ervaringen pelgrim?

05-08-2012 22:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met pelgrim inbouw apparatuur? (afw.machine, afzuiger, koelvries, magnetron,fornuis ) . Zit in keukenofferte en we vragen ons af of we voor sommige apparaten een duurder merk moeten nemen. Pelgrim koopt zelf in bij andere bedrijven en maakt zelf geen apparaten las ik.
Mijn ouders hadden Pelgrim. En ik heb een Pelgrim combi-oven. Werkt prima. Geen problemen mee.
Pelgrim is een goedkoop nederlands merk.

ik zou voor iets beters gaan.
Ik heb een afzuigkap van pelgrim, werkt prima. Klantenservice ook netjes, ik miste bij installatie een onderdeel en dat hebben ze nadat ik belde dezelfde dag nog opgestuurd.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik dacht dat je een pelgimstocht wilde gaan maken, haha. Met de apparatuur geen ervaring....
Wij hebben sinds een jaar een pelgrim keuken. Erg tevreden. Service is snel, er braken knopjes van de oven af, binnen een week was het vervangen.

In ons oude huis zat ook pelgrim apparatuur. Na 12 jaar heeft alleen de vaatwasser het begeven.
Ik heb in een keukenshowroom gewerkt. Pelgrim staat nu niet bepaald bekend als een goed merk. Vooral in de woningbouwsector wordt het veel geplaatst.

En áls je vanwege de kosten toch aan dat merk moet geloven, dan adviseer ik je in ieder geval de afzuigkap van een ander merk te kiezen.
Ik heb Pelgrim inbouw koelkast en vaatwasser. Zaten al in mijn huis toen ik het kocht 12 jaar geleden (dus is al aantal jaar ouder dan dan) en doen het beide al die jaren al probleemloos.
Ik ook. Een ding wat ik niet begrijp is dat zíj niet begrijpen hoe mensen zo'n kookplaat gebruiken. Bijvoorbeeld, de kleinste pit brandt nog veel te fel en te breed voor een 1,5 l steelpannetje.

Als je spaghetti erin wil koken dan vliegt ie in de fik nog voordat het water kookt.

En welke idioot heeft bedacht dat het trekken van soep niet nodig zou zijn?

Ik behelp me, maar dit zou dingen zijn waarop ik zou letten bij een nieuwe aanschaf ooit.
it's a big club and you ain't in it
Riony, om over de elektronische vonkontsteker nog maar niet te spreken.
quote:molly74 schreef op 05 augustus 2012 @ 23:16:

Riony, om over de elektronische vonkontsteker nog maar niet te spreken. Nou, die doet het nog wel. Ben ik nou een boffert?
it's a big club and you ain't in it
Toevoeging: een koelkast is qua kwaliteit niet echt heel slecht (koelen is koelen, meer hoeft ie niet te doen). Maar het is wel de afwerking die het verschil maakt.

Let bvb. op de stevigheid van het flessenrek in de deur. En heb je de keuze welke 'plankjes' je erin wil, dan zijn stalen draadjes wel goedkoper, maar een glasplaat is makkelijker in onderhoud plus staan er flesjes veel steviger op.

Kijk sowieso naar stroomverbruik: A-label is het zuinigst.

Een vaatwasser: eentje die goedkoper is, heeft meestal de warmte-elementen zichtbaar op de bodem zitten. Komt daar een plastic schaaltje tegenaan tijdens het draaien van de vaat, dan zóu het kunnen smelten.

En zo zijn er nog diverse verschillen tussen goedkoop en duurder.
quote:rionyriony schreef op 05 augustus 2012 @ 23:18:

[...]

Nou, die doet het nog wel. Ben ik nou een boffert? Haha, dat zou ik dan wel denken. Hoe vaak ik dáár mensen mee terug heb zien komen!
Ik heb sinds 2005 een keuken met Pelgrim inbouwapparatuur: vaatwasser, koelkast met vrieslades,(motorloze) afzuigkap, oven en electrische kookplaat. Doen het allemaal nog prima. Bij oplevering was de ovendeur beschadigd en deze werd direct door hun technische dienst omgeruild. Na 3 jaar was de pomp in de vaatwasser kapot, deze werd kosteloos gerepareerd. Verder waren laatst de knoppen van de kookplaat aan vervanging toe, deze heb ik wel moeten betalen (was iets van 15 euro).

Als je meer dan 3 apparaten koopt en je deze na aankoop registreert krijg je 5 jaar fabrieksgarantie, dus dat is wel netjes.
quote:zimaja schreef op 05 augustus 2012 @ 22:35:

Ik dacht dat je een pelgimstocht wilde gaan maken, haha. Met de apparatuur geen ervaring....

Same here..

Was al benieuwd wie er nu in vredesnaam op pelgrimstocht zou gaan..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:zimaja schreef op 05 augustus 2012 @ 22:35:

Ik dacht dat je een pelgimstocht wilde gaan maken, haha. Met de apparatuur geen ervaring....Ja ik ook, heb toevallig een kennis die nu onderweg is dus ik dacht: hé leuk onderwerp!
hier ook pelgrim in de keuken.

van de magnetron gebruik ik slechts een aan-uit knop en een timer. Van een oven alleen temperatuur, grill en 'gewoon' verwarmen. Waarom zou ik dan zo'n superdure magnetron en oven moeten kopen, waar veel knoppen en mogelijkheden op zitten die ik nooit gebruik (en daardoor niet begrijp)?

vandaar deze keer een goedkope pelgrim set, nu 5 jaar oud en werkt erg goed. Geen problemen mee gehad ondanks dat ze beide (bijna) elke dag gebruikt worden.

Zelfde geldt voor de afzuigkap en het inductie kookstel. Alles werkt zoals het moet, nog nooit problemen gehad. Kookstel is ruim genoeg voor mijn pannen. lekker simpel, geen high tech knopjes en dingetjes. gewoon simpel koken.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alles van Pelgrim hier en super tevreden. Waarom meer betalen? Duurder hoeft niet altijd beter te zijn.
Mmm lees dus gemengde ervaringen. Op zich hebben wij wel budget voor iets duurder merk maar vraag me af of dat nodig is? Bovendien bij pelgrim wel lange garantie.

Ik vind zelf een goed fornuis erg belangrijk omdat ik van koken houd. Nu voor novecento meersystemen van pelgrim gekozen. Misschien dat ik die dan moet upgraden naar ander merk?

@Molly welk afzuigermerk raad jij dan aan? (moet ook bedenken of we nog afvoer naar buiten laten maken of niet)
Jaren geleden kocht ik een huis waarin pelgrim apparatuur in de keuken zat. Het zag er prima uit, de oven was door de vorige bewoners niet eens gebruikt. Maar...na gebruik van de oven bleek zowel de onderste rand van de oven, als de bovenste rand van de koelkast gesmolten. Na een telefoontje naar de klantenservice bleek dat ik pech had, want de garantie van de vorige bewoners (die nog niet was verlopen) was niet overdraagbaar op mij. Resultaat: een blijvend verminkte oven en koelkast.

De koelkast stopte af en toe spontaan met koelen, en op andere momenten was alles spontaan bevroren.

De afzuigkap bleef nooit op de juiste stand staan, heel irritant. Het enige wat wél bleef werken was het elektrische ontstekingsknopje van het fornuis.

Toevoeging: de vaatwasser draaide nooit zijn volledige programma af. Het begon halverwege te piepen en hield pas op als je het programma afbrak. Resetten hielp niet. Er zat dan niets anders op dan nog twee keer het spoelprogramma te laten draaien om alle zeep resten te verwijderen. Goedkoop is duurkoop.

Pelgrim, een absolute afknapper. Ik lees hierboven dat het vooral in de huursector wordt gebruikt. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Maar het wordt m.i. ook door particulieren gekocht die de keuken als sluitpost zien. Erg jammer, want het doet afbreuk aan de functionaliteit van de keuken.

En ik heb dezelfde ervaringen met Etna. Het is rommel.
Pelgrim, ATAG en Etna zijn hetzelfde en op zich is er kwalitatief niks mis mee. Bosch en Siemens zijn wel de A-merken, maar als je niet de hele dag in de keuken bezig bent dan is er niks mis met Pelgrim.
Hier ook slechte ervaringen: de vaatwasser is hier na 3 jaar vervangen door een betere, omdat hij constant midden in het programma stopte en bleef rammelen, dus wel lawaai maar geen schone vaat. Goedkoop is duurkoop..
quote:martjeb schreef op 06 augustus 2012 @ 07:57:

Mmm lees dus gemengde ervaringen. Op zich hebben wij wel budget voor iets duurder merk maar vraag me af of dat nodig is? Bovendien bij pelgrim wel lange garantie.

Ik vind zelf een goed fornuis erg belangrijk omdat ik van koken houd. Nu voor novecento meersystemen van pelgrim gekozen. Misschien dat ik die dan moet upgraden naar ander merk?

@Molly welk afzuigermerk raad jij dan aan? (moet ook bedenken of we nog afvoer naar buiten laten maken of niet)

Afvoer naar buiten is beter dan zo'n zelfreinigend filter. Dus als je de mogelijkheid hebt...

Afzuigkap kan van vele merken. Pelgrim maakt veel lawaai en zuigt nauwelijks goed af. Luchtjes in huis blijven lang hangen, wasem in de keuken tijdens het koken, etc.

En of je nu veel of weinig kookt, een keukenprinses bent of niet, een afzuigkap moet gewoon zijn werk doen. Da's anders dan met een koelkast, zoals ik eerder schreef.

Welk merk: er zijn speciale merken die enkel in afzuigkappen doen, zoals Zuidema en euh... ben even de naam van die ander kwijt. Is al even geleden dat ik hierin gewerkt hebt.

En de bekende betere merken: Siemens, Miele, e.d.

Atag, Pelgrim en Etna is inderdaad van hetzelfde kaliber trouwens. Al heeft Atag dan wel weer heel goede fornuizen (van die grote vrijstaande dingen).
Zoveel mensen, zoveel ervaringen natuurlijk. Dat is met alles zo.

Maar bedenk dat ik niet schreef vanuit gebruik, maar vanuit verkoop. Ik zag destijds al die gebruikers verzameld en trek daar mijn conclusie uit.
pelgrim afwas machine. haha. Het lukt deze machine om vaat die maar een beetje vies is, nog viezer te maken(!) en het lukt hem vervolgens niet om dit vuil er zelf weer af te krijgen(!!)

er is een monteur bij geweest die er niets aan kon doen en zei dat dit

'niet de rolls royce onder de afwasmachines' was.

Zelf afwassen is een stuk minder frustrerend. Troep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven