Geld & Recht alle pijlers

nog eens extra invoerrechten???

10-08-2012 14:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb n artikel besteld via een site in Amerika. Daarbij werden shippingcosts berekend. Heb bij een andere site al eerder eens iets besteld, ook in Amerika en ook met shippingcosts. Pakje werd keurig afgeleverd. Bedrag voldaan via creditcard en na twee dagen was het er al. Bij het recente artikel, van het andere bedrijf dus, duurde het al erg lang, het was nl al geshipped op 18 juli, maar goed dat kan. Nu vind ik briefje van de pakketjesbezorger, ik was niet thuis en er staat op dat er 17,63 euro aan invoerrechten betaald moet worden. Kan dat zomaar, zit niet alles al bij die shippingcosts inbegrepen en waarom bij vorig pakje uit Amerika dan niet? Vraag me af of dit wel klopt. Het gaat om een licht pakketje, een make-up artikel, dus zwaar is het niet, duur wordt het wel op deze manier.
Sinds wanneer zijn 'shipping costs' invoerrechten?
Je moet over elke scheet die je laat belasting betalen hier in Nederland. Als je toevallig 'n kennis hebt in Amerika die je je gewenste artikel in neutrale verpakking kan opsturen heb je meer kans dat je er niet tussenuit wordt gepikt voor die invoershit.
jossie na de hernieuwde engelse cursus, wordt het misschien duidelijk (google heeft ook vertalers genoeg btw)

Shipping kosten zijn verzend kosten

invoer rechten betaal je over het bedrag of waarde van het product dat je naar nederland haalt

(ik zeg vorige keer geluk gehad en nu niet)
Ja dat kan. Ik heb exact hetzelfde gehad met een bestelling via een bedrijf in de UK. Blijkt dat het bedrijf in de UK een bestelling doet in China en dat het pakket dus via China bij mij is gekomen. Naast de invoerrechten heb ik ook de BTW moeten betalen. Ik heb hierover een bezwaar geschreven naar TNT post, zonder resultaat. Pakketten met een invoerbedrag onder de ¤15 kunnen ingevoerd worden, daarboven betaal je zeker ¤17 meer en soms zelfs de BTW.
Ja, dat kan, het ligt geheel aan de soort goederen die je invoert.

Op het ene zitten wel invoerrechten en eventueel btw, en op het andere weer niet.

Op beeldschermen uit china (oid) zit bijvoorbeeld weer geen invoerrechten, maar bestel je een kabeltje uit thailand, kun je weer zoveel % verwachten...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
De invoerkosten worden bepaald/geind door de Nederlandse douane. Daar heeft de verkoper van de spullen niets mee te maken.

Zie hier voor meer info

Shipping costs zijn idd gewoon verzendkosten, die je aan de verzender betaalt.
Ik heb op een blauwe maandag goederen ingevoerd. Je moet een statistieknummer aan het artikel hangen. Bijvoorbeeld plastic speelgoed en dan betaal je een x % aan invoerrechten. Kan veel verschillen.
Het kan ook afhangen van de verpakking en aangegeven waarde van de spullen: mijn studieboeken worden geshipt uit Thailand, maar er staat op het pakket dat de waarde 10 USD is. Ik heb echter gewoon 70 euro voor dat boek betaald, maar op deze manier is de kans het grootst dat je geen extra invoerrechten hoeft te betalen. Neutrale verpakkingen willen inderdaad ook nog wel eens helpen.
Een handelaar in cameraspullen uit Hongkong verstuurd naar de EU in neutrale verpakking met de vermelding 'books' erop, zodat de besteller geen invoer hoeft te betalen. Anders ben je nog je voordeel van bestellen in 't buitenland kwijt en schiet je er niks mee op.
quote:elninjoo schreef op 10 augustus 2012 @ 14:55:

Een handelaar in cameraspullen uit Hongkong verstuurd naar de EU in neutrale verpakking met de vermelding 'books' erop, zodat de besteller geen invoer hoeft te betalen. Anders ben je nog je voordeel van bestellen in 't buitenland kwijt en schiet je er niks mee op.

Zo!

Als je dan een ziener krijgt (dan komt de douane langs bij de expediteur die de goederen inklaart) dan kun je als expediteur nog een flinke boete krijgen.... Lekker dan! Eigenlijk gewoon fraude en ontduiking.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Dank voor jullie adviezen, het ziet er dus naar uit dat ik die invoerrechten gewoon moet gaan betalen. Over Engelse cursus gesproken, ik weet wel dat shipping costs gewoon verzendkosten zijn maar ik dacht dat alleen daarmee de kous af was. Niet dat er nog eens extra kosten bij zouden komen voor invoerrechten omdat ik dat dus vorige keer niet heb hoeven betalen. Maar goed weer wat geleerd.
Ging het om dezelfde goederen?
quote:schnitzel schreef op 10 augustus 2012 @ 14:47:

De invoerkosten worden bepaald/geind door de Nederlandse douane. Daar heeft de verkoper van de spullen niets mee te maken.

Zie hier voor meer info

Shipping costs zijn idd gewoon verzendkosten, die je aan de verzender betaalt.Blijkbaar berekenen ze dus ook de verzendkosten bij het bedrag, want artikel zelf was 7,50 dollar. Er staat bij commerciele zendingen boven de 22 euro betaald men invoerrechten.
Inderdaad, verzendkosten worden meeberekend bij de totale waarde van de goederen. Stom, maar helaas. Les voor de volgende keer...
Een pakket laten opgeven als gift of een andere waarde erop laten zetten kan.... maar dan ben je dus max tegen dat lage bedrag verzekerd als het kwijt raakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven