Bloosangst, EFT?

01-07-2012 15:49 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel hierboven al zegt, heb ik sinds een jaar ontzettende last van blozen:$ Ik bloos overal, op het werk, in de rij voor de kassa, als ik een bekend iemand tegenkom op straat. Het is nu al zo ver dat ik deze situaties begin te mijden..

Het liefst zit ik thuis, als ik afspreek met iemand (zelfs met goede vriendinnen) doe ik dit het liefst 's avonds, omdat ik dan denk dat ze het niet zien in het donker.

Een goede vriendin heb ik het verteld, ze zegt dat ik er niet meer over na moet denken en dat het niet zo erg is als ik denk dat het is. Helaas lukt me dit niet :( ik heb het al geprobeerd met 'groene' crèmes en goede foundation, maar zelfs dan heb ik het gevoel alsof ik een tomaat word. Terwijl ik vroeger zo spontaan en sociaal was!

Nu heb ik op internet een manier gevonden om van deze 'sociale fobie' af te komen. Alleen vind ik het nogal prijzig (60euro per uur) en ik weet niet of het vergoed wordt door de verzekering.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Of misschien andere tips om hier vanaf te komen? Het begint mijn sociale leven te veel te beinvloeden :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook heel veel last van gehad op school en op het werk. Ook zo erg dat ik bepaalde situaties ging vermijden en liever niet meer op verjaardagsvisite enzovoort ging. Ook spreekbeurten en toneelstukjes op school waren een ramp, zat mij meer druk te maken over mijn rode hoofd dan om het cijfer dat ik ging krijgen. Sinds een paar jaar is het ineens een stuk minder geworden. Alleen in situaties waarin in mij ineens heel bewust ben van het feit dat ik ineens alle aandacht heb, of als ik niet lekker in mijn vel zit, dan bloos ik weer, en dat kan ineens heel hevig zijn. Een collega van mij zei een paar maanden geleden, toen ik een beetje bloosde: "ik heb jou nog nooit zien blozen, dit is de eerste keer". Hij moest eens weten... Ik heb er helaas geen oplossing voor, maar ik weet hoe vervelend het is...... sterkte ermee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven