Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Mijn Opa was gierig en wist dat van zichzelf ook. Je kreeg daar bijvoorbeeld een halve stroopwafel, zo'n grote koek is de helft ook wel genoeg. Hij zou vast en zeker nog veel meer knieperige acties gehad hebben ware het niet dat mijn oma daar een stokje voor stak

Hij heeft ons gezegd; Zorg dat jij het geld hebt en het geld niet jou....

Een hele wijze uitspraak vind ik.
ik weet in elk geval dat het een keer gelukt is zo haar geld te krijgen, ja. apart he.
Dat vind ik gewoon ordinaire oplichting rosie! Ze zou zich moeten schamen...een volwassen vrouw met zulke streken..lekker voorbeeld voor der dochter.
Aw bij opaatjes vind ik het schattig. Die van mij nam me vroeger altijd mee uit wandelen en dan moesten we even langs een parkje waar 's avonds vaak hangjeugd had gezeten. Want dan lagen er lege bierflesjes en die kon je mooi inwisselen voor statiegeld. Overigens is hij hartstikke gul, al controleer ik nog steeds even de houdbaarheidsdatum op alles wat hij me aanbiedt.
quote:cm_89 schreef op 31 juli 2012 @ 16:53:

Dat vind ik gewoon ordinaire oplichting rosie! Ze zou zich moeten schamen...een volwassen vrouw met zulke streken..lekker voorbeeld voor der dochter.dat was dan ook die gierige vriendin waar ik eerder al over postte ;)
quote:rosie76 schreef op 31 juli 2012 @ 16:41:

deze is heel erg: een moeder van een vriendin van mij wisselde treinkaartjes die niet waren afgestempeld weer in bij de NS, ze zei dat dat ze op het laatste moment toch een lift kon krijgen.

Mijn schoonmoeder heeft al standaard formulieren thuis liggen van de NS en krijgt echt zo vaak geld terug dat ik wel begrijp waarom een kaartje zo duur is....

Ik ben eens met 1 kind naar hun toegegaan met de trein en ik had toen een vertraging van een half uur, nou boeiend ik had geen tijd afgesproken en vermaakte me prima met kind. Zij gaf ons toen een formulier mee en we kregen het hele bedrag teruggestort...Zou echt geen moment bij me opgekomen zijn om mijn geld min of meer terug te eisen en zei zegt; Zo komt Jan splinter door de winter

Cadeaubonnen daar koopt ze een cadeautje voor, laat het inpakken en vraagt ook direct of het geruild kan worden als het niet het juiste cadeau is. Nou je raadt het al, het is nooit het juiste cadeau en zo krijgt zij dan weer geld in plaats van de bon...Of je gebruikt gewoon de garantiebon van de ene Nintendo DS om de andere gemaakt (lees; een hele nieuwe kreeg ze) te krijgen...

Mijn schoonvader is vrijwilliger bij de voedselbank en alles wat ze daar niet meer gebruiken, ja hoor dat neemt hij mee naar huis (honderdduizend servetten, peper en zout over de datum, kattengrit om maar wat voorbeelden te noemen). Maar voor ons zijn ze dan weer wel heel vrijgevig, maar voor bedrijven is vooral mijn schoonmoeder echt een pain in the ass en ze kan echt lullen als brugman.
Vriendinnetje van ons woonde voor 2 jaar in Brazilië en was zoals ze zelf zei eenzaam en vond het leuk als we langs zouden komen. Wij wilde Brazilië ook wel eens zien, dus ticket geboekt, plan gemaakt, alles geregeld. Zij zou ons op de airport op komen halen. Toen wij lieten weten er te zijn, gaf ze aan buiten te staan omdat ze geen parkeergeld wou betalen... (1) Wij daarheen, naar haar huis gereden (in de auto van de zaak), vroeg ze ons of we de benzine wilde betalen, want een taxi was veel duurder geweest... (2). Voordeel van de twijfel gegeven, maar op dag 2 vroeg ze wederom geld voor een ritje en vond ook dat we bij mochten dragen aan de huur en schoonmaakkosten van het appartement (betaald door de baas), (3) terwijl wij haar mee uit eten hadden genomen en dus al de kosten voor de benzine hadden betaald. Zonder bedankje overigens. Toen ze ook nog entree ging vragen voor het bij de flat behorende zwembad (4) en de kabeltelevisie en daarna de hele avond ging chatten met de halve wereld onder het genot van de door ons in de supermarkt gekochte drankjes en keiharde housemuziek, zijn wij de volgende dag vertrokken. Daarna hebben we een topvakantie gehad!
Had ooit een vriendin, die zogenaamd geen alcohol dronk omdat ze wilde afvallen en dus nooit mee wilde ''potten'' op stap. En als wij dan tijdens happy hour tientallen bier tegelijk bestelden, en het bier werd half lauw, dan hielp ze wel altijd lekker met opdrinken... Op zich oké, maar wel flauw om dan niet ook gewoon even 5 of 10 euro in te leggen.

Ik ben niet bepaald gierig, maar heb het ook niet echt breed. Als er 1 vriendin komt eten, dan trakteer ik gewoon. Als er echter een stuk of 4 komen dan wordt er wel grofweg een bedrag berekend voor het eten en bier/wijn. Doen al mijn vriendinnen eigenlijk zo. Is ook wel student-eigen, denk ik?

Waar ik me wel ontzettend aan erger, is als je uit eten bent met een stel vriendinnen en er zijn er een paar bij die tot op de cent willen uitrekenen wie wat moet betalen. Bah...
Mijn zusje heeft een cafe gehad. daar was een feestje waar je mocht drinken op kosten van de gastheer. Komt er een vrouw aan de bar voor acht baco's. Mijn zusje meldt voor de zekerheid dat het budget op is en dat drankjes op eigen kosten zijn, bestelt de vrouw 1 schamel biertje ipv 8 baco's.
quote:rosie76 schreef op 31 juli 2012 @ 17:03:

[...]

dat was dan ook die gierige vriendin waar ik eerder al over postte ;)

Ja, dat snap ik nu wel beter als je zo een voorbeeld krijgt van je rolmodel: Je moeder.

Was toen toch ook die tijgertje van oh oh cherso, dit zat lekker te jatten uit de winkels en jawel haar moeder deed gezellig mee. Dan is het niet heel gek dat zo een kind vanzelf opgroeit met verkeerde normen en waarden.
Dat laatste ja! Ik zat eens op een terras op Vlieland. Daar was een groepje (20 man) 60+ers die een bakje koffie en appeltaart nam. Iedereen ongeveer hetzelfde. Die wouden allemaal apart afrekenen en een bonnetje hebben, zodat het wel klopte..... Arme serveerster!
quote:LieverLustDanLiefde schreef op 31 juli 2012 @ 17:09:

Had ooit een vriendin, die zogenaamd geen alcohol dronk omdat ze wilde afvallen en dus nooit mee wilde ''potten'' op stap. En als wij dan tijdens happy hour tientallen bier tegelijk bestelden, en het bier werd half lauw, dan hielp ze wel altijd lekker met opdrinken... Op zich oké, maar wel flauw om dan niet ook gewoon even 5 of 10 euro in te leggen.

I

Hetzelfde wel is gehad met mensen die niet meer wilde roken dus dan maar geen pakje sigaretten meer kochten. Oke! goed van je zeg maar ondertussen bij iedereen een sigaretje bietsen.

Vlieg op !!!
quote:cm_89 schreef op 31 juli 2012 @ 17:16:

[...]

Hetzelfde wel is gehad met mensen die niet meer wilde roken dus dan maar geen pakje sigaretten meer kochten. Oke! goed van je zeg maar ondertussen bij iedereen een sigaretje bietsen.

Vlieg op !!!haha, dat doe ik ook, maar dat heet niets met gierigheid te maken maar met zelffbescherming
quote:rosie76 schreef op 31 juli 2012 @ 17:21:

[...]

haha, dat doe ik ook, maar dat heet niets met gierigheid te maken maar met zelffbeschermingIk vind het krenterig haha, die pakjes sigaretten zijn ook misselijk duur! Zo wil ik ook wel stoppen zelf niet meer kopen maar wel van andere!
ik geef ook eens in de zoveel tijd mensen van wie ik biets een pakje, maar nu ik het zo lees zal ik er beter op gaan letten.
wat mij op de gedachte brengt dat gierige acties soms ook slordigheid zijn. Ik vergeet bv heel vaak dingen terug te geven, maar gierig ben ik zeker niet. ik ben eerder heel erg van het tracteren.
quote:rosie76 schreef op 31 juli 2012 @ 17:27:

ik geef ook eens in de zoveel tijd mensen van wie ik biets een pakje, maar nu ik het zo lees zal ik er beter op gaan letten.

Ja ik weet niet hoe jij het doet natuurlijk maar ik irriteer mij aan mensen die standaard aan het stoppen zijn maar wel een sigaretje willen. Ah doe mij er ook maar eentje dan eentje kan wel. Ja, maar het is iedere keer eentje.

Nu zal ik zelf ook wel een beetje gierig over komen maar ik zou ergens ook willen stoppen maar ja dat is vind ik toch wel moeilijk maar ik realiseer mij wel iedere keer hoe pijnlijk duur die krengen zijn zeg!
mijn schoonvader is soms erg zuinig,. laatst wilde ik drinken uit de koelkast pakken en toen riep hij best pissig dicht die koelkast

ehhh hoe moet ik er dan drinken uithalen?
quote:rosie76 schreef op 31 juli 2012 @ 16:41:

deze is heel erg: een moeder van een vriendin van mij wisselde treinkaartjes die niet waren afgestempeld weer in bij de NS, ze zei dat dat ze op het laatste moment toch een lift kon krijgen.Dan heeft ze ze dus niet gedateerd. In de trein kun je daar gewoon een boete voor krijgen van 35 euro.
quote:amarna schreef op 31 juli 2012 @ 12:09:

[...]

Niet toegestaan eten en drinken mee te nemen volgens a) de bioscoopdirectie of niet toegestaan volgens b) het wetboek van strafrecht? Dat maakt denk ik groot verschil uit. Ik vraag me af of bij a) dat het recht geeft je tas te doorzoeken op meegebracht drinken of snoep.

Drinken neem ik nooit mee, maar wel dropjes of een Mars o.i.d. Ik zou ik het dus écht heel kinderachtig vinden als ik dat in moest leveren bij bioscooppersoneel dat mijn tas doorzoekt, ik zou dat pertinent weigeren. Misschien zit dat snoep al dagen in mijn tas en ben ik helemaal niet van plan het tijdens de voorstelling op te eten.Ik ben hier echt wel benieuwd naar. Rechtenstudent of advocaat in de zaal, iemand? Met artikelnummers uit het wetboek zodat we die erbij kunnen roepen?
quote:Bluebirds schreef op 31 juli 2012 @ 12:59:

[...]

Die koffie lijkt me echt heel vies!! Stamppotje bak ik als kliekje, maar niet op brood. Doet me eraan denken dat ik een keer mijn moeder als oppas had en nog een pan met wat pastasaus had staan. kom ik thuis, vertelt ze dat ze die saus op een boterham heeft gedaan en heeft opgegeten. Ieuw! Ze mag uiteraard alles in mijn huis eten, maar ieuw!

Oh, doe ik ook. Mijn overgebleven pastasaus is verrukkelijk op brood met wat gerapste kaas erover. Liefst nog getoast en verwarmd. Hmmmm. (daar moet ik wel bij zeggen dat het over zelfgemaakte pastasaus gaat, met veel groenten, olijven, tomatenpuree, bouillon en kruiden. Echt een feestje. Dus geen meuk met gehakt uit een pot).

(Oh, en ook over andere kliekjes doe ik niet moeilijk. Laatst had ik een wok-kliekje, te klein voor maaltijd maar te groot voor weggooien. Heb ik lekker als tussendoortje gegeten).
quote:Bluebirds schreef op 31 juli 2012 @ 22:03:

[...]

Dan heeft ze ze dus niet gedateerd. In de trein kun je daar gewoon een boete voor krijgen van 35 euro.

Ik denk dat ze gedateerde kaartjes bedoelt die niet zijn afgestempeld door de conducteur. Dan doet ze dus alsof ze een kaartje heeft gekocht voor een retourtje naar plaats X, en eenmaal terug (en dus gebruik gemaakt van heen en terugreis) zegt ze: 'Oh, ik heb NET een kaartje gekocht, hoor ik dat ik een lift kan krijgen..!'

Dat idee, denk ik?

Ik heb zelf een keer heel stom een kaartje gekocht terwijl mijn week-OV gewoon geldig was. En mijn ouders wonen enorm ver weg dus dat was een kostbare grap.
A-ha, ik ben op een kliekjesclique gestuit.. ben ik de enige die dat niet op brood eet?! Foei
tijdens een date wilde mijn date wel een frietje eten. Hij had alleen wat kleingeld bij zich om zijn eigen frietje van te betalen *zucht*......
quote:lottekeNL schreef op 31 juli 2012 @ 22:40:

A-ha, ik ben op een kliekjesclique gestuit.. ben ik de enige die dat niet op brood eet?! Foei Ja ja, gaat nu vast een gierige wereld voor je over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven