Liefdesverdriet

30-07-2012 00:54 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds vorige week woensdag heeft mijn vriendin er helaas een einde aangemaakt en omdat ik met mijzelf momenteel erg in de knoop zit heb ik besloten om maar eens wat te gaan schrijven waarbij mogelijk meerdere mensen in eenzelfde schuitje zitten. Want alles wat ik doe, ik krijg het niet uit mijn hoofd, worstel met mijn gevoelens en voel me leeg en eenzaam. Helaas zag ik het niet aankomen, maar kun je het wel zien aankomen.

Het was allemaal leuk onze relatie, deden leuke dingen met haar en haar zoontje erbij. Totdat ik één dag even niet lekker in mijn vel zat door enorme kiespijn hebben we een beetje ruzie gehad. Maar goed, in de beste relaties komen gewoon ruzies voor en verder zocht ik er niks achter. Een dag later komt ze naar me toe en gaf ze me ook aan dat ze niet lekker in haar vel zat en een dag besloot ze er een einde aan te maken per sms toen ik op mijn werk was. Ik dacht dat de wereld onder mijn voeten weggleed en was zwaar overstuur omdat ik gewoon dol was op die meid, ik hield veel van haar. Mede omdat we ook samen woonde zag ik het totaal niet aankomen, we waren ook met kinderen bezig, helaas hebben we in een eerder stadium ook nog een miskraam gehad.

Toen ben ik dus maar weer met mijn grootste verdriet terug kunnen gaan naar mijn ouders en nu woon ik dus daar weer, maar ik kan daar mijn ei niet kwijt, ik ben diep ongelukkig hier, zit op mijn kamer te piekeren onder andere, ik mis haar erg en hou nog steeds ontzettend veel van haar.

Uiteindelijk kom ik er na het weekend achter dat er dus een ander in het spel is. Een ex van haar van 5 jaar terug is destijds vreemd gegaan met een ander, hij kreeg een zoontje in die relatie, die relatie ging voorbij en hij wist niet hoe snel die weer contact moest zoeken met destijds mijn vriendin. Resultaat was dus dat mijn vriendin in één klap weer viel voor zijn charmes en nu dus weer samen zijn.

Ik had me in het begin erbij neer gelegd dat het uit was, ondanks mijn verdriet. Maar sinds ik daar achter kwam zit ik zo ontzettend met mijzelf in de knoop omdat ik dat niet kan accepteren op de één of andere manier.

Uiteindelijk stuurt ze me nog berichtjes dat ze me ook wel mist en ook van mij houdt en dat ze ook zorgen om mij maakt. Dat laatste is toch eigenlijk meer dat ik de verkeerde weg heb gekozen door te gaan drinken. Al is in deze periode van de drank afblijven een stuk moeilijker dan ik dacht omdat ik dan even mijn zorgen vergeet. Maar als ik dan weer thuis ben op mijn kamertje krijg ik weer foto's doorgestuurd van haar waarin ze laat weten dat ze dolgelukkig is, met als resultaat dat ik weer min of meer weer instort, het piekeren meer word en dat ik haar zo ontzettend mis en ondanks alles dat ik nog van haar hou.

Intussen heb ik wel een leuke nieuwe meid leren kennen, maar ik kan haar gevoelens niet beantwoorden. Ik denk nog teveel aan mijn ex en dat staat me een nieuwe relatie in de weg, terwijl ik wel zou willen omdat ik nu gewoon eenzaam ben en leeg van binnen. Ik zit helemaal met mezelf in de knoop en heb dus besloten om het maar eens op een forum van mezelf af te schrijven, weet niet of het helpt, maar je kan het proberen. Want nu iets meer dan 1,5 week later zit ik nog steeds tranen te laten van verdriet en heb ik momenteel geen idee om hoe ik even verder moet.

Tot zover dan mijn verhaal.

Groetjes,

Robbbz
Gun het de tijd Robz, liefdesverdriet gaat helaas niet na 1,5 week over en zeker niet als je het totaal niet zag aankomen.

In ieder geval sterkte! Ik zou ook niet gelijk aan een nieuwe meid beginnen als je je nog niet helemaal kan geven. Neem even tijd voor jezelf en het verdriet hoort er helaas bij !
Probleem is, voor mijn gevoel is het net of het verdriet steeds erger word en ik vind het lastig om ermee om te gaan omdat ik niet direct iemand heb om erover te praten, zal het misschien nog des te erger zijn.

