Geld & Recht alle pijlers

Card Verification Number op Maestro?

26-07-2012 15:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil iets bestellen via een Engelse site, maar daar wordt gevraagd naar een Card Verification Number. Waar staat die op een Maestro-card?

Bedankt ;)
Google maar!
Achterkant, rechts bovenaan het "handtekeningstripje".

Daar zie je in cursieve cijfers de laatste 4 nummers van de kaart en daarnaast nog 3 andere nummers: die laatste 3 vormen het Card Verification Number.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 09-09-2012 19:57
Reden: privacy
% gewijzigd
Dat vond ik ook op internet, maar bij mij staat niks in het handtekeningvakje? Zal wel een te oude kaart zijn?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 09-09-2012 19:56
% gewijzigd
Oh, ik zie nu dat het blijkbaar niet op een pinpas staat.

Pff, stom.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 09-09-2012 19:56
% gewijzigd
Staat niet op Maestro kaarten, alleen Mastercards
Je moet een creditcard hebben dus, geen pinpas.
quote:vivelavie1978 schreef op 26 juli 2012 @ 15:23:

Oh, ik zie nu dat het blijkbaar niet op een pinpas staat.

Pff, stom.Da's niet stom. je pinpas is zo beveiligd dat je daarmee alleen iets kan betalen in combinatie met het intoetsen van jouw pincode in een automaat. Zo is het ding gemaakt. Je kunt hem dus NIET voor online betalingen gebruiken als ware het een creditcard.

Trouwens, een goed alternatief kan zijn een prepaid debitcard, zoals bijv van het vroegere moneybookers. Moet je zelf opwaarderen en werkt dan juist weer alleen voor online betalingen. Ook daar zijn (uiteraard) wel wat kosten aan verbonden.
quote:zwartezwanen schreef op 26 juli 2012 @ 15:36:

[...]

Da's niet stom. je pinpas is zo beveiligd dat je daarmee alleen iets kan betalen in combinatie met het intoetsen van jouw pincode in een automaat. Zo is het ding gemaakt. Je kunt hem dus NIET voor online betalingen gebruiken als ware het een creditcard.

Trouwens, een goed alternatief kan zijn een prepaid debitcard, zoals bijv van het vroegere moneybookers. Moet je zelf opwaarderen en werkt dan juist weer alleen voor online betalingen. Ook daar zijn (uiteraard) wel wat kosten aan verbonden.Uiteraard bedoelt ze dat ze het stom van zichzelf vindt dat ze dat niet wist (toch?).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven