Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 02 augustus 2012 @ 14:22:

Hij moet me maar even met rust laten. Ik verwacht eigenlijk dat hij zaterdag na werk naar me toe komt. Heeft hij niet met zoveel woorden gezegd, maar em kennende.Zo te lezen communiceren jullie nog steeds niet beroerd.

Hij moet je met rust laten, maar zaterdag niet want dan komt hij bij je. Althans... dat denk je, weet niet je niet zeker, maar neem je maar aan.

Hebben jullie überhaupt iets besproken over hoe je hiermee omgaat of is het vooral een spelletje Lieve Zoete Gerritje versus het Gekwetste Meisje?

Vind het allemaal errug onvolwassen klinken weer....

quote:Hij is wel heel erg zn best aan het doen.

Met met jou met rust laten, bedoel je?

Want dat is toch wat je wil, schrijf je net?
Heerlijk die open en eerlijke communicatie die jullie hebben!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou nou blikseme bende...kan het wat minder.

Ik begrijp haar heel goed!! Dat ze niet zoamaar deze relatie gaat opgeven...het is niet alleen maar ellende.

Balora.........het komt goed meid! ik gun het je!
Ik begrijp haar niet, en ben het ook ontzettend eens met BB

Ze moet het ook niet ZOMAAR opgeven

Heb je de 22 pagina's gelezen?

Het drama?

Het verdriet

De onrust

Dat noem ik niet zomaar,...

Wat echt....dit gaat niet veranderen

Hij is zoals hij is, en B zoals zij is...en samen zijn ze een hele slechte combinatie
Ik heb mn ouders niet nodig als vangnet of scheidsrechters, vind het gewoon fijn dat ze in de buurt zijn.

Over dat communiceren en Zijn best doen. Hij heeft me een hele lange mail geschreven over hoe hij zich voelt binnen onze relatie. Over hoe hij dekt dat we bepaalde dingen kunnen aanpakken, veranderen. Hij schreef aan het einde dat hij me erg mistte en dat het weekend niet zo druk is op werk. Als ik nog niet naar huis wilde dat hij dat accepteert, maar dat hij niet langer kan wachten me te zien. Dus daarom ga ik er vanuit dat hij wel naar mij toekomt.
quote:-Bladora- schreef op 02 augustus 2012 @ 16:59:

Ik heb mn ouders niet nodig als vangnet of scheidsrechters, vind het gewoon fijn dat ze in de buurt zijn.

Over dat communiceren en Zijn best doen. Hij heeft me een hele lange mail geschreven over hoe hij zich voelt binnen onze relatie. Over hoe hij dekt dat we bepaalde dingen kunnen aanpakken, veranderen. Hij schreef aan het einde dat hij me erg mistte en dat het weekend niet zo druk is op werk. Als ik nog niet naar huis wilde dat hij dat accepteert, maar dat hij niet langer kan wachten me te zien. Dus daarom ga ik er vanuit dat hij wel naar mij toekomt.dat hoort hij face 2 face te doen, al paar dagen geleden!
Bladora,misschien moet je alle relaties die je tot nu toe hebt gehad eens goed onder de loep nemen,incl je huidige relatie.

Wat hebben deze mannen met elkaar gemeen naast dat ze allemaal jaren ouder zijn en in een relatie zaten toen jij ze tegenkwam?

Zie je daar zelf een patroon in?

Wat is de rode draad in al je relaties tot nu toe?
B. een hoop sweet talk en sugar coaten dus...

Ja, het is een manier...

Ik ben toch meer van de daden ipv woorden, en zijn daden spreken niet in zijn voordeel om het maar eens voorzichtig uit te drukken

Want OMDAT hij het rustig heeft op het werk wil hij wel bij je langskomen?

Je bent wederom de optie, en niet de prioriteit

HIJ Kan niet langer wachten dus nu mag het?

Hoe zat het ook alweer toen JIJ niet langer kon wachten?

Over dat communiceren en Zijn best doen. Hij heeft me een hele lange mail geschreven over hoe hij zich voelt binnen onze relatie. Over hoe hij dekt dat we bepaalde dingen kunnen aanpakken, veranderen. Hij schreef aan het einde dat hij me erg mistte en dat het weekend niet zo druk is op werk. Als ik nog niet naar huis wilde dat hij dat accepteert, maar dat hij niet langer kan wachten me te zien. Dus daarom ga ik er vanuit dat hij wel naar mij toekomt.Dus hij accepteert je wensen maar kan er geen gehoor aan geven.
Ik zou niet willen dat hij zijn werk laat liggen om naar mij toe te komen, het is al zo druk. Hij zou allicht wat kunnen regelen, maar ik vind het wel prima zo.

Ik heb hem gevraagd een mail te sturen omdat ik zo emotioneel was en hysterisch, dan valt er echt niet met me te praten. En dan komt die wisselwerking weer.

Ik vond het juist wel fijn zijn woorden op papier te hebben. Keur zijn gedrag nog steeds niet goed, maar ik snap hoe hij eea wel beter nu.
Werkelijk?

Je snapt zijn gedrag?
quote:-Bladora- schreef op donderdag 02 augustus 2012 16:59 Ik heb mn ouders niet nodig als vangnet of scheidsrechters, vind het gewoon fijn dat ze in de buurt zijn.

Over dat communiceren en Zijn best doen. Hij heeft me een hele lange mail geschreven over hoe hij zich voelt binnen onze relatie. Over hoe hij dekt dat we bepaalde dingen kunnen aanpakken, veranderen. Hij schreef aan het einde dat hij me erg mistte en dat het weekend niet zo druk is op werk. Als ik nog niet naar huis wilde dat hij dat accepteert, maar dat hij niet langer kan wachten me te zien. Dus daarom ga ik er vanuit dat hij wel naar mij toekomt. of het is een dreigement, als je nu niet terug komt dan is het over?
quote:Summerdance schreef op donderdag 02 augustus 2012 17:35 B. een hoop sweet talk en sugar coaten dus...

Ja, het is een manier...

Ik ben toch meer van de daden ipv woorden, en zijn daden spreken niet in zijn voordeel om het maar eens voorzichtig uit te drukken

Hoe zat het ook alweer toen JIJ niet langer kon wachten? Goed gezegd!!
Mij valt het op dat je gisteren en eergisteren ontzettend veel op het forum bent. Je reactie lopen qua emoties van het ene naar het andere uiterste wat ik ook wel snap ik jou situatie. Vandaag ben je bijna niet op het forum, waarom? Omdat je contact met hem hebt en je alles weer laat varen voor mijn gevoel. Je blik op de situatie, geen contact opnemen e.d. Lijkt erop dat het als sneeuw voor de zon is opgegaan... Kun je me vertellen hoe jij er nu instaat? En dan eigenlijk VOORDAT je met hem had gepraat gemaild... En wie heeft eigenlijk het 1e contact weer opgenomen? jij zou geen contact opnemen toch? Hij had jouw zo hysterisch dat je overwoog diazepam te nemen voor het slapen gaan... Weet je nog?! En hij stuurt 1 mail en je begrijpt het?
Balora......jij weet hoe hij is, deze dametjes niet. Ze geven hun mening op wat ze lezen.

Ik begrijp dat soms mailen makkelijk is dan praten....omdat dat nu even alleen via de telefoon kan.

Jij eet hoe hij is......jij weet wat jullie hebben.

Volg je hart............en zorg dat jullie verder kunnen.

Dat heb je wel. Je hebt geen inkomen en geen dak boven je hoofd.

Eerder gaf je nog aan hoe vreselijk je het NU ( twee drie dagen geleden) vond dat je zo afhankelijk van hem bent....

en zo te zien ga je gewoon diezelfde positie weer kiezen
Bladora,

Ik lees het topic al vanaf het begin mee. Als eerste, heel veel sterkte. Het is ontzettend naar dat dit nu gebeurt, de timing is verschrikkelijk en het is natuurlijk sowieso erg als je in zo'n relatiecrisis zit.

Wat mij opvalt is dat wat jij eigenlijk wil maar 1 ding is en dat is bevestiging. Bevestiging dat hij je nog wil, van je houdt, en jou leuker vindt dat Toos. En elk kleine beetje wat hij je geeft is een strohalm waaraan je je vastklampt en waardoor je, als hij je een keer een klein beetje bevestiging geeft, je opeens vergeet wat hij allemaal niet heeft gedaan.

Hij kan van je houden, maar waar was hij toen jij ingestort was denkend dat het uit was?

Hij wil je zien maar alleen als het op het werk minder druk is (pardon, je relatie staat altijd op 1!).

Hij laat zijn vriendin slutty Bladora noemen zonder een kick te geven want boehoehoe confrontatie met Toos moet toch vermeden worden? Toos hoort de pot op te kunnen.

Hij bedoelde het allemaal niet zo, dat weet je toch? En opeens is de twijfel weg bij jou en is alles vergeven en goed omdat je de man wil zien die hij kán zijn.

Let's face it, Blad, los van zijn intentie, deze man geeft je niet wat je wil. Hij geef je kleine beetjes en alleen als het hem uitkomt. Je zal me niet horen zeggen dat hij niet van je houdt maar wel dat dit jou op gaat breken.

Ik ken exact zo'n stel, zelfde verhaal en hij bedondert haar (ook). Alleen ja, als hij weer bevestiging geeft en maar goed genoeg zijn best doet, wil ze alles weer geloven ondanks dat het bewijs keihard op tafel ligt. En hij schuift alles wat hij verborgen hield af op: ja maar ik was bang om je te kwetsen, dat je de verkeerde conclusie zou trekken, ik had echt de goede intentie, wil je niet kwijt etc.

Pas op dat je niet ziet wat je wil zien. Pas op dat je niet je vertrouwen in hem en de wil de relatie te laten slagen, je doet verblinden voor de realiteit. En de realiteit is sowieso dat de relatie ergens niet goed zit. Zeker qua denkpatroon, eerlijkheid en communicatie.

En vooral: ik denk dat jij en Toos niet zo heel veel verschillen eigenlijk. Dat zij exact dezelfde valkuilen heeft als jij alleen omdat ze langer in deze situatie zit, ze er meer in is doorgeschoten. Zorg dat je zelf nooit zo wordt, niet voor hem maar omdat je jezelf dat niet aan wil doen.

Heel veel sterkte!
quote:Summerdance schreef op 02 augustus 2012 @ 17:35:

B. een hoop sweet talk en sugar coaten dus...

Ja, het is een manier...

Hoe zat het ook alweer toen JIJ niet langer kon wachten?Steengoeie analyse!! Volgens mij is dit precies zoals hij de relatie ziet en zoals al eerder is gezegd; hij bepaalt en omdat jij zo gek op hem bent, krijgt hij je precies waar hij je hebben wilt. En vooral, waar en wanneer hij je NIET hebben wil! Dat kan toch niet goed voelen, lieve Bladora? Voel jij je echt zo weinig waard, dat hij je als een trekpop behandelt naar eigen gerief? Ik zal je zeggen hoe dit afloopt; wanneer hij er niks meer uithaalt, en een andere mevrouw klaar heeft staan, zet hij je zonder pardon en keihard aan de kant. Er valt dan niet meer te praten (kun je nu al zien aan zijn gedrag), en er wordt ook niks uitgelegd. Jij blijft flabbergasted achter en mag gaan puinruimen. Laat die vent in de stront zakken, hij doet niet anders bij jou. Jij bent inwisselbaar voor hem, je bent afleiding en vermaak. Tótdat het hem niet meer zint.
quote:peecee schreef op 02 augustus 2012 @ 18:59:

Balora......jij weet hoe hij is, deze dametjes niet. Ze geven hun mening op wat ze lezen.

Ik begrijp dat soms mailen makkelijk is dan praten....omdat dat nu even alleen via de telefoon kan.

Jij eet hoe hij is......jij weet wat jullie hebben.

Volg je hart............en zorg dat jullie verder kunnen.Je zult het goed bedoelen...maar totaal verkeerd. Ze moet zsm van deze man af, in haar eigen belang. Natuurlijk moet ze dat zelf weten, maar ik voorzie nog een hoop topics, de ene erger dan de andere.
Peecee is geloof ik niet van de gelijkwaardige relaties

Dat is de enige manier waarop ik deze post van haar kan interpreteren...
Begrijp het ook niet, misschien zit ze zelf in zo'n relatie en is het lastig om de realiteit onder ogen te zien. Ik snap dat wel, ben er zelf ook pas uit. Kost jaren, maar het inzicht komt er. Als je maar genoeg pijn hebt geleden.
@peecee:

Dametje, richt je op bladora en niet op de andere "dametjes"... Bladora opent een topic en haar allereerste zin is dat ze al denkt te weten welke reacties zij zal gaan krijgen. Iedereen mag zijn mening geven, Bladora vraagt hierom. Peecee, ik wil aan jou vragen om iedere mening van een ander te respecteren. Ze zijn tenslotte aan bladora gericht. Zij kan zelf uitmaken welke meningen zij kan gebruiken voor haar situatie. Het is niet aan jou om andere meningen te ontkrachten. Dankjewel
Het is zo jammer, je wilt een ander juist zo graag die pijn besparen...

aan de andere kant, en had 1000 man tegen me aan kunnen gaan staan blaten destijds...

Ik had niet geluisterd, uiteindelijk moet je het zelf voelen,,
Is ook zo, je moet het zelf ervaren en ondergaan. En op een gegeven moment voel je zelf dat het zo niet langer kan, ongeacht wat een ander zegt. Ik ben ook gewaarschuwd, en luisterde ernaar maar deed er niet mee wat ik had moeten doen. Als, als, als.
Toch denk ik dat ik het echt nodig heb gehad.

Want dat gebeurt me dus echt geen tweede keer.

Het heeft me mentaal eerst compleet afgebroken maar ik ben er in the end wel veel en veel sterker door geworden...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven