Gezondheid alle pijlers

Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

28-07-2012 10:03 473 berichten
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.

Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.

Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.

We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!

Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.

Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.

De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.

Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....

Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:leolieke schreef op 29 juli 2012 @ 15:44:

Hey BGB...gek op darkrooms?

Huh?

Nee, niet bepaald. Hoezo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Leolieke heeft het licht uitgedaan, vandaar.

En als het dan toch een kletstopic wordt (en dat werd wel eens tijd ook): iemand nog een Calippo?
Topic net gelezen...

Ik zag vooral ene Paloma voorbijkomen die zei dat ze nu echt ging stoppen. Zo'n 10, 20 keer God, had ze dat maar gedaan dan waren ons haar ongelofelijk grove, volkomen idiote rotopmerkingen posts bespaard gebleven. Net als Schaaapje. Die had ook na één bericht mogen stoppen.

Wel weer interessant leesvoer voor de zondag maar lullig voor TO die echt haar best heeft gedaan voor dochter. Sterkte aan dochter, ik hoop dat het snel over is!
Calippo? Kan geen callipo meer zien!

Heb je weleens een gesmolten callipo gedronken? Nooit doen!

Dochterlief ging bijna over haar nek

Na de zoveelste probeerden we ipv cola een aardbei/sinaasappel...ieksss ook al zo smerig.
quote:Andj schreef op 29 juli 2012 @ 15:51:

Topic net gelezen...

Wel weer interessant leesvoer voor de zondag maar lullig voor TO die echt haar best heeft gedaan voor dochter. Sterkte aan dochter, ik hoop dat het snel over is!Je denkt toch niet dat ik me er iets van aantrek...zegt echt meer over haar is mijn mening!
Goed dat je je er niets van aantrekt, is ook totaal niet nodig want je hebt het prima gedaan. Wel 2 enorme drammers hier met een bord voor hun kop.
quote:leolieke schreef op 29 juli 2012 @ 16:25:

Calippo? Kan geen callipo meer zien!

Heb je weleens een gesmolten callipo gedronken? Nooit doen!

Dochterlief ging bijna over haar nek

Na de zoveelste probeerden we ipv cola een aardbei/sinaasappel...ieksss ook al zo smerig.

Heb je dat arme bloedje ook nog lauwe Calippo laten drinken???

Foei foei foei .
Nou....helaas helaas, het gaat nog steeds niet beter!

4 dagen koelen, paracetamol & AB hebben nog niet het effect wat wij en de huisarts graag willen.

Dus vanmiddag maar weer naar de huisarts geweest met mijn lieve sterke dame.

Er is een nieuwe kuur tegenaan gegooid met de mededeling erbij dat als ze enige griepverschijnselen of koorts krijgt we direct contact moeten zoeken.

Dan is er meer nodig om haar te helpen.....en dat willen we niet!

Verhaal is dus nog niet uit helaas.....
Vervelend Leolieke, sterkte voor je dochter.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Sterkte!
Vervelend, sterkte!
Nieuwe kuur is ook een andere kuur, of verlenging van dezelfde?

Sterkte en beterschap
He bah. Wens d'r maar beterschap van mij, en veel sterkte voor jullie allemaal!
Ze krijgt nu een andere kuur, de vorige werkte niet voldoende.

De huisarts staat voor een raadsel waarom ze dit heeft...komt zo weinig voor op deze leeftijd zegt hij.

Dan ook een vraag aan de meiden die het ook hebben gehad zonder dat ze borstvoeding gaven; hebben jullie een idee hoe het bij jullie is ontstaan?

De huisarts dacht aan het schuren/drukken van iets tegen haar borst tijdens vakantie; surfboard in golven, reddingsvest tijdens jetskieen.....
Niettemin kan mastitis ook voorkomen bij vrouwen die geen borstvoeding geven of die niet zwanger zijn. Het kan zelfs bij kleine baby's voorkomen, zowel bij jongens als bij meisjes. Niemand weet hoe het precies komt dat sommige vrouwen borstontsteking krijgen en anderen niet. De bacteriën komen misschien via een tepelkloof of andere verwonding aan de tepel in de borst.Bron
een vriendin van mij heeft het wel eens gehad, zomaar, uit het niets. Gaf geen borstvoeding. Ging wel direct weg met een kuur (augmentin, dacht ik) en ze was geen 13.
Jammer leolieke, heel veel sterkte voor je dochter en geef haar maar een (voorzichtige) stevige hug van mij voor deze sterke meid.
Veel sterkte en beterschap voor je dochter .
Yes! De kuur slaat aan.

Pijn neemt af iig....verder even afwachten nog.
.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 31-07-2012 18:24
Reden: dubbel
% gewijzigd
Ik en de huisarts weten dit ook, maar desondanks vragen wij ons dit af. Mijn dochter blijkt keer op keer dingen te hebben die niet veel voorkomen, vandaar onze vraagtekens.
quote:leolieke schreef op 31 juli 2012 @ 18:26:

Ik en de huisarts weten dit ook, maar desondanks vragen wij ons dit af. Mijn dochter blijkt keer op keer dingen te hebben die niet veel voorkomen, vandaar onze vraagtekens.Zoals?
Het laatste anderhalf jaar heeft ze tot 6 keer toe een longontsteking gehad (oorzaak!) met als gevolg het Stevens Johnson Syndroom (loepje) door medicatie

3 jaar geleden een gebroken rugwervel door?
Misschien eens deze zorgen met je huisarts bespreken, is ze al onder behandeling van een kinderarts? Misschien iets met haar met haar afweersysteem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven