Stockholm in december?
vrijdag 10 augustus 2012 om 19:43
Vriend en ik hebben het plan opgevat in december een stedentrip te maken. Stockholm spreekt mij erg aan. Ik heb er meerdere topics over gezien en geprobeerd er eentje weer tot leven te brengen, maar dat is mislukt. Nieuw topic dus maar
Is er Iemand die de stad in december heeft bezocht? Wat zijn je ervaringen? Hoe heb je de kerstsfeer beleefd? Ik heb begrepen dat de zon er in december vroeg onder gaat, is dat vervelend, beperkend of juist gezellig? En niet geheel onbelangrijk: hoe duur is Stockholm qua uit eten, supermarkten en bezienswaardigheden?
Benieuwd naar de reacties, dank alvast
Is er Iemand die de stad in december heeft bezocht? Wat zijn je ervaringen? Hoe heb je de kerstsfeer beleefd? Ik heb begrepen dat de zon er in december vroeg onder gaat, is dat vervelend, beperkend of juist gezellig? En niet geheel onbelangrijk: hoe duur is Stockholm qua uit eten, supermarkten en bezienswaardigheden?
Benieuwd naar de reacties, dank alvast
vrijdag 10 augustus 2012 om 19:54
Ik ben vorig jaar eind November geweest. Rond 15 uur was het helemaal donker, ik kreeg dan spontaan honger haha. Maar verder geen 'last' van gehad. Zweden is prijzig, qua levensmiddelen ook en drank al helemaal. Er stonden toen in het oude centrum wat kerstalletjes, en de winkels verkochten kerstspullen, verder was er nog weinig van de kerstversiering te zien in de stad.
vrijdag 10 augustus 2012 om 19:59
Qua uit eten is Stockholm iets duurder dan hier, vooral de drank bij het eten is duurder.
Ik ben 's winters niet in Stockholm geweest, maar wel rond Sinterklaas in Helsinki, even noordelijk, en daar werd het echt 's ochtends pas rond een uur of 10 licht en rond 3 uur was het écht donker. Ik vond het op zich wel gezellig, alleen je hebt dan de neiging om naar gezellige cafeetjes te gaan, lekker uit eten, maar die zijn natuurlijk uitgestorven, want het is midden op de dag. Dat is echt even wennen.
Ik ben 's winters niet in Stockholm geweest, maar wel rond Sinterklaas in Helsinki, even noordelijk, en daar werd het echt 's ochtends pas rond een uur of 10 licht en rond 3 uur was het écht donker. Ik vond het op zich wel gezellig, alleen je hebt dan de neiging om naar gezellige cafeetjes te gaan, lekker uit eten, maar die zijn natuurlijk uitgestorven, want het is midden op de dag. Dat is echt even wennen.
vrijdag 10 augustus 2012 om 20:06
zaterdag 11 augustus 2012 om 12:11
Stockholm in de winter is echt geweldig. Ik ben een aantal jaren geleden met oud&nieuw geweest en er hangt zo'n leuke sfeer in de stad. Ben ook in andere seizoenen geweest, maar december is wat mij betreft net zo leuk als de zomer.
Het wordt wel op tijd donker, maar dat hoort ook wel weer bij de sfeer. Houd er wel rekening mee dat het koud kan zijn. Er kan behoorlijk wat sneeuw liggen, maar ze houden het goed schoon in de stad.
Een aantal tips:
- Gamla Stan: het oude centrum
- De winkelstraat: ze hebben hier leuke (kleding)winkels
- Het stadhuis: super mooi om een rondleiding te krijgen
- Skansen: dit is echt mijn hoogtepuntje (naast het shoppen) in Stockholm. Is een dierentuin waar ze veel Scandinavische dieren hebben, maar ook authentieke boerderijen.
P.s. Mag ik mee in je koffer
Het wordt wel op tijd donker, maar dat hoort ook wel weer bij de sfeer. Houd er wel rekening mee dat het koud kan zijn. Er kan behoorlijk wat sneeuw liggen, maar ze houden het goed schoon in de stad.
Een aantal tips:
- Gamla Stan: het oude centrum
- De winkelstraat: ze hebben hier leuke (kleding)winkels
- Het stadhuis: super mooi om een rondleiding te krijgen
- Skansen: dit is echt mijn hoogtepuntje (naast het shoppen) in Stockholm. Is een dierentuin waar ze veel Scandinavische dieren hebben, maar ook authentieke boerderijen.
P.s. Mag ik mee in je koffer