Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Dutchie; je had t ook gewoon kunnen zeggen : ik krijg nog ¤ 150, - van jou.

Goede vriend, hij was t ms vergeten.

En hij biedt jou koffie aan, waarom betaal je ¤ 5,- terug,
Na al weken te smullen van dit topic moet ik toch ook wat met jullie delen.

Aantal jaar geleden gingen we met mijn zus en haar vriend een dagje indoor wintersporten. Vriend van zus wilde perse met zijn auto rijden en wij reden met hem mee. Wij betaalden ter compensatie de entree en het eten tussen de middag. Op de terugweg ook nog gestopt bij een pomp en daar voor ons allen nog wat te schransen gehaald.

Uiteindelijk waren we thuisgebracht en toen we stopten ging hij verwoedt op een bonnetje allerlei berekeningen zitten maken (hij had zijn begnzinegeld verrekend met de entree en de lunch) en toen zei hij: Euhm, niet om het een of ander, maar ik krijg nog ¤ 2,93 van jullie...

Dus mijn man had nog 20 euro in zijn portemonee en gaf dit aan hem: "hier jongen, geniet ervan"!
quote:Lorelay schreef op 10 augustus 2012 @ 15:46:

Dus mijn man had nog 20 euro in zijn portemonee en gaf dit aan hem: "hier jongen, geniet ervan"!Mooie actie, hopelijk heeft hij zich knap lullig gevoeld!
quote:cm_89 schreef op 10 augustus 2012 @ 15:49:

[...]

Mooie actie, hopelijk heeft hij zich knap lullig gevoeld!Ik denk het wel, kort daarna ging het ook uit. Mn zus vertelde ook dat alles altijd gesplit moet worden met uitgaan en andere uitjes. Zeer lustverhogend.
Wat een heerlijk topic dit! Ik ben zelf ook best wel zuinig op mn geld, maar gelukkig niet gierig en gedraag me niet zo achterlijk als sommige mensen die in dit topic beschreven worden. Hilarisch!!!
@misskatie, dat heb ik in die 6 weken ook gedaan een aantal keren gezegd. Elke keer was het: ja, krijg je morgen/deze week etc. Uiteindelijk kwam het dus na zes weken.
quote:Lorelay schreef op 10 augustus 2012 @ 15:59:

[...]

Ik denk het wel, kort daarna ging het ook uit. Mn zus vertelde ook dat alles altijd gesplit moet worden met uitgaan en andere uitjes. Zeer lustverhogend.Je gaat me toch niet vertellen dat hij die 20 euro ook daadwerkelijk heeft aangenomen??
quote:aardbeilimonade schreef op 10 augustus 2012 @ 16:19:

[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat hij die 20 euro ook daadwerkelijk heeft aangenomen??Jep, zonder blikken of blozen ging het zijn portemonee in.
quote:Lorelay schreef op 10 augustus 2012 @ 16:21:

[...]

Jep, zonder blikken of blozen ging het zijn portemonee in.Oh nee, wat ontzettend gênant!!!
Ik heb ooit zo gelachen om een verhaal wat ik op dit forum had gelezen:

Vrouw kreeg scharrel/nieuw vriendje/seksvriendje (weet de details niet meer haha) op bezoek. Volgende dag was ze jarig. Tot haar verbazing kwam hij opeens met cadeautjes aan zetten! Zij blij de pakjes openen. Wat blijkt?? Het waren cadeaus voor hém zelf!!! Maar zo zei hij zelf "dan had ze wat leuks om uit te pakken op haar verjaardag! " dat gunde hij haar zo...

Ben benieuwd hoe ze er bij gekeken heeft toen ze besefte wat er net was gebeurd haha.

Geef dan gewoon niks... Had ze ook niet op gerekend.
quote:aardbeilimonade schreef op 10 augustus 2012 @ 16:25:

[...]

Oh nee, wat ontzettend gênant!!!Wel he? Ik hoop dat ie er enorm van genoten heeft. Klaplopert.
Een snelle bijdrage: de oma (93) van mijn man is extreem gierig en geeft aan zichzelf wel veel uit. In het dagelijks leven niet zo'n punt maar met verjaardagen.. Meestal krijgt man of ik een gelezen boek waar "voor *** (naam oma)" in is geschreven. En verder niks.

Maar één keer was echt het toppunt: als housewarming cadeau kregen we een donker eikenhouten kruidenrekje, ontwerp ca 1975, van de Bijenkorf, gevuld met kruiden (laaaaaang geleden dat de bijenkorf zulke etenswaren verkocht), onder een dikke laag vet en plak..... Houdbaarheidsdatum onbekend. Ze was erachter gekomen dat ze 2 kruidenrekjes had dus deze was voor ons

Daar hebben we heel hard om gelachen toen oma weg was (en het rekje vervolgens weg gegooid natuurlijk!)
quote:livetti schreef op 10 augustus 2012 @ 16:42:

Vrouw kreeg scharrel/nieuw vriendje/seksvriendje (weet de details niet meer haha) op bezoek. Volgende dag was ze jarig. Tot haar verbazing kwam hij opeens met cadeautjes aan zetten! Zij blij de pakjes openen. Wat blijkt?? Het waren cadeaus voor hém zelf!!! Maar zo zei hij zelf "dan had ze wat leuks om uit te pakken op haar verjaardag! " dat gunde hij haar zo...

Ben benieuwd hoe ze er bij gekeken heeft toen ze besefte wat er net was gebeurd haha.

Geef dan gewoon niks... Had ze ook niet op gerekend.Op dit topic bedoel je?
Ik ken ook nog een opa en oma voorbeeld.

De stinkend rijke opa en oma van een vriendin van me kiezen, als ze een verjaardag geven, voor 1 soort hapje op de tafel: kaas of worst. Niet allebei, nee, of kaas of worst. Ze houden in een boekje bij wat er de laatste keer op tafel stond. Was het de vorige keer worst, dan deze keer kaas! Bi-zar!
Nee niet in dit topic! Was een oud topic weet niet eens maar waar het over ging? Maar deze reactie is me altijd bij gebleven haha.
: oh had niet goed gelezen, dacht dat je die 150,- nooit had teruggekregen. Dan vind ik die actie van jou om 5,- door de brievenbus te gooien wel een goeie.

Cadeaus zijn niet zo belangrijk. Sommige mensen hier geven wel heel erg af op cadeaus bv voor verjaardagen. Als je er niks mee kunt , dan gooi je t weg, of geef t weg.
quote:livetti schreef op 10 augustus 2012 @ 19:07:

Nee niet in dit topic! Was een oud topic weet niet eens maar waar het over ging? Maar deze reactie is me altijd bij gebleven haha.Dan heeft diezelfde schrijver/schrijfster hem hier nog een keer verteld. Want hij staat ook hier op het topic, érgens.
quote:livetti schreef op 10 augustus 2012 @ 16:42:

Geef dan gewoon niks... Had ze ook niet op gerekend.

Dat ben ik geloof ik. Het is wel een beetje anders, dus misschien is er nog zo'n geluksvogel als ik en gaat jouw voorbeeld niet over mij.

Ik was jarig, maar vierde het alleen voor ons 2tjes samen. Lekker romantisch, ik koken, hij een lief gebaar maken, zo zag ik het voor me. We scharrelden eerst maar nu was t aardig serieus.

Ik ging net een halfjaar met hem en hij belde dat hij wat later zou komen. Ik was eerst een beetje pissed want hij was al veel later. Toen mijn zus belde en ik dit vertelde, zei ze: nee joh hij is vast een cadeau/ lieve kaart aan het halen. Dit is jullie eerste verjaardag toch??

Beschaamd liet ik mijn boze gevoelens varen en ik ontving hem vrolijk (uren te laat). Hij stond er met 3 tassen, vond ik al een beetje raar.

In mijn (studenten)kamer begon hij het uit te pakken. Stuk voor stuk kleding en schoenen voor zichzelf, nog duur ook. Voor zijn nieuwe opdracht op het werk...(entertainment iets). Ik wilde mezelf niet laten kennen dus ik reageerde leuk, onderin lag vast iets liefs voor mij.

Toen waren de tassen leeg.' Ik heb eigenlijk niet iets groots voor jou...' begon hij. 'Oh, wel iets kleins dan?' Vroeg ik, al wat blijer (daar kwam vast mijn lieve kaart/liefdesbrief/ roosje/ bioskaartje). Nee, ook niks kleins. Niks eigenlijk, geen tijd, geen erg in gehad, etc.

Ik ben gaan koken, waarbij ik flink inhakte op de courgettes. Of er iets was? Tja... Ik heb een nieuw vriendje (nouja, man, 11 jr ouder) eerste verjaardag samen, en zelfs een kaartje kon er niet vanaf. Geen erg in gehad, zei hij. Hij dacht er nog wel even aan maar vergat het weer na de kleren. En trouwens, wat ben jij verwend zeg, dat cadeau was heus wel gekomen, een keer...

Misschien lijk ik nu idd de gierige maar ik vond het zo naar. Uren te laat, tassen vol spullen, dat echt nog showen, en voor mij niet eens een kaart met een lief verhaaltje. Noem me ouderwets maar dat had ik nou echt romantisch gevonden toen.

Als hij zijn eigen aakopen in zijn kofferbak had gelaten had ik hier niet zo'n punt van gemaakt, maar dat showen deed het hem!

Achja... Zo heeft hij nog vele rare/ nare acties gehad. Uiteindelijk toch met de beste man getrouwd en hij hoeft dit nooit meer in zijn botte kop te halen. Een kaartje of brief vind ik het fijnste en dat regelt ie maar. Met verjaardag, met kerst en met ons jubileum. Aardig afgericht issie nu ;)
Ik had een buurvrouw ( we zijn verhuisd maar ze doet het nog steeds als ze hier komt) die een dubbele kaart die ze zelf kreeg op haar verjaardag, door midden knipte( kon je dus zien)en dan op de achterkant de felicitatie schreef, ik kreeg een keer een fles cherry waarvan het etiket verschimmelt was( uit haar vochtige kelder) en vol stof zat, aangebroken geurtjes, in behang papier verpakt jaja, zakdoekjes uit het jaar nul,dus wat zij ooit kreeg, dat verpakte ze zelf en dat kreeg ik dus, en het ergste was, ze bulkt van het geld.

Eén keer kreeg ik een bos bloemen, ik wist niet wat ik zag, we lachen er nu om, de kinderen vragen al, wat kreeg je van buurvrouw?
Ik heb er trouwens nog 1 dames. Weten jullie nog dat stel, samen met vriendin y en ik in de pizzeria? Dat hij riep te trakteren en dus niet mij bedoelde? Heb er nog 1 over hun :D Lang verhaal.

ik vroeg gisteren of vriendin x bleef eten, maakte ik iets lekkers. Mijn man moest sporten, haar vriend wilde gamen, dus leek me wel praktisch.

Ze kon niet, ging al met vriendin y naar bios. OK.

Ik kon morgen wel bij hun eten met man, wat waren onze wensen? Maakt niet uit, lust alleen geen vis. Lekker iets gezonds.

Was goed, ze zou ons lekker in de watten leggen!, als drukke nieuwe ouders zijnde.

OK, Wij gingen daar eten, namen baby mee. ik belde nog, moet ik wat meenemen? Nee, hoeft niet.

Komen we daar aan, had ze geen zin om te koken, er werd chinees gehaald. Ik had verdorie net weer hardgelopen (flink afzien na mijn keizersnede) om weer een beetje in vorm te komen, werd het vette chinees. Nouja, we komen voor hun, niet voor t eten. Zij wilde trakteren.

Ze ging bestellen, lusten we bami, fu yong hi en pangan?

Beetje stom, maar ik eet van de chinees altijd alleen een vegetarische bami en soms een stukje sate. Vind ik lekker. Dus ik vroeg voor mij alleen een portie vega bami met een eitje. (kosten, 5,00).

Kreeg ik te horen dat ze al normale bami bestelde voor hun en ik de stukjes ham er maar uit moet vissen. Uh, nee?

Mijn man schaamde zich zelfs voor me dat ik voor mezelf opkwam en mompelde : doe niet moeilijk joh.

Nou ff voor de goede orde, dit is de dame die gratis meeging op vakantie (en dat haar vader die 70cent voor cdtje wilde, weten jullie nog?), die zo'n beetje zowel in ouderlijk huis als in mijn studentenhuis altijd 'gratis'(pff) welkom was en altijd mee kon eten. Relatie uit? Kom lekker hier logeren ik kook wel. No way dat ik dan geld ga vragen, zat me ook echt niet dwars. Dat heet vriendschap.

Ik zei: weet je wat, ik betaal je wel 5,00, een portie vega bami graag. Hele ophef van haar kant, zij betaalde wel, het was wel goed brunetteparis... Ik kreeg een halve portie trouwens, want haar vriend had erge honger en at uit mijn bakje mee. Als iemand eieren wilde, had diegene pech, verkondigde vriendin X lachend, want die at zij altijd. Ze voegde er na mijn halve portie aan toe dat we ons lekker vol mochten eten en dan pas weg mochten gaan?? Uh, het eten is op? Ja, ze houdt van cheap eten, zei ze.

Ik vind het heel erg gierig en ongastvrij.

Vast genoeg over mij aan te merken maar ik ben onwijs gastvrij. Als iemand hier komt maak ik het schoon, gezellig en zorg ik voor veel eten. Zelfs als ik krap zit maak ik er wat van.

Enne, je gaat ergens eten of niet. Je gaat niet mensen uitnodigen om in de watten te leggen,vervolgens afhalen, zogenaamd trakteren maar dan alleen wat je zelf lust , moet je de stukjes er maar uitvissen. Nog nooit zoiets onvriendelijks gehoord.

Zoals gezegd had ik baby mee, maar dat weerhield haar vriend er niet van op ghb te gebruiken. Geen idee of dit ook raar is maar ik vond het wel heel raar en onnodig bij een paar uurtjes visite.
quote:brunetteparis schreef op 11 augustus 2012 @ 00:14:

[...]

Dat ben ik geloof ik. Het is wel een beetje anders, dus misschien is er nog zo'n geluksvogel als ik en gaat jouw voorbeeld niet over mij.

Ik was jarig, maar vierde het alleen voor ons 2tjes samen. Lekker romantisch, ik koken, hij een lief gebaar maken, zo zag ik het voor me. We scharrelden eerst maar nu was t aardig serieus.

Ik ging net een halfjaar met hem en hij belde dat hij wat later zou komen. Ik was eerst een beetje pissed want hij was al veel later. Toen mijn zus belde en ik dit vertelde, zei ze: nee joh hij is vast een cadeau/ lieve kaart aan het halen. Dit is jullie eerste verjaardag toch??

Beschaamd liet ik mijn boze gevoelens varen en ik ontving hem vrolijk (uren te laat). Hij stond er met 3 tassen, vond ik al een beetje raar.

In mijn (studenten)kamer begon hij het uit te pakken. Stuk voor stuk kleding en schoenen voor zichzelf, nog duur ook. Voor zijn nieuwe opdracht op het werk...(entertainment iets). Ik wilde mezelf niet laten kennen dus ik reageerde leuk, onderin lag vast iets liefs voor mij.

Toen waren de tassen leeg.' Ik heb eigenlijk niet iets groots voor jou...' begon hij. 'Oh, wel iets kleins dan?' Vroeg ik, al wat blijer (daar kwam vast mijn lieve kaart/liefdesbrief/ roosje/ bioskaartje). Nee, ook niks kleins. Niks eigenlijk, geen tijd, geen erg in gehad, etc.

Ik ben gaan koken, waarbij ik flink inhakte op de courgettes. Of er iets was? Tja... Ik heb een nieuw vriendje (nouja, man, 11 jr ouder) eerste verjaardag samen, en zelfs een kaartje kon er niet vanaf. Geen erg in gehad, zei hij. Hij dacht er nog wel even aan maar vergat het weer na de kleren. En trouwens, wat ben jij verwend zeg, dat cadeau was heus wel gekomen, een keer...

Misschien lijk ik nu idd de gierige maar ik vond het zo naar. Uren te laat, tassen vol spullen, dat echt nog showen, en voor mij niet eens een kaart met een lief verhaaltje. Noem me ouderwets maar dat had ik nou echt romantisch gevonden toen.

Als hij zijn eigen aakopen in zijn kofferbak had gelaten had ik hier niet zo'n punt van gemaakt, maar dat showen deed het hem!

Achja... Zo heeft hij nog vele rare/ nare acties gehad. Uiteindelijk toch met de beste man getrouwd en hij hoeft dit nooit meer in zijn botte kop te halen. Een kaartje of brief vind ik het fijnste en dat regelt ie maar. Met verjaardag, met kerst en met ons jubileum. Aardig afgericht issie nu ;)

Wat een geweldig einde
Haha ja die zag je niet aankomen he septembergirl!
Ik en mijn vriend met kerst zijn familie uitgenodigt .

Wij hadden het niet breed. Vriend had geen werk. Dus ik moest alles bekostigen . Geen probleem ik wil toch een gezellige kerst. Familie van mijn vriend gevraagd : Zouden jullie misschien iets mee kunnen nemen ? B.v. 1 fles huismerk cola of iets dergelijks. Het ging mij niet om de kosten. Maar gewoon dat iederen iets mee neemt. Ookal koste het hun maar 50 cent...

Ik had echt heel erg veel vlees gehaald en stokbroodjes. Was bij elkaar iets van 200 euro kwijt aan het eten !

Hele familie ruzie's over gehad : Hoe konden ik en mijn vriend durven vragen om iets mee te nemen !!! Uiteindelijk lekker het hele kerstfeest afgeblazen en lekker met mijn vriend samen zitten bikken !

oo en wij nemen ook altijd wat te eten of drinken mee als we daarheen gaan Maar ach.. hun zullen die 50 cent harder nodig gehad hebben dan wij !
Flower_power_girl, ik vind het ook wel een beetje vaag om je gasten te vragen "iets" mee te nemen, en dan als voorbeeld een fles cola van 50 cent. Ik zou dan ook niet weten wat de bedoeling is. Is het de bedoeling dat ze voor het drinken zorgen? Of mag je meenemen wat je wil? Een gerecht? Een bos bloemen? Een spelletje? Niet echt behulpzaam.

Jouw voorbeeld doet mij denken aan een kerst die ik had. Toen ik voor het eerst bij mijn ex-schoonfamilie ging eten op tweede kerstdag. ik had al vantevoren gevraagd of ik iets kon maken, maar nee hoor, dat hoefde niet. Toen werd mij de dag vantevoren gezegd dat ik geacht werd voor het nagerecht te zorgen. Dat was dus 25 december, maar ik had het toch zelf aangeboden? Alle winkels dicht, en ik had wel wat beter te doen (kerstfeest bijvoorbeeld) dan last minute te proberen een nagerecht in elkaar te flansen. Ik was er niet blij mee.
Ik snap wat je bedoeld. Maar hier was het allemaal uitgebreidt van te voren besproken. Vanaf 5 december geloof ik al .

Ik wist toen nog niet hoe we uit zouden komen met het geld maar wilde toch een gezellige kerst. Aangezien hun het allemaal niet heel breed hebben had mijn vriend gezegt : Neem dan een fles cola mee ! Dan hoeven wij een fles minder te halen . Uiteindelijk had dit helemaal niet gehoeven omdat ik een leuke bonus van het werk had gekregen. Maar het ging erom dat we allemaal een gezellige kerst wouden hebben . Wij organiseerde het dus zorgde eigenlijk voor alles.

Ik snap dat je dit niet leuk vond een dag voor kerst !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven