Ranzigheid aan tafel
zondag 29 juli 2012 om 23:33
Mijn vriend en ik waren vanavond uit eten geweest naar ons favoriete restaurant waar het eten altijd heerlijk is, altijd behalve vandaag maar het lag niet aan het eten zelf.
Het gezelschap wat precies naast ons zat was al klaar met eten en druk in gesprek met elkaar over de aankomende vakanties, beetje luid maar ach ze zijn gewoon enthousiast.
Tot het gesprek omslaat en het alleen nog maar over diarree gaat in geuren en kleuren, hoeveel diarree-remmers zij wel niet slikten op een dag en waar ze het precies van kregen(eten/drinken) en hoe het er dan uitspoot.
Om daarna over te gaan over een pluizige vrinden plaag die de kelder hadden bezaait met zwarte cadeautjes, hoe het stonk en de manier waarop zij het had opgeruimd met kots geluiden erbij.
We hadden gegeten en gedronken .
Zoals ik al zei aan het begin het eten is er altijd heerlijk maar vanavond smaakte het toch iets minder.
Iemand nog trek?
Het gezelschap wat precies naast ons zat was al klaar met eten en druk in gesprek met elkaar over de aankomende vakanties, beetje luid maar ach ze zijn gewoon enthousiast.
Tot het gesprek omslaat en het alleen nog maar over diarree gaat in geuren en kleuren, hoeveel diarree-remmers zij wel niet slikten op een dag en waar ze het precies van kregen(eten/drinken) en hoe het er dan uitspoot.
Om daarna over te gaan over een pluizige vrinden plaag die de kelder hadden bezaait met zwarte cadeautjes, hoe het stonk en de manier waarop zij het had opgeruimd met kots geluiden erbij.
We hadden gegeten en gedronken .
Zoals ik al zei aan het begin het eten is er altijd heerlijk maar vanavond smaakte het toch iets minder.
Iemand nog trek?
maandag 30 juli 2012 om 10:20
quote:Lizzl schreef op 29 juli 2012 @ 23:54:
Mensen die hun neus snuiten aan tafel. Half omdraaien valt daar ook onder. Sta gewoon op en die het op afstand, zodat ik het niet hoor.
Daar zou ik niet zo over vallen eigenlijk. Niet omdraaien om te snuiten vind ik not done. Ook:
- handen niet wassen voor het eten;
- vieze handen hebben;
- te breed gaan zitten zodat de persoon links en rechts niet meer fatsoenlijk kunnen eten;
- smakken.
In een restaurant heb ik de volgende omgangsvormen:
- wachten met naar WC gaan totdat de ober is geweest (eerder praktisch dan fatsoenlijk);
- menukaart aan de kant leggen als je de keuze hebt gemaakt. Menukaart lezen = de keuze nog niet weten;
- vork en mes naast elkaar op het bord leggen, als je klaar bent met eten;
- vork en mes apart leggen als je nog terugkomt;
- niet te luidruchtig zijn en daarmee uitlokken dat anderen naar je kijken;
- niet alles in één keer bestellen. Men bestelt eerst eventueel het voorgerecht en het hoofdgerecht. Nagerecht bestelt men als men het hoofdgerecht op heeft;
- betalen voor de WC in een cafetaria of snackbar (bijv. de McDonald's) als je daar niet van plan bent om te eten. In een restaurant vind ik het onfatsoenlijk om naar de WC te gaan zonder te eten, tenzij aangegeven dat dat geen bezwaar is.
Mensen die hun neus snuiten aan tafel. Half omdraaien valt daar ook onder. Sta gewoon op en die het op afstand, zodat ik het niet hoor.
Daar zou ik niet zo over vallen eigenlijk. Niet omdraaien om te snuiten vind ik not done. Ook:
- handen niet wassen voor het eten;
- vieze handen hebben;
- te breed gaan zitten zodat de persoon links en rechts niet meer fatsoenlijk kunnen eten;
- smakken.
In een restaurant heb ik de volgende omgangsvormen:
- wachten met naar WC gaan totdat de ober is geweest (eerder praktisch dan fatsoenlijk);
- menukaart aan de kant leggen als je de keuze hebt gemaakt. Menukaart lezen = de keuze nog niet weten;
- vork en mes naast elkaar op het bord leggen, als je klaar bent met eten;
- vork en mes apart leggen als je nog terugkomt;
- niet te luidruchtig zijn en daarmee uitlokken dat anderen naar je kijken;
- niet alles in één keer bestellen. Men bestelt eerst eventueel het voorgerecht en het hoofdgerecht. Nagerecht bestelt men als men het hoofdgerecht op heeft;
- betalen voor de WC in een cafetaria of snackbar (bijv. de McDonald's) als je daar niet van plan bent om te eten. In een restaurant vind ik het onfatsoenlijk om naar de WC te gaan zonder te eten, tenzij aangegeven dat dat geen bezwaar is.
World of Warcraft: Legion
maandag 30 juli 2012 om 10:20
[quote]2Italy2 schreef op 30 juli 2012 @ 08:27:
Was het soms dit restaurant?
[afbeelding]
[[url="http://3.bp.blogspot.com/
Was het soms dit restaurant?
[afbeelding]
[[url="http://3.bp.blogspot.com/
maandag 30 juli 2012 om 10:27
quote:sharkythesharkdog schreef op 29 juli 2012 @ 23:35:
Vergeten in de OP te zetten wat is het ranzigste wat jullie aan tafel hebben meegemaakt? Overgeven aan tafel op het bord in een restaurant. De personen rondom hem hebben het met servetten afgedekt. Het bord werd direct weggebracht en de ober op de hoogte gesteld, zodat het aan tafel niet naar kots zou ruiken. Wel slim bekeken. Ik rook niks en ik kreeg later pas door dat iemand overgaf aan tafel.
Vergeten in de OP te zetten wat is het ranzigste wat jullie aan tafel hebben meegemaakt? Overgeven aan tafel op het bord in een restaurant. De personen rondom hem hebben het met servetten afgedekt. Het bord werd direct weggebracht en de ober op de hoogte gesteld, zodat het aan tafel niet naar kots zou ruiken. Wel slim bekeken. Ik rook niks en ik kreeg later pas door dat iemand overgaf aan tafel.
World of Warcraft: Legion
maandag 30 juli 2012 om 12:33
De brabanders onder ons kennen dit gerecht wel:
Kattenspauw dat is ei met ui en tomaat en het lijkt op iets wat je maag heeft terug heeft gegeven.
Jaren geleden aan tafel: (begin jaren 90)
Mijn broertje voelde zich niet zo lekker maar moeder drong aan om toch een boterham te pakken met dit mengsel
Toen mijn broer het mengsel zag in de pan gaf hij spontaan over en natuurlijk over de boterham.
Terwijl mijn vader "lekker" zat te smullen van zijn portie.
Moeder heeft gelijk alles opgeruimd en pap is friet gaan halen.
Kattenspauw dat is ei met ui en tomaat en het lijkt op iets wat je maag heeft terug heeft gegeven.
Jaren geleden aan tafel: (begin jaren 90)
Mijn broertje voelde zich niet zo lekker maar moeder drong aan om toch een boterham te pakken met dit mengsel
Toen mijn broer het mengsel zag in de pan gaf hij spontaan over en natuurlijk over de boterham.
Terwijl mijn vader "lekker" zat te smullen van zijn portie.
Moeder heeft gelijk alles opgeruimd en pap is friet gaan halen.
maandag 30 juli 2012 om 12:42
Ik kan gelukkig eten terwijl ik de meest "gruwelijke" dingen zie of hoor. Dat bederft dus echt niet mijn eetlust (waarom zou dat?). En ik vind het een beetje aanstelleritus als mensen beginnen te zeuren dat iets hun eetlust bederft.
Praten over diarree, of diarree/smerige wcpot zien? Geen probleem.
Een bloederige operatie zien op tv? Geen probleem.
Iemand zien kotsen? Geen probleem.
Praten over diarree, of diarree/smerige wcpot zien? Geen probleem.
Een bloederige operatie zien op tv? Geen probleem.
Iemand zien kotsen? Geen probleem.