Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Ik heb vooral berichten op Facebook van mensen die hysterisch verkondigen dat het beter weer wordt......

Terwijl ik gisteren nog in mijn status zette, dat ik zo geniet van mijn weekje herfstvakantie (Daar kreeg ik trouwens wel heel veel leuke reacties op, dat dan weer wel.)
Gezellig! Wolkbreuk-achtige verschijnselen @ 030
Zojuist viel de Autumn catalogus van H&M op de deurmat. Altijd weer een fijn gevoel, dat de herfst niet meer lang op zich laat wachten.
quote:Lizzl schreef op 19 juli 2012 @ 13:11:

Gezellig! Wolkbreuk-achtige verschijnselen @ 030 Kaarsjes aan!
quote:Lizzl schreef op 19 juli 2012 @ 13:11:

Gezellig! Wolkbreuk-achtige verschijnselen @ 030

Vanochtend ook al de hele tijd. Nu wat blauw maar de donkere wolken komen er alweer aan. Heerlijke zomer dit!
quote:Lotte35 schreef op 18 juli 2012 @ 22:40:

Ik heb vooral berichten op Facebook van mensen die hysterisch verkondigen dat het beter weer wordt......

Terwijl ik gisteren nog in mijn status zette, dat ik zo geniet van mijn weekje herfstvakantie (Daar kreeg ik trouwens wel heel veel leuke reacties op, dat dan weer wel.)En juist daarom zet ik er nu berichtjes op dat ik geniet van het weer. Zag er vandaag eentje die een printscreen van buienradar op haar facebook-pagina zetten. Pfff....bestaat je leven nu echt alleen uit klagen over het weer en kijken wat het weer wordt? Ik geniet nog even voordat de hitten begint.
Ja dames, het gaat weer warmer worden, en droog, zonnig. Dinsdag inderdaad 25 graden.

Vaak als de zomer regenachtig is geweest, wordt het najaar ineens heel warm. Ik kan me van vorig jaar herinneren dat het in oktober nog een paar dagen 27 graden was! Terwijl ik nu al zo uitkeek naar de 'echte' herfst :P Hopen dat die warmtegolf gauw over waait.

Maar ja.. de afgelopen weken is het voor ons wel lekker geweest Ik vind de zomer helemaal prima zo! Fijn om dat nu eens 'hardop' te kunnen zeggen ergens ;)
Ik werd vandaag gevraagd aan mij of ik een zeemeermin ben, omdat ik nu geniet. Ik vraag toch ook niet of de mensen die van de hitte houden een kameel of zo zijn?? Waarom is het toch altijd raar als je niet van de hitte houdt?
quote:Daantje1970 schreef op 19 juli 2012 @ 19:14:

Waarom is het toch altijd raar als je niet van de hitte houdt?

Dat vraag je je serieus af?

Nou omdat de meerderheid wel van de zomer houdt..
Maar omdat de meerderheid ergens van houdt, hoeft iets anders niet raar te zijn!!! En je kan iets anders raar vinden, maar dat hoef je dan niet constant te aan te geven. Laat mensen gewoon in hun waarde!
Pfffff... ben je er alweer? Echt.... wat doe je hier toch steeds als je zo van de zomer houdt?
VERLIEFDOPIEMAND..... Als je hier dan toch weer bent........ Mijn post, in reactie op jouw bijdehante post van 3 weken geleden, heb je vast nooit gelezen. Dus re-post ik 'm nogmaals, speciaal voor jou.

Lizzl, 3 weken geleden

Quote verliefdopiemand, 6 dagen geleden

Het wordt donderdag 28 graden :cheer:

Wat doe jij hier eigenlijk? Kan je niet lezen? Ben jij er zo een die tegen een zwangere vrouw zegt dat jij lekker wel sushi en schimmelkaas en filet americain kan eten (lekker puh)? Hoe oud ben je eigenlijk? 16. Dat mag je hooguit zijn. Als je ouder bent, dan ben je gewoon heel raar dat je je zo kinderachtig gedraagt. Maar ok, wat jij kan, kan ik natuurlijk ook :-P Met je jeukje aan je neus. Als jij net zo erg last zou hebben van hooikoorts, als dat wij ervaren van andere zomergerelateerde ellende, dan zou je niet eens bedenken om zulke domheid te posten. Voorbeeld aan jou nemen! Tss... Ik laat me nog liever botoxen tot ik op Mickey Rourke lijk. Hé, vertel eens... Als jij een muggenbult hebt, ga je dan krabben omdat het jeukt? Of ga je naar een arts voor 2 shots omdat je een allergische reactie hebt? 10x gestoken tijdens een zomer, 10x shots halen? Meerdere keren gestoken worden binnen enkele uren en dan trillen en klappertanden? En wat doe je dan als je gestoken wordt door een wesp? Ga je dan in anafylactische shock en ga je een kwartier later dood (tenzij je op tijd antihistamine krijgt toegediend)? Niet? Fijn voor je. Ik wel. Dus als jij volgende keer jeukje hebt aan je muggenbultje, stel je dan niet zo aan! Warme zomers zijn kut. Speciaal voor jou hoop ik heel hard dat dit een verregende zomer wordt :) En als je op vakantie gaat, dan hoop ik op horizontale regen - elke dag, heel de dag :)

Frappant hoe mijn wens voor jou uitkomt

Kan er niets aan doen, maar je haalt het slechtste in mij boven, puur door wat je hier allemaal aan onzin hebt gepost...
En volgende week wil ik dus van de mensen die nu zitten te klagen dat het weer zo slecht is geen geklaag horen van 'jeetje wat is het warm' o.i.d. Dat mogen wij dan alleen ;o)
Toch typisch: zet ik op Facebook dat ik (op zijn zachts gezegd) niet blij ben met dit weer krijg ik dit als reactie: "Stop toch eens met zeiken over het weer"

Wekenlang moet ik al het geklaag lezen van mensen dat het regent, dat er een wolk boven hun huis hangt enz. Schermprintjes van Buienrader, foto's van tuinen vol met water en weet ik veel wat voor meuk over het weer. In die weken heb ik een paar keer geschreven dat ik het weer heerlijk vond.

Nu is het een dag heet (32,4) graden op mijn balkon en schrijf ik dus dat ik het kutweer vind en krijg ik dus zo'n reactie. Het blijkt maar weer: als het regent mag heel het land zeuren tot ze er scheel van zien, maar als het warm is en je vind dat niet prettig moet je je bek houden!!
Volgende keer hetzelfde posten (wanneer zij zeuren over regen of koude)
quote:Daantje1970 schreef op 22 juli 2012 @ 14:23:

Toch typisch: zet ik op Facebook dat ik (op zijn zachts gezegd) niet blij ben met dit weer krijg ik dit als reactie: "Stop toch eens met zeiken over het weer"

Wekenlang moet ik al het geklaag lezen van mensen dat het regent, dat er een wolk boven hun huis hangt enz. Schermprintjes van Buienrader, foto's van tuinen vol met water en weet ik veel wat voor meuk over het weer. In die weken heb ik een paar keer geschreven dat ik het weer heerlijk vond.

Nu is het een dag heet (32,4) graden op mijn balkon en schrijf ik dus dat ik het kutweer vind en krijg ik dus zo'n reactie. Het blijkt maar weer: als het regent mag heel het land zeuren tot ze er scheel van zien, maar als het warm is en je vind dat niet prettig moet je je bek houden!!

Wie zit er dan ook op Facebook, het verzamelpunt van mafkezen die de schone schijn ophouden dat ze zo'n geweldig leven hebben.

Heb er even opgezeten maar herkende mijn eigen kennissen niet. Zaten in werkelijkheid in de shit maar op Facebook was alles geweldig.

Volgende keer gewoon terug zeiken als het weer niet naar hun zin is.
Je hebt eigenlijk helemaal gelijk!!
Ach dit weer duurt maar een weekje en dan komt het heerlijke weer van de vorige weken weer. Paar dagenkan ik wel aan hoor. Schiet al lekker op, tis zo weer herfst.
quote:lammy schreef op 22 juli 2012 @ 18:23:

Ach dit weer duurt maar een weekje en dan komt het heerlijke weer van de vorige weken weer. Paar dagenkan ik wel aan hoor. Schiet al lekker op, tis zo weer herfst.

Ja, het is inderdaad gelukkig te overzien, na zaterdag koelt het alweer flink af.

Maar toch, voor nu is het even helemaal niet leuk.
En nog een 'lichtpuntje', hoewel dat dan een 'donkerpuntje' zou moeten heten in ons geval volgens de zon maan app op mijn telefoon tot en met vrijdag:

23 juli zon onder 21:45 uur

24 juli zon onder 21:43 uur

25 juli zon onder 21:42 uur

26 juli zon onder 21:40 uur

27 juli zon onder 21:39 uur

Heerlijk.
Gezellig!
Pfff.. ja, het wordt weer even zweten deze week. Maar zoals al gezegd is, zaterdag wordt het weer aangenamer, dus dat moet te doen zijn deze dagen :-D

Ik kan niet wachten om mijn laarzen weer uit de kast te kunnen pakken hoor! Laat die herfst maar (gauw) komen!
quote:jen16 schreef op 23 juli 2012 @ 11:02:

Ik kan niet wachten om mijn laarzen weer uit de kast te kunnen pakken hoor! Laat die herfst maar (gauw) komen!

Oh, maar dat kan toch?

Ik zag gisteren iemand met een korte broek en Uggs. Heel elegant
Haha! Ja, dat is natuurlijk ook nog een optie. Gewoon ontkennen dat het warm is en stug je winterlaarzen aandoen. Lijkt me trouwens heeel charmant onder een korte broek ;)
Nou, ik zal je vertellen; ik heb nu ook een korte broek aan, maar daaronder wél mijn pantoffels... (ja, van die hoge, met pompoenen eraan). Ik heb werkelijk altijd koude voeten, dus dit is de beste optie. Geen porum, maar who cares!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven