Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
En ja..hij zal alles zeggen om te kunnen verantwoorden dat hij nog contact moet onderhouden. Zodat jij er haast niks van kunt zeggen. En het is bullshit, want waarom refereert zij aan bepaalde dingen? Ik doe dat ook, ik refereer ook aan een persoonlijk gesprek, of aan zaken die zijn besproken. Dingen waarvan zij geen weet heeft maar waarvan ik het niet erg vind dat zij het te weten komt....doet Toos ook.
Hij zal echt van je houden, dat is niet gespeeld. Maar denk ook dat deze manier zijn opties open houdt, dus zeker wil weten dat er nog iets anders achter de hand is. En dat wil zeggen dat hij er niet zeker van is, hoe leuk of lief hij je ook vindt. Jouw verhaal is mijn verhaal, ik herken het helemaal. En het is gekmakend, en ik heb er te lang in willen geloven. Met als resultaat dat hij toch ging (naar een ander). Doe jezelf dat niet aan! En ja..ook ex deed die dingen die jij beschrijft. Dat is het verraderlijke, daarom geloof je erin. Het is zo echt, het is zo fijn...maar ondertussen wel andere opties warm houden en dingen doen die jou onzeker maken....man met twee kanten.
quote:-Bladora- schreef op 31 juli 2012 @ 21:40:

In het scherpe licht van mijn eerlijke beoordeling denk ik dat hij dit alles zeker meent, maar aan de andere kant alsnog zijn eigen spoor wil trekken zonder teveel rekening te houden met mij. Dat hij eigenlijk vrijgezel wil zijn, met een vriendin thuis. Dat ik er ben is fijn voor hem, maar als ik het ergens niet mee eens ben (zoals zijn contact met Toos) dan kan/wil hij zich niet aanpassen. Dat als het lastig wordt hij zijn handen ervan af trekt, wacht tot het overwaait en dan weer liefdevol kan zijn. Dat hij niet echt voor onze liefde wil vechten mocht dat nodig zijn. Dat hij me laat lopen, mocht ik echt weg willen. En dat hij me in zijn armen sluit als ik wil blijven. Maar dat hij ondertussen wel de boel warm houdt met Toos, in case ik ook echt weg ga.

Knap hoe je hier je licht over laat schijnen in alle eerlijkheid.

Is dit genoeg voor je Bladora, kun je hiermee leven?

quote:Op een goede dag, en mijn telefoon staat op stil en ligt niet bij me in de buurt dan kan hij me 10 keer achter elkaar bellen om te kijken of alles wel goed met me gaat. Hoe kan hij dan nu, op dit moment, dat hij weet dat ik verdrietig en onzeker ben me zo links laten liggen. Daar maak ik me zorgen over. Heel erg.

Omdat, op een goede dag, het om zijn behoeften gaat. Die aan jou, aan aandacht...whatever. Hij haalt er in elk geval 'iets' uit.

Nu liggen de kaarten anders. Nu moet hij investeren, hij moet wellicht iets doen waar hij moeite mee heeft, geen zin in heeft.

Concreet: hij is er nu niet voor je. Face the facts.

Kan je daarmee leven Bladora?
Ik geloof ook wel dat de momenten en daden van liefde oprecht zijn. Maar ze zijn wat ze waard zijn: vluchtig en zonder echt commitment.

Momenten...
Heel treffend, bliksemse bende.....ook dat is herkenbaar.

Zolang het voldoet aan zijn behoeften, hij er iets uithaalt, is er niks aan het handje. Zodra hij moeite moet doen om de relatie te redden, heeft hij er geen zin in omdat hij er waarschijnlijk voor zijn gevoel toch niks meer kan uithalen..en hij denkt dat hij het er elders wel uit kan halen (op welke manier dan ook).

Vluchten voor problemen, kost teveel moeite allemaal. Het moet allemaal op zijn voorwaarden, dat zegt ook al iets. Hij wil niet investeren, het rendement is te weinig. En dit soort mannen weet heel goed dat jij toch wel komt..hij hoeft het niet te doen!
quote:bliksemse_bende schreef op 31 juli 2012 @ 21:51:

Ik geloof ook wel dat de momenten en daden van liefde oprecht zijn. Maar ze zijn wat ze waard zijn: vluchtig en zonder echt commitment.

Momenten...Yep, zolang het leuk is en er iets gehaald kan worden kost het geen moeite. Een echte diepgaande relatie zit er waarschijnlijk niet in. Dit zijn ook de mannen die als het lekker loopt, heel erg overtuigend zijn. Liefdesbetuigingen, lieve briefjes, je gek maken zodat je echt niet twijfelt. Totdat...ze dat niet meer zo voelen.
quote:Julus schreef op 31 juli 2012 @ 21:52:En dit soort mannen weet heel goed dat jij toch wel komt..hij hoeft het niet te doen!

Volgens mij ook de spijker op z'n kop!

Tenminste...al Bladora's postings zijn doordrenkt met please-gedrag. Met het plaatje mooi houden, met er samen uitkomen (zodanig dat hij tevreden is), met hem niet lastig willen vallen, met niet willen zien wat de al dat moois kan verstoren.....

En hij weet dat!

Hoeft alleen maar achterover te leunen....

Bladora typt haar vingers blauw op een forum, pijnigt haar hersenen op zoek naar verlossing, knijpt haar maag samen om niet te hoeven voelen, jankt haar ogen uit haar hoofd, zegt niets tegen ouders of vrienden (want niks aan de hand) en wringt zich in onmogelijke bochten om haar illusie te behouden.

Bladora draagt de hele relatie voor alletwee....

Wow, doe mij zo'n vriendin!
BB, dat is wat ik precies in mijn eerste post al schreef

Hij zegt spring, zij vraagt hoe hoog...

Je verdient beter dan dat B.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 31 juli 2012 @ 22:00:

BB, dat is wat ik precies in mijn eerste post al schreef

Hij zegt spring, zij vraagt hoe hoog...

Je verdient beter dan dat B.

Ja, dat idee heb ik ook steeds. Ook al bij alle voorgaande topics over deze relatie...

Zo moet liefde niet zijn Bladora.

Niet dat je naar je ouders moet vluchten.....

Niet dat je niks tegen je ouders of vrienden wilt zeggen.....

Niet dat je mails moet checken met een onderbuikgevoel.....

Niet dat je je zo bedreigt voelt dat je zelfs een mail delete...

Niet dat je buitengesloten wordt door je geliefde die niet wil praten...

Niet dat die geliefde je zo aan je lot overlaat...

Niet dat je amper nog eerlijk tegen jezelf kan zijn over je relatie

Je verdient beter. Zeker.

Ik hoop dat je eens zult ervaren hòe anders het ook kan zijn....
quote:Julus schreef op 31 juli 2012 @ 21:54:Dit zijn ook de mannen die als het lekker loopt, heel erg overtuigend zijn. Liefdesbetuigingen, lieve briefjes, je gek maken zodat je echt niet twijfelt. Totdat...ze dat niet meer zo voelen.Been there...done that....
Hij neemt niet op. Heeft gesmsr dat het over is. Ik kan dit even niet aan.
Alles komt goed. Met of zonder hem.
Ach meis, dit is wel heel wreed.

Alsjeblieft licht je ouders en vrienden in.

Dit moet je echt niet alleen doen!

Hier, mijn virtuele arm om je heen:
En hij is een eikel als hij het echt uitmaakt over sms (en ook als hij ermee dreigt per sms).
quote:Murdoch schreef op 31 juli 2012 @ 22:18:

En hij is een eikel als hij het echt uitmaakt over sms (en ook als hij ermee dreigt per sms).

Nou, ik bedoel maar!

Oh en nog een lafbek ook trouwens dat ie dat niet face-to-face meedeelt, zelfs niet over de telefoon. Wat 'n loser, bleh!
Goed, ik heb even mee gelezen en bedacht me opeens dat ik dit ritueel begon te herkennen bij mijn ex.

Mijn ex(toen vriend) onderhield contacten met zijn ex . Op een andere mobiel.

Mijn ex onderhield contacten met andere damens.

Wanneer ik hier achter kwam was ik degene die me aanstelde en niet zo jaloers moest doen. Hing de telefoon op, nam niet meer op want "hij moest nadenken" waarom? omdat ik erachter kwam nadat ik in zijn email zat en zijn mobieltje vond. En toen was ik degene die fout zat, hem controleerde en hem niet vertrouwde (hoe durfde ik!!?)

Gek maakte hij me met zijn manipulaties, en gek ging ik me ook gedragen. Ik dacht dat ik gek was, want, hij was zo goed met deze manipulaties tot ik er niet meer tegen kon en het heel erg uit de hand liep.

Maanden later, na veel bel/sms momenten van zijn kant af, pogingen mij terug te krijgen, erkende hij dat hij idd niet netjes is geweest met deze dames. Gut o gut wat had hij een spijt.

Het stomme is, toen hij een nieuwe vriendin (had) bleef hij (stiekem) met mij contact zoeken. Niet te veranderen. Ik negeerde zijn toespelingen maar wat was ik blij dat ik van mijn ex af was.

Ik heb geleerd van een wijze kennis dat liefde makkelijk is, en geen strijd.
Gadver...het is een laffe wegloper!

Bladora, vind het kut voor je. Ik voel je pijn, omdat ik hetzelfde voel. Maar geloof mij dat jij je over een maand al een stuk beter voelt!
Hij maakt het uit per sms?

Lieverd dat is gewoon een naaistreek!

Dat verdien je niet, echt niet!

Eens met BB, bel iemand, praat het van je af, echt daar zijn vriendinnen voor.

Die vinden dat niet stom, niet kinderachtig en zij zullen die arm in het echt om je heen leggen

Je hebt er geen fuck aan, maar echt, je verdient zoveel beter.

Doe jezelf een plezier....ga hem niet meer bellen, niet meer smssen en niet meer mailen...

Laat hem...

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
MEF, het is niks anders dan een spelletje, het ego moet worden gevoed. En er zijn altijd vrouwen die zich daarvoor lenen (ja, ik ook..). Totdat je het door hebt.

Het eigen ego is het belangrijkste, de rest dient om dat ego te bevestigen. Zo zie ik het. En dat is geen liefde!
Net even dit topic doorgenomen. Geloof dat je deze wel kunt gebruiken..

Hoop toch dat je je ouders inlicht, die zullen je echt wel willen troosten, of bieden wat je nu nodig hebt, een arm om je heen.

Wat een lafaard..
Hele topic meegelezen maar kon niets zinnigs melden want mensen hier hadden al goede posts gezet. Wou wel nog even sterkte wensen.
Ach vrouwke toch Uit al je topics bleek dat deze relatie verre van gelijkwaardig was, maar dit is wel een hele kutte manier om afgeserveerd te worden.
Bladora, hij laat nu wel zijn ware aard zien, ik hoop dat het jou helpt om bij hem weg te blijven!
Hij vraagt me hem met rust te laten. Dat hij geen twijfel, misstrust and onzekerheid wil. En dat dat alles is wat hij ziet of voelt nu. Dat dit niet voor hem is.

Na deze sms heb ik hem een aantal keer gebeld, hij neemt niet op.

Maar hij doet toch ook niks mijn onzekerheid weg te nemen? Hij kan toch zeggen bladora maak je niet druk, ik hou van je?

In een tweede sms zegt hij dat hij van me houdt maar dat ik alk ik van hem houd hem met rust moet laten.

Hoe moet ik nu slapen? Ik weet dat ik mezelf bij elkaar moet rapen, maar over de sms? Waarom? Hoe kan hij zo snel switchen van houden van, naar zo koud? Ik weet het niet meer, als ik maar even zijn stem kon horen.
Wat jij nu moet doen, is hem die rust en ruimte geven. Het is hem teveel, hij doet zo koud omdat hij het zelf ook niet weet denk ik. Omdat hij het niet wil voelen.

Bedenk dat hoe jij ook wil dat het afloopt, dat hem contacten in jouw nadeel is. Heb je een wijntje in huis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven