Boekje maken
donderdag 9 augustus 2012 om 00:57
Hallo allemaal.
Ik moet voor een uitvaart een boekje maken, A5 formaat.
Nu heb ik het probleem dat er bij het uitprinten op de voorkant een witrand komt. Dat wil ik niet, want ik wil een pagina-vullende foto op de voorkant.
Ik weet dat die witrand door mijn printer gemaakt word.
Als ik nu dit document, als het klaar is, meeneem naar de copyshop, zal een kopieerapparaat het wel pagina-vullend kunnen afdrukken?
Of moeten we gaan snijden?
Hoop dat iemand het weet. Mocht dat met die rand niet gaan, misschien weet iemand hier of er een ander opmaakprogramma is voor boekjes?
Dank voor het meedenken alvast
Ik moet voor een uitvaart een boekje maken, A5 formaat.
Nu heb ik het probleem dat er bij het uitprinten op de voorkant een witrand komt. Dat wil ik niet, want ik wil een pagina-vullende foto op de voorkant.
Ik weet dat die witrand door mijn printer gemaakt word.
Als ik nu dit document, als het klaar is, meeneem naar de copyshop, zal een kopieerapparaat het wel pagina-vullend kunnen afdrukken?
Of moeten we gaan snijden?
Hoop dat iemand het weet. Mocht dat met die rand niet gaan, misschien weet iemand hier of er een ander opmaakprogramma is voor boekjes?
Dank voor het meedenken alvast
donderdag 9 augustus 2012 om 01:45
Aflopend (geen marge) printen zou de copyshop voor je kunnen doen. Ik weet niet in welk programma je het boekje nu maakt? Als je het in word maakt en je probeert de marge op 0 te zetten en het lukt niet, dus het blijft vragen om je marge aan te passen, dan kan je printer het 'niet aan' (grijperwit nodig, om de pagina door je printer te krijgen door een randje beet te houden). Het hangt er dus vanaf of je printer geschikt is ervoor, bij een copyshop hebben ze wel geschikte printers.
donderdag 9 augustus 2012 om 01:57
Ga liever naar een echte drukker fiddeldee.
Elke drukkerij biedt tegenwoordig printing on demand, zoveel of weinig printjes als je nodig hebt. En zij kunnen absoluut zonder witte rand printen. Kunnen je ook goed adviseren over papier. Dikte etc.
Weet je zeker dat het goedkomt en het resultaat mooi is.
Sterkte met de uitvaart.
Elke drukkerij biedt tegenwoordig printing on demand, zoveel of weinig printjes als je nodig hebt. En zij kunnen absoluut zonder witte rand printen. Kunnen je ook goed adviseren over papier. Dikte etc.
Weet je zeker dat het goedkomt en het resultaat mooi is.
Sterkte met de uitvaart.
donderdag 9 augustus 2012 om 10:40