Typisch mannen??

02-08-2012 14:47 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even in een dip en twijfels in mijn relatie.

Ik heb al ruim 3 kwart jaar een lieve vriend. We kunnen het prima vinden samen. Alleen soms heb ik het gevoel dat alleen hij telt.

Hij vraagt namelijk vaak niet eens naar mijn dingen..Heb van de week een begrafnis gehad en vraagt er niet eens naar..

Als ik vraag ik die rekening wilt houden met condoleren s'avonds met bier drinken overdag, gaat hij gewoon zo 8 bier drinken..

Geen enkele keer 'nee' tegen een bier rondje.

Soms heb ik het gevoel dat zuipen, uitslapen en sport het belangerijkst is voor hem.. Als ik dit zie, moet ik hem hiermee dan confronteren..?? Hij zegt dat hij alles voor me wilt doen, altijd voor me klaar staat. Maar dat klaar staan is zeer weinig van te merken. Of stel ik te hoge eisen..Of is dit typisch mannen?

Hoe kan ik hem dit dan duidelijk maken?
Typisch mannen? Ach ja, mannen heb je in alle soorten en maten hé... ben zelf een man en ben absoluut niet zo. Ik denk dat de meerderheid van de mannen niet zo is als jij beschrijft. Maar je hebt er wel veel die wel zo zijn.

Ik zou toch eens goed gaan nadenken of je deze relatie wel wilt. Ik denk eigenlijk van niet als ik je verhaal lees. En hem veranderen gaat niet zo makkelijk lukken. Zoals ik al zei, zat mannen die niet veel zuipen en met wie je gewoon een gesprek kan voeren, over gevoelens, interessen, van alles.
Waarom vragen zoveel vrouwen zich bij bot gedrag / botte opmerkingen toch af of het 'typisch mannelijk' is, in plaats het gewoon te zien als bot gedrag. Is het dan een excuus? "ach, hij is een man, hij kan niet anders?"

Dus antwoord op je vraag; Nee. Het is niet typisch mannelijk (tenminste niet typisch mannen die ik ken). Het is gewoon bot.
Weet nou niet zo zeer of dan man afhankelijk is hoor.

De mijne doet dat namelijk niet

In mijn ogen is het gewoon een eikel, en ik zou er dan ook snel klaar mee zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hj houd zo te lezen weinig rekening met jou, niet eens na een begravenis?

vind ik toch wel erg om te lezen hoor!

Praat er met hem over, hoe jij je voelt, wat je graag van hem wilt hebben/zien...
quote:Sssenta schreef op 02 augustus 2012 @ 14:53:

Waarom vragen zoveel vrouwen zich bij bot gedrag / botte opmerkingen toch af of het 'typisch mannelijk' is, in plaats het gewoon te zien als bot gedrag. Is het dan een excuus? "ach, hij is een man, hij kan niet anders?"

Dus antwoord op je vraag; Nee. Het is niet typisch mannelijk (tenminste niet typisch mannen die ik ken). Het is gewoon bot.

Als man hier op dit forum zie ik regelmatig topictitels als 'typisch mannen?', 'zijn alle mannen zo...' 'al die onbetrouwbare mannen'...

We staan er weer lekker op bij sommige dames...
'als ik vraag ik die rekening wilt houden met condoleren s'avonds met bier drinken overdag, gaat hij gewoon zo 8 bier drinken..

Geen enkele keer 'nee' tegen een bier rondje'

Heb je je wel eens afgevraagd of het normaal is dat je dat aan hem moet vragen? En dan ook nog eens overdag.. :\

.
Als je langzaam gaat, Kom je verder
Tja, uitslapen, zuipen en sport zijn voor mij inderdaad ook belangrijk, maar er is natuurlijk nog veel meer. Tieten bijvoorbeeld en auto's.
quote:wdr schreef op 02 augustus 2012 @ 15:00:

[...]

Als man hier op dit forum zie ik regelmatig topictitels als 'typisch mannen?', 'zijn alle mannen zo...' 'al die onbetrouwbare mannen'...

We staan er weer lekker op bij sommige dames...Verschil moet er wezen hé
hooi!

Ik zou met al je gevoelens naar hem toe stappen en dit vertellen. eerlijkheid duurt het langst. en misschien heeft hij dit helemaal niet in de gaten. als jij verder niets zegt hierover denktie dat alles oke is.

even kijken hoe het verder gaat nadat je dit hebt verteld en hoe hij er op reageerd.

Succes!

groetjes
quote:alfa-man schreef op 02 augustus 2012 @ 15:02:

Tja, uitslapen, zuipen en sport zijn voor mij inderdaad ook belangrijk, maar er is natuurlijk nog veel meer. Tieten bijvoorbeeld en auto's.Zijn billen, motoren en biefstuk al genoemd?
Is het dan ook iets "typisch vrouwen" om in een waardeloze relatie te blijven en te verdrinken in zelfmedelijden?
quote:wdr schreef op 02 augustus 2012 @ 15:04:

[...]

Zijn billen, motoren en biefstuk al genoemd?Kijk eens wat een diepgang. En dan durven die vrouwen ons soms nog oppervlakkig te noemen ook!
huilie
quote:wdr schreef op 02 augustus 2012 @ 15:04:

[...]

Zijn billen, motoren en biefstuk al genoemd?Sex ?
quote:Henkjan41 schreef op 02 augustus 2012 @ 15:09:

[...]

Sex ?Goeie. Als hoofdcategorie met subcategorieën de al eerder genoemde tieten en billen. Dan wil ik daar ook graag yab yum, paaldansen, playboy, p#$pen en squirten onder plaatsen.
Vrouw: "Ik wil praten, lachen en dansen !"

Man: "Ik wil drinken, neuken en slapen."
quote:Henkjan41 schreef op 02 augustus 2012 @ 15:12:

Vrouw: "Ik wil praten, lachen en dansen !"

Man: "Ik wil drinken, neuken en slapen."

(so true )
Nee, niet typisch man.

Mijne zou dat nooit doen. Ook niet altijd even geinteresseerd, maar houdt wel rekening met me.

Vind je het trouwens normaal dat jouw vriend 8 biertjes overdag drinkt?

Klinkt namelijk alsof het geen uitzondering is...
Het was mooi weer en we gingen varen dus dan is een biertje drinken niet raar. Gingen ook met een hele groep.

En ik vraag alleen om tips hoor, dus die stakkerige opmerkingen mag je bij je houden. Sowieso wat doen mannen op een forum...Stakkers
Maar bedankt voor de reacties. Ga gewoon met hem praten, kan ook idd best zo zijn dat hij dit niet ziet. Ben soms nogal een opkropper.
O ja, nog even on topic: ik vind het gedrag van de man in de OP niet typisch mannelijk, maar gewoon bot en egocentrisch.

Toch herken ik wel degelijk iets in typisch mannelijk en typisch vrouwelijk gedrag: vrouwen willen over het algemeen vaak praten over wat ze bezig houdt en graag weten wat hun partner bezig houdt.

Dat geeft ze het idee dat de relatie diepgang heeft en dat ze een connectie met hun partner hebben die verder gaat dan voor de leuk en de neuk. Mannen hebben vaak meer dan genoeg aan dat laatste en stoppen vervelende en emotioneel moeilijke dingen vaak het liefst zo ver mogelijk weg.

Dat verschil maakt relaties vaak erg lastig en beide partijen voelen zich hierbij vaak onbegrepen en geïrriteerd over hun partner, maar ik vrees dat deze verschillen er gewoon bij horen, want mannen en vrouwen zijn wezenlijk anders in tal van zaken.
Met zo'n vriendin zou ik het ook op een zuipen zetten!
quote:lau12 schreef op 02 augustus 2012 @ 15:17:

Het was mooi weer en we gingen varen dus dan is een biertje drinken niet raar. Gingen ook met een hele groep.

En ik vraag alleen om tips hoor, dus die stakkerige opmerkingen mag je bij je houden. Sowieso wat doen mannen op een forum...StakkersAh, ben je zó'n soort TO. Veel plezier met je bierzuipende emotioneel onbereikbare vriend. Jullie zijn een mooi typisch stel samen.
quote:lau12 schreef op 02 augustus 2012 @ 15:17:

Maar ook dan kan hij toch rekening houden met jouw verzoek? zo gek was dat helemaal niet.

En ik vraag alleen om tips hoor, dus die stakkerige opmerkingen mag je bij je houden. Sowieso wat doen mannen op een forum...Stakkers

Joh dat is gewoon een beetje humor tussendoor om het luchtig te houden .

En juist de mannen op het forum geven een zeer verfrissende kijk op de zaak door hun visie, aangezien wij van onszelf vaak wel weten hoe we denken en bij mannen vaak geen flauw idee hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven