Gedumpt

08-08-2012 10:49 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft het afgelopen woensdag uitgemaakt, hij zag de relatie niet meer zitten; hij twijfelde zo nu en dan over de relatie omdat er veel ruzies zijn geweest in het verleden die hij moeilijk kon verwerken. Hij had 3 dagen thuis gezeten (ziek gemeld van werk) en zitten nadenken over ons, wat nu het beste was. Ik heb zo het idee, dat hij de relatie heeft gestopt omdat het allemaal niet meer vanzelf ging, hij moest ergens aan 'voldoen' in zijn ogen, daar constant aan denken, en dat frustreerde hem, bij elke stap vooruitdenken. Hij wilde het liever nu uitmaken, dan wanneer we al kinderen zouden hebben bijvoorbeeld en dacht dat dit de beste keuze was.

Hij zei dat zijn gevoel voor mij minder was geworden, dat hij ons meer zag als maatjes dan als vriend en vriendin.

Op mijn verzoek is hij vrijdagavond blijven slapen, we hebben seks gehad, zaterdag zijn we op het strand gaan uitwaaien en het was alsof er niks aan de hand was, natuurlijk werd ik af en toe emotioneel en trooste hij mij met knuffels en kusjes, maar we konden nogsteeds ontzettend met elkaar lachen.

Het afscheid met onze ouders was erg emotioneel, hij huilde en ik huilde. Toen ik de opmerking maakte: '' ik vind het zo jammer, om hier niet meer terug te komen '' zei hij '' maar dat weet je toch helemaal niet ''. Ik heb hem gevraagd, het mij te vertellen wanneer hij mij zal gaan missen, dit beloofde hij mij. Ik vroeg of hij het dan opnieuw een kans wilde geven, hij zei toen: '' misschien wel, misschien als ik alles over een maand op een rijtje heb, dat ik dan weer wel helemaal kan gaan voor de relatie '''. Ons afscheid was erg emotioneel, hij huilde en bleef me kussen op mijn mond en voorhoofd, hij hield me zo stevig vast, dit had ik nog nooit eerder zo gevoeld, ik kreeg onwijs het idee dat hij er niet 100 procent achter stond om mij te laten gaan.

's Avonds stuurde hij mij nog een berichtje: '' slaap lekker, droom fijn en ik hou van jou '' wat ik vreemd vond, hij had het immers zelf uitgemaakt, maar ik reageerde op dezelfde manier terug. Maandag heb ik geen contact met hem gezocht, en hij ook niet met mij, totdat ik dinsdagmiddag een berichtje kreeg: '' hee Nijntje, hoe gaat het nu met je? '' ik heb geantwoord dat ik me weleens beter heb gevoeld en hoe het met ging, hij antwoordde met '' oh oke, met mij gaat het wel aardig ''. Ik vroeg of hij het zijn vrienden al had verteld, hij antwoorde dat een vriend had gezegd: '' oow rot zeg man, maar komt wel weer goed hoor '' waarna ik vroeg '' wat bedoelde hij daarmee, goed met ons, of goed met jou? '' hij antwoordde: '' ik denk dat hij met mij bedoelde '', ik zei: '' ooh jammer '' waarop hij antwoordde: '' jaa ''. Ik vroeg of hij het raar vond, om ineens niks meer van elkaar te horen, geen berichtjes niet afspreken etc. of dat hij het wel prettig vond, hij antwoordde: '' is ff wennen, maar als ik eerlijk ben, is ook wel ff prettig ''. Ik vroeg wat hij bedoelde met '' ff prettig '' waarop hij antwoordde met: '' nou, gewoon alles even op een rijtje krijgen ''.

Denken jullie, dat als ik in eerste instantie alle contact van hem af laat komen, net zoals ik dat gisteren heb gedaan, dat deze man dan weer een zwak voor mij zal krijgen en terug zal komen? We hebben nogsteeds die enorme klik, en als hij alles op een rijtje krijgt, zal hij mij dan niet gaan missen? Of denken jullie; dit is einde verhaal. Ik zeg niet dat ik niet door zal gaan met mijn leven, dat zal ik absoluut doen, maar een klein beetje hoop houden dat hij misschien wel terug zou willen komen, zou toch wel fijn zijn, ik ben nogsteeds gek op deze man, en hou zielsveel van hem.

Hij zegt contact te willen houden, waarop ik steeds antwoord dat hij maar contact moet zoeken, want ik wil hem de mogelijkheid geven om mij te gaan missen, en dat kan niet als ik steeds contact zoek, waarop hij zegt '' ooh '' maar het gaat dus al de goede kant op, want hij heeft al het eerste contact weer gelegd, ik weet niet wanneer het volgende contact zal zijn, maar dat zal ik denk ik weer, van hem laten afhangen.

Hij zegt nogsteeds van mij te houden, maar niet meer zoveel als eerst. Maar als hij mij zal gaan missen, dan zal hij toch vast voelen wat hij kwijt is?

'je weet pas wat je mist, als je het niet meer hebt'.

Hierbij is hij momenteel best gestressed op zijn werk, wat ook nog een rol heeft kunnen spelen in zijn beslissing, en kreeg ik een beetje woorden met zijn moeder, waarna ik hem vroeg om een verklaring, hij reageerde hier toen heel paniekerig op '' hij moest overal altijd tussen zitten, waarom kon niemand hem met rust laten ''.

In het verleden heeft hij mij veel gevraagd om hem na ruzies even zijn rust te gunnen, ik kon dit niet en bleef hem dagelijks berichtjes sturen en smeken om af te spreken. Als hij nu ziet dat ik hem zijn rust gun, zal hij dan ook zien, dat ik mijn beloftes wel kan houden en dat er dan misschien toch een hoopvolle toekomst in het verschiet ligt?
En hoe zit dat dan met het dreigen met uitmaken telkens?
Klinkt alsof het hem allemaal teveel is geworden. En jij wilde natuurlijk ook weten dat het nog goed zat dus ging je vragen stellen. Dat was voor hem iets wat hij er niet bij kon hebben, naast het gedoe op zijn werk. Als je het gevoel hebt dat allerlei mensen aan je trekken, dan wil je alleen maar rust aan je hoofd.

Enige wijze wat jij kunt doen, is hem die absolute rust gunnen. Hij moet rust in zijn hoofd krijgen, de boel op een rijtje zetten en dat moet hij zelf doen. Als hij dan weer het idee heeft dat hij het aan kan, zou hij wellicht met je willen praten en dan zie je wel verder.
quote:Oriane schreef op 12 augustus 2012 @ 19:33:

En hoe zit dat dan met het dreigen met uitmaken telkens?

Zou dat niet uit een soort van wanhoop geweest zijn? De boel niet meer overzien?

Ik heb hetzelfde gehad in mijn relatie; alles liep vast, ik overzag het allemaal niet meer. Mijn eerste reactie was; uitmaken. Mijn ex vond dat wel erg rigoreus, dus deed ik het niet. Maar ik had het gevoel om compleet vast te zitten en wilde weg, weg van alle gedoe.
Oriane, ik mis zoals je zegt inderdaad die persoon van vroeger; die persoon die me graag wilde laten zien aan al zijn vrienden, die me dicht tegen zich aantrok en me knuffelde. Die persoon mis ik al zo lang, en ik hoopte al zolang dat die terugkwam.

Daarom was het afscheid ook zo zwaar, hij knuffelde mij ineens zo stevig, dat ik dacht; ''huh hoe kan dit?''

Ik heb gemerkt dat hij de relatie als 'vanzelfsprekend' is gaan beschouwen, en daarom hoop ik juist zo, dat wanneer ik hem totaal geen aandacht meer schenk, wanneer hij ziet dat ik plezier heb zonder hem, dat hij dan ziet dat ik niet altijd naar hem terugren zoals ik altijd deed, dat hij dan zal zien wat hij is kwijtgeraakt, iemand die altijd alles voor hem deed, die voor hem klaarstond wanneer hij mij nodig had, iemand die hem steunde in alles wat hij deed.

Ik heb die hoop dat hij terugkomt, meer daarop gevestigd, dat als hij mij kwijt is, dat hij die leegte ook zal voelen. Hij wilde meer vrijheid, maar zie wat er gebeurd; hij heeft een rondrit, en de enige die meewilt is zijn moeder!! Terwijl ik altijd stond te springen om mee te gaan.

En dit is niet de eerste keer dat zijn moeder mee gaat omdat zijn vrienden niet meewilden.
quote:Julus schreef op 12 augustus 2012 @ 19:35:

[...]

Zou dat niet uit een soort van wanhoop geweest zijn? De boel niet meer overzien?

Ik heb hetzelfde gehad in mijn relatie; alles liep vast, ik overzag het allemaal niet meer. Mijn eerste reactie was; uitmaken. Mijn ex vond dat wel erg rigoreus, dus deed ik het niet. Maar ik had het gevoel om compleet vast te zitten en wilde weg, weg van alle gedoe.

Wat jij zegt, klopt inderdaad, mijn moeder zei dit ook elke keer; hij zegt dit omdat hij gigantisch in de knoop zit met zichzelf. Hij wil dat niemand meer aan zijn hoofd zeurt en vlucht.

Daarom bleef hij ziek thuis, hij wilde geen gezeur meer van zijn nieuwe baas. Terwijl hij totaaaaal geen persoon is dat thuis blijft als alles even tegenzit.

Hij wilde niks te maken hebben met het gezeur tussen zijn moeder en mij, hij wilde er niet tussenzitten, en met rust gelaten worden.
Nah, dan weet je wat je te doen staat. Neem die beslissing en hou je eraan en kijk hoe de dingen lopen.

Moet er wel bij zeggen (vanuit mijn ervaring) dat als het echt lekker zit in de relatie, je niet als eerste overweegt om je relatie te stoppen. Bij mij liepen dingen al niet lekker, een tijdlang. Vond het dus logisch om eerst dat "obstakel" aan de kant te gooien en van daaruit de rest op te gaan lossen.
Toen ik hem een paar maandjes geleden vroeg; ''ben je niet ontzettend blij dat we nog samen zijn na al dat gedoe, dat we het toch hebben doorgezet'' antwoordde hij ook: ''ja, daar ben ik erg blij om, ga lekker slapen lieverd, ik hou van je''. Dit zei hij toen we beiden vakantie hadden en genoten van elkaar, hij had dus geen zeurende mensen om zich heen en was in een relaxte omgeving. Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij dit gelogen heeft.
Maar nijn, dat zei ik destijds ook tegen die ex. Het is een vorm geweest van mezelf voor de gek houden. Als ik het maar hard genoeg riep, dan zou het gevoel wel terugkomen dacht ik. Dat deed het alleen niet. Het is een soort alles op alles poging maar niks werkt meer. Maar ik wilde hem geen pijn doen, dus deed ik wat jouw ex nu doet. Niet beseffend dat ik daardoor juist meer schade aanrichtte.
Eens, ik ken dat ook. Heb mezelf ook voor de gek gehouden, maar feit was dat het er gewoon niet meer in zat. Hoe graag je dat ook wil..tussen iets zeggen en het echt voelen zit een verschil. Kan ook ter geruststelling van de ander zijn.

Ik zei ook tegen ex dat we het dan nog wel zouden proberen, maar eigenlijk wist ik al dat ik er klaar mee was.
Okee, en jullie hebben beiden na het beeindigen van die relatie toch niet gedacht; ik mis die persoon toch wel erg? Het is toch wel zonde dat ik dit heb weggegooit?

Hij zei namenlijk ook; ik hoopte elke keer dat het gevoel zou terugkomen.

Maar is er dan geen logica, in iemand kwijt zijn, en dan denken; ik had alles toch niet zo voor lief moeten nemen, en het is toch zonde wat ik heb gedaan, het was wel me beste maatje, zij/hij had z'n grillen, maar heeft me toch altijd gesteund en maakte me altijd aan het lachen. Ik mis diegene toch wel erg
Jawel, maar dan weet je ook dat als je weer bij elkaar komt, je heel snel weer denkt dat het het toch niet is...

Dat is verstand en gevoel; je moet dan op je verstand beslissen en ook beslissen dat je niet meer terug wil. Mijn gevoel zegt ook heus dat ik hem mis, maar ik denk ook aan de tijd(en) dat ik ermee wilde stoppen en dat is niet zomaar.

Je weet dan gewoon dat het binnen de kortste tijd weer vastloopt en dan kun je weer met elkaar stoppen, en dat 10x zo doen. Dat is niet vol te houden.

Jouw ex zal dus misschien nog in de knoop zitten met verstand en gevoel en nu zijn verstand hebben laten spreken. Omdat hij weet dat het niet goed werkt (voor hem).
quote:nijntje31 schreef op 12 augustus 2012 @ 19:53:

Okee, en jullie hebben beiden na het beeindigen van die relatie toch niet gedacht; ik mis die persoon toch wel erg? Het is toch wel zonde dat ik dit heb weggegooit?

Hij zei namenlijk ook; ik hoopte elke keer dat het gevoel zou terugkomen.

Maar is er dan geen logica, in iemand kwijt zijn, en dan denken; ik had alles toch niet zo voor lief moeten nemen, en het is toch zonde wat ik heb gedaan, het was wel me beste maatje, zij/hij had z'n grillen, maar heeft me toch altijd gesteund en maakte me altijd aan het lachen. Ik mis diegene toch wel ergNee, stiekum keek ik al weer heel uitgebreid naar leuke mannen....dat deed ik de laatste weken van de relatie eigenlijk al en het feit dat iemand 'terugkeek' deed me mijn toenmalige relatie beeindigen. Nee, ik ben niet vreemdgegaan. Maar later wel met die 'terugkijker' getrouwd.... (niet mijn huidige man overigens)
quote:Julus schreef op 12 augustus 2012 @ 19:56:

Jawel, maar dan weet je ook dat als je weer bij elkaar komt, je heel snel weer denkt dat het het toch niet is...

Dat is verstand en gevoel; je moet dan op je verstand beslissen en ook beslissen dat je niet meer terug wil. Mijn gevoel zegt ook heus dat ik hem mis, maar ik denk ook aan de tijd(en) dat ik ermee wilde stoppen en dat is niet zomaar.

Je weet dan gewoon dat het binnen de kortste tijd weer vastloopt en dan kun je weer met elkaar stoppen, en dat 10x zo doen. Dat is niet vol te houden.

Jouw ex zal dus misschien nog in de knoop zitten met verstand en gevoel en nu zijn verstand hebben laten spreken. Omdat hij weet dat het niet goed werkt (voor hem).

-----------

Ik citeer mijn eerdere bericht:

Ik bood vanmiddag mijn excuses aan voor mijn eerdere claimende gedrag, en dat ik hiermee inzie dat ik hem heb weggejaagd en dat zo zonde vind, dat als we het ooit opnieuw zouden proberen, we het niet nog een keer zo zouden doen, maar beter zouden aanpakken, hij antwoordde hierop: ''ja zonde, maar wie weet als het goed komt''. Dit is toch onzeker? Alsof hij het ook niet uitsluit om weer bij elkaar te komen? Ik snap dat jullie zeggen: 'uit is uit'. Maar als je echt klaar bent met iemand, dan zeg je dit soort dingen toch niet?

Ik zie dat hij misschien ook zal denken dat het weer mis zal lopen, maar ik heb beloofd dat als we het ooit nog een kans zullen geven, ik niet meer zo claimerig zal zijn, dat ik inzie dat dit stom was. Maar zei hij dit: ''wie weet als het goed komt'' dan uit zijn verstand om mij te pleasen, of zijn gevoel wat hoopt dat het toch nog goed komt?
Lieve Nijntje, jouw ex vindt het vast ook lastig om echt te stoppen en om jou pijn te doen. Daarom zegt hij dit, om het voor jou minder hard te laten aankomen. Pil vergulden, de boodschap iets minder hard aan laten komen door te zeggen "misschien" en "wie weet". Niet handig, maar doen veel mensen.

Slecht nieuws moet je heel duidelijk en heel direct brengen.
Hallo Nijntje,

als eerste, wat naar dat je in deze onzekere situatie zit.

Je bent op zoek naar antwoorden en je vriend is op zoek naar rust.

Ik weet 1 ding, en dat is als iemand om rust vraagt dan doet hij-zij dat niet voor niks en kun je maar beter even echt geen acties ondernemen als berichten e.d. sturen, vooral niet veel achter elkaar want dat werkt op de zenuwen van de ander.

Ik heb t zelf ook gedaan en de ander werd zo ongeveer gek van me en wilde alleen nog maar meer rust en ik voelde me steeds rotter. Je analyseert de antwoorden door en door en door en dat is slopend.

Via de mobiele weg ruzies maken is ook heel erg naar want je ziet en hoort elkaar niet en pikt ongetwijfeld een woordje eruit wat hij gewoon maar erin zet zonder heeeeel veel na te denken en wat jij gewoon echt niet begrijpt en dan uit wil pluizen, wat vervolgens leidt tot ruzie. Ik wilde ook altijd de ruzies uitpraten, want ik kan echt niet slapen als ik ruzie heb met mijn vriend en hij wilde dan juist rust. En juist gewoon wel lekker slapen. Op zo'n moment heb je teveel gediscussieerd en ben je allebei vermoeid en wil je je telefoon wel aan de kant gooien. Maar ook wil je lezen wat de ander te zeggen heeft en dan blijf je bezig. Mijn advies is, ga niet te diep op dingen in via je telefoon maar wacht tot je elkaar ziet en vertel het dan als het echt belangrijk is (mocht je elkaar nog wel weer zien).

Valerie
Je belooft om te stoppen met claimen als het weer goed komt, maar nu het uit is en hij rijdt voorbij mag je wel nog claimen? Je vindt dat hij moet stoppen en maakt daar forse heisa over. Geen goed voorbeeld van hem niet claimen. Ik denk dat je ex niet al te veel waarde meer hecht aan die belofte (en terecht).

Ik denk dat jij een leuk leven wilt, toch? Maak het leuk voor jezelf. Zoek een leuke sport of hobby, ontwikkel jezelf, , bouw aan je sociale leven, geniet er van om te kunnen doen wat jij wilt, omdat je vrijgezel bent. Leer jezelf en je voorkeuren kennen en dan komt er op een gegeven moment iemand voorbij waar het mee klopt. En ondertussen heb je goed voor jezelf gezorgd en het leuk gehad!
quote:nijntje31 schreef op 12 augustus 2012 @ 20:01:

[...]

-----------

Ik citeer mijn eerdere bericht:

Ik bood vanmiddag mijn excuses aan voor mijn eerdere claimende gedrag, en dat ik hiermee inzie dat ik hem heb weggejaagd en dat zo zonde vind, dat als we het ooit opnieuw zouden proberen, we het niet nog een keer zo zouden doen, maar beter zouden aanpakken, hij antwoordde hierop: ''ja zonde, maar wie weet als het goed komt''. Dit is toch onzeker? Alsof hij het ook niet uitsluit om weer bij elkaar te komen? Ik snap dat jullie zeggen: 'uit is uit'. Maar als je echt klaar bent met iemand, dan zeg je dit soort dingen toch niet?

Ik zie dat hij misschien ook zal denken dat het weer mis zal lopen, maar ik heb beloofd dat als we het ooit nog een kans zullen geven, ik niet meer zo claimerig zal zijn, dat ik inzie dat dit stom was. Maar zei hij dit: ''wie weet als het goed komt'' dan uit zijn verstand om mij te pleasen, of zijn gevoel wat hoopt dat het toch nog goed komt?Hij weet nog niet of het goed komt en daar wil hij tijd voor, om over na te denken. Jij bent bezig hem en vooral jezelf helemaal gek te maken. Stop er mee en beheers jezelf. Je bent goed genoeg zoals je bent en vergeet niet.. Voor je hem kon, kon je ook zelfstandig adem halen, dus dat blijf je gewoon doen, ook als hij het uit maakt. En mijn gevoel zegt dat je je daar beter op kunt voorbereiden.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Ooohh Nijn, wat doe je jezelf aan?! Ik snap best dat dit moeilijk is/pijn doet,maar denk dat je het zelf nog erger maakt door je gedrag/claimen etc, ik word al moe als ik hoor wat je zegt/smst naar hem als hij langsrijdt, klinkt niet echt gezond. En dat bedoel ik niet lullig. Ik zou daar echt niet tegen kunnen.

Ga er nou gewoon vanuit dat het uit is, het blijven hopen levert alleen nog maar meer pijn op.

Ik denk echt dat de dingen die hij zegt, en waar jij hoop uit haalt, meer is om jou niet al te hard te laten vallen. Mijn ervaring is dat mannen vak juist NIET heel hard/duidelijk/direct zijn, en het nog het liefst laten doodbloeden.

En mocht hij je wel terugwillen, wat wil jij van deze relatie?? Laat nou niet alles van hem afhangen, en stel niet 10x dezelfde vraag, je komt zo echt heel wanhopig en 'needy' over, al snap ik best dat dit pijn doet.. Keep your head up!!!!
Het komt wanhopig over, maar ze is denk ik ook wanhopig omdat ze zekerheid wil. Dat is echt rot voor haar. Maar afdwingen werkt averechts. Je maakt je te afhankelijk en dat is voor beiden geen mooi beeld. Niet verstandig. Maar ik weet hoe verdriet je kan laten voelen. Machteloos, je wilt alleen maar hem en de rest kan je gestolen worden en je kan echt in een paniekmodus schieten. Stressen is het. Maar het helpt je niet. Ik snap dat je dingen van meerdere kanten bekijkt maar steeds in herhaling vallen doe je jezelf te kort mee. Als je iets van alle kanten bekeken hebt moet je beter even iets anders gaan doen. Zorg dat het niet alle 24uren van de dag beheerst Nijntje. Je kunt het!! Antwoorden komen vanzelf, niet perse nu of over 4 dagen. Maar blijf lief voor jezelf en ga naar mensen bij wie je je echt goed voelt en tot rust komt. Dat helpt.
Heel erg bedankt voor jullie fijne tips en de begripvolle reacties. Ik merk echt dat ik aan het einde van de dag, hier op dit forum, mezelf terug kan vinden, en dan voel ik me stukje bij beetje iets sterker. Ik hoop dat ik met de tijd een lieve man zal tegenkomen die mij wel wil hebben zoals ik ben.. :( en mijn 'storende claimende' gedrag niet zo verschrikkelijk vind, want het ergste is nog; ik merk het zelf niet, ik zie het pas als ik het nalees..

Voor mijn ex ben ik zelfs in therapie geweest, naja niet alleen voor hem, ook voor mezelf, omdat ik zo onmogelijk was in de relatie.

Ik vind het gewoon onwijs moeilijk om iemand los te laten die letterlijk alles van je weet en waar je zo voor gevochten hebt :( het doet me zoveel pijn dat al die moeite voor niks is geweest, en het doet nog zoveel meer pijn om van de persoon waarvan je het meeste houdt, te horen te krijgen dat die eigenlijk al een halfjaar niet 'echt meer' van jou hield, die woorden blijven door mijn hoofd gaan en maken me kapot en onzeker.

Ik snap inderdaad niet dat hij niet gewoon duidelijk kan zijn, tijdens ons afscheid vroeg ik of hij kon beloven om het te zeggen wanneer hij mij zou missen, en om niet meer tegen me te liegen, hij was me immers toch al kwijt.. En om nu van jullie te horen dat hij met 'wie weet hoe het loopt' en 'ik vind het nog wel even fijn zo' nogsteeds liegt, valt me zo zwaar tegen.

Geloof me, het gaat om een hele lieve, gevoelige en soms wat onzekere jongen die me nooit pijn zou willen doen, maar hij weet ook, dat mijn zwakste punt is, dat ik absolute zekerheid