Ben ik overbezorgd??

12-08-2012 00:07 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen (5 en 7) zijn net terug van 2 weken bij papa, zijn vriendin en haar twee kinderen (9). Ze hebben het lekker gehad en zijn oa naar een pretpark geweest.Helemaal leuk.

Nou kreeg ik natuurlijk de verhalen over gave achtbanen en attrakties te horen en mijn jongste (5 dus) vertelde dat er ook een achtbaan was waar hij niet in durfde. De rest ging wel. Allemaal tegelijk. Hij moest in zn eentje wachten....

Ben ik nou overbezorgd als ik dat niet vind kunnen voor een kind van 5? Het is toch echt nog maar een kleuter, al is ie best bijdehand. Op dat moment is hij toch echt alleen...je kan niet even uit een achtbaan springen als hij toch wegloopt (of meegelokt wordt of wat dan ook). Bovendien kan je m niet de hele tijd zien. Is dat een overdreven gedachte of zal ik het toch eens nagaan en zeggen dat ik t eigenlijk niet vind kunnen?
Zou het verhaal kloppen, dan vind ik het niet kunnen. Een 5 jarige kan je niet alleen in een pretpark laten. Maar ik vraag me af of het klopt?
Zou t navragen of dit waar is.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik zou dit ook wel even navragen. Mijn ex schat sommige dingen ook niet zo realistisch in en dan ben ik liever safe than sorry.

Hij dacht bijvoorbeeld dat dochters inmiddels toch niet meer met zwembandjes aan hoefden want ze hebben al een jaar zwemles... (maar ze zijn 5 en 6 en geen zwemdiploma's..., nee, ze mogen dus niet zonder bandjes IN HET DIEPE)
Ik zou not amused zijn als mijn exman dat zou doen.
Ik zou z'n kop eraf bijten! Issie helemaal betoeterd?? Jij bent absoluut niet over bezorgd!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dat zijn logische zorgen, lijkt me. Ik zou het zeker laten weten dat ik het met dat soort dingen niet eens ben. Dat hij voorzichtiger moet zijn met jullie kinderen.
Ik zou t ook ff checken en indien waar: zohe... dan heeftie ruzie. Nee ik vind je niet overbezorgd.
Waarom meteen ruzie of "zn kop eraf bijten"? Wat is er mis met zeggen dat dat niet kan bij een kind van 5?
In Disneyland mag je als je als ouder alleen bent met twee kinderen een van de kinderen bij het personeel achter laten zodat je met allebei als begeleider mee kan. Gebeurde best veel.
Als het waar is, moet je je ex hier op aanspreken.

Een kind laat je niet alleen staan, zou niet eens in me op komen.

Je hoeft niet meteen op hoge poten verhaal te gaan halen, maar mocht het waar zijn hem zeker aangeven dat dit niet kan.

Vind overigens ook dat zijn vriendin in deze ook eea aan verantwoording heeft laten liggen.

Zou ze dit ook gedaan hebben als haar kind als 5 jarige aan de kant moest blijven staan? dit zou mij ook grieven ( haar houding)
quote:Seymour schreef op 12 augustus 2012 @ 05:07:

In Disneyland mag je als je als ouder alleen bent met twee kinderen een van de kinderen bij het personeel achter laten zodat je met allebei als begeleider mee kan. Gebeurde best veel.

Hopelijk was dat hier ook het geval. Of misschien liepen ze in het pretpark goede bekenden tegen het lijf en bleef de 5-jarige zolang bij hen?

Alleen laten vind ik 100% fout.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik neem aan dat kind gewoon mee in de wachtrij wordt genomen. Als hun clubje aan de beurt is om plaats te nemen in de achtbaan, naar de overkant wordt gezet en daar amper 1,5 minuut op het platform (waar ook medewerkers staan) moet wachten tot het ritje van de anderen is afgelopen.
quote:elninjoo schreef op 12 augustus 2012 @ 08:27:

Ik neem aan dat kind gewoon mee in de wachtrij wordt genomen. Als hun clubje aan de beurt is om plaats te nemen in de achtbaan, naar de overkant wordt gezet en daar amper 1,5 minuut op het platform (waar ook medewerkers staan) moet wachten tot het ritje van de anderen is afgelopen.Als het zo is gegaan onder het toeziend oog van een medewerker van het park zou ik er al minder moeite mee hebben, maar alleen bij de ingang van de attractie zou onverantwoordelijk zijn.
quote:Lilith75 schreef op 12 augustus 2012 @ 08:34:

[...]

Als het zo is gegaan onder het toeziend oog van een medewerker van het park zou ik er al minder moeite mee hebben, maar alleen bij de ingang van de attractie zou onverantwoordelijk zijn.Dat lijkt me echt sterk met wachttijden tot 'n uur in het hoogseizoen. Dat zou ik zelfs al raar vinden, laat staan 2 volwassenen die beiden eigen kinderen hebben, lijkt mij.
Ik zou zeggen tegen je ex-man:"Zelfs Elninjoo van het vivaforum vindt dit niet kunnen."

Nee echt, ongelooflijk. Een kind van 5 laat je niet alleen in een pretpark.
Als zelfs Elninjoo het raar vindt... dan is het raar.
Wij hebben een zoon van 7 die niet overal in mag en/of durft. Hem laten we echt niet alleen staan wachten middenin een druk attractiepark!

Ik zou het maar even navragen als ik jou was.
Het is waar. De oudste bevestigde het. Hij moest wachten bij een paar rotsen omdat hij niet mee durfde. De rij was niet lang (ze waren op rustig tijdstip blijkbaar, sliepen ook bij t park) dus heel lang zal het niet geduurd hebben, maar toch...

Niemand erbij. En wel minimaal 2 keer.

Ik krijg er de bibbers van. Durf ook niet zo goed weer wat te zeggen want ik heb er pas al iets van gezegd dat hij ze met haar kinderen alleen liet varen. Niet heel ver maar ook niet altijd in zicht. Jongste heeft geen diploma maar wel zwemvest natuurlijk. Evengoed vind ik dat geen leuk idee zonder volwassene die het in de gaten houdt en erbij is... HIj vind me maar een zeur daarover nl
quote:Kkaat schreef op 12 augustus 2012 @ 09:59:

Het is waar. De oudste bevestigde het. Hij moest wachten bij een paar rotsen omdat hij niet mee durfde. De rij was niet lang (ze waren op rustig tijdstip blijkbaar, sliepen ook bij t park) dus heel lang zal het niet geduurd hebben, maar toch...

Niemand erbij. En wel minimaal 2 keer.

Ik krijg er de bibbers van. Durf ook niet zo goed weer wat te zeggen want ik heb er pas al iets van gezegd dat hij ze met haar kinderen alleen liet varen. Niet heel ver maar ook niet altijd in zicht. Jongste heeft geen diploma maar wel zwemvest natuurlijk. Evengoed vind ik dat geen leuk idee zonder volwassene die het in de gaten houdt en erbij is... HIj vind me maar een zeur daarover nlIk vind het niet kunnen en ook niet veilig, wat je zelf al aangaf. Als volwassene zou ik sowieso zeggen, dan blijf ik ook wel hier wachten, ook als het kind een leeftijd heeft dat hij/zij alleen achter kan blijven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:molie schreef op 12 augustus 2012 @ 08:48:

Als zelfs Elninjoo het raar vindt... dan is het raar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik denk alleen dat je gezien je eerdere topics je er toch niets mee zal kunnen doen. Ik gok zomaar dat ex niet zal openstaan voor commentaar en je overbezorgd zal vinden.
Ja daar ben ik dus ook bang voor....

Wat betreft het varen heeft een vriendin een keer wat gezegd..haar zoontje zat in de boot en was eruit gevallen. Ze is daar heel boos over geworden (haar kids waren daar met haar vriend). Het kwam niet binnen....Dus zelfs niet als een ander er iets van zegt, laat staan dus als ik wat zeg.

Ik denk dat ik msch terloops anders een keer wat tegen haar zal zeggen. Kan me niet voorstellend at ze dat nl met een van haar eigen kinderen gedaan zou hebben toen die zo klein waren...
quote:Kkaat schreef op 12 augustus 2012 @ 10:21:

t als een ander er iets van zegt, laat staan dus als ik wat zeg.

Ik denk dat ik msch terloops anders een keer wat tegen haar zal zeggen. Kan me niet voorstellend at ze dat nl met een van haar eigen kinderen gedaan zou hebben toen die zo klein waren...Dat hoeft niet terloops hoor! Als je ex niet wil luisteren, bespreek je het met haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven