux bij AH: thuis/staande-ventilator-slaapkamer/lis ... 2?start=50

Ik zou rennen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
24-06-2026 12:38
Ik lees in dit topic over een actie met Duux bij AH: thuis/staande-ventilator-slaapkamer/lis ... 2?start=50

Ik zou rennen.
Ik vrees dat ik dan terug in de tijd moet rennen want is een topic van vorig jaar zo te zien :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jannie schreef:
24-06-2026 12:51
Ik vrees dat ik dan terug in de tijd moet rennen want is een topic van vorig jaar zo te zien :lol:
Oh zie nu laatste bericht inderdaad in andere topic. Maar dat is een tower en dat vind ik niks. Ik zie dat de 'goede' overal uitverkocht zijn. Dan maar op de tanden bijten voor nu en zodra ze weer te koop zijn, ben ik er meteen bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op de site van Duux zelf kan je ook een seintje instellen zodra ze weer verkrijgbaar zijn.
Blond hair, don't care.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven