Heftige darmkramp!:(
donderdag 9 augustus 2012 om 05:34
Ik ben al heel de nacht wakker, heb nog geen oog dicht gedaan door de pijn in de darmen!
Heb niet eens iets bijzonders gegeten vandaag maar ik merktte de laatste dagen wel dat ik weer weinig ontlasting had.
1 keer in de paar maanden verga ik van de pijn en val ik bijna flauw op het toilet. Ik krijg heftige hartkloppingen en enorm veel speeksel in mijn mond. Klinkt misschien overdreven maar ik denk op dat moment echt dat het einde nabij is!
Wie herkent dit en heeft misschien tips? Zullen pijnstillers hier tegen helpen? Ik heb trouwens een spastische darm.
Heb niet eens iets bijzonders gegeten vandaag maar ik merktte de laatste dagen wel dat ik weer weinig ontlasting had.
1 keer in de paar maanden verga ik van de pijn en val ik bijna flauw op het toilet. Ik krijg heftige hartkloppingen en enorm veel speeksel in mijn mond. Klinkt misschien overdreven maar ik denk op dat moment echt dat het einde nabij is!
Wie herkent dit en heeft misschien tips? Zullen pijnstillers hier tegen helpen? Ik heb trouwens een spastische darm.
donderdag 9 augustus 2012 om 06:35
Te veel speeksel in de mond en het warm krijgen en krampen herken in wel. Hier ook chronische darmproblemen. Bij mij is het alleen direct over nadat ik heb kunnen poepen.
Voel je bij de krampen geen aandrang om naar de wc te gaan?
Naar de dokter is sowieso goed, maar ik weet inmiddels ook wel dat als je eenmaal de stempel spastische darm hebt en je poep voor de tigste keer in onderzocht en er wéér een buis je anus in is gegaan dat het voor de meeste artsen een beetje klaar is. Dat het er 'gewoon bij hoort' en dat 'veel vrouwen er last van hebben' en dat je 'stress moet vermijden'.
Voel je bij de krampen geen aandrang om naar de wc te gaan?
Naar de dokter is sowieso goed, maar ik weet inmiddels ook wel dat als je eenmaal de stempel spastische darm hebt en je poep voor de tigste keer in onderzocht en er wéér een buis je anus in is gegaan dat het voor de meeste artsen een beetje klaar is. Dat het er 'gewoon bij hoort' en dat 'veel vrouwen er last van hebben' en dat je 'stress moet vermijden'.
donderdag 9 augustus 2012 om 06:39
@chloe... ik herken het alleen ik heb 1 a 2 keer per jaar zo heftig. Dan doet het zoveel pijn dat ik echt zwart voor mijn ogen krijg, moet overgeven en ben ook wel eens echt knockout gegaan. Omdat de pijn zo moeilijk te verdragen is ga ik hyperventileren en gaan mijn benen en handen slapen... het is echt erg en je kan idd het gevoel heb dood te gaan zo erg.
Alleen bij mij duurt het max 1 uur.. en misschien daarna nog een korte aanval een hele nacht heb ik gelukkig nooit gehad.
Je zegt al enkele dagen geen ontlastig te hebben gehad, komt er nu wel wat? of?
Alleen bij mij duurt het max 1 uur.. en misschien daarna nog een korte aanval een hele nacht heb ik gelukkig nooit gehad.
Je zegt al enkele dagen geen ontlastig te hebben gehad, komt er nu wel wat? of?
donderdag 9 augustus 2012 om 06:59
Voor mij is het gelukkig avond op dit moment :p wat je moet doen is natuurlijk even naar de dokter, zoveel pijn is - los van de discussie normaal of niet - gewoon niet te doen.
Verder, eet de komende dagen gedroogde abrikozen (mijn regime is altijd 5 bij 't ontbijt), drink veel koffie (werkt laxerend, ja echt, kreeg de tip van een vriendin die 'm van haar HA had, maar niet overdrijven natuurlijk, da's ook niet gezond), drink veeeeeel water en kruidenthee/groene thee, GEEN bananen (werkt juist weer obstipatie in de hand), geen alcohol, verder veel vezels (volkoren producten, rozijnen, groenten etc, zorg dat je gezond eet)...
Als je dat doet komt je verteringsstelsel misschien ook wat tot rust.
En verder toch even langs de HA.
Sterkte ermee!
Verder, eet de komende dagen gedroogde abrikozen (mijn regime is altijd 5 bij 't ontbijt), drink veel koffie (werkt laxerend, ja echt, kreeg de tip van een vriendin die 'm van haar HA had, maar niet overdrijven natuurlijk, da's ook niet gezond), drink veeeeeel water en kruidenthee/groene thee, GEEN bananen (werkt juist weer obstipatie in de hand), geen alcohol, verder veel vezels (volkoren producten, rozijnen, groenten etc, zorg dat je gezond eet)...
Als je dat doet komt je verteringsstelsel misschien ook wat tot rust.
En verder toch even langs de HA.
Sterkte ermee!
donderdag 9 augustus 2012 om 07:21
Ik probeer het te voorkomen door elke avond een halve liter lauwwarm (afgekoelde thee bijv.) water te drinken. Dan kan ik in de ochtend naar het toilet en kan ik zo'n maandelijks debacle voorkomen... Ik herken je klachten, bij mij wordt er gekeken of ik misschien glutenvrij of lactosevrij moet gaan eten, even afwachten.
Sowieso naar je dokter en geef maar aan als je je niet serieus genomen voelt. En geef ook aan dat je bijna flauwvalt van de pijn, want spastische darm of niet, daar mag hij wel wat op bedenken, ongeacht de oorzaak.
Sowieso naar je dokter en geef maar aan als je je niet serieus genomen voelt. En geef ook aan dat je bijna flauwvalt van de pijn, want spastische darm of niet, daar mag hij wel wat op bedenken, ongeacht de oorzaak.
donderdag 9 augustus 2012 om 07:26
@Achnein<welk warme weer?Het is hier niet warmer als 20 graden hoor?
Cola (alleen coca cola) helpt tegen krampen.
Ontbijtkoek elke morgen en dadels of pruimen kan je goed van poepen.
Dit gaven wij de rolstoel bewoners in het verpleeghuis waar ik werkte altijd,want die hebben ook veel last van niet kunnen poepen,omdat ze niet bewegen.
Cola (alleen coca cola) helpt tegen krampen.
Ontbijtkoek elke morgen en dadels of pruimen kan je goed van poepen.
Dit gaven wij de rolstoel bewoners in het verpleeghuis waar ik werkte altijd,want die hebben ook veel last van niet kunnen poepen,omdat ze niet bewegen.
donderdag 9 augustus 2012 om 08:47
Herkenbaar!
Op naar de HA voor nu.
Mijn hulpmiddeltes bij het voorkomen van zijn:
Drink (dagelijks) echte groene thee (vers, geen picknck ozid).
En doe wat olie in mn hand. En masseer mn buik. Draai vanaf mn navel, met de klok mee, rondjes. Rustig en steeds grotere cirkels tot onder mijn ribben. Dan weer terug naar mn navel.. De druk kun je zelf bepalen. Ik start heel
zacht. Let op je ademhaling!
Ca 5 min, paar x per dag.
Daarna zorg ik ervoor dat mn buik goed warm blijft (kruik, inpakken).
Misschien kan dit je wat helpen?! Sterkte meid!
Op naar de HA voor nu.
Mijn hulpmiddeltes bij het voorkomen van zijn:
Drink (dagelijks) echte groene thee (vers, geen picknck ozid).
En doe wat olie in mn hand. En masseer mn buik. Draai vanaf mn navel, met de klok mee, rondjes. Rustig en steeds grotere cirkels tot onder mijn ribben. Dan weer terug naar mn navel.. De druk kun je zelf bepalen. Ik start heel
zacht. Let op je ademhaling!
Ca 5 min, paar x per dag.
Daarna zorg ik ervoor dat mn buik goed warm blijft (kruik, inpakken).
Misschien kan dit je wat helpen?! Sterkte meid!
donderdag 9 augustus 2012 om 15:25
Ik ben al een keer naar de dokter geweest en die zegt het hoort bij de spastische darm.
Als eenmaal een beetje ontlasting eruit is (diarree) word de kramp wel minder, gelukkig. Vanochtend rond 6 uur was ik er vanaf.
Ik let goed op wat ik eet maar soms het idee dat ik teweinig drink, bepaalde dagen.
Ik heb ook psylliumvezels gekregen.. Ik heb niet het gevoel dat het werkt maarja..
Die heftige pijn is gewoon het ergste wat er is en word altijd bang. Zo heftig is het trouwens alleen snachts...
Als eenmaal een beetje ontlasting eruit is (diarree) word de kramp wel minder, gelukkig. Vanochtend rond 6 uur was ik er vanaf.
Ik let goed op wat ik eet maar soms het idee dat ik teweinig drink, bepaalde dagen.
Ik heb ook psylliumvezels gekregen.. Ik heb niet het gevoel dat het werkt maarja..
Die heftige pijn is gewoon het ergste wat er is en word altijd bang. Zo heftig is het trouwens alleen snachts...
donderdag 9 augustus 2012 om 16:58
quote:ietjefietje schreef op 09 augustus 2012 @ 10:00:
Koliek pijn heet deze krampen.Ik heb het op gezocht en dit is precies de goede beschrijving. Ik kan alleen nog niet goed vinden wat de oorzaak kan zijn mbt de darmen. En evt oplossingen.. dus daar ga ik nu naar zoeken! En dan evt mee naar de huisarts, Bedankt
Koliek pijn heet deze krampen.Ik heb het op gezocht en dit is precies de goede beschrijving. Ik kan alleen nog niet goed vinden wat de oorzaak kan zijn mbt de darmen. En evt oplossingen.. dus daar ga ik nu naar zoeken! En dan evt mee naar de huisarts, Bedankt
donderdag 9 augustus 2012 om 18:03
Heb het ook gehad en veel medicijnen, poeders, tips en onderzoeken verder is het nu 5 jaar over. Heb het nog wel eens maar lang niet zo heftig als vroeger (naast krampen ook bloed enz). De diagnose was spastische darmen (na diverse onderzoeken) en bij mij is stress een erg belangrijke factor. Wanneer ik stress heb dan kan ik er gif op innemen. Tsja die stress moet er ergens uit.
Maar ik zou zeker ff naar de ha gaan. Want het is erg vervelend om deze klachten te hebben.
Maar ik zou zeker ff naar de ha gaan. Want het is erg vervelend om deze klachten te hebben.
donderdag 9 augustus 2012 om 19:32
Op dit moment heb ik juist weinig stress, heb vakantie. Heb wel hiervoor wel lange periode van stress gehad dus misschien komt het nu terug.
Ik heb ook spastische darmen en ik weet dat darmkrampen er bij horen, obsipatie, diarree enzovoorts. Het is lastig maar ik heb het geaccepteerd.
Alleen dus die heftige pijn (koliekpijn) het is er niet vaak en het was nu zeker al een half jaar geleden maar dit is zo heftig. Heb inmiddels info opgezocht en kom veel mensen tegen met dezelfde ervaring en beschrijving van de pijn ''het is alsof je door een hel gaat''.
Verder kan ik niet echt oorzaken vinden of tips hierover.
Ik heb ook spastische darmen en ik weet dat darmkrampen er bij horen, obsipatie, diarree enzovoorts. Het is lastig maar ik heb het geaccepteerd.
Alleen dus die heftige pijn (koliekpijn) het is er niet vaak en het was nu zeker al een half jaar geleden maar dit is zo heftig. Heb inmiddels info opgezocht en kom veel mensen tegen met dezelfde ervaring en beschrijving van de pijn ''het is alsof je door een hel gaat''.
Verder kan ik niet echt oorzaken vinden of tips hierover.
vrijdag 12 september 2014 om 15:15
Reactie op een wel heel oud berichtje. Via google. Heb al een half jaar zelfde verschijnselen. Darmkrampen! Verschrikkelijk. Al maanden. Van kastje naar de muur gestuurd. Artsen konden niks vinden. Kreeg van huisarts duspatal, hielp even maar nu hoor ik van diezelfde arts, dat het eigenlijk heel weinig doet. Vreemd hoor. Het lijkt psychisch te zijn?! Prikkelbare darmen heb ik.
Nieuw middeltje gekregen. Tempocol. Ik moet zeggen dat het na enkele dagen een stuk minder is. Daarnaast veel blijven drinken als je daarnaast ook nog obstipatie hebt...
Nieuw middeltje gekregen. Tempocol. Ik moet zeggen dat het na enkele dagen een stuk minder is. Daarnaast veel blijven drinken als je daarnaast ook nog obstipatie hebt...