Geweldige ouders!
woensdag 25 juli 2012 om 01:39
Wie heeft ook geweldige ouders?! Die er altijd voor je zijn, niks teveel vinden, je accepteren zoals je bent?
Ik lees hier zo vaak dat het niet zo vanzelfsprekend is, wat ouders betreft. Daarom ben ik benieuwd of er hier ook mensen zijn die gewoon geweldige ouders hebben!
Mijn ouders zijn zo, ik kan altijd bij ze terecht, goede gesprekken, heerlijk. Ze veroordelen me nooit, luisteren naar me, drinken een borrel met me als ik het nodig heb.
Ik ben nu even bij mijn ouders omdat ik rust nodig heb om mijn studie af te maken, en het met mijn vriend even moeilijk gaat. Mijn ouders zijn er voor me! Steken de vuurkorf aan, we hebben goede gesprekken, ze geven me advies.
En ze doen dit niet alleen voor mij. Als er vrienden zijn die een plekje nodig hebben is er altijd een kamer, eten is er altijd voor iedereen die aanschuift. Ze hebben een groot huis, maar dan nog! Ze zouden kostgeld kunnen vragen voor de vriend die woont en eet in dit huis, maar dat doen ze niet.
En nu ik even niet lekker zit in mijn relatie vraagt mn vader of ik niet mee wil op de boot om even te ontspannen. Als ik moeite heb met het ticket naar montpellier dan regelt hij het wel voor me.
Ze zijn niet rijk, hebben weinig over, maar zorgen altijd dat iedereen terecht kan, kan eten en happy is. Ik hou zoveel van ze! En ik ben erg dankbaar!
Heb jij geweldige ouders? En waarom zijn ze zo geweldig?
Ik lees hier zo vaak dat het niet zo vanzelfsprekend is, wat ouders betreft. Daarom ben ik benieuwd of er hier ook mensen zijn die gewoon geweldige ouders hebben!
Mijn ouders zijn zo, ik kan altijd bij ze terecht, goede gesprekken, heerlijk. Ze veroordelen me nooit, luisteren naar me, drinken een borrel met me als ik het nodig heb.
Ik ben nu even bij mijn ouders omdat ik rust nodig heb om mijn studie af te maken, en het met mijn vriend even moeilijk gaat. Mijn ouders zijn er voor me! Steken de vuurkorf aan, we hebben goede gesprekken, ze geven me advies.
En ze doen dit niet alleen voor mij. Als er vrienden zijn die een plekje nodig hebben is er altijd een kamer, eten is er altijd voor iedereen die aanschuift. Ze hebben een groot huis, maar dan nog! Ze zouden kostgeld kunnen vragen voor de vriend die woont en eet in dit huis, maar dat doen ze niet.
En nu ik even niet lekker zit in mijn relatie vraagt mn vader of ik niet mee wil op de boot om even te ontspannen. Als ik moeite heb met het ticket naar montpellier dan regelt hij het wel voor me.
Ze zijn niet rijk, hebben weinig over, maar zorgen altijd dat iedereen terecht kan, kan eten en happy is. Ik hou zoveel van ze! En ik ben erg dankbaar!
Heb jij geweldige ouders? En waarom zijn ze zo geweldig?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
woensdag 25 juli 2012 om 08:05
Mijn ouders zijn geweldig
Ik moet eerlijk bekennen dat het niet altijd vlekkenloos gegaan is tussen ons, en dan vooral tussen mijn vader en mij. Dit is voor een groot deel te wijten aan mijn puberteit en dat we allebei hetzelfde zijn. Maar toen ik uit huis ging, heeft enige afstand (lees: de straat verderop ) ervoor gezorgd dat alles kon bedaren en sindsdien gaat het beter dan ooit. Ik kan altijd naar ze toe, met alles bij ze terecht en ze willen allebei altijd helpen, met wat dan ook. En nu ze sindskort grootouders geworden zijn van onze zoon is het nóg leuker/liever/gezelliger geworden. En met mijn schoonouders net zo eigenlijk, die wonen ook een straat verderop, reuze gezellig hier
En daarom heb ik geweldige ouders! En schoonouders!
Ik moet eerlijk bekennen dat het niet altijd vlekkenloos gegaan is tussen ons, en dan vooral tussen mijn vader en mij. Dit is voor een groot deel te wijten aan mijn puberteit en dat we allebei hetzelfde zijn. Maar toen ik uit huis ging, heeft enige afstand (lees: de straat verderop ) ervoor gezorgd dat alles kon bedaren en sindsdien gaat het beter dan ooit. Ik kan altijd naar ze toe, met alles bij ze terecht en ze willen allebei altijd helpen, met wat dan ook. En nu ze sindskort grootouders geworden zijn van onze zoon is het nóg leuker/liever/gezelliger geworden. En met mijn schoonouders net zo eigenlijk, die wonen ook een straat verderop, reuze gezellig hier
En daarom heb ik geweldige ouders! En schoonouders!
woensdag 25 juli 2012 om 08:39
Hier nog iemand met fantastische ouders!
Zowel zus en ik hebben ze in onze jonge jaren gek gemaakt!
Met ons geruzie, met de puberteit en altijd...altijd zijn ze vierkant achter ons blijven staan.
Hebben me liefdevol opgevangen toen ik na een scheiding op straat stond.
Bleven gewoon van me houden toen ik daarna compleet lossloeg en zijn nu supertrots op hun twee volwassen meiden!
Toevallig hebben we afgelopen zondag met zijn alleen gegeten, en als je dan even niets zegt, en gewoon kijkt...zit daar gewoon helemaal mijn THUIS!
Zowel zus en ik hebben ze in onze jonge jaren gek gemaakt!
Met ons geruzie, met de puberteit en altijd...altijd zijn ze vierkant achter ons blijven staan.
Hebben me liefdevol opgevangen toen ik na een scheiding op straat stond.
Bleven gewoon van me houden toen ik daarna compleet lossloeg en zijn nu supertrots op hun twee volwassen meiden!
Toevallig hebben we afgelopen zondag met zijn alleen gegeten, en als je dan even niets zegt, en gewoon kijkt...zit daar gewoon helemaal mijn THUIS!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 25 juli 2012 om 08:47
Ik kwam hier zo op omdat mijn ouders (een van de vele dingen die ze voor me gedaan hebben) me half nederland door verhuisd hebben. Elke keer stonden ze weer klaar, kar achter de auto, mama helpen pakken, papa aan het klussen....vloertjes werden gelegd, planken opgehangen, hele bedden werden gebouwd niets is te veel. En als ik dan weer weg ging, waren ze er weer, als ik naar het buitenland ging hielp mama me met m'n koffers inpakken en stonden ze op het vliegveld, met tranen in de ogen. Om me vervolgens na een jaar of een paar maanden me weer op te halen.
Gisteren hoorde ik van mijn broers zijn vriendinnetje dat haar studie niet gelukt was. Ze moest uit haar studentenhuis en haar ouders kwamen helpen. De rekening van de boedelbak en de lunch (broodje gezond van de snackbar) ging naar dochterlief. Zo sneu!
Gisteren hoorde ik van mijn broers zijn vriendinnetje dat haar studie niet gelukt was. Ze moest uit haar studentenhuis en haar ouders kwamen helpen. De rekening van de boedelbak en de lunch (broodje gezond van de snackbar) ging naar dochterlief. Zo sneu!
woensdag 25 juli 2012 om 08:50
Mijn ouders zijn de beste van de héle wereld.
Staan altijd voor ons klaar met raad en daad, hebben een groot hart en hebben ons nooit veroordeeld, wat voor keuzes we ook maakten.
Dit weekend komen ze hier logeren, en ik ga ze lekker verwennen!
Staan altijd voor ons klaar met raad en daad, hebben een groot hart en hebben ons nooit veroordeeld, wat voor keuzes we ook maakten.
Dit weekend komen ze hier logeren, en ik ga ze lekker verwennen!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 25 juli 2012 om 08:52
Mijn ouders zijn zelf met niets moeten beginnen, werden van alle kanten tegengewerkt toen ze samen een toekomst wilden opbouwen en zagen mijn geboorte als lichtpunt in hun leven.
Ik heb die mensen echter serieus doen afzien gedurende mijn pubertijd, soms moet het echt de hel geweest zijn voor hen.
Nu ik aan de unief zit besef ik het hoe goed ik het getroffen heb met hen. Ze zijn zeer vergevingsgezind en bieden me alle kansen die ze me kunnen bieden. Het zijn toppers!
Ik heb die mensen echter serieus doen afzien gedurende mijn pubertijd, soms moet het echt de hel geweest zijn voor hen.
Nu ik aan de unief zit besef ik het hoe goed ik het getroffen heb met hen. Ze zijn zeer vergevingsgezind en bieden me alle kansen die ze me kunnen bieden. Het zijn toppers!
woensdag 25 juli 2012 om 09:00
Mijn ouders leven helaas beiden niet meer, allebei heel veel te vroeg overleden. Maar wat waren ze gaaf! Ze hebben mij gemaakt tot een zelfstandig, maatschappelijk kritisch, vrolijk zelfverzekerd en optimistisch mens. Ook hebben ze nooit gedaan alsof ze zelf perfect waren, en zich kwetsbaar durven opstellen toen dat nodig was. Heb twee super voorbeelden gehad van hoe het moet én hoe het soms niet moet. Ik hoop dat ik mijn zoon dezelfde fijne jeugd kan geven als ik en mijn broers hebben gehad.
woensdag 25 juli 2012 om 09:12
Een ander verhaal, met dezelfde uitwerking:
Mijn ouders hebben hun best gedaan, maar desondanks een berg chaos achtergelaten in het gezin en de familie. Ze staan inmiddels zeker niet meer dagelijks klaar. Allang niet meer. Ik werd vroeg volwassen.
Toch had ik geen andere ouders willen hebben. Ze hebben me gemaakt wie ik ben, en daar ik tevreden ben met mezelf, ben ik in die zin dankbaar.
Het leven is meer dan een gespreid bedje. Ik heb door mijn ouders een grote mate van empathie ontwikkelt voor ieder die moet vechten voor zijn bestaan. Misschien wat kwaadschiks, maar ik ben daar erg blij mee. En anderen ook.
Ondanks dat ik niet per se 'de leukste' ouders had, hebben ze mij geweldige inzichten opgeleverd.
En ze houden enorm van mij. Dat voel ik. Daar is vanderest niets voor nodig. Ik voel dat door hun onmacht.
Ik vind het eigenlijk altijd merkwaardig om ouders als 'leuk' te bestempelen. Vrienden zijn leuk, een baan ook, want die kies je. Maar tevreden zijn met je ouders zegt alles over hoe je naar jezelf kijkt.
Mijn ouders hebben hun best gedaan, maar desondanks een berg chaos achtergelaten in het gezin en de familie. Ze staan inmiddels zeker niet meer dagelijks klaar. Allang niet meer. Ik werd vroeg volwassen.
Toch had ik geen andere ouders willen hebben. Ze hebben me gemaakt wie ik ben, en daar ik tevreden ben met mezelf, ben ik in die zin dankbaar.
Het leven is meer dan een gespreid bedje. Ik heb door mijn ouders een grote mate van empathie ontwikkelt voor ieder die moet vechten voor zijn bestaan. Misschien wat kwaadschiks, maar ik ben daar erg blij mee. En anderen ook.
Ondanks dat ik niet per se 'de leukste' ouders had, hebben ze mij geweldige inzichten opgeleverd.
En ze houden enorm van mij. Dat voel ik. Daar is vanderest niets voor nodig. Ik voel dat door hun onmacht.
Ik vind het eigenlijk altijd merkwaardig om ouders als 'leuk' te bestempelen. Vrienden zijn leuk, een baan ook, want die kies je. Maar tevreden zijn met je ouders zegt alles over hoe je naar jezelf kijkt.
woensdag 25 juli 2012 om 09:12
Ik zou mijn kinderen ook hetzelfde opvoeden als dat mijn ouders mij en mijn broer opgevoed hebben. Mijn moeders 'stramien' is liefde, warmte en geborgenheid. Daardoor is mijn ouderlijk huis altijd een veilige haven. Ik zou mijn kinderen alleen iets minder verwennen denk ik. Maar misschien is dat ook wel lastig als ze er eenmaal zijn
woensdag 25 juli 2012 om 09:22
Hier ook geweldige ouders!
Ze staan altijd voor me klaar, en nu ze grootouders zijn staan ze nog meer klaar voor hun kleinkinderen.
Ze passen 2 dagen in de week op onze dochter en nu nummer 2 op komst is doen ze die er vanzelfsprekend met liefde bij.
Bij verhuizingen of relatiedrama's in het verleden hebben ze ook altijd voor me klaargestaan. Paps aan het klussen, mams helpen inpakken en ga zo maar door.
Toen ik 7 jaar geleden door toenmalig vriendje het huis uitgeschopt ben en letterlijk met lege handen op straat stond heeft mijn vader mij geholpen een huisje te kopen.
Voor al deze dingen ben ik ze zo ontzettend dankbaar.
Ze staan altijd voor me klaar, en nu ze grootouders zijn staan ze nog meer klaar voor hun kleinkinderen.
Ze passen 2 dagen in de week op onze dochter en nu nummer 2 op komst is doen ze die er vanzelfsprekend met liefde bij.
Bij verhuizingen of relatiedrama's in het verleden hebben ze ook altijd voor me klaargestaan. Paps aan het klussen, mams helpen inpakken en ga zo maar door.
Toen ik 7 jaar geleden door toenmalig vriendje het huis uitgeschopt ben en letterlijk met lege handen op straat stond heeft mijn vader mij geholpen een huisje te kopen.
Voor al deze dingen ben ik ze zo ontzettend dankbaar.
woensdag 25 juli 2012 om 09:22
Ik heb fantastische ouders en ik hoop dat ik ooit ook zoals mijn ouders mijn kinderen op mag voeden. Een fantastische jeugd gehad, zeer liefdevol, streng maar rechtvaardig, geleerd zelfstandig te zijn, geleerd te vertrouwen op mijzelf, maar ook op mijn familie, geleerd dat er altijd iemand is waar ik op terug kan vallen ( ouders) en dat ze me blijven steunen in mijn keuzes. En natuurlijk zijn er zaken die ik misschien anders had aangepakt, maar voor ons gezin werkte die aanpak op dat moment het beste. Al met al hebben ze puik werk afgeleverd en ik hoop ze in de toekomst evenveel liefde te geven als dat ze mij hebben gegeven al die jaren en dat ze trots mogen blijven op hun drie kinderen-:). En ik ben en blijf ze eeuwig dankbaar dat ze hebben geholpen met het droomhuis te realiseren voor vriend en mij.
woensdag 25 juli 2012 om 09:40
woensdag 25 juli 2012 om 09:49
Hierook super (schoon)paps, (schoon)mams en stoefschoonpaps! Mijn schoenmoeder had net een paar maanden een nieuwe vriend. Wij kregen de hypotheek niet rond ivm hij maakt zonder dat wij het vroegen een flink bedrag over dat het wel lukte!
Toen ik er op mijn 19e achterkwam 25 weken zwanger te zijn belde ik mijn moeder op een dinsdag. Vrijdag belde ze dat k langs moet komen en wat blijkt? Het gekke mens heeft een hele baby uitzet bij elkaar gesprokkeld!
Krijg gelijk een lach op mijn gezicht als ik aan ze denk!
Toen ik er op mijn 19e achterkwam 25 weken zwanger te zijn belde ik mijn moeder op een dinsdag. Vrijdag belde ze dat k langs moet komen en wat blijkt? Het gekke mens heeft een hele baby uitzet bij elkaar gesprokkeld!
Krijg gelijk een lach op mijn gezicht als ik aan ze denk!
woensdag 25 juli 2012 om 09:52
Leuk om te lezen TO! Hulde aan de meeste ouders trouwens (allemaal, op degenen die er een potje van hebben gemaakt of hun kinderen kwaad deden na dan). Sinds ik zelf kinderen heb, merk ik hoeveel werk het ook is om kinderen groot te brengen.
Mijn ouders zijn verre van perfect, maar ze hebben mij met liefde groot gebracht, goed voor me gezorgd en ik ben goed terecht gekomen. En ze zijn een geweldige opa en vooral oma. Jullie lezen dit niet maar ik hou van jullie.
Mijn ouders zijn verre van perfect, maar ze hebben mij met liefde groot gebracht, goed voor me gezorgd en ik ben goed terecht gekomen. En ze zijn een geweldige opa en vooral oma. Jullie lezen dit niet maar ik hou van jullie.
woensdag 25 juli 2012 om 10:01
Mijn ouders hebben mij mijn eigen fouten laten maken. Me onvoorwaardelijk geaccepteerd voor wie ik ben. Ze houden van mij, ook als ze het niet eens zijn met wat ik doe (en dat komt nog al eens voor). Ze zijn in staat om ondanks hun eigen bedenkingen open te kijken naar de wereld om ze heen.
Ze zijn er onvoorwaardelijk voor ons. Met en knuffel of een schop onder je kont, net wat je nodig hebt.
Verder zijn ze intelligent, gezellig en hebben ze nog steeds een interessant leven. Ook nu ze ouder worden en gaan kampen met gezondheidsproblemen.
Ze zijn er onvoorwaardelijk voor ons. Met en knuffel of een schop onder je kont, net wat je nodig hebt.
Verder zijn ze intelligent, gezellig en hebben ze nog steeds een interessant leven. Ook nu ze ouder worden en gaan kampen met gezondheidsproblemen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
woensdag 25 juli 2012 om 10:02
Ik heb echt geweldige ouders.
Ze hebben mij een liefdevolle, stabiele en veilige jeugd gegeven, en hebben altijd voor mij en siblings klaargestaan. En nu nog steeds. Heb een fijn contact met mijn ouders en vind het heerlijk om even langs te gaan, lekker bijkletsen, of elkaar gewoon even spreken aan de telefoon. Ik ben echt blij met mijn ouders! En ook vooral dankbaar dat ik zulke fijne ouders mag hebben.
Hoop dat we nog veel tijd samen door kunnen brengen
Ze hebben mij een liefdevolle, stabiele en veilige jeugd gegeven, en hebben altijd voor mij en siblings klaargestaan. En nu nog steeds. Heb een fijn contact met mijn ouders en vind het heerlijk om even langs te gaan, lekker bijkletsen, of elkaar gewoon even spreken aan de telefoon. Ik ben echt blij met mijn ouders! En ook vooral dankbaar dat ik zulke fijne ouders mag hebben.
Hoop dat we nog veel tijd samen door kunnen brengen
anoniem_128048 wijzigde dit bericht op 25-07-2012 10:14
Reden: edit
Reden: edit
% gewijzigd
woensdag 25 juli 2012 om 10:05
Ook ik kom uit een gespreid bedje. Nu nog steeds. Mijn ouders helpen me overal en altijd. Als ik me rottig voel leven ze mee en doen er alles aan om me te helpen. Als ik me blij voel zijn zij ook intens gelukkig. Bij iedere verhuizing staan ze voor me klaar, wat ik al eerder heb gelezen: mijn moeder helpt met inpakken (maar ook met structureren, ze weet precies wat eerst en wat je beter daarna pas kun doen) en mij vader gooit de aanhanger er achter en pakt die zorgvuldig in. Ik kan altijd bij ze terecht.
Wat betreft het gespreide bedje: in mijn jeugd heb ik weinig tegenslagen gehad. Ik groeide op zonder zorgen. Die ben ik later pas tegen gekomen en dan ook keihard. Ik ontdekte toen pas de minder leuke kant van het leven. Gelukkig waren daar mijn ouders, maar ook mijn sterke basis die ik in mijn jeugd heb meegekregen. Door die sterke basis redde ik het.
Wat betreft het gespreide bedje: in mijn jeugd heb ik weinig tegenslagen gehad. Ik groeide op zonder zorgen. Die ben ik later pas tegen gekomen en dan ook keihard. Ik ontdekte toen pas de minder leuke kant van het leven. Gelukkig waren daar mijn ouders, maar ook mijn sterke basis die ik in mijn jeugd heb meegekregen. Door die sterke basis redde ik het.