Heb zelf zinnen proberen te verzetten met vrienden door te gaan stappen, maar de klappen worden steeds harder en harder per keer. Of dat het normale proces is, weet ik niet. Maar nu voel ik me in ieder geval zo kut dat ik nergens meer zin in heb.
quote:robbbz schreef op 30 juli 2012 @ 01:02:

Probleem is, voor mijn gevoel is het net of het verdriet steeds erger word en ik vind het lastig om ermee om te gaan omdat ik niet direct iemand heb om erover te praten, zal het misschien nog des te erger zijn.

Heb zelf zinnen proberen te verzetten met vrienden door te gaan stappen, maar de klappen worden steeds harder en harder per keer. Of dat het normale proces is, weet ik niet. Maar nu voel ik me in ieder geval zo kut dat ik nergens meer zin in heb.

Juist na een tijdje wordt het zwaarder, in het begin heb je vaak namelijk nog verse herinneringen en hoop je vaak dat het nog goed komt.. dan merk je hey.. ze is nu al 1,5 week weg.. BOEM verdriet..

Ook dit gaat over, het is naar mijn weten een normaal proces, afleiding zoeken helpt vaak wel eventjes maar het verdriet kan je niet helemaal ontlopen bij dit soort dingen...
Ha Robbz,

Niet gek dat je er kapot van bent. Je bent niet alleen je vriendin kwijt, maar je bent ook nog eens verlaten voor een ander. Kan haast niet anders of zij hadden al iets met elkaar toen ze nog met jou was, aangezien ze direct is overgestapt. Ik denk dat je je dit beseft en dat is keihard. Het gevoel dat je bent ingeruild doet veel met iemand.

Een relatie die wordt verbroken is al heftig genoeg, maar zoals je ex met je omgaat vind ik niet netjes. Ze strooit zout in je wond door je foto's te sturen van haar geluk, ik denk dat je je daarover boos moet maken. Boosheid helpt je in die zin verder, dat het helpt om te beseffen dat ze je respectloos heeft behandeld.

Kan je vertellen dat dit veel tijd nodig heeft, zeker een paar maanden. Daarna is de ergste pijn voorbij en kun je het steeds beter een plek geven.

Blijf schrijven, want er zijn meer mensen die dit meegemaakt hebben (ik ook). Sterkte!
quote:robbbz schreef op 30 juli 2012 @ 01:02:

.

Is er echt niemand bij wie je je hart af en toe kan luchten? Vanzelfsprekend kan je dat hier doen hoor, zo bedoel ik het niet.

Het wordt echt beter, stap voor stap, alleen dat is nu nog even niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dank je wel voor de reactie julus, maar probleem is dat ik niet boos kan worden omdat ik nog altijd van haar hou. Wil het van me afzetten, afstand nemen, maar het is gewoon te moeilijk. Ik kan haar op de één of andere manier niet loslaten, terwijl ik wel voor mezelf heb besloten dat ik absoluut niet meer terug zou gaan als die kans zich voor zou doen. Ook heeft ze gezegd dat ik haar zoontje kan blijven zien als ik wil, maar hoe graag ik dat ook zou willen, dat zal ik dus ook bewust niet doen, omdat dat dan telkens weer de wonden extra doet open rijten. Hopelijk zie ik snel weer licht in die duistere tunnel, want dit is gewoon klote!
Ze stuurt je foto's?

Nummer blokkeren, is ze nu helemaal gek of harteloos?

Enne die nieuwe leuke meid, laat haar even met rust, zodat je zelf ook even rust krijgt. Met een ex van een week is dat veel te snel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja, het begint nu in te dalen. Het besef dat ze echt weg is, en niet terugkomt. Je zit nog half in de shockfase, kunt het nog niet bevatten. Dat gaat langzaamaan doordringen en je zult merken dat je wisselende emoties hebt. Na een paar maanden zijn die minder aanwezig en minder heftig, en denk je ook nog aan andere dingen. Er komt steeds meer ruimte voor andere dingen, echt waar. Zij raakt op de achtergrond, maar daarbij is het belangrijk dat je geen/amper contact hebt!
Rob, die boosheid komt dan later. Zoals gezegd, je kunt het nog niet bevatten en ziet alleen nog de positieve dingen. Geloof me, dat komt goed. Krijg het idee dat ze jou nog niet goed kan loslaten, maar kies aub voor jezelf, want zij wil niks meer van je dus het gaat jou pijn doen om half in haar leven te blijven.
quote:Enn schreef op 30 juli 2012 @ 01:10:

[...]

Is er echt niemand bij wie je je hart af en toe kan luchten? Vanzelfsprekend kan je dat hier doen hoor, zo bedoel ik het niet.

Het wordt echt beter, stap voor stap, alleen dat is nu nog even niet.Nee niet echt, over zo'n onderwerpen kan ik bijvoorbeeld niet met mijn ouders over praten, maar de vrienden die ik heb, zijn nou ook niet bepaald jongens die in dit schuitje hebben gezeten en op dat gebied ook geen praters zijn. Wel heb ik wat oude contacten hersteld om proberen troost te vinden en dinsdag ga ik naar een oude stapvriendin toe. Maar of het dan lukt om te praten, ik heb werkelijk geen idee, misschien wel omdat ik op dit soort punten beter met vrouwen kan praten dan met mannen.
Klinkt alvast goed, dat van die oude stapvriendin. Zij is een vrouw, en hopelijk kun je met haar wat dingen op een rij krijgen.

Maar die nieuwe leuke meid...daar zou ik even mee wachten. Dat wordt niks, want jij kunt haar nog niks bieden als je met je hart bij je ex bent. Gun dit de tijd en over een paar maanden kun je altijd verder kijken.
quote:nlies schreef op 30 juli 2012 @ 01:13:

Ze stuurt je foto's?

Nummer blokkeren, is ze nu helemaal gek of harteloos?

Enne die nieuwe leuke meid, laat haar even met rust, zodat je zelf ook even rust krijgt. Met een ex van een week is dat veel te snelEens wat ongelofelijk akelig om steeds updates te krijgen van haar. Schijnbaar vindt ze dat nodig en jij ligt er wakker van. Geen contact op geen enkele wijze is echt rustiger Rob.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Die leuke meid, is verder niet echt nieuw. We kennen elkaar al heel wat jaartjes, maar we hebben nooit echt de stap gezet destijds, totdat dus nu mijn ex er tussen kwam. Nu meldde ze zich weer toen het uit was, maar zoals ik ook tegen haar heb gezegd, misschien kunnen we in een later stadium eens gaan daten en zien het dan wel verder. Ze woont wat verder weg(België) en we zullen elkaar dan sowieso niet zo vaak zien, wat momenteel ook wel mijn voorkeur heeft als ik opnieuw begin. Merk wel dat ik een beetje opbloei wanneer ik het over die Belgische heb, maar rijp voor een relatie absoluut niet, gelukkig begrijpt zij dat wel.
quote:Enn schreef op 30 juli 2012 @ 01:19:

[...]

Eens wat ongelofelijk akelig om steeds updates te krijgen van haar. Schijnbaar vindt ze dat nodig en jij ligt er wakker van. Geen contact op geen enkele wijze is echt rustiger Rob.Tja, probleem is, er is nog het één en ander af te handelen gezien ik nog spullen bij haar heb staan. Hiervoor heb ik haar de tijd gegeven om vervangende spullen te zoeken(bijvoorbeeld de koelkast). Verder heb ik een groot deel van mijn meubels al wel weg gehaald daar, maar toch ik kan het contact niet verbreken.
hoi robbbz,

wat verschrikkelijk....en dan ook die alcohol verleiding op de achtergrond...

hopelijk kan je dat verdriet gauw omzetten in woede en het uiten door bijvoorbeeld te sporten. boos worden is de eerste stap naar loslaten.

deze site heeft mij enorm gesteund toen ik gedumpt was:

http://www.liefdesverdrie ... de%20verhalen%20lijst.htm

heel veel sterkte toegewenst!

liefs,

L
Dank je wel lilida! Probleem bij mij is dat ik niet zo snel kwaad ben of wordt. Maar goed kon ik het maar in woede omzetten, ben bang dat dat bij mij niet zal gebeuren.

Wat ook nog is, is dat sinds het gebeuren ik eigenlijk nog nauwelijks tot niets eet omdat ik gewoon hap door de keel krijg, ook al probeer ik dat wel. Wil zo graag mijn leven weer op de rails krijgen, maar het valt helaas gewoon niet mee :(
Ben ik de enige die het vreemd vind dat TO het na 5 dagen al heeft over een eventuele nieuwe relatie in een later stadium met die andere leuke meid?

Ik lag echt huilend en wentelend in zelfmedellijden in mijn bed toen ik ooit aan de kant werd geschoven.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Jezus, ik dacht dat er iemand zelfmoord had gepleegd.

Als het echte liefde was dan ben je zo een jaar aan het rouwen. Dus als jij nu al een leuk meisje op het oog hebt loopt dat allemaal wel los.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Liefdesverdriet is zwaar klote Robbz, maar het positieve ervan is dat het altijd overgaat. Hou je daaraan vast. Als je over een paar jaar terugkijkt op deze periode, dan zul je niet meer begrijpen waarom je zo een toestand hebt gemaakt om die meid.

Het is al eerder gezegd, maar ik vind ook dat je best recht hebt om boos te worden. Ze schuift je zomaar aan de kant voor een oude vlam. Zo hoor je toch niet behandeld te worden door de persoon die claimde dat ze van je hield? Als ze hiertoe in staat is, dan zal de liefde wel niet zo diep geweest zijn van haar kant, dus wat stelde je relatie met die trut dan nog voor?

Anders dan sommigen zou ik je wel adviseren om wat met die nieuwe vlam te ondernemen. Gebruik haar om over je pijn heen te komen en je zelfvertrouwen op te krikken. Lullig voor haar misschien, maar daar hoef jij even geen boodschap aan te hebben. Vrouwen behandelen jou ook niet altijd even netjes.
Sinds vorige week is je relatie beeindigd, omdat je vriendin miscchien is "vreemd gegaan"? ( in die anderhalve week dus)

QUOTE Robbbz

Intussen heb ik wel een leuke nieuwe meid leren kennen, maar ik kan haar gevoelens niet beantwoorden

UNQUOTE Robbbz

Dat is snel?

Je hebt verdriet, dat is normaal, je wereld stort in.

Begrijpelijk.

Ze heeft je laten vallen als een baksteen.

Absurt, dit doe je geen mens aan.

MAAR, wat ik zeggen wil is, " als de liefde over is op welke manier dan ook" dan vind ik dat je je eigen weg moet gaan.

Het klinkt hard en misschien raar uit mijn "mond", maar het is zo.

Wil je bij iemand blijven die niet meer van je houd?

Wil je bij iemand blijven, die ongelukkig is en jou ook ongelukkig maakt??

Nee jongen, ga verder met je leven, laat haar zien, dat je meer waard bent, zit niet te piekeren, natuurlijk mag je verdriet hebben.

Maar ga vooral door met je leven, zij is niet het laatste meisjes op de wereld hoor.

Je moet proberen om alle contact met haar te verbreken, of denk je misschien, dat ze straks met hangende poten terug komt bij jou, zoals ze nu weer terug is gegaan naar haar ex vriendje?? Zoiemand wil je toch niet meer, die alleen maar jongens gebruikt?

Ik wens je heel veel succes Robbbz
quote:Summerdance schreef op 30 juli 2012 @ 06:56:

Ben ik de enige die het vreemd vind dat TO het na 5 dagen al heeft over een eventuele nieuwe relatie in een later stadium met die andere leuke meid?

Ik lag echt huilend en wentelend in zelfmedellijden in mijn bed toen ik ooit aan de kant werd geschoven.Nee ik vond het ook een beetje vreemd.
quote:alfa-man schreef op 30 juli 2012 @ 09:27:

Anders dan sommigen zou ik je wel adviseren om wat met die nieuwe vlam te ondernemen. Gebruik haar om over je pijn heen te komen en je zelfvertrouwen op te krikken. Lullig voor haar misschien, maar daar hoef jij even geen boodschap aan te hebben. Vrouwen behandelen jou ook niet altijd even netjes.Zo, jij scoort geen punten hier!
quote:Fame schreef op 30 juli 2012 @ 09:43:

[...]

Zo, jij scoort geen punten hier!Weet ik, maar mij heeft het heel veel geholpen toen ik op een soortgelijke manier gedumpt werd door mijn vriendin. Eerst voelde ik me net als Robbz, later werd ik boos om het onrecht dat mij was aangedaan en daar gaf ik voor het gemak de vrouwen in het algemeen de schuld van. Met die boosheid kon ik veel makkelijker omgaan dan met het verdriet. Misschien geen populaire manier om met liefdesverdriet om te gaan, maar het heeft mij geholpen.
quote:alfa-man schreef op 30 juli 2012 @ 09:54:

[...]

Weet ik, maar mij heeft het heel veel geholpen toen ik op een soortgelijke manier gedumpt werd door mijn vriendin. Eerst voelde ik me net als Robbz, later werd ik boos om het onrecht dat mij was aangedaan en daar gaf ik voor het gemak de vrouwen in het algemeen de schuld van. Met die boosheid kon ik veel makkelijker omgaan dan met het verdriet. Misschien geen populaire manier om met liefdesverdriet om te gaan, maar het heeft mij geholpen.Oh, dus je probeert anderen te kwetsen in de hoop je eigen pijn niet te voelen. Sympathiek hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven