lunchtips gezocht

06-08-2012 18:22 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames (en een paar heren),

Misschien hebben jullie idee"n waar ik zelf nog niet opgekomen ben.

Ik heb tijdens de lunch altijd brood met kaas. En behalve dat altijd kaas niet gezond is, wil ik ook wel eens iets anders.

Maar het probleem is: ik lust niet zoveel soorten vlees (als broodbeleg) eigenlijk alleen salami, maar dat wordt zo vettig als het 's morgens om 7 uur gesmeerd is en je het pas om 12 uur opeet.

Hetzelfde heb ik met jam, pindakaas, chocoladepasta en smeerkaas, na een paar uur wordt dat zo "klef". En dan lust ik het niet meer.

Hoe doen jullie dit of vinden jullie dat het brood helemaal niet "klef" is met jam e.d. erop?
Ik smeer mijn brood gewoon op m'n werk. Niks kleffigs aan dan.
En een pot pindakaas/chocopasta op je bureau/in je la? Je neemt brood mee en smeert dat als je het op wilt eten..zo doe ik het.

@ nellaaa: en ik ben niet de enige zie ik
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
@Nella, dan moet ik dus een pot jam, smeerkaas, pindakaas,chocopasta en hagelslag meenemen naar werk en daarmee de helft van onze kleine koelkast bezetten :-) Weet niet of ze daar zo vrolijk van worden bij mij op kantoor. Maar logisch geredeneerd is dat in mijn geval wel de beste oplossing.
Koop je zo'n pak minikuipjes van de Ruijter!
Ow, nog 'één die het zo doet. Heb het nog nog iemand zien doen bij ons, vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben. En er werden laatst al opmerkingen gemaakt over de fles sinas die ik mee had genomen en in de koelkast had gestald.Nou dan zal ik morgen maar eens heel voorzichtig beginnen met één pot jam mee te nemen.
Je kunt brood en beleg toch apart meenemen? Doet mijn man ook, hij eet liever niet in het bedrijfsrestaurant, behalve een schaaltje rauwkost of soep, de rest is meestal nogal vet.
verba volant, scripta manent.
Pindakaas, chocopasta en hagelslag horen helemaal niet in de koelkast. Dat kleine bakje smeerkaas en mini potje jam zullen heus die koelkast niet volmaken.
quote:dutchie2012 schreef op 06 augustus 2012 @ 18:26:

@Nella, dan moet ik dus een pot jam, smeerkaas, pindakaas,chocopasta en hagelslag meenemen naar werk en daarmee de helft van onze kleine koelkast bezetten :-)Blijft allemaal prima goed buiten de koelkast hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Achnein, dat is inerdaad ook wel een goed idee. Wel een beetje duur op de lange termijn denk ik. Maar het is een optie
En je hebt ook van die portieverpakkingen salami, met 2 plakjes per verpakking. Dan leg je dat in de koelkast op je werk, gaat ook niet stinken.
Wat voor werk doe jij Dutchie? Mijn collega's zal het echt aan hun reet roesten hoe en wat ik voor en met de lunch doe.
@himalaya en nella: hmm, ik ben daar nogal kieskeurig in en heb dat allemaal in de koekast (m.u.v. de hagelslag).
Honing is trouwens ook erg lekker op brood. Dat heb je tegenwoordig in van die knijpflessen.
Hoe bedoel je kieskeurig? Die producten gedijen echt beter buiten de koelkast dan erin hoor Dutchie. Mijn nutella is bikkelhard als hij in de koelkast staat.
@Nella, gewoon kantoor, met de lunch gaan we naar de kantine. De meesten kopen hun lunch daar. Veel ook warm eten maar dat eet ik s avonds al en ik hoef natuurlijk gen 2x warm eten. Verder weet ik ook niet waarom ze zo maf doen over de koelkast. Maar ik werk er ook nog niet zo lang.
quote:dutchie2012 schreef op 06 augustus 2012 @ 18:31:

@himalaya en nella: hmm, ik ben daar nogal kieskeurig in en heb dat allemaal in de koekast (m.u.v. de hagelslag).

Dan is je chocopasta toch helemaal niet te smeren?

En pindakaas is zo vet van zichzelf, dat is prima houdbaar buiten de koelkast.

Bovendien heb je ook kleine potjes pindakaas, jam en chocopasta.

Of je koopt 1 potje, zet die in de koelkast en wisselt dat af met kaas en salami. Dat ene potje mag je toch wel in de koelkast zetten?

*vraagt zich af waarmee de koelkast dan verder vol staat*
quote:nellaaa schreef op 06 augustus 2012 @ 18:33:

Hoe bedoel je kieskeurig? Die producten gedijen echt beter buiten de koelkast dan erin hoor Dutchie. Mijn nutella is bikkelhard als hij in de koelkast staat.Jeetje, wat zijn we het weer eens..
GMTA
Ik vind het vies als jam, pindakaas en chocopasta niet in de koelkast staan. Pindakaas en chocopasta gaat nog, als het niet anders is (als ik ergens anders logeer ofzo) maar jam lust ik echt niet als het "lauw" is.

Ik weet het, vriend vindt het ook merkwaardig. Volgens hem horen ketchup, mayonaise, ranja ook niet in de koelkast (je raad het al, dat stop ik er gewoon in) Daarnaast horen de appels en bananen volgens hem ook op een fruitschaal en niet in de koelkast. Maar dat vind ik ook vies, als ze "kamertemperatuur" hebben. Nadeel is wel dat er weinig ruimte overblijft voor spullen die juist wel in de koelkast horen :-)
@himalaya, klopt is ook bijna niet te smeren, het brood ziet er ook gehavend uit na het smeren.
Maar wat staat er dan in die koelkast? Waarom is er een koelkast als je hem niet mag gebruiken?

Ik hou niet zo van brood als lunch, maar neem vaak een pak/beker (fruit)yoghurt mee naar mn werk. En dan bijvoorbeeld met muesli en vers fruit. Of een salade. Of couscous. Of een curry. (allemaal erg lekker koud)

En ja, dat zet ik dan in de koelkast, doet niemand moeilijk over bij mij.
Zeg maar Spijker.
Bananen horen al helemaal niet in de koelkast! Kou zorgt ervoor dat ze veel sneller gaan rotten.

Beetje vreemd ben je wel moet ik zeggen!

Is sandwichspread trouwens iets voor je? Vind ik zelf altijd erg lekker, ook in combi met een plakje ham of kipfilet.
Maar goed. Het gaat niet om mijn koelkastgewoonten (al klinkt het best erg als ik het zo opschrijf).. Maar ik neem inderdaad gewoon wat mee morgen. En dan zien we wel. Ik vroeg me ook gewoon af hoe jullie het deden. Bedankt voor jullie reacties.
Maak anders eens een lekkere pastasalade of zoiets, voor de afwisseling. Gewoon in een bakje meenemen en dan in de (gewraakte) koelkast bewaren.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven