Ik voel me ouder
zondag 22 juli 2012 om 00:00
Lieve viva'ers
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds minder zin heb om te gaan stappen terwijl ik vriendinnen heb die daar nog voor in zijn.
Ik heb twee goede vriendinnen die het ook heerlijk vinden om gewoon gezellig wat op een terrasje een kopje thee te drinken, of een stadje bezichtigen. Dat trekt mij meer.
Bij de andere vriendinnen trekt bijvoorbeeld de disco meer, of oppervlakkig gepraat. Ik vind dat op zijn tijd ook best leuk maar niet meer zoals eerst elke week.
Is voel me nu gewoon een beetje eenzaam, omdat ik merk dat de vriendschap met die andere meiden minder wordt nu ik steeds minder zin heb in zulke dingen.
Ik ben eenentwintig en als ik dan in een disco sta met zestienjarigen voel ik me er niet thuis.
Is dit normaal dat dit zo gaat? Of groeien vriendinnen daar altijd in mee?
Ik merk dat ik de laatste tijd steeds minder zin heb om te gaan stappen terwijl ik vriendinnen heb die daar nog voor in zijn.
Ik heb twee goede vriendinnen die het ook heerlijk vinden om gewoon gezellig wat op een terrasje een kopje thee te drinken, of een stadje bezichtigen. Dat trekt mij meer.
Bij de andere vriendinnen trekt bijvoorbeeld de disco meer, of oppervlakkig gepraat. Ik vind dat op zijn tijd ook best leuk maar niet meer zoals eerst elke week.
Is voel me nu gewoon een beetje eenzaam, omdat ik merk dat de vriendschap met die andere meiden minder wordt nu ik steeds minder zin heb in zulke dingen.
Ik ben eenentwintig en als ik dan in een disco sta met zestienjarigen voel ik me er niet thuis.
Is dit normaal dat dit zo gaat? Of groeien vriendinnen daar altijd in mee?
zondag 22 juli 2012 om 00:12
Ik herken mezelf heel erg in wat je schrijft. Ik voel me ook veel volwassener dan mijn leeftijdsgenoten. Mijn oudere zus nam mij op m'n 15de al mee uit dus tegen de tijd dat mijn vriendinnen 18 waren was ik wel een beetje klaar met uitgaan terwijl zij die wereld pas net ondekte.
Ik heb al een hele tijd een relatie met een jongen die 10 jaar ouder is en ben daar heel blij mee. Met hem deel ik veel meer dan met mijn leeftijdsgenoten. Enige advies wat ik je kan geven is oudere contacten zoeken, want als jij je ouder voelt zal je waarschijnlijk weinig aansluiting vinden met je leeftijdsgenoten.
Ik heb al een hele tijd een relatie met een jongen die 10 jaar ouder is en ben daar heel blij mee. Met hem deel ik veel meer dan met mijn leeftijdsgenoten. Enige advies wat ik je kan geven is oudere contacten zoeken, want als jij je ouder voelt zal je waarschijnlijk weinig aansluiting vinden met je leeftijdsgenoten.
zondag 22 juli 2012 om 04:52
Ik ben nooit 'n stapper geweest dus ik heb de verandering zelf niet meegemaakt. Wel aangenaam dat steeds meer mensen in je omgeving ook gewoon leuke dingen willen doen ipv dat hun leven in 't teken staat van nachtbraken in disco of kroeg en dan de volgende dag pas laat in de middag aanspreekbaar zijn.
maandag 23 juli 2012 om 05:26
Ik heb net als elninjoo eigenlijk nooit een stap-fase gehad. Ik denk dat het vrij normaal is om op een gegeven moment minder te willen stappen en meer rustig op een terrasje te willen zitten. Voor sommige mensen zal dat inderdaad zijn als ze 21 zijn, en voor anderen als ze 35 of whatever zijn - allemaal niks mis mee, maar het kan vriendschappen wel lastig maken. Ik denk dan: niks doen waar je echt geen zin in hebt, en als je wel graag die vriendschappen wil behouden kijken of jullie iets nieuws kunnen vinden wat jullie allemaal leuk vinden. Maar zij zijn natuurlijk niets aan je verplicht en mensen groeien (zeker zo begin 20) nu eenmaal uit elkaar, dat hoort erbij! Betekent ook weer dat je juist nieuwe vrienden kunt maken die passen bij wie jij nu bent