Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Maar goed, dan ben je er toch ook?

dat wat hij wil kan jij niet, dat wat jij wil kan hij niet.

Lijkt mij dan nog steeds kansloos

Een van twee zal dus dermate veel water bij de wijn moeten doen, end aar wordt je wijntje niet lekkerder van kan ik je zeggen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:astrid1974 schreef op 01 augustus 2012 @ 12:13:

[...]

Dat heet single zijn. Als je zo in het leven wil staan dan moet je vrijgezel blijven/zijn. Als je een relatie aangaat dan deel je dingen, je wordt een twee-eenheid. .

Oe, hier ben ik het dan weer heel erg niet mee eens.

In mijn relatie deel ik veel...maar zeker niet alles!

Als ik een mail krijg van een vervelende ex zie ik de noodzaak niet om dat aan mijn partner te vertellen

Die mail gaat mijn prullenbak in en voor mij is de kous af.

Mijn vent is echt niet op de hoogte van elke stap die ik zet, en omgekeerd ook niet.
quote:-Bladora- schreef op 01 augustus 2012 @ 12:03:

Dat gezegd hebbende ben ik jarenlang minnares geweest, daardoor zie ik in alles een leugen en vertrouw ik geen man. Daar moet ik ook vanaf

Dat kan wel zijn, maar hij geeft je genoeg reden om hem niet te vertrouwen.

Succes met je studie, grootste payback is om met geweldige cijfers te slagen!
Meiden! We weten helemaal niet hoe de vriend van B zich voelt, denkt en etc... laten we nu niet meteen een conclusie trekken!! Sheesh!! Ik geef toe, het LIJKT allemaal niet echt goed te zitten maar jongens! Give the guy a break tot het tegendeel bewezen is. B, beschouw dit maar als een wake up call, wat er nu allemaal gebeurt, en doe er je voordeel mee. Wees alert en praat alles uit.
Dan nog reageerde hij gisteren als een grote lul, met zijn smsjes en niet-telefoon-beantwoorden.

Heeft hij daar nog excuses voor aangeboden?
Zeg maar Spijker.
quote:Summerdance schreef op 01 augustus 2012 @ 12:17:

[...]

Oe, hier ben ik het dan weer heel erg niet mee eens.

In mijn relatie deel ik veel...maar zeker niet alles!

Als ik een mail krijg van een vervelende ex zie ik de noodzaak niet om dat aan mijn partner te vertellen

Die mail gaat mijn prullenbak in en voor mij is de kous af.

Mijn vent is echt niet op de hoogte van elke stap die ik zet, en omgekeerd ook niet.

Ja, maar jij doet hem in de prullebak en klaar. Maar als jij die mail beantwoord en het contact opzoekt/blijft zoeken? Zou je dat dan doen achter de rug van je partner om. Omdat je zo nodig een individu moet zijn.

Het lijkt me dat als je moedwillig dingen doet waarvan je weet dat je je partner kwetst, je niet een in een relatie moet zitten. Maar ja, ik ben dan ook vreselijk gekwetst en zou dat echt helemaal niemand gunnen, ook niet de persoon die het gedaan heeft en ook niet de slettebak waarmee hij het gedaan heeft.
maar van de andere kant. stel nu dat hij wel echt te vertrouwen is, maar het lastig vind om mensen te kwetsen. daardoor wijst hij zijn ex niet keihard af en vertelt hij jou niet over zijn mails. Ondertussen wordt hij totaal wanhopig van jouw wantrouwen en niet opnemen ed. en in een vlaag van wanhoop zegt hij niet verder te willen. ook fout, maar ik ben er nog niet geheel zeker van dat het gaat om een manipulatieve foute man
quote:astrid1974 schreef op 01 augustus 2012 @ 12:22:

[...]

Ja, maar jij doet hem in de prullebak en klaar. Maar als jij die mail beantwoord en het contact opzoekt/blijft zoeken? Zou je dat dan doen achter de rug van je partner om. Omdat je zo nodig een individu moet zijn.

Het lijkt me dat als je moedwillig dingen doet waarvan je weet dat je je partner kwetst, je niet een in een relatie moet zitten. Maar ja, ik ben dan ook vreselijk gekwetst en zou dat echt helemaal niemand gunnen, ook niet de persoon die het gedaan heeft en ook niet de slettebak waarmee hij het gedaan heeft.

adem in....en weer uit

Kind ik krijg het er warm van.

Dat zeg ik toch ook helemaal niet.

Maar jij geeft aan dat je alles aan je partner moet vertellen, en daar ben ik het dus niet mee eens!

Als ik weet dat ik mijn partner bewust ongerust maak of kwets dan zal ik het hem niet zeggen.

Niet omdat ik dingen doe achter zijn rug, maar meer omdat ik er de toegevoegde waarde noet van zie
quote:Give the guy a break tot het tegendeel bewezen is.Iemand die een ander per sms'je dumpt kan ik geen break geven. De man is 43, geen 16.
Punt is, je kunt niet in zijn hoofd kijken. Je hoort wel twee kanten van het verhaal te kennen voordat je goed kunt oordelen, toch? Wie weet wat voor verdriet hij heeft (gehad). Je weet het toch niet? Daarom blijf ik erop hameren om te gaan praten tzt. Dat zou een hoop zorgen weg moeten nemen.
[quote]-Bladora- schreef op 01 augustus 2012 @ 12:03:

Hij heeft me gebeld vanmorgen, meerdere malen maar mijn tel stond uit. Hij zegt dat hij te vertrouwen is, maar dat ik mezelf zo gek maak en zo wantrouwend ben dat hij niet zo in een relatie kan en wil zitten. Dat hij rustig een biertje wil kunnen drinken zonder dat hij weet dat ik thuis zit te denken dat hij met toos is. Dat hij anders is dan ik. Ik ben een open boek, voor hem, voor iedereen. Hij heeft dingen die hij voor zichzelf wil houden, niet omdat hij liegt, maar omdat hij binnen een relatie ook een individu wil zijn. Ik snap dat niet, ik kan een individu zijn, en alles delen. Waarom zou je dingen geheim willen houden of niet willen vertellen? Dat duidt voor mij op vreemdgaan.

Ik vind het prima om dingen voor mezelf te houden en mijn partner ook, gelukkig. Ik moet er niet aan denken om alles te moeten delen omdat dat zo hoort. Dat is niet perse vreemdgaan, dat heeft met vertrouwen te maken. Nogmaals, ik snap wat je vriend zegt heel goed.
quote:Summerdance schreef op 01 augustus 2012 @ 12:15:

Maar goed, dan ben je er toch ook?

dat wat hij wil kan jij niet, dat wat jij wil kan hij niet.

Lijkt mij dan nog steeds kansloos

Een van twee zal dus dermate veel water bij de wijn moeten doen, end aar wordt je wijntje niet lekkerder van kan ik je zeggenDit dus. Volgens mij wordt dit nooit wat je ervan verwacht.
quote:Summerdance schreef op 01 augustus 2012 @ 12:24:

[...]

adem in....en weer uit

Kind ik krijg het er warm van.

Dat zeg ik toch ook helemaal niet.

Maar jij geeft aan dat je alles aan je partner moet vertellen, en daar ben ik het dus niet mee eens!

Ja, het is waarschijnlijk genuanceerder. Ik zeg ook niet dat je alles moet vertellen. Maar die zogenaamde vrijheid die iedereen tegenwoordig nodig lijkt te houden doet m.i. meer kwaad dan goed. Want op de lange termijn wordt dus ook helemaal niet meer besproken wat je grenzen zijn. En moet alles maar goed gevonden want, ja, je moet iedereen in zijn waarde laten.
Hij heeft excuses aangeboden daarvoor. Hij zei dat hij wist dat ik emotioneel was en niet een normaal gesprek kon voeren. Dat hij daar gerriteerd door zou raken en dat het alles alleen maar erger zou maken. Hij is vandaag weer de man die ik ken. Ik weet het allemaal niet zo goed meer.
Ik kan niet quoten, maar wat rosie76 een uur geleden zei is precies hoe vriend zegt dat hij zich voelt.

Hij zegt ook dat ie me niet dumpte per sms, maar dat leave me alone, stay with your parents bedoelt was om rust te creeeren in zijn hoofd. Dus dat ik niet 100 keer ging bellen etc.
quote:-Bladora- schreef op 01 augustus 2012 @ 13:25:

Hij heeft excuses aangeboden daarvoor. Hij zei dat hij wist dat ik emotioneel was en niet een normaal gesprek kon voeren. Dat hij daar gerriteerd door zou raken en dat het alles alleen maar erger zou maken. Hij is vandaag weer de man die ik ken. Ik weet het allemaal niet zo goed meer.Maar is het nou over? Ik denk dat je toch echt moet kijken waar jou onzekerheid vandaan komt. Ik heb ook wel eens bij een ex de schuld tijden bij mijzelf gezocht maar daarna kwam ik er achter dat het gewoon een wisselwerking was geweest, dat het gewoon niet helemaal lekker zat en dat kwam niet alleen door mij, niet alleen door hem, maar doordat we gewoon te verschillend waren.
Hij wist dat je emotioneel was (en hij wist dus waarschijnlijk ook dat jij jezelf gisteravond en vannacht helemaal gek zou zitten maken) en toch sms’t hij ‘leave me alone’, en niet iets als: ‘ik houd van je en het komt goed schatje, morgen (of: donderdag, als je weer thuis bent) praten we hierover’. Hij geniet ervan om jou te zien bungelen, het lijkt of hij het lekker vindt dat jij hier bijna aan kapot gaat. Hij speelt met je gevoelens en geniet van die macht.
quote:trotter schreef op 01 augustus 2012 @ 13:34:

Hij wist dat je emotioneel was (en hij wist dus waarschijnlijk ook dat jij jezelf gisteravond en vannacht helemaal gek zou zitten maken) en toch sms’t hij ‘leave me alone’, en niet iets als: ‘ik houd van je en het komt goed schatje, morgen (of: donderdag, als je weer thuis bent) praten we hierover’. Hij geniet ervan om jou te zien bungelen, het lijkt of hij het lekker vindt dat jij hier bijna aan kapot gaat. Hij speelt met je gevoelens en geniet van die macht.Is waar wat je zegt, zoals ik hier boven beschreef het lijkt mij echt om wisselwerking te gaan.
Het is ook een wisselwerking, in hoe we omgaan met emoties zijn we zó anders. Ik maak mezelf gek, word min of meer hysterisch, hij wordt teruggetrokken, koud en stil. Waardoor ik nog emotioneler word en hij daardoor nog geirriteerder. Of het nu over is? Ik weet het niet. Ik moet nadenken.
quote:-Bladora- schreef op 01 augustus 2012 @ 13:44:

Het is ook een wisselwerking, in hoe we omgaan met emoties zijn we zó anders. Ik maak mezelf gek, word min of meer hysterisch, hij wordt teruggetrokken, koud en stil. Waardoor ik nog emotioneler word en hij daardoor nog geirriteerder. Of het nu over is? Ik weet het niet. Ik moet nadenken.En het is ook belangrijk dat je je veilig bij elkaar voelt. Dat je ook een beetje op een lijn zit met elkaar. Anders word de hysterie alleen maar erger en erger en hij trekt zich alleen maar meer en meer terug. Op den duur heb je straks constant een hysterisch gevoel. Bij elke scheet schiet je dan in de stress en slaat je humeur om..
Hij heeft dan in ieder geval het empathische vermogen van een slak. Jou zo laten bungelen, zó alle contact verbreken op een moment dat je hem juist nodig hebt.
Zeg maar Spijker.
Aha. Fijne manier van communiceren hebben jullie.
Hij weet dat, hij wéét dat jij hysterisch wordt en je van alles in je hoofd haalt tijdens een relatiecrisis, en toch stuurt hij een sms’je waaruit jij (al dan niet terecht) opmaakt dat hij je dumpt. Dan is het toch een ongelofelijke zak hooi, dat hij jou bewust zo (extra) laat lijden?
Ja het is een zak hooi wat dat betreft. Hij zegt dat hij het niet zo meent. Nee het is geen fijne manier van communiceren
Hij heeft het niet misschien niet eens expres zo ver laten komen. Mensen kunnen nou eenmaal raar worden als ze voelen dat ze macht hebben. Macht is toch ook wel een egostreler. Alleen jij kan dit doorbreken door hem niet meer zoveel macht te geven. En of de relatie dan nog stand blijft houden dat is dan te bezien op dit moment is mijn mening dat het beter zou zijn als je los komt van hem en werkt aan je eigenwaarde en zelfvertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven