Onweer, ik vind het vreselijk
donderdag 2 augustus 2012 om 02:27
Goedenacht vivadames,
Het zal wel stom klinken, maar ik ben echt ontzettend bang voor onweer. Heb op mijn 5e een ontzetten heftige windhoos meegemaakt (bliksem, storm, hele harde regen, het ging helemaal los) en als kind aardig getraumatiseerd door die ervaring. Laat het nou net zo zijn dat vriendlief een paar dagen weg is met een vriend voor een citytrip en het gaat hier nu echt compleet los! Vreselijk
zijn er mensen die mij gerust kunnen stellen op dit late uur?
Het zal wel stom klinken, maar ik ben echt ontzettend bang voor onweer. Heb op mijn 5e een ontzetten heftige windhoos meegemaakt (bliksem, storm, hele harde regen, het ging helemaal los) en als kind aardig getraumatiseerd door die ervaring. Laat het nou net zo zijn dat vriendlief een paar dagen weg is met een vriend voor een citytrip en het gaat hier nu echt compleet los! Vreselijk
donderdag 2 augustus 2012 om 06:04
Ik ben niet gelijk bang voor onweer maar zoals vorig jaar hoeft het voor mij ook niet trek wel altijd kabels van tv eruit deuren dicht dan kan er eigenlijk weinig meer gebeuren!
Maar vorig jaar leken het wel kanonskogels die op huis afgevuurd werden toen ben ik wel weggekropen anders vind ik het niet zo eng en kan ook wel met bewondering kijken naar natuurverschijnsel maar nogmaals moet het niet te erg zijn!
Maar vorig jaar leken het wel kanonskogels die op huis afgevuurd werden toen ben ik wel weggekropen anders vind ik het niet zo eng en kan ook wel met bewondering kijken naar natuurverschijnsel maar nogmaals moet het niet te erg zijn!
donderdag 2 augustus 2012 om 08:37
Normaal gesproken ben ik absoluut niet bang voor onweer (en slaap ik er gek genoeg lekker op), maar vannacht was wel heel extreem zeg. Ik werd er geschrokken wakker van, mijn kat kroop diep onder het bed.
Waar ben je precies bang voor bij onweer?
Van wiki:
"Een blikseminslag is een gebeurtenis die ongeveer 1 op de twee miljoen mensen per jaar persoonlijk treft. Wellicht het meest verrassend is dat een aanzienlijk deel van de getroffenen dit nog overleeft."
De kans dat de bliksem jou persoonlijk raakt, is dus echt enorm enorm klein.
En nog een tip van een kenner van het KNMI:
"Veilige plekken bij onweer zijn de auto en de woning, aldus Geurts.
„De auto kent een geslotenkooiconstructie. De woning kan worden afgesloten. Onder de tafel kruipen is echt niet nodig. Het is veilig om het schouwspel van de bliksemschichten in de lucht van achter een gesloten venster te volgen.”"
Waar ben je precies bang voor bij onweer?
Van wiki:
"Een blikseminslag is een gebeurtenis die ongeveer 1 op de twee miljoen mensen per jaar persoonlijk treft. Wellicht het meest verrassend is dat een aanzienlijk deel van de getroffenen dit nog overleeft."
De kans dat de bliksem jou persoonlijk raakt, is dus echt enorm enorm klein.
En nog een tip van een kenner van het KNMI:
"Veilige plekken bij onweer zijn de auto en de woning, aldus Geurts.
„De auto kent een geslotenkooiconstructie. De woning kan worden afgesloten. Onder de tafel kruipen is echt niet nodig. Het is veilig om het schouwspel van de bliksemschichten in de lucht van achter een gesloten venster te volgen.”"
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
donderdag 2 augustus 2012 om 09:15
donderdag 2 augustus 2012 om 12:22