Cybelianisme

05-08-2012 22:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 6000 v Chr. was er een cultuur in Catal Huyuk waarin Feminisme op zijn hoogtepunt was . Al kende men destijds dit woord niet. Toch schijnt Cybelianisme weer op te komen . Waarom hebben die vrouwen destijds hun 'macht' overgedragen aan de mannen terwijl deze cultuur toch redelijk succesvol bleek te zijn?

Wil jij als vrouw ook graag weer dat deze cultuur een wederopstanding krijgt en dat de haantjes mannetjes eindelijk weer de mond gesnoerd wordt ?
Euh.....

Google kent het niet, dus dan bestaat het niet lijkt me zo!

Overigens weten wij vrouwen dondersgoed dat wij eigenlijk de macht hebben....
Nee. Wil ik niet. Ik geloof niet in een ern vrouwenmacht. Sorry.
quote:charlottecharles schreef op 05 augustus 2012 @ 23:00:

Euh.....

Overigens weten wij vrouwen dondersgoed dat wij eigenlijk de macht hebben....

Hahaha, bizar eigenlijk in wat voor een tijd wij leven!

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, maar wel van een plaats in de Filipijnen waar vrouwen 'boven' de mannen staan.
Maar dat heb ik ook via via gehoord, dus ik weet het fijne er ook niet van.
Moet er niet aan denken. Dan wordt de wereld pas echt een zooitje.
quote:shogubo schreef op 05 augustus 2012 @ 22:58:

Zo'n 6000 v Chr. was er een cultuur in Catal Huyuk waarin Feminisme op zijn hoogtepunt was . Al kende men destijds dit woord niet. Toch schijnt Cybelianisme weer op te komen . Waarom hebben die vrouwen destijds hun 'macht' overgedragen aan de mannen terwijl deze cultuur toch redelijk succesvol bleek te zijn?

Wil jij als vrouw ook graag weer dat deze cultuur een wederopstanding krijgt en dat de haantjes mannetjes eindelijk weer de mond gesnoerd wordt ?Je kan niet echt wegblijven he? Wat vind je hier nu zo leuk dan?
quote:charlottecharles schreef op 05 augustus 2012 @ 23:00:

Euh.....

Overigens weten wij vrouwen dondersgoed dat wij eigenlijk de macht hebben.... Toch wel:

http://www.cybelecode.com/#/cybelianism/4537862023
In Catal Huyuk woonden naar schatting 5000 tot 8000 mensen. Dat is een dorp, waardoor er m.i. geen sprake kan zijn van een wijdverbreide cultuur. Bovendien las ik dat uit recent onderzoek blijkt dat er weinig onderscheid tussen de seksen bestond en mannen en vrouwen dezelfde sociale status hadden.
een cultuur waarin de ene sekse de andere overheerst is nooit goed. Ik leef liever op voet van gelijkwaardigheid met elkaar.
Heb ik een deja-vu?
quote:Starshine schreef op 05 augustus 2012 @ 23:22:

een cultuur waarin de ene sekse de andere overheerst is nooit goed. Ik leef liever op voet van gelijkwaardigheid met elkaar.Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Caviahaar schreef op 05 augustus 2012 @ 23:03:

Moet er niet aan denken. Dan wordt de wereld pas echt een zooitje.Als vrouwen de baas waren over de wereld, zou er geen oorlog zijn, alleen een stelletje jaloerse landen, die niet met elkaar praten!
Ook eens, maar door tal van oorzaken niet te realiseren. Vrouwen hebben doorgaans andere interesses dan mannen, en zijn biologisch en seksueel ook verschillend van mannen. Dat kun je niet wegpoetsen. Het is wat mannen en vrouwen verschillend maakt.
World of Warcraft: Legion

een cultuur waarin de ene sekse de andere overheerst is nooit goed. Ik leef liever op voet van gelijkwaardigheid met elkaar.Ook mee eens
quote:BubblyToes schreef op 05 augustus 2012 @ 23:02:

[...]

Hahaha, bizar eigenlijk in wat voor een tijd wij leven!

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord, maar wel van een plaats in de Filipijnen waar vrouwen 'boven' de mannen staan.Dat gebeurt bij een politieke partij in de TK in Staphorst ook.
Ik dacht dat het te maken had met cultuur gebaseerd op jacht of landbouw. Bij landbouw worden vrouwen en kinderen ingezet als goedkoop personeel. Bij culturen gebaseerd op jacht zie je dat mannen tenminste nog een taak op zich nemen waar vrouwen minder goed in zijn: jacht op wilde dieren. De vrouwen wachten dan thuis op de buit en doen wat lichte werkzaamheden met het bewerken van leer, koken enz. In de laatste vorm zijn de vrouwen de baas (matriarchale maatschappij).
it's a big club and you ain't in it
https://nl.wikipedia.org/wiki/Matriarchaat
it's a big club and you ain't in it
quote:chartreuse schreef op 05 augustus 2012 @ 23:51:

[...]

Als vrouwen de baas waren over de wereld, zou er geen oorlog zijn, alleen een stelletje jaloerse landen, die niet met elkaar praten!

Wel lekker rustig!

Eens met Starshine.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
quote:shogubo schreef op 05 augustus 2012 @ 22:58:

Wil jij als vrouw ook graag weer dat deze cultuur een wederopstanding krijgt en dat de haantjes mannetjes eindelijk weer de mond gesnoerd wordt ?

Waarom zou je dat in godsnaam willen

Moet je anno 2012 als man eens verkondigen dat alle kippetjes vrouwtjes de mond moet worden gesnoerd. De doodsbedreigingen en beschuldigingen van seksisme en discriminatie zouden niet van de lucht zijn.
Google kent het wel, maar tis net beetje anders dan TO denkt (of msschien wel niet?)

http://cybeliansorganisation.moonfruit. ... 4546725177
quote:joop_2000 schreef op 06 augustus 2012 @ 08:49:

Moet je anno 2012 als man eens verkondigen dat alle kippetjes vrouwtjes de mond moet worden gesnoerd.Joop, wat denk jij, zou daar de term 'plofkip' vandaan komen?

een cultuur waarin de ene sekse de andere overheerst is nooit goed. Ik leef liever op voet van gelijkwaardigheid met elkaar.

Eens!

Bovendien vrouwen zijn - heel eng - ook gewoon mensen hoor. Niet beter, niet slechter.
In heel veel opzichten zijn er ook overeenkomsten tussen mannen en vrouwen, hoor.
World of Warcraft: Legion
quote:lilalinda schreef op 06 augustus 2012 @ 09:12:

Google kent het wel, maar tis net beetje anders dan TO denkt (of msschien wel niet?)

http://cybeliansorganisation.moonfruit. ... 4546725177

Dat is niet wat er mee bedoelt werd

@Elynn ,Een inwoneraantal van 5000 - 8000 was in die tijd vergelijkbaar met capital city Djakarta nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven