Mode & Beauty alle pijlers

kleding sollicitatie

26-07-2012 23:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek bij een groot bedrijf (tv wereld). Nu zit ik sterk te twijfelen of de kleding die ik aan wil doen. Ik solliciteer naar een functie als secretaresse

zou ik een lichtroze kokerrok met een leuke truitje/blouse en schoenen met hakje aan doen? Of zal ik toch voor een nette witte of zwarte broek met top erop en hakjes?

Groetjes en thnx
Ik zou voor net gaan.
Ik zou zeggen zo formeel mogelijk. Als je er eenmaal werkt kun je altijd informeler gaan. Optie twee dus!
Tv-wereld is over het algemeen verre van formeel. Dus netjes maar niet te chique zou ik doen. Eerder rokje dan zwarte broek.
http://www.werkplanet.nl/ ... sual-sollicitatie-kleding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.bysjanty.nl/fa ... gen-bij-een-sollicitatie/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.hm.com/nl/dressingroom/LADIE ... 4294963425

(weet niet of dit werkt.. maar deze rok er moet dan nog wel een vestje o.i.d. op bedacht worden )
quote:stefanieeee schreef op 26 juli 2012 @ 23:11:

Hoi hoi,

Binnenkort heb ik een sollicitatiegesprek bij een groot bedrijf (tv wereld). Nu zit ik sterk te twijfelen of de kleding die ik aan wil doen. Ik solliciteer naar een functie als secretaresse

zou ik een lichtroze kokerrok met een leuke truitje/blouse en schoenen met hakje aan doen? Of zal ik toch voor een nette witte of zwarte broek met top erop en hakjes?

Groetjes en thnx

Ik vind een kokerrok vaak wel heel mooi. Maar dan moet het ook een mooie zijn he. Niet zo'n ding met van die gordijnophalertjes van de markt.

Schoenen met hakje kunnen vreselijk slonzig zijn of heel erg sjiek, ligt er maar net aan.

Denk vooral aan: hoe zie jij iemand in zo'n baan voor je? En kleedt je dan net een beetje netter.

Mijn motto qua werkkleding: kleed je naar je volgende baan.

Onderschrift: Goedkope zooi zie je echt.
Draag waar jij je prettig in voelt, wat uitstraalt wat jij wil. Als het een commercieel tv-bedrijf is, is de dresscode vaak formeler, maar jong (casual chique). De publieken zijn een tikkie losser, een beetje creatiever in hoe iedereen zich kleedt. Je kan ook iets nieuws kopen misschien, in de winkel weet je soms in één keer: ja, dit is het. Het is vooral belangrijk dat jij zelf spontaan bent en je kleding moet niet afleiden van je persoonlijkheid. Kleur kan absoluut geen kwaad. Succes met dubben en vooral met je gesprek! Spannend!
voel jij je fijn in een rok met hakjes? ik zou me nogal ongemakkelijk voelen: kan je er fatsoenlijk mee zitten, gaat ie niet kreukelen (bijna 100 procent katoen!), ga je er niet van 'trippelen' (kleine pasjes door weinig beenruimte), hoe doe je je benen, hoe loop je de trap op, wat als ik de rok vies maak (lichte kleur = gevaarlijk)?

ook heel bepalend wat voor soort top en schoenen je gaat dragen. met deze rok kan je van netjes via vrolijk naar slonzig sletterig..

Ik vind het een leuke rok, maar denk er even over na. (dat deed je al, maar ok ;) ) In welke outfit voel jij je het meest op je gemak?

ik wens je veel succes!
Hierbij wat setjes en jurkjes die kunnen bij een sollicitatiegesprek. De een is wat formeler, de ander weer wat meer casual. Ligt ook een beetje aan je karakter, lichaam en waar je je zelf prettig in voelt. Dus zelfverzekerd overkomt.

Ja ze zijn reprenstatief, maar niet zo zakelijk dat ze strak in pak lopen.

@ Rob: dank je wel denk dat ik voorlopig wel even kan gaan dubben wat ik nu aan ga doen.. En het is ook wel zo, tenslotte gaat het om mij en niet om de kleding en me er zelf lekker in moet voelen.. maar wil ook niet té of undressed over komen Met m'n baan nu moet ik er dagelijk netjes uit zien als secretaresse, maar dat is dan weer een hele andere wereld dan de tv wereld
Ik voel me tijdens een belangrijke zakelijke meeting, of dat nu een sollicitatiegesprek is, een presentatie die ik moet geven of bij het ontvangen van mensen tijdens een bijeenkomst, het prettigst in een nette zwarte broek met bijpassende blazer. Met pumps met hakje eronder. Misschien saai en voorspelbaar maar je kunt er weinig fout mee doen en ik hoef me niet druk te maken over hoe ik eruit zie. Maar ik moet toegeven dat ik bij een redelijk klassieke multinational werk...
Heb voor mijn werk soms zeer zakelijke kleding aan. Maar kies dan liever voor grijs of warme aarde tinten.

Zwart is voor veel mensen een moeilijke kleur om aan te hebben, staat lang niet iedereen.
Sinds wanneer is een rok minder formeel dan een broek?

Mij is altijd het tegenovergestelde geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven