Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
@ ikbenik: dat is minder zeg, je hebt toch wel kunnen slapen vannacht dan? Warmte compresje erop gooien? Stilletjes gooien dan he
Jeetje, dat is minder, Ikbenik. Goede reden wel om niet te hoeven sporten

Vreemde dingen kan een lichaam toch ook doen hé.

Hier pil erin gegooid om eindelijk te kunnen slapen en dat werkte (al was het maar 1/4 oxa). Dat voelt nu wel een stuk helderder, moet ik zeggen.

Hartstikke cute, die poes op bolletje wol trouwens!

Ik ben begonnen aan een theelichtje met blauw glas, ondoorzichtig bobbeltjesglas, en de Action-hartjes en -schelpjes. Twee kantjes klaar, vandaag misschien de rest. En ik heb nieuw leesvoer, ook leuk.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ja, je lichaam is maar een raar ding...

Ben toch maar beetje in beweging gebleven. Strompelen naar koffiezet-apparaat, terug naar pc, mok halen, terug etc. ( *bejaaaarde!!!*)

Pfff! Maarrrr; het lijkt nu al weer een beeeeetje beweeglijker te zijn. Had bedacht dat ik het maar beter soepel kan houden, maar niet meteen moet gaan hardlopen/bungeejumpen/sumoworstelen oid.

Dus vandaag dan maar met de fiets rustigaan richting stad. Vakantie vd kids zit er bijna op, dus leek me wel een goed moment om voor beide een setje kleding te kopen. Hele vakantie hebben ze in zelf-uitgekozen-kloffies gelopen, (lees; korte broek in knalroze met groen t-shirtje met drukke print, winter bodywarmer eroverheen en (ECHT!) snow-boots terwijl het 28 graden was ) nu weer 'back-to-normal'. Dus even iets kopen waarmee je in 'the-real-world' NIET wordt uitgelachen...
Sterkte met het shoppen dan, Ikbenik. Is toch al vermoeiend, ook in 'gewone' staat, haha. Tenminste bij mij. Winkel in, winkel uit. Scannen, niets kopen. Iets zien, weer verder want daar vind ik misschien nog iets mooiers. Dan weer terug. Weer twijfelen. Argggh. Echt zo erg ben ik. Ben trouwens al lang niet meer in Ikbenik-winkelstadcentrum geweest, binnenkort toch weer eens doen denk ik. Nu met mijn Kaatje kan ik alle kanten uit, haha.

Oh wacht. Mobieltje-alarm gaat af. Moet nu gaan wasophangen. Ja, zo plan ik dat, anders vergeet ik alles om me heen, als ik hier op het forum lees.
Goedemorgen dames, wat gaan jullie altijd snel hier op dit topic.

Ik heb weinig knutseltijd, dus mijn punnikklosje en bol katoen liggen al twee weken keurig op de bank op mij te wachten Ik houd het nu maar even bij focussen op mijn scriptie op de dagen dat ik vrij ben want anders komt dat onding nooit af!
Ik ben pas op pagina 4, maar wil even melden dat jullie prachtige dingen maken, wauw!

Zelf ben ik ook een knutseldoos, ik maak graag 3d kaarten, ik schilder graag kaarten en ik borduur.

Ik denk dat mijn nieuwste hobby fimo gaat worden.

Nu weer even verder met al dat moois bekijken!
Hello!

In etappes dan maar even wat reacties:

ikbenik, wat raar, van je knieën. Waar komt dat nou vandaan? Gek... Ben benieuwd of je geslaagd bent in de stad!

EV, wat fijn dat je wat beter geslapen hebt dankzij een pilletje. Daar knap je ongetwijfeld van op! Succes met de knutsel. Wat voor leesvoer ligt er op je kastje?

Kanon, ik kan me voorstellen dat de scriptie voorrang krijgt op het knutselen, maar je handen zullen wel jeuken!?! Sterkte!

Houston, die kat is geweldig! Ik ben heel benieuwd hoe jouw werkstuk gaat!

Flutzel, hoe is het met plankbreien? Ik denk wel dat je een nieuwe rage gaat ontketenen, zelfgebreide boekenkasten enzo, gaaf!

Ik heb slecht geslapen, dus ga een uurtje plat. Heb al wel veel ideeën voor andere knutsels. Ik vermoed dat de Games Workshoppoppetjes maar weer even de kast in verdwijnen, en dat er, naast het sieraden maken, weer even wat nieuws op tafel komt!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
@ Akakia: plankbreien vordert niet echt vandaag, heb een beetje een 'onrustdag' lijkt het wel. Wel milieuvriendelijk zo een boekenkast he
Hahaha; nieuwe rage; boekenkast-breien

EV; ik kan ook niet winkel-in-winkel-uit, dat trek ik niet momenteel , ik ga rechtstreeks naar de H&M-kinderafd, meteen-door naar het juiste rek qua maat, inslaan, afchecken of ze het er wel mee eens zijn, afrekenen, wegwezen!

Nu moet ik naar de fysio; eens kijken of die mss snapt waarom m'n knieën ineens zo maf doen.
Oh! Ik ben blij, want het is zo goed gelukt!

's Kijken of ik even een blog kan maken zodat ik een foto hier kan plaatsen. Jeetje, wat geeft dat toch een kick. Dit vind ik wel het allerleukste om te doen. Het voelt namelijk echt als spelen zonder regels.

Ik kan merken dat ik echt meer energie heb vandaag.

Boek wat ik nu lees (kan nu even niet zien wie het vroeg), is 'Daniel zwijgt' van Marti Leimbach. Over een autistisch zoontje, het is eigenlijk het portret van een moeder. 'Een aangrijpende en krachtige roman over een vrouw die vecht voor het geluk van haar kind - en uiteindelijk voor dat van haarzelf' staat op de achterkant. En het pakt mij al vanaf pagina één. Dat zijn de goede boeken.
Hoi allemaal

Ik lees nog wel mee maar heb even niet zoveel te melden. Voel me gammel, er wordt weinig geknutseld de laatste dagen (tot grote ergernis van Poppy). Maar I'll be back
Ikbenik, heeft het eigenlijk zin dat ik de lipjes van blikjes spaar? Als je ze wil hebben moet je maar een gil geven hoor. Terroriseer mijn collega's nu dagelijks dat ze de blikjes niet zomaar weg moeten gooien en een deel komt nu al zelf de lipjes in de speciaal daarvoor aangestelde beker op mijn bureau gooien

Liquorice
Heel mooi EV.

Ik knutsel veel maar hoe jij dat voor elkaar krijgt is me een groot raadsel
Prachtig, EV!

Liq: lees maar lekker mee op m'n 'blij-topic'...Mss dat je je dan wat minder gammel voelt...?

Kanon; Ooooh, ben jij nog steeds ijverig aan het sparen?????

Wat GOED!!! Ik had er eerlijk gezegd al niet meer op gerekend! Wilde niet dat iemand zich verplicht voelde om (zeker voor een onbekende) moeite te gaan doen. Maar je maakt m'n schoonmoeder er dus echt superblij mee! Heb je er al veel...?
Maylea, ergens in het begin (geloof ik) van dit topic heb ik wat foto's neergezet van hoe ik iets vergelijkbaars maak. Of anders kom je maar een keer kijken.

*zelf geen zin om terug te zoeken*
Ikbenik, hoe gaat het nu met je? Jemig een dag gaan shoppen met je kinderen, gelukkig sjees je direkt naar HM en juiste maten dingen kopen.

Annewiep, wat borduur je voornamelijk? 3d-kaarten zijn mooi.

EV, weer zo'n mooie theelichtjes. Ik ben fan van je werk.

Liq, komt wel weer dat breien ed. Poppy moet maar geduld hebben.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die een hekel heeft aan winkelen, tenminste niet zolang ik echt wat nodig heb. Zo wat winkels in en uit wandelen zonder per se iets te moeten hebben, dat trek ik wel. Ik ben dan ook een echte internet-winkel-fanaat.

EV, zucht, prachtig weer. Volgens mij heb jij van iedereen hier de grootste productiesnelheid.

Liquorice, , poppy moet inderdaad maar even wachten.

Ikbenik, al naar de fysio geweest?

Hier ben ik verder aan het gaan met mijn armbandje, maar ik ben het heel eerlijk gezegd alweer een beetje zat. Dit topic drukt me echter wel met mijn neus op de feiten, te weten, mijn korte spanningsboog. Sinds het begin van dit topic heb ik geborduurd, miniaturen beschilderd, twee lampen gemaakt en sieraden geknutseld, en alleen de lampen zijn helemaal af...

Het armbandje moet echter wel echt af, dus daar zal ik mee doorgaan. En dan moet ik mezelf dwingen om eerst het borduren af te maken. Dat is namelijk voor een lijstjeswand op zolder, die aan alle kanten in de maak is maar voor geen meter opschiet. Laat ik mijn best eens doen dat eerst af te ronden!
Oh, en voor wie het vroeg: ik zit in het midden van het land. Omgeving 033.

EV, boek klinkt intrigerend. Ik heb sinds een poosje een e-reader en wat een ontzettend heerlijk geweldig nu-al-onmisbaar ding is dat. Heb ook ontzettend veel boeken dus ben in de vakantie helemaal los gegaan.
Ik vis ons even op van pagina twee.

Denk dat ik toch een beetje rustiger aan moet doen, heb pijn aan linkerhand. Dat is niet nieuw, maar nu voelde ik het zelfs vannacht (weer een reden om wakker te liggen ). Ik ben ooit gevallen op de duim, er zat toen een scheurtje in het botje waar ze verder niets aan hebben gedaan. Met al het quilten dacht ik dat ik zoiets had als een peesontsteking, maar volgens mij heeft het eerder toch alsnog iets met die duim te maken. Misschien moet ik het vandaag maar even houden bij 'alleen maar brainstormen over een nieuw project'!
Hallo dames,

Ik had eergisteren plastic van doorzichtige wegwerpbekertjes en doorzichtige wegwerpvorkjes en plastic kraaltjes bij elkaar in de oven gemikt om te kijken wat er zou gebeuren. Nou, het krimpt gigantisch en het stinkt Echt iets moois is er niet uitgekomen en dat gaat ook niet meer gebeuren. Heb t wel weer gezien.

Leuk lampje ibi. Ik hoop dat je poesje gaat lukken Houston, ziet er erg leuk uit.

Welkom annewiep.

En prachtige theelichtjes weer EV.

Flutzel, misschien kan je planken breien voor een boomhut in een wildgebreide boom! Ik zie het al helemaal voor me.

Voor alle geblesseerden en gammelen een hele dikke

Kanon, succes met je scriptie.

Akakia, ik denk dat wij ongeveer dezelfde spanningsboog hebben.

Liq, Steph en maylea, ik heb jullie nog niet genoemd. Hoi

Geen geknutsel gisteren, wel 7 uur op de braderie gestaan met oude meuk (speelgoed). Toch nog zo'n 80 euro winst. Zoon heeft zijn deel alweer opgemaakt aan lego. Had verkeerde schoenen aan en nu heb ik een blaar...Maar twas wel leuk. Had mijn buurvrouw zo gek gekregen om ook een kraampje te huren.

En de blaar zit op mn voet, dus ik zou nog goed kunnen knutselen!

Door tit topic ben ik eigenlijk niet meer anoniem. Iedereen die me een beetje kent (en hier zou komen), weet dat ik Minas ben. Jammer, want ik zou best wel wat van me af willen schrijven over mijn stiefzoon (gaat t helemaal niet goed mee). En ik voel me ook een beetje voor het blok gezet naast alle andere stress die het voor iedereen met zich meebrengt.

Maar nu ga ik lekker in het zonnetje een boek lezen!

Tot later!
Not my circus. Not my monkeys.
Goede middag iedereen.

@ minas-tirith: ja, bouwen met breien

Als je het een keer van je af wilt schrijven mag je me altijd een mailtje sturen? Geen achterliggend motief, en enkel als je er zelf behoefte aan zou hebben (werd trouwens een tijd geleden door de dochter van vriend 'stiefmoeder' genoemd, en ik voelde me toch een partij oud hoor )
Minas; kun jij met je oven eigenlijk nog wel pizza's afbakken...? (*ja, dat is OOK mogelijk!* )

Lijkt mij dat inmiddels alles wat je erin mikt een verdacht plastic nasmaakje krijgt...?

Ev: Lastig; van je duim. Hou het idd maar even bij een brainstormdagje qua creativiteit.. (*Of ga een dagje schilderen met je mond of voet; schijnt ook nog best veel gedaan te worden! *)

Flutsel; Tja; bij het woord 'stiefmoeder' moet je toch altijd ff denken aan die van sneeuwwitje en assepoester; en dat is niet bepaald een 'rolmodel' stiefmoeder gebleken.
Akakia; ja, ben inmiddels bij fysio geweest. Knieën deden toen al bijna geen pijn meer.

Ik vind het alleen verontrustend dat je zomaar zonder aanleiding ineens je knieën vd pijn nauwelijks kunt bewegen. Als ik gisteren had moeten werken was dat bijv een probleem geweest!

Ik had zondag wel 108 minuten op een crosstrainer gestaan (ipv de gebruikelijke 60 minuten), maar om daar dan ineens op woensdagochtend nog spontaan pijn van te krijgen...Nou ben ik niet 1 van de snelsten, maar dat is zelfs voor MIJN doen nogal een late reactie.

Nouja; vanmorgen was het in elk geval over. Dus ik zal er maar niet meer over piekeren.

Gisteravond is mijn zus weer geweest; samen de hele avond zitten kletsen, praten en ook aan speksteen zitten vijlen/werken. Supergezellig! (*volgens m'n man -die dan snel naar boven vlucht- klinken we dan met al dat geklep en gelach als een soort vrouwelijke versie van Beavis and Butthead* )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven