Dochter (13) pijnlijke, warme, rode opgezette borst....

zaterdag 28 juli 2012 om 10:03
Mijn dochter (13 en volop in de puberteit, nu 3 dgn geleden ongesteld geworden) heeft sinds donderdag een zeer pijnlijke borst.
Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.
Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.
We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!
Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.
Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.
De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.
Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....
Alvast bedankt voor de reacties!
Hij is inmiddels erg opgezet, warm, rood en zeer pijnlijk.
Gisteren op de terugweg vertelde ze hier last van te hebben sinds een dag.
We waren onderweg vanaf ons vakantie adres (13 uur rijden) en zijn direct bij het eerste tankstation gestopt om even te kijken. Ik ben me een hoedje geschrokken!
Het enige dat ik me toen kon bedenken was koelen...dus hoppa een callipo kopen deze hebben we de gehele reis opnieuw gekocht om 'm te koelen. Ook paracetamol gegeven.
Ik maak haar net wakker, ze heeft zeer slecht geslapen vanwege pijn.
De pijn trekt nu ook naar haar oksel en bij bewegen verergerd dat.
Nu ga ik bellen met de huisartsenpost, want er moet na gekeken worden, maar vroeg me af of iemand dit herkend en wat er toen gedaan is.....
Alvast bedankt voor de reacties!
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 28-07-2012 10:10
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
% gewijzigd

dinsdag 31 juli 2012 om 21:42
Heftig.
Maar nu krijgt ze dus weer antibiotica? Heeft ze daar dat syndroom niet door opgelopen?
http://www.medirecord.eu/syndroom/stevensjohnson.htm
Maar nu krijgt ze dus weer antibiotica? Heeft ze daar dat syndroom niet door opgelopen?
http://www.medirecord.eu/syndroom/stevensjohnson.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 5 augustus 2012 om 21:55
Nog even weer een berichtje van mij.
De kuur is morgen afgelopen en het lijkt goed te gaan, maar....
er zit nog steeds een soort "schijf" in haar borst
Deze was zo'n 10 cm en dat is het nu niet meer.
De pijn naar de oksel en arm is er niet meer en als ik er aan kom schreeuwt ze het ook niet meer uit, maar het is nog wel steeds gevoelig.
Ze is op dit moment aan het logeren, dus ik kan het zelf niet controleren. Ze komt morgenavond terug.
De kuur is eigenlijk morgenmiddag afgelopen, maar omdat er nog een schijf in zit wil ik morgen toch maar bellen met de huisarts en ik laat haar nog even de kuur doornemen tot ik meer weet.
Wat een ervaring voor mijn kleine meid zeg...ben je 13, krijg je net borstjes en maak je direct kennis met het meest pijnlijke.
Tja....
De kuur is morgen afgelopen en het lijkt goed te gaan, maar....
er zit nog steeds een soort "schijf" in haar borst
Deze was zo'n 10 cm en dat is het nu niet meer.
De pijn naar de oksel en arm is er niet meer en als ik er aan kom schreeuwt ze het ook niet meer uit, maar het is nog wel steeds gevoelig.
Ze is op dit moment aan het logeren, dus ik kan het zelf niet controleren. Ze komt morgenavond terug.
De kuur is eigenlijk morgenmiddag afgelopen, maar omdat er nog een schijf in zit wil ik morgen toch maar bellen met de huisarts en ik laat haar nog even de kuur doornemen tot ik meer weet.
Wat een ervaring voor mijn kleine meid zeg...ben je 13, krijg je net borstjes en maak je direct kennis met het meest pijnlijke.
Tja....

dinsdag 7 augustus 2012 om 13:16
quote:leolieke schreef op 07 augustus 2012 @ 13:15:
Komen van de huisarts en vanmiddag volgt er een spoed echo met evt. direct behandeling....hoop dat het niet nodig is!
Dan worden grote meisjes hele kleine.....
Sterkte.
Komen van de huisarts en vanmiddag volgt er een spoed echo met evt. direct behandeling....hoop dat het niet nodig is!
Dan worden grote meisjes hele kleine.....
Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

dinsdag 7 augustus 2012 om 14:47
quote:leolieke schreef op 07 augustus 2012 @ 13:15:
Dan worden grote meisjes hele kleine.....wat een gedoe zeg! Maar goed, pillen schieten ook niet op dus hopelijk toch snel een oplossing
Dan worden grote meisjes hele kleine.....wat een gedoe zeg! Maar goed, pillen schieten ook niet op dus hopelijk toch snel een oplossing
dinsdag 7 augustus 2012 om 14:57
He bah wat vervelend.. Ik weet dat het voor kan komen bij tienermeisjes.. Je bent er gevoelig voor of niet . Soms maken ze het open en spoelen ze het heel goed, dan sluiten ze de wond niet zodat het goed kan helen (klinkt raar , maar is zo).. dan gaat het vaak over. Hier zit soms wel een opname aan vast..
Mijn nicht heeft het regelmatig gehad in haar tienerjaren, nu is ze inmiddels over de 30 en is het weg.. Vervelend is het wel iig..
Mijn nicht heeft het regelmatig gehad in haar tienerjaren, nu is ze inmiddels over de 30 en is het weg.. Vervelend is het wel iig..

dinsdag 7 augustus 2012 om 16:46
Dank jullie voor jullie hugs!
We zijn voor de echo geweest en er bleek idd een abces in haar borst te zitten.
Dit abces is, terugdenkend, ruim 10 cm geweest en er is nu nog ong. 2 cm over. De helft is nog vloeibaar en de andere helft is dikkere troep vertelden ze ons.
Ze kreeg zelf de keuze, aangezien een spoedingreep niet nodig is op dit moment; openmaken of afwachten of het nog verder slinkt.
Ze koos voor het laatste, en daar sta ik als moeder helemaal achter.
Wel een dringend verzoek om contact op te nemen als het weer groter & slechter gaat. Ze heeft immers geen pijn meer in de oksel en arm.
Wij wachten af.....fingers crossed!
We zijn voor de echo geweest en er bleek idd een abces in haar borst te zitten.
Dit abces is, terugdenkend, ruim 10 cm geweest en er is nu nog ong. 2 cm over. De helft is nog vloeibaar en de andere helft is dikkere troep vertelden ze ons.
Ze kreeg zelf de keuze, aangezien een spoedingreep niet nodig is op dit moment; openmaken of afwachten of het nog verder slinkt.
Ze koos voor het laatste, en daar sta ik als moeder helemaal achter.
Wel een dringend verzoek om contact op te nemen als het weer groter & slechter gaat. Ze heeft immers geen pijn meer in de oksel en arm.
Wij wachten af.....fingers crossed!

dinsdag 7 augustus 2012 om 16:57
Jasses. Ik heb wel eens zoiets in mijn oksel gehad, hele pijnlijke toestand is dat inderdaad. Hopelijk slinkt de boel in rap tempo verder. Het kan trouwens wezen dat het wat langer gaat duren voor de 'harde troep' weg is, is mijn ervaring. Dan hou je een gevoelloos bultje over maar ook dat verdwijnt na verloop van tijd.
Sterkte maar weer!
Sterkte maar weer!

woensdag 8 augustus 2012 om 07:19
He, jasses! Wat vervelend!
Ik heb dit vier jaar geleden gehad, ik voedde toen wel. Bij mij is het open gemaakt, ik ben toen twee dagen opgenomen geweest met mn dochter. Ik ben er toch wel een paar weken zoet mee geweest. Hopelijk komt het bij jouw dochter niet zover, en lukt het haar lijf om het zelf op te lossen.
Ik heb dit vier jaar geleden gehad, ik voedde toen wel. Bij mij is het open gemaakt, ik ben toen twee dagen opgenomen geweest met mn dochter. Ik ben er toch wel een paar weken zoet mee geweest. Hopelijk komt het bij jouw dochter niet zover, en lukt het haar lijf om het zelf op te lossen.