Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Caviahaar schreef op 31 juli 2012 @ 20:40:

[...]

De beste man heeft het mailtje niet eens gelezen! Soms is onderbuikgevoel niets anders dat dat duveltje op je schouder dat praat uit onzekerheid...Dat bedoel ik.
quote:Anna_69 schreef op 31 juli 2012 @ 20:34:

Eerst maar eens praten met vriendlief, daarna conclusies trekken, lieve meid.

Dank je, maar vriend wil niet meer praten. Ik wil geen conclusies trekken maar eigenlijk denk ik het wel te weten.

Als hij niet al echt vreemd gegaan is dan heb ik hem nu alle reden gegeven om dat wel te doen. Ik ben naar huis gegaan, heb mogelijkheden gecreëerd, gedraag me als een idioot, delete zijn emails ga zo maar door.

Als ik niks had gezien en had gedaan, dan had hij niks gezegd en was hij zo lief blijven zijn (zoals een sms gisteren: Ik miss je zo veel, alles is zo ongezellig en kaal om me heen als jij er niet bent. Ik wil ons terug, jou terug hier en ik wil samen gelukkig en oud worden). In hoeverre meent hij dat nou als hij ondertussen tegen me liegt over, voor mij, heel belangrijke dingen. Ik heb het gevoel dat de afgelopen jaren een grote grap zijn geweest, vooral het half jaar dat we samen wonen. En toch houd ik zo veel van hem dat ik bang ben dat hij me zo weer inpalmt. En misschien wil ik dat ook wel. Of zo. Maar so far alleen maar radio stilte. GVD.
Als je een relatie hebt moet je geen geheimen voor elkaar hebben dus waarom zou je elkaars mail/sms niet mogen lezen?

Heb je dan privedingen die de ander niet mag lezen?

Lijkt me niet, anders zit er toch iets fout in de relatie.

Dat hij toch contact heeft met dat wijf terwijl hij weet hoe jij erover denkt en terwijl dat wijf er alles aan doet om hem terug te krijgen is gewoon not done. Als hij niks te verbergen had voelde hij zich niet zo betrapt en daarnaast wist hij toch dat je zijn mail kon lezen?

Laat je geen loer draaien hoor....
Hij is alleen vandaag nog stil toch? Dat vind ik nog niet eens heel schokkend, hij moet ook bijkomen en nadenken (en werken). Dus als je over een paar dagen nog niks hebt gehoord, dan kun je voorzichtige conclusies trekken.
En toch, praten!! Misschien niet nu, maar er komt een moment dat jullie gaan praten, op het juiste moment. Het komt vanzelf, niet afdwingen... laat hem maar even.komt goed!
Meisje......je maakt jezelf helemaal overstuur......Stop met denken, en donderdag ga je naar huis.
Wat maakt nou dat je denkt dat hij liegt???? Serieus, ik haal het niet uit wat je hier allemaal schrijft. Dus of ik ben gek of jij ziet dingen die er niet zijn en maakt daar je relatie mee kapot.
quote:Anna_69 schreef op 31 juli 2012 @ 20:46:

En toch, praten!! Misschien niet nu, maar er komt een moment dat jullie gaan praten, op het juiste moment. Het komt vanzelf, niet afdwingen... laat hem maar even.komt goed!

En-wees-eerlijk!!

Ik kan er geen vinger opleggen, maar heb zo het gevoel dat het werkelijke plaatje anders is dan je ons wilt laten geloven Bladora. Misschien komt het door je woordkeuze, je manier van antwoorden, maar heb sterk de indruk dat de realiteit minder mooi is dan je ons voorspiegelt.

(En dat zeg ik niet omdat ik je niet geloof, maar eerder omdat ik denk dat je jezelf zo tekort doet door niet naar de waarheid te kijken)
quote:Murdoch schreef op 31 juli 2012 @ 18:39:

Eensch heur Summer, maar toch... als een vriend of vriendin (hoeft niet eens een ex te zijn) van jouw luvver jou consequent zou aanduiden met 'die hoerige slet van een Summerdance', zou je het dan niet vervelend vinden als luvver daar gezellig mee zou contacten?

Tuurlijk zou ik dat vervelend vinden.

Maar ik ga ervan uit dat dat niet gebeurd.

Vast heel naief en zo, maar als ik me daar druk om moet maken heb ik toch geen leven meer.

Het klinkt misschien als een beetje kop in het zand mentaliteit, en misschien is dat het ook wel.

Maar ik ga ervan uit dat mijn lief bij mij is omdat hij me juist GEEN hoerige slet vindt en dat als dat over mij gezegd zou worden hij dat afkapt.

Weet je, ik heb jarenlang een relatie gehad gebaseerd op wantrouwen (van mijn kant) en ik kan niet zeggen dat ik er uiteindelijk een leuker mens door werd.

Dus ik kap daar mee.

Echt, kwestie van een knop omzetten en gaan

Daarom zeg ik, de relatie van TO klopt gewoon niet, ze liegen beide, en weten dat ook van elkaar

Ja dan zou ik het ook niet vertrouwen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ben het wel eens met Bliksem, heb ook het gevoel dat er meer aan de hand is dan wat TO hier vertelt.
Lieverd, je bent jezelf helemaal gek aan t maken. Al de hele dag van alles aan het denken, en met dit topic bezig. Terwijl je met je studie bezig moet zijn.

Screw Toos, ze krijgt nu precies voor elkaar wat ze bekokstoofd!!
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:44:En toch houd ik zo veel van hem dat ik bang ben dat hij me zo weer inpalmt. En misschien wil ik dat ook wel. Of zo.

Inpalmt? Is dat het woord dat je bedoelt?

En dat zou je misschien ook wel willen?

Ow.
quote:Caviahaar schreef op 31 juli 2012 @ 20:38:

Oke, nog een keer. Je verlangt van een 43-jarige man dat hij geen contact meer heeft met een collega waar hij wat mee heeft gerommeld. Dat dwing je af. Dan vind je in zijn mailbox een mailtje van haar, wat je vriend niet heeft gelezen, twee lang niet. Daar maak je ontzettende bombarie over, terwijl uit niets blijkt dat jouw vriend haar heeft gemaild of wat dan ook. Dan ga je je vriend stalken, met een hoop drama en hysterisch gedoe. Dat werkt niet, en dan is je beste actie een gehuil van jewelste over dat hij en dat zij en dat jouw acties best kunnen. Sorry hoor, maar ik snap echt dat hij in ieder geval voor nu klaar is met je.

Ik heb niks afgedwongen, ik heb hem alleen duidelijk gemaakt dat ik het niet op prijs zou stellen dat hij nog contacten onderhoudt met iemand die mij consequent slet, whore, en wat zoal niet meer noemt. Hij heeft zelf gezegd dat ook belachelijk te vinden en mij beloofd/gezegd dat hij niks met haar te maken wil hebben.

Als hij toch vriendjes met haar had willen blijven, had hij dat toen (een half jaar geleden) kunnen zeggen. Maar dan was ik weggegaan.

De bombarie over dat mailtje heb ik hier gemaakt, ik hem hem ermee geconfronteerd, gevraagd hoe het zat, en omdat ze heel duidelijk over data sprak, Gisterenavond vroeg je me dit.....(die avond waren we allebei laat thuis) Ik zie je donderdag weer! leek het me op z'n minst redelijk duidelijk dat ze elkaar gesproken hadden.

Als dit twee weken geleden was gebeurd, had hij me dat kunnen vertellen. Ik heb hem ook gevraagd of hij haar nog had gesproken.

In dat telefoontje heeft hij duidelijk gemaakt dat het wat hem betreft klaar is als ik hem niet vertrouw (dit was vanmorgen) sindsdien heb ik hem 1 keer gebeld en 1 sms gestuurd dat ik wil praten. Hij negeert me.

Ik wil hem absoluut niet volledig controleren, hij kan op stap wanneer, met wie en waar die wil. Thuis komen wanneer hij wil. Alleen met haar heb ik moeite. En dat weet hij. Puur omdat ze zo persistent is.

Als een vriend van mij mijn vriend een eikel or wathever zou noemen, als mijn vriend dan ook nog aangaf moeite met hem te hebben, dan moest die vriend wel ontzettend belangrijk voor mij zijn om dat contact willens en wetens te onderhouden. Ik begrijp gewoon niet dat vriend zich met haar in laat.
quote:bliksemse_bende schreef op 31 juli 2012 @ 20:54:

[...]

Inpalmt? Is dat het woord dat je bedoelt?

En dat zou je misschien ook wel willen?

Ow.Als in, sorry zegt, met een plausibele uitleg komt, lief voor me is, zegt hoeveel hij van me houdt....Ja ik wil graag geloven dat het wel goed zit. Hoe zielig dat ook klinkt (ik ben alleen maar heel eerlijk hier en naar mezelf.... )
Weet je B.

Weet je wat ik echt geleerd heb uit mijn vorige relatie:

Liefde HOORT geen strijd te zijn

En wat jij doet lieve schat in constant strijden

Tegen exen, tegen je onzekerheid, tegen demonen, tegen hem, tegen alles...

Zo hoort liefde niet te zijn

Liefde hoort je sterker te maken.

Het is geen liefde als je verandert in een emotioneel wrak....echt niet
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Omdat zij m.i. niet zomaar iemand voor hem is. Omdat hij haar niet uit zijn leven wil, hij weet niet hoe het gaat lopen met jou en daarom houdt hij de boel warm. Wil niet zeggen dat hij persé een relatie met haar wil, maar hij wil er wel iets mee. Dat is hoe ik het zie..
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:55:

Ik wil hem absoluut niet volledig controleren, hij kan op stap wanneer, met wie en waar die wil. Thuis komen wanneer hij wil. Alleen met haar heb ik moeite. En dat weet hij. Puur omdat ze zo persistent is.

Vollèdig controleren? Hoe zie je dat voor je? Vastbinden, gps-tracker?

Maar je controleert hem wèldegelijk. Zij is genoeg aanleiding.

Je vertrouwt hem niet. Dat heeft niets met haar persistentie te maken.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:55:

[...]

Ik heb niks afgedwongen, ik heb hem alleen duidelijk gemaakt dat ik het niet op prijs zou stellen dat hij nog contacten onderhoudt met iemand die mij consequent slet, whore, en wat zoal niet meer noemt. Hij heeft zelf gezegd dat ook belachelijk te vinden en mij beloofd/gezegd dat hij niks met haar te maken wil hebben.

Als hij toch vriendjes met haar had willen blijven, had hij dat toen (een half jaar geleden) kunnen zeggen. Maar dan was ik weggegaan.

De bombarie over dat mailtje heb ik hier gemaakt, ik hem hem ermee geconfronteerd, gevraagd hoe het zat, en omdat ze heel duidelijk over data sprak, Gisterenavond vroeg je me dit.....(die avond waren we allebei laat thuis) Ik zie je donderdag weer! leek het me op z'n minst redelijk duidelijk dat ze elkaar gesproken hadden.

Als dit twee weken geleden was gebeurd, had hij me dat kunnen vertellen. Ik heb hem ook gevraagd of hij haar nog had gesproken.

In dat telefoontje heeft hij duidelijk gemaakt dat het wat hem betreft klaar is als ik hem niet vertrouw (dit was vanmorgen) sindsdien heb ik hem 1 keer gebeld en 1 sms gestuurd dat ik wil praten. Hij negeert me.

Als een vriend van mij mijn vriend een eikel or wathever zou noemen, als mijn vriend dan ook nog aangaf moeite met hem te hebben, dan moest die vriend wel ontzettend belangrijk voor mij zijn om dat contact willens en wetens te onderhouden. Ik begrijp gewoon niet dat vriend zich met haar in laat.Kun je je voorstellen dat je vriend zich gekwetst voelt omdat dit alles zegt dat je hem niet vertrouwt?
To is het niet beter dat je even probeert te slapen?

in ieder geval iets te doen?

Ik heb alles mee gelezen, ik snap dat schrijven deels je oplucht maar je raakt echt verstrikt in je eigen gedachtes.

Je hebt even rust nodig denk ik, geen adviesen, geen meningen, alleen rust.

Moet je zelf weten uiterraad, maar dat lijkt mij geen onverstandig idee.

quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 20:56:

[...]

Als in, sorry zegt, met een plausibele uitleg komt, lief voor me is, zegt hoeveel hij van me houdt....Ja ik wil graag geloven dat het wel goed zit. Hoe zielig dat ook klinkt (ik ben alleen maar heel eerlijk hier en naar mezelf.... )

Zeggen en geloven....maar is dat de waarheid?

Is dat een bewijs van echte liefde, van commitment?

Of zijn het mooie woorden, zoethoudertjes, excuses en smoesjes....die jouw mooie plaatje weer moeten herstellen?

Het geeft niet dat het zielig klinkt Bladora. Ik merk dat je hartstikke eerlijk probeert te zijn en dat al deze confronterende reacties heel pijnlijk voor je moeten zijn. Ik vind het moedig dat je blijft antwoorden en je best doet om erover na te denken en ervoor open te staan. Ècht!
Ja misschien is er wel meer aan de hand. Ik heb in het begin van ons samenwonen talloze emails van haar gevonden (toen vriend dus aan mij vroeg iets te zoeken op zijn (werk!)email, hij heeft geen smartphone). Die emails beschreef ze haar hele dagen, haar issues, stuurde ze foto's van zichzelf, vroeg ze of ze er goed uit zag, zei ze dat ze vriend mistte, vroeg ze of vriend haar mistte, hield ze hele tirades over waarom vriend niet mij moest samenwonen. Vertelde ze allemaal roddels over mij dat ze mannen kende met wie ik het bed had gedeeld, gewoon erge roddels over mijn als persoon an sich. Talloze emails waren er. Gewoon in zijn werk inbox. Ik moest iets opzoeken voor hem met dezelfde begin letters, dus ik kwam ook op al die emails terecht.

En wat deed vriend? NIKS NAKKES NADA. Hij stuurde haar wel eens wat terug, met mij gaat alles goed, leuke foto's van je vakantie, dat hij wel eens hun vriendschap mistte, maar dat ze genoeg vrienden had om dingen mee te bespreken, dat haar haar blonder was geworden. Redelijk onschuldig, maar Niks om het voor mij op te nemen. Niet een keer, ik hou van Bladora dus daarom ben ik bij haar en ik wil niet dat je zo over haar praat, niets van dat alles.

Toen ik hem confronteerde zei hij dat hij het niet op het spits wilde drijven omdat ze nog wel samen moesten werken, maar dat hij haar wel duidelijk zal maken dat hij er niet meer van gediend was. Ik ben daarna nooit meer in zijn werk mail geweest, dus weet niet of het gestopt is of niet. Ik ben gewoon bang dat het altijd is blijven doorgaan en dat zij perongeluk deze mail naar zijn hotmail heeft gestuurd.

Dat is wat er nog meer mis is. :(
quote:Julus schreef op 31 juli 2012 @ 20:58:

Omdat zij m.i. niet zomaar iemand voor hem is. Omdat hij haar niet uit zijn leven wil, hij weet niet hoe het gaat lopen met jou en daarom houdt hij de boel warm. Wil niet zeggen dat hij persé een relatie met haar wil, maar hij wil er wel iets mee. Dat is hoe ik het zie..En daar ben ik ook bang voor. En ik weet dat ze niet zomaar iemand voor hem is.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 21:08:

En wat deed vriend? NIKS NAKKES NADA. Hij stuurde haar wel eens wat terug, met mij gaat alles goed, leuke foto's van je vakantie, dat hij wel eens hun vriendschap mistte, maar dat ze genoeg vrienden had om dingen mee te bespreken, dat haar haar blonder was geworden. Redelijk onschuldig, maar Niks om het voor mij op te nemen. Niet een keer, ik hou van Bladora dus daarom ben ik bij haar en ik wil niet dat je zo over haar praat, niets van dat alles.

Toen ik hem confronteerde zei hij dat hij het niet op het spits wilde drijven omdat ze nog wel samen moesten werken, maar dat hij haar wel duidelijk zal maken dat hij er niet meer van gediend was. I

Van dergelijke signalen zou ik ook heel erg onzeker over mijn relatie en de oprechte bedoelingen van mijn partner worden meid.

Haal het mooie laagje maar eens van deze relatie en kijk eens goed wat eronder zit. Hoe `echt' is alles in het scherpe licht van je eerlijke beoordeling?
Wat je schrijft over die mails waarin hij het niet voor je opnam...ik herken dat.
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 31-07-2012 22:19
Reden: weggehaald
% gewijzigd
De liefde die ik van mijn vriend voel als we samen zijn is echt. De manier waarop hij naar me kijkt op een onbewaakt moment is lief en oprecht. De blije blik in zijn ogen als hij thuis komt van werk is niet gelogen. Onze urenlange gesprekken zijn echt. De seks is goed en liefdevol. Dat hij in zijn slaap mijn hand zoekt is echt. Dat hij me 5 keer per dag op belt om mijn stem gewoon even te horen is niet afgedwongen. Dat hij voor me zorgt als ik in een dip zit is lief. Dat hij lacht om mijn grappen en mijn stommiteiten is echt. Dat we samen vakanties boeken en praten over de toekomst, waar we gaan wonen, wanneer we zouden proberen een kind te krijgen, is echt.

In het scherpe licht van mijn eerlijke beoordeling denk ik dat hij dit alles zeker meent, maar aan de andere kant alsnog zijn eigen spoor wil trekken zonder teveel rekening te houden met mij. Dat hij eigenlijk vrijgezel wil zijn, met een vriendin thuis. Dat ik er ben is fijn voor hem, maar als ik het ergens niet mee eens ben (zoals zijn contact met Toos) dan kan/wil hij zich niet aanpassen. Dat als het lastig wordt hij zijn handen ervan af trekt, wacht tot het overwaait en dan weer liefdevol kan zijn. Dat hij niet echt voor onze liefde wil vechten mocht dat nodig zijn. Dat hij me laat lopen, mocht ik echt weg willen. En dat hij me in zijn armen sluit als ik wil blijven. Maar dat hij ondertussen wel de boel warm houdt met Toos, in case ik ook echt weg ga.

Ik weet dat een relatie geen strijd moet zijn, en ik ben ook echt niet de makkelijkste, maar ik heb hem nog nooit echt gekwetst en zou ook nooit iets kunnen doen of zeggen om hem daadwerkelijk pijn te doen. Ik zou willen dat als het even moeilijk wordt, hij ook zijn best doet om het goed te houden. Op een goede dag, en mijn telefoon staat op stil en ligt niet bij me in de buurt dan kan hij me 10 keer achter elkaar bellen om te kijken of alles wel goed met me gaat. Hoe kan hij dan nu, op dit moment, dat hij weet dat ik verdrietig en onzeker ben me zo links laten liggen. Daar maak ik me zorgen over. Heel erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven