Zwanger worden vanaf Mei 2012 # 2

02-05-2012 21:20 1076 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd1e / 2e / 3e kindjeGestartNOD/ UDBijzonderhedenBren262eMaart 201215 april 2013Zwanger JONGENOrchid362eMei 201216 februari 2013Geboren MEISJEJenny271eApril 201222 maart 2013Zwanger MEISJEChicka341eMei 20124 juliWendy292eApril 20126 januari 2013Geboren MEISJE Natas261eMaart 201224 oktoberBeady331eApril 2012 17 januari 2013 Geboren JONGEN LiefPief281eapril 20125 april 2013Zwanger Lucky81311eApril 2012 2 novemberMK juli 2012 Jesse271eFebruari 2012
@jesse: dat is balen zeg. Je had natuurlijk op ander nieuws gehoopt maar het is gelukkig nog vroeg en het hoeft nog niet iets negatiefs te betekenen.

@jenny: fijn dat het goed ging bij de vk. ben ook benieuwd hoe ver je al bent! overgeven is wel heel vervelend maar wel een goed aanwijzing dat je echt zwanger bent!

@lucky: ik duim voor je dat je de baan hebt! hopelijk wordt je niet op vakantie ongesteld of eigenlijk misschien toch liever wel. Lastig die tegengestelde gevoelens.

Hier enorme opluchting. Gisteravond belde de gyn en alle uitslagen van de punctie zijn positief. Kindje heeft geen chromosomale afwijkingen en er is niets erfelijks gevonden. In combinatie met de goede echo van van de week betekent dat, dat we ons geen zorgen meer hoeven te maken. Bij 20wk kijken ze nog een keer extra goed maar hartje, ruggetje en lip waren na al allemaal goed aangelegd dus ze verachten geen verrassingen meer. En we weten dat we een jongetje krijgen!! Ben zo blij. Stiekem wilde ik graag een jongen. Man is ook helemaal opgelucht. Heb hem voor het eerst zijn huilen gisteren. Zo lief.

Afscheid van mijn oma was ook heel mooi. Er waren heel veel mensen en iedereen sprak lieve woorden. Familie wist allemaal van ons verhaal en die hebben allemaal heel hard geduimd 's avonds. Verder heb ik er niet over gesproken met anderen.Weet ook niet of ze het konden zien maar ze hebben niks gevraagd. Ik zou ook niet zomaar aan iemand durven vragen of ze zwanger is. Straks zegt ze: nee gewoon dik. Maandag ga ik bellen voor kraamzorg en dan maar eens nadenken wat ik nu allemaal wil gaan kopen, regelen etc. Kan het nog steeds niet geloven
@beady, super nieuws zeg! Nu lekker gaan genieten van je zwangerschap!
Ohhh Beady wat super fijn! Al die zorgen gemaakt om niets! En nu alle winkels leeglopen? Hihi! En een jongen Leuk dat je dat ook al hoopte!!
Gefeliciteerd met het goede nieuws beady! & een jongen! Leuk Geniet ervan!
@Beady, wat zul je opgelucht zijn! Gefeliciteerd en wat leuk, een jongetje! :-) Namens mij ook nog gecondoleerd met je oma. Hoop dat ze een lang en gelukkig leven heeft gehad. Wel dubbel voor jou, lijkt me. Een leven afgelopen en weer een nieuw leventje.

@Jenny, jij moet er dus ook aan geloven: zwangerschapsmisselijkheid! Kan echt heel heftig zijn, heb je er de hele dag last van of komt het met vlagen? Na week 10/11/12 begint het vaak al minder te worden. De bekende tips zul je vast al wel kennen, zoals kleine hapjes verdelen over de dag.

@rest: zwaai! volgende keer reageer ik weer op jullie.

Afgelopen dinsdag heb ik de nekplooimeting gehad. Leek allemaal heel goed, kindje was goed actief en lag qua groei op schema. Nekplooi was slechts 1,1mm. Na de echo kregen we de uitslag. Geen verhoogd risico, gelukkig. Maar vergeleken met de vorige keer viel de kans ons toch wel behoorlijk tegen (1:241) en ik heb de afgelopen dagen heel wat afgepiekerd en gegoogled. In ons geval is de factor die de kans negatief beinvloedt de bloedwaarden, die zijn afwijkend en kunnen op Down wijzen. Ik overweeg een vruchtwaterpunctie, maar man is daar nog terughoudend mee omdat de kans dat het goed is nog altijd veel groter is. Maar bij mij blijft de angst knagen, wat als wij nou die ene zijn? Pfff, lastig! Waar we wel beiden 100% achter staan is dat we de zwangerschap zouden afbreken als het een Down-kindje zou zijn. Mss ga ik maandag nog even bellen met het echocentrum of ze meer informatie hebben over die bloedwaarden.
@orchid: wat kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt. Er zijn zoveel signalen dat alles goed is maar als eenmaal de twijfel in je hoofd zit dan is het moeilijk loslaten. Kunnen ze je iets meer vertellen over die bloedwaarden? Wat er dan precies afwijkt of verhoogde kans op wat? Ik kan je alleen maar zeggen dat ik de punctie heel erg mee vond vallen en de risico's op een miskraam door de punctie zijn erg klein. Maar het is natuurlijk het beste voor het kindje om overal vanaf te blijven. Bij ons was de kans 1 op 79 en uiteindelijk niks aan de hand dus 1 op 241 is echt een hele minieme kans dat er wat mis is. Zo klein dat je niet eens wordt doorgestuurd voor vervolgonderzoek. Dat doen ze pas als het onder de 200 zit. Ik zou eerst nog eens goed met deskundigen praten voor je een beslissing neemt want ik denk echt dat de kans te verwaarlozen is hoor. Ook kunnen ze eventueel op een extra echo kijken naar het hartje en het neusbeentje, dat zijn eventueel ook indicatoren voor Down. Sterkte in ieder geval de komende tijd.
Beady, dankjewel voor je reactie! Denk dat jij inderdaad goed kunt weten hoe ik me voel. Die twijfel zit idd in m'n kop en is er moeilijk uit te krijgen. Aan de ene kant zou ik me een aansteller voelen om vervolgonderzoek te doen terwijl we niet eens een verhoogde kans hebben. Maar aan de andere kant zit 241 niet zo gek veel van de 200-grens af en tot voor kort lag de grens een stukje hoger, namelijk op 250. Bovendien wordt met de combinatietest - in mijn leeftijdsgroep - sowieso nog zo'n 10 a 20% van de Downgevallen over het hoofd gezien (voor jongere vrouwen worden er nog minder opgespoord!). Mijn bloedwaarde (zgn. MoM-waarde) voor Papp-a was 0,6 en die voor vrije beta-hCG 2,4. Bij normale zwangerschappen liggen deze meestal beide rond de 1,0. Het is juist een kenmerk van Down dat de Papp-a verlaagd is én de beta-hCG verhoogd. Dus dan snap je denk ik wel dat dat me niet lekker zit! Okee, de echo was positief, nekplooi was ideaal en er was zelfs een neusbeentje te zien, waardoor de algehele kans toch nog verlaagd is. Maar die ene factor (bloedwaarden) is negatief, en dan ben ik heel erg geneigd om juist daar op te letten . De echomevrouw wilde ons het gevoel geven dat we qua kans helemaal goed zitten, met als argument dat de kans op Down nog altijd kleiner is dan de kans op een mk door een eventuele vruchtwaterpunctie. Maar ik ben nu eenmaal erg van de zekerheid, wil echt geen kindje met Down! Bij m'n eerste zwangerschap hadden we een kans van 1:5300, vandaar dat het nu ook zo tegenviel. Als we nu ook een kans hadden gehad van minder dan 1 op duizend, zou ik me geen zorgen maken!

Hoe gaat het nu met je, heb je na de punctie nog pijn of ongemak gehad? Je moest zeker nog wel een hele dag plat liggen of rustig aan doen? En echt leuk dat je juist ook hoopte op een jongetje! Nu kun je alvast gericht op zoek naar kleertjes, dingen voor z'n kamertje enzo .
@ beady, alle winkels al leeg gekocht?

@ orchid! Ik zou gewoon nog een keer een afspraak maken en dan bespreken hoe groot de kans echt is! Misschien kunnen ze nog een echo maken en je dan meer gerust stellen! Kan me voorstellen dat je hier heel onzeker van word. Sterkte!
Oef ik kan het gewoon even niet bijhouden.

Ik werk ontzettend veel.

Ik zie dat de tabel bijna helemaal vol is ,.. gefeliciteerd iedereen !!!!!

Hier gaat alles z'n gangetje, moe maar ik voel al volop beweging ( en mijn man ook) zo leuk.

We hebben op het laatste moment een vakantie naar Italië geboekt begin september, toch maar even weg, al een paar jaar niet gelukt en volgend jaar vast weer niet.

Donderdag de 20 weken echo! Spannend !!!!

Nu ga ik snel naar bed, net terug van werken en straks weer werken dus even slapen!!

Ik lees zsm bij.
@ wendy, dat gaat snel zeg, alweer de 20 weken echo! En nog even lekker op vakantie met zn tweetjes, heerlijk!
@orchid: die cijfertjes maken je helemaal gek. Het is allemaal statistiek maar dat zegt niks over jouw gevoel. Ik dacht ook steeds wat als wij nou net dat ene geval zijn. Mijn man en ik hebben ook gesproken over wat we zouden doen als het kindje Down zou hebben en we dachten ook dat we dat niet aan zouden kunnen. Ik ben iemand die altijd heel erg bezorgd is en dingen moeilijk van zich af kan zetten. Volgens mij zou ik geen leven meer hebben met een gehandicapt kind. Ik kan je ongerustheid heel goed begrijpen ook al zijn de kansen klein. Er is toch iets met je bloedwaarden dat je ongerust maakt. Ik zou kijken of je er nog met de vk of iemand anders over kan praten.

Ik heb na de punctie eigenlijk nergens last van gehad. Geen buikpijn oid. Ik moest de dag zelf rustig aan doen. Niet eens helemaal plat liggen en de dag daarna mocht ik alles weer van de arts. Ik vraag me ook af of de puncties waarbij het misgaat het misschien toch al om kindjes gaat waar iets mis mee is? Ik vond het bij ons in ieder geval heel makkelijk en snel gaan en de arts gaf ook niet de indruk dat er daarna heel veel gevaar was. Ik weet ook niet of het dan tijdens de punctie al misgaat of pas daarna. De eerste arts die wij spraken had het over de dag zelf of de dag er na en daarna is er geen risico meer. Maar ja je hoort veel verschillende verhalen. Nogmaals sterkte met beslissen wat je wil doen. punctie kan trouwens pas bij 16 wk, vlokkentest al eerder maar daar is het risico groter en de uitslag minder betrouwbaar. Bovendien is die bij mij niet eens gelukt omdat de placenta niet te bereiken was.
Hoi meiden,

Ik heb weer wat meer tijd om op iedereen te reageren. Bij deze.

@Jesse leuk dat je met een master bezig bent. Hoe lang moet je nog? Vandaag is een spannende dag voor jou hè? Ben je al bij de gynaecoloog geweest? Hoop echt dat je vandaag een positieve uitslag hebt. Verder het weekend een beetje doorgekomen?

@Lucky spannend, je sollicitatie!!! Wanneer ga je precies op vakantie? Als je wordt aangenomen, kom je dan op een groep te werken? Wie weet wordt één van onze kindjes wel naar het kdv gebracht waar jij werkt

@Jenny leuk dat je naar de vk bent geweest voor een intake. Dan wordt het allemaal al wat echter hè? Heb je het hartje ook horen kloppen? Over iets minder dan twee weken de echo. Super!! Hoe voel je je verder? Nog steeds misselijk zo nu en dan?

@ Natas hoe is ie bij jou? Alweer in de startblokken voor de volgende ronde?

@Orichid dat is inderdaad schrikken. Aan de andere kant, ook wat Beady zegt, zijn die cijfertjes slechts cijfertjes. Er is een bewuste keuze geweest waarom 200 wel in de risicocategorie valt en 201 niet. Het nadeel van een vruchtwaterpunctie is dat het pas na 15 weken kan. Lijkt me erg naar (verschrikkelijk) dat ze bij het afbreken van een zwangerschap de bevalling moeten opwekken. Heb je verder al geïnformeerd bij de verloskundige? Ik zou de verloskundige nog even bellen en je angsten met haar delen. Misschien kan zij je aangeven wat je in deze situatie het beste kunt doen.

Wij kiezen er overigens voor om geen vlokkentest oid te doen. Uiteraard wil ik ook een gezond kindje, en geen kindje met down syndroom of open ruggetje, maar als sprake zou zijn van een verhoogd risico dan zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om de keuze te maken de zwangerschap af te breken. Los daarvan heb ik er wel begrip voor als mensen hier anders over denken.

@Wendy vervelend dat je zoveel moet werken. Gaat het allemaal goed met je zwangerschap? Lekker dat jullie nog even op vakantie mogen!! Italie is altijd leuk! Laat je weten hoe de echo is gegaan donderdag?

@Hier is alles goed. SInds een aantal dagen last van misselijkheid, maar is aardig goed in control te houden. Verder hebben we zaterdag tegen vrienden verteld dat ik zwanger ben. Echt super leuk om te doen! Kan niet wachten om nog meer mensen deelgenoot te maken.

Vandaag grotendeels vrij... en het is lekker weer! Ik ga ervan genieten. Eerst nog even het huis schoonmaken. FIjne dag!
@Jesse, hoe is het gisteren bij de gyn gegaan? Kon ze nu iets zien op de echo?

@Jennie, leuk he die intake maakt het allemaal veel echter! Hoe voel je je nu, is het overgeven bij die ene keer gebleven? Hebben jullie een voorkeur wat betreft geslacht?

@Wendy, druk druk druk dus, nu gaat dat nog wel, ws voel je je wel fit omdat je nog in het tweede trimester zit? Jee, de 20-weken-echo, wat gaat dat snel! Willen jullie het geslacht weten? Ik ben ook erg benieuwd, hoop dat je het met ons wilt delen! O, en die vakantie klinkt heerlijk!

@Bren, hoe is het? Helemaal gewend aan het idee dat je zwanger bent? Jullie ook een voorkeur voor een j/m?

@Lucky, wat leuk dat je in de kinderopvang gaat werken!

@Liefpief, leuk he, om het blijde nieuws te delen! Jij ook al misselijk dus, hoort er helaas (meestal) bij. Doe je ook mee aan MvM?

Ik heb sinds dit weekend een iets geruster gevoel over de uitslag van de combinatietest. Heb gesprek gehad met manlief en hij is veel optimistischer ingesteld dan ik, hij denkt dat het wel meevalt met de kans op down en voelt dus weinig voor een vwp. Ook de kans op een mk door de ingreep speelt mee. (Liefpief, wat betreft prenataal onderzoek zou ik trouwens juist liever een vwp hebben dan een vlokkentest. Is idd iets later in de zw.schap, maar iets veiliger en betrouwbaarder. Bovendien is het op dit moment voor een vl.test toch al te laat.) Statistisch gezien is onze kans natuurlijk nog heel erg groot dat er niks aan de hand is (~99,5%). Denk nu dat ik het gewoon bij de volgende afspraak met de vk nog even ga bespreken, dat is volgende week. Hopelijk kan zij mij geruststellen over de bloedwaarden.

@Chicka en Natas, wanneer is jullie NOD ongeveer?
Eindelijk kan ik weer reageren, laptop doet raar. Kan via tablet topics die niet bij de eerste 15 staan alleen via google vinden, dus gisteren deze gezocht om verslag te kunnen doen van de afspraak bij de gyn, opent de computer alles steeds in een nieuw scher,m, dus kreeg me niet aangemeld als ik in dit topic zat, vreemd!

@ beady, fijn dat alles goed gegaan is en je naderhand geen klachten hebt gehad!

@ liefpief, wat leuk zeg dat je het aan vrienden verteld hebt, lijkt me zo moeilijk om niks te zeggen! Gelukkig maar dat je de misselijkheid een beetje onder controle kan houden , lijkt me niks hele dagen misselijk zijn. Mijn master duurt trouwens nog drie jaar, net mn eerste jaar afgerond.

@ orchid, fijn dat je man er zo positief in staat zeg! Zou het idd met de vk bespreken, wellicht maak je je nu wel zorgen om niks. En wat eerder al werd gezegd, het lijkt mij heel moeilijk om met 16 weken nog een beslissing te moeten nemen als blijkt dat er wel iets aan de hand is.

@ hier, gisteren ontzettende baaldag gehad, gyn kon nog niks zien eigenlijk, alle eitjes waren nog onder de 10mm (meendat t mm was), bmsv was wel iets dikker geworden maar nog niet dik genoeg. Ze zei dat het wel nog kan komen, maar niet hoeft. Mochten er geen follikels groeien dan krijg ik clomid 100 voor de volgende ronde. Ze gaf ook aan dat bij mij echt heel veel blaasjes te zien zijn, en dat je dan vaak ziet dat clomid 50 niet aanslaat maar 100 wel. Moet donderdag weer terug komen en dan maandag, als er maandag niks te zien is dan breken ze deze cyclus af. Als het bmsv dan niet dikker is mag ik meteen aan de clomid, als het wel dikker is krijg ik eerst pillen om ongesteld te worden. Hopelijk word het bmsv dan ook niet dikker als er toch geen folikkels groeien maar ja dat geluk zal ik wel niet hebben. Gisteren ook aan de vrouw van mn baas verteld dat ik bezig ben om zwanger te worden en dat ik bij de gyn loop omdat het niet lukt, moet donderdag onder werktijd terug, en dat zal nog wel vaker gebeuren. Vond het vervelend om te moeten vertellen (geen vast contract namelijk), maar ze was erg begripvol en ik kon gewoon mijn agenda afblokken indien nodig zei ze. Ze zou het er ook met mn baas over hebben. Verteld toch makkelijker aan n vrouw dan aan een man.

Sorry lange ego post maar nu zijn jullie weer op de hoogte.
@ Wendy: Leuk dat je donderdag je echo hebt! Laat even weten hoe het is gegaan! Ook een fijn vooruitzicht dat je straks met vakantie gaat! Is alweer bijna september!

@liefpief: vervelend dat je misselijk bent! Wel leuk dat je het nu kunt gaan vertellen

@jesse: Balen!!! Dat is jammer zeg.. Hopen dat het alsnog aanslaat en anders duimen dat clomid100 wel werkt!

@hier: Gaat goed. Veel afleiding van werk. Deze week weer klusweek dus we gaan er weer voor! Mijn nod is nu 2 september!
Jesse fijn voor je dat ze lief reageerde en dat je zoiets niet aan n man hoeft te vertellen lijkt me erg vervelend. Misschien moet je lichaam gewoon ff wennen aan die clomid en gelukkig is er nog een zwaardere variant die dan moet helpen.

Ben wel blij voor je dat er nu eindelijk iets aan het gebeuren is ook al is het misschien nog niet wat je had verwacht er iets wat kan helpen leef zo met je mee want ik heb me ook vanaf begin maart ontzettend rot gevoeld over mn lichaam.

Ik duim voor je donderdag hou ons op de hoogte
Hallo allemaal!

Beady gefeliciteerd! Wat een opluchtig zeg

Verder heb ik met iedereen meegelezen, maar ben echt heel druk dus reageer later weer uitgebreider!

Ik ben......aangenomen!!!! Mag in september beginnen Het is wel een tijdelijke functie, maar met uitzicht op een vaste aanstelling ergens anders binnen het bedrijf. Belangrijker nog is dat ik ongesteld ben geworden! Het is nu alweer voorbij na drie dagen, maar goed....ben bekend met niet heel lang en veel menstruatie. We kunnen weer van start!!!!!

Volle bak aan het inpakken hier! We vertrekken vannacht en zijn ongeveer anderhalve week weg. Met zoveel goed nieuws is het echt heeeeeeerlijk er even tussen uit te gaan. Helaas heeft een van de katten een ontstoken oog en moet ik vanavond nog even met 'm naar de dierenarts, zal wel een zalfje worden. Gelukkig hebben we goede oppas voor ze!

Soms denk ik er wel eens over na dat ik jullie misschien wel al lang persoonlijk ken, maar het niet weet! Toch vreemd vinden jullie niet? Willen jullie elkaar beter leren kennen of lekker anoniem blijven?
@ lucky, gefiliciteerd met je nieuwe baan! En fijn dat je weer ongesteld bent geworden. Hele fijne vakantie en geniet er lekker van, je hebt t verdient.
Gefeliciteerd lucky!! Geweldig nieuws en fijn dat je weer gezellig meedoet in een nieuwe ronde!

Wat je zegt herken ik wel hoor.. Haha straks kennen we elkaar inderdaad al.

Fijne vakantie lucky!
Meiden bedankt! Ik ga de laatste handbagage inpakken, douchen en op tijd bed in! Tot over een tijdje
Op de valreep... Fijne vakantie Lucky!
Hoi meiden, wat is het rustig hier!!

@Orichid misselijkheid is goed te doen, kan het aardig onder controle houden door steeds te eten. Alleen op het werk vind ik het wel vervelend. Krijg ook regelmatig opvliegers....Pfff haha.

Aan MvM doe ik nog niet mee. Wil eerst kids van vriend hebben verteld dat we een kindje krijgen. Anders staan die flessen ook zo apart. Gaan het waarschijnlijk na de eerste echo vertellenvolgende week donderdag. Dan kan ik me altijd nog aanmelden.

Fijn dat je je alweer wat beter voelt. Blijft natuurlijk schrikken en het zal vast nog wel door je hoofd spoken, maar waarschijnlijk is er helemaal niets aan de hand. Ik had het over vlokkentest, maar bedoelde nekplooimeting. Je hoort al wel, ik ben er niet helemaal in thuis. Wanneer mag je weer naar de vk?

@ Jesse wat een lange master zeg! Bikkel De mijne duurde gelukkig maar 1 jaar. Hoe ging je afspraak gister? Hoop dat je goed nieuws hebt gekregen! En niet eerst ongesteld moet worden. Wat fijn dat je het hebt verteld tegen de vrouw van je baas. En ook dat ze begripvol reageerde. Lijkt me idd moeilijk om niets te zeggen. Je moet toch vaak even van je werk weg.

@ Natas hopen dat er goed geklust is en je ongesteldheid uitblijft 2 september. Fijn dat je een beetje afleiding van je werk hebt. Hier is het echt heel rustig... Maakt het wel een beetje saai zo nu en dan.

@ Lucky jeahh aangenomen en ongesteld. Super! En nu lekker op vakantie. Herken wel wat je zegt. Leuk om zo met jullie te kletsen. Misschien kennen we elkaar al wel in real life, haha dat zou wat zijn.

Hoop snel weer van jullie te horen meiden!
@ Lucky: Fijne vakantie !!!! En gefeliciteerd met je nieuwe baan

@ Jesse: Hopen dat het voor zover goed gaat en dat je aan de 100 mag. Zou wel fijn zijn, ook spannend zeg...

@ Orchid: was het een vruchtwaterpunctie geworden? ( sorry als het er al staat, ik probeer goed te lezen maar ik ben tegenwoordig iedere ochtend om 5 uur klaarwakker maar met ogen half dicht haha)

Als je toch zo erg twijfelt en er zo mee zit.. misschien kan je het dan beter doen?? Wij hebben helemaal niks extra laten testen want ik zou me bij een kleine "Afwijkende" uitslag ook zo ongerust maken...

@ Beady: Gefeliciteerd met alle goede uitslagen en een JONGEN !!! leukkkk.

Nou kan je ook lekker genieten van je zwangerschap

@ Jenny, dat word aftellen naar de eerste echo dan..

@ brennepen : Jouw echo is ook al bijjjjjna.. nog 3 dagen, leuk dat je man er bij kan zijn.

Zeker bij een echo is dat toch wel heel fijn.

@ liefpief, heb je het al tegen een vriendin verteld??

Mijn schoonouders wonen niet in de buurt dus dat was makkelijk verbergen voor mij, mijn eigen ouders heb ik het wel meteen verteld.

Hier eindelijk wat rust, heeeeele drukke werkdagen gehad en veel geslapen tussendoor, 4 dagen vrij!!! En daarna een wat rustiger rooster

Gisteren de 20 weken echo gehad en er zijn geen bijzonderheden gevonden.

En we krijgen een MEISJE !!!!

Echt heel leuk, we hebben al een zoon.

En of het gewerkt heeft of niet?? Echt zeker weet je het nooit maar we hebben de Shettles methode uitgeprobeerd om te proberen of we er een meisje van konden maken en het IS een meisje...

http://en.wikipedia.org/wiki/Shettles_Method (engels)

http://www.babyflock.nl/zwanger-worden/ ... tory=wo002 ( Nederlands)

Voor meer kans op een dochter:

Vrijen enkele dagen voor de eisprong, maar niet vrijen net voor de eisprong. De vrouwelijke zaadcellen overleven de 'wachttijd' tot de eisprong beter dan mannelijke zaadcellen.

Mannelijke zaadcellen hebben minder overlevingskansen in een zure omgeving dan vrouwelijke zaadcellen. Kies dus standjes zoals de 'missionarishouding' waarbij zaadcellen verder van de baarmoederhals worden afgezet. Zo komen zaadcellen in een minder gunstige (zure) omgeving terecht, vrouwelijke zaadcellen zijn dan in het voordeel.

Deze tip is minder leuk... vrouwen moeten een orgasme vermijden, een orgasme maakt de vaginale omgeving minder zuur waardoor mannelijke zaadcellen in het voordeel zijn.

De Floradix heeft goed geholpen voor mijn ijzertekort.

Bloeddruk 90/60 dus laag maar dat heb ik eigenlijk altijd al.

En verder gaat alles eigenlijk goed.

Oee behalve stemmingswisselingen... dat heb ik de eerste keer niet gehad.

Ik ben echt heeeel snel geïrriteerd of verdrietig of blij, ga echt van de hak op de tak.

Gelukkig kan mijn man er wel goed mee omgaan,hij gaat er niet op in als ik boos doe, heel slim want het slaat vaak nergens op, ik krijg gewoon hele heftige reacties op onzin dingen.

Als hij dan zou reageren wordt het alleen maar erger om niks.

terwijl als hij even wacht is het zo weer over.

Dat doet hij wel goed

Nou kan ik jurkjes gaan kopen en behangetjes opzoeken.

En gerichter naar een naam zoeken...

Whiie Wendy leuk een meisje!! Super zeg! Hebben jullie al een naam in gedachten? Ik weet het het is nog vroeg, maar ben er zelf al wel mee bezig. Eerste jongensnaam is er al verder nog niks. Fijn dat alles goed was. Nu is het helemaal echt denk ik hè? Heb je ook al een mooi buikje? Geen idee wat wij dan krijgen met die methode. Heb sowieso niet bijgehouden wanneer we het hebben gedaan en weet dus niet wanneer het kindje is verwekt. Wij willen het geslacht trouwens niet van tevoren weten, ook al ben ik wel heel nieuwsgierig!

Aan die vrienden hebben we het verteld ja. Was echt leuk om te doen. Ze vroeg zich al af waar het op sloeg dat ik een frisje wilde ipv wijn.. Haha

Nu lekker alle winkels leegkopen?
@Chicka we hebben jou al even niet voorbij zien komen. Hoe is het met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven