Ervaringen orthomanuele geneeskunde?
dinsdag 7 augustus 2012 om 13:38
Wie heeft hier ervaring mee? Ik kom jaarlijks bij de podologe voor nieuwe steunzolen en zij kijkt dan naar het hele lichaam. Uit dat onderzoek is gebleken dat mijn heupen scheef staan; er is zowel een hoogteverschil als het feit dat ze, zeg maar, gekanteld staan. Zij adviseerde mij om naar de orthomanueel arts te gaan. Het skelet wordt dan uitgelijnd en zodoende zouden de heupen weer recht kunnen gaan staan.
Dat de boel scheef staat kon ik zelf ook duidelijk zien in de spiegel en ook heb ik pijnklachten in mijn rechterheup/been. Omdat de behandeling niet goedkoop is, vraag ik mij af of het daadwerkelijk helpt. Komen deze klachten iemand bekend voor of ben je ervoor behandeld? Het zou fijn zijn om andere ervaringen te lezen. Alvast bedankt!
Dat de boel scheef staat kon ik zelf ook duidelijk zien in de spiegel en ook heb ik pijnklachten in mijn rechterheup/been. Omdat de behandeling niet goedkoop is, vraag ik mij af of het daadwerkelijk helpt. Komen deze klachten iemand bekend voor of ben je ervoor behandeld? Het zou fijn zijn om andere ervaringen te lezen. Alvast bedankt!
dinsdag 7 augustus 2012 om 13:48
Mijn moeder komt al jaren bij een orthomanueel arts in Haarlem (vlakbij het station) en heeft er veel baat bij, ze krijgt een gedeelte terug van de zorgverzekering. Hij krijgt haar weer helemaal recht, vaak is het verschil 5 cm of meer. Het is geen blijvend resultaat, als ze weer scheef is en klachten krijgt gaat ze weer bij hem langs. De patienten komen vanuit het hele land bij hem, hij is echt goed.

dinsdag 7 augustus 2012 om 14:41

dinsdag 7 augustus 2012 om 17:00
Ik zeg; DOEN!!!
Ik ben 12 jaar geleden terecht gekomen bij de orthomanueel therapeut in Lelystad, een bekende arts (Keijzer) op zijn gebied.
Deze man weet wat hij doet en hij doet het erg goed!
Na mijn eerste zwangerschap was mijn lijf een puinhoop en een tweede zag ik niet zitten...ik heb er toch 2 en dat komt echt door zijn hulp.
Mijn bekken staan ook regelmatig scheef/gedraaid en hij zet ze max. 2-3 per jaar weer recht incl. de rest van mijn lijf.
Hij kijkt ook het hele lijf na ook al kom je alleen voor bijv. je knie.
Ik denk dat je er veel aan kan hebben als je de juiste arts krijgt.
Succes!
Ik ben 12 jaar geleden terecht gekomen bij de orthomanueel therapeut in Lelystad, een bekende arts (Keijzer) op zijn gebied.
Na mijn eerste zwangerschap was mijn lijf een puinhoop en een tweede zag ik niet zitten...ik heb er toch 2 en dat komt echt door zijn hulp.
Mijn bekken staan ook regelmatig scheef/gedraaid en hij zet ze max. 2-3 per jaar weer recht incl. de rest van mijn lijf.
Succes!
dinsdag 7 augustus 2012 om 17:06
quote:leolieke schreef op 07 augustus 2012 @ 17:00:
Ik zeg; DOEN!!!
Succes!
De podologe waar ik kom werkt in hetzelfde gebouw als dr. Keizer; ik ken hem dus ook! Wel heel toevallig zeg.
Jullie ervaringen zijn dus positief en ik zal zeker in de toekomst een afspraak maken. Ik ben op dit moment niet aanvullend verzekerd en ook nog eens werkloos, dus eea zal nog even moeten wachten, maar ik ga het zeker doen! Op dit moment ontbreekt het geld dus even.
Bedankt voor de reacties tot zover!
Ik zeg; DOEN!!!
Succes!
De podologe waar ik kom werkt in hetzelfde gebouw als dr. Keizer; ik ken hem dus ook! Wel heel toevallig zeg.
Jullie ervaringen zijn dus positief en ik zal zeker in de toekomst een afspraak maken. Ik ben op dit moment niet aanvullend verzekerd en ook nog eens werkloos, dus eea zal nog even moeten wachten, maar ik ga het zeker doen! Op dit moment ontbreekt het geld dus even.
Bedankt voor de reacties tot zover!
woensdag 8 augustus 2012 om 07:42
Na lang met rugklachten gelopen te hebben kwam ik ook bij de orthomanuele arts terecht. Het bleek dat mijn bekken scheef stond en de wervels stonden niet goed. Dit is in ong 10 behandelingen recht gezet. In totaal duurde het enkele maanden maar gaandeweg ging het steeds beter. Na 2 jaar heb ik opnieuw rugklachten gekregen (pijn er in geschoten zeg maar) en toen ben ik onmiddellijk terug gegaan. In 2 behandelingen stonden mijn wervels weer goed. Nu al weer een paar jaar klachtenvrij. Mijn rug blijft altijd mijn zwakke plek, maar zodra ik last krijg ga ik naar de orthomanuele arts. Helaas wordt het niet helemaal vergoedt maar dat neem ik voor lief.
vrijdag 12 april 2013 om 10:10
Sinds ik rond 1990 aan een hernia operatie kon ontsnappen door een aantal sessies bij dr Keizer in Lelystad, zweer ik er bij even langs te gaan als m'n rug het even niet lekker doet. Voor Fleur zou ik zeggen: ga even een onderhoudsbeurtje regelen, alsof er een wereld van je schouders afvalt, die scheve toestand herken ik. Keizer, of een soortgelijke deskundige zet je zo weer overend.