Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2012

15-07-2012 15:57 570 berichten
De VPRO zendt deze zomer het 25ste seizoen uit van Zomergasten. Dit jubileum wordt gevierd met een extra uitzending op 15 juli. (Ned. 3, 20:15 - 23:10 uur).

Een speciale aflevering "Volgende fragment" waarin Roel van Broekhoven praat met de twaalf presentatoren die Jan Leyers zijn voorgegaan, en een selectie van de 125 gasten over hun ervaringen en gedenkwaardige momenten.

In Volgende fragment vertellen de presentatoren over hun meest gedenkwaardige gasten en bijzondere momenten, hun aanpak, waar zij naar streefden, maar ook hoe zij zich voorbereidden en hoe ze omgingen met spanning en soms meedogenloze kritiek. Ook verschillende gasten delen hun ervaringen over hun optreden in het programma: voor sommigen van hen is er zelfs sprake van een leven vóór en na Zomergasten, dat hun een podium bood voor hun persoonlijke verhaal, openbaring of betoog. Dat kon leiden tot een ontwapenend inzicht in een innerlijke wereld of ontroerend moment maar soms ook tot spanning tussen gast en presentator. Zowel gasten als presentatoren memoreren openhartig de spannende en ongemakkelijke momenten.

De Zomergasten van 2012 (vanaf 22 juli) zijn:

Henny Vrienten 22 juli

Micha Wertheim 29 juli

Jolande Withuis 5 augustus

Lidewij Edelkoort 12 augustus

Ben Verwaayen 19 augustus

Adriaan van Dis 26 augustus

----------------------------------------------------------------------------

Ik kijk er weer naar uit!
Alle reacties Link kopieren
Ikm weet niet precies wat ik ervan vind. Ik vind geloof ik dat Vrienten een goed voorbereid verhaal heeft, maar dat de presentator niet echt dieper komt dan wat Henny zelf al vertelt. De magie tussen peresentator en gast waardoor ze tot een echt gesprek komen is er niet.

Denk ik.

Misschien komt het nog.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ligt denk ik aan de presentator. Hij stelt twee keer achterelkaar dezelfde oninteressante vraag. Jammer
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

haha, overleveringskamp, Mooie verspreking.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik kom ook effe meebeppen, als het mag

Vin het tot nu toe een leuke aflevering.Word er blij van (alhoewel ik vroegah van de Ernst Jansz club was, en vooral Henny niet leuk vond... )
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Hadden jullie deze al gezien? Ik deed een ROFLMAO...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ha Hasse. Ik kende hem niet. Hij is geweldig.

Oeh! Mijn favo film! Once upon a time in the West!

Is er ooit iets mooiers gemaakt?
Ik vind de fragmenten leuk, Vrienten doodsaai ( gooit continue met oppervlakkige algemeenheden idd) en volgens mij heeft de presentator het gehad met 'm.

moeilijk moeilijk!
ik heb die film ooit eens op de middelbare school gezien en ik snapte er geen moer van. En iedere keer dat ik dacht, nu issie afgelopen, werd er weer iemand overhoop geknald

wel mooie muziek
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
hahah, Leyers wil ook graag verder kijken, ipv dit gesprek voort zetten.
quote:rosanna08 schreef op 22 juli 2012 @ 22:32:

ik heb die film ooit eens op de middelbare school gezien en ik snapte er geen moer van. En iedere keer dat ik dacht, nu issie afgelopen, werd er weer iemand overhoop geknald

wel mooie muziek Nog een keer kijken Rosanna! Het is zó'n mooie film!
quote:Liezebetje schreef op 22 juli 2012 @ 22:32:

Ik vind de fragmenten leuk, Vrienten doodsaai ( gooit continue met oppervlakkige algemeenheden idd) en volgens mij heeft de presentator het gehad met 'm.

moeilijk moeilijk!

Oppervlakkige algemeenheden?

Hij heeft het bijna de hele tijd over zijn vak, lijkt me niet echt een algemeenheid...
quote:Hasse88 schreef op 22 juli 2012 @ 22:35:

[...]

Nog een keer kijken Rosanna! Het is zó'n mooie film! ik zal er eens over nadenken
hij spreekt in algemeenheden bedoel ik. Dat ie dat over zijn vakgebied doet kan prima.
quote:Mazou schreef op 22 juli 2012 @ 22:37:

[...]

Oppervlakkige algemeenheden?

Hij heeft het bijna de hele tijd over zijn vak, lijkt me niet echt een algemeenheid... ik vind dat hij best een goed beeld geeft over hoe hij naar dingen kijkt en luistert. Alleen wie Henny Vrienten nu echt is, houdt ie voor zichzelf en het is aan Leyers om daar achter te komen. Maar die laat het lopen
quote:rosanna08 schreef op 22 juli 2012 @ 22:40:

[...]

ik vind dat hij best een goed beeld geeft over hoe hij naar dingen kijkt en luistert. Alleen wie Henny Vrienten nu echt is, houdt ie voor zichzelf en het is aan Leyers om daar achter te komen. Maar die laat het lopen

Oh zo. Ja, zit wat in.

Maar Leyers is daar misschien niet zo in geïnteresseerd.
Even een leuk plaatje: Henny in zijn jeugd

quote:merano schreef op 22 juli 2012 @ 22:48:

Even een leuk plaatje: Henny in zijn jeugd

[afbeelding]Wow...zo heb ik hem nog nooit gezien!
Haha die Belg in dat fragment lijkt net een typetje van van Kooten en de Bie
Vind het een wanna be pretentieus gedoe. Het is 't allemaal net niet.
ik heb me wel vermaakt vanavond
Ik heb me ook wel vermaakt ook al was het niet de sterkste aflevering. Ik ga die hele film niet meer uitzitten. Moet morgen weer vroeg op.

Ladies, het was me een genoegen!

Zoiets zei ik toenet ook tegen mijn ma: 'Ik vond het wel vermakelijk maar het zal duidelijk niet de beste aflevering van de reeks worden.'

Er zaten mooie fragmenten tussen, maar het was veel van hetzelfde en Henny vertelde weinig over wat de fragmenten voor hem betekende.

Interessant vond ik dat stukje over 'uit evenwicht gebracht worden', toen werd het even persoonlijk, maar dit duurde jammer genoeg maar heel kort.

Ik kijk iig nog ff naar de film.
Liever elitair dan een pauper!
Ik vond het eigenlijk pas het laatste uur boeiend worden. Wel viel Henny me 100% mee. De presentator kwam in mijn ogen vaak erg vlak en ongeinteresseerd over.

De film neem ik op, ken 'm niet maar ben wel benieuwd.
Saai. En toen die Belg een stomme vergelijking maakte over gitaren en vrouwen was het helemaal klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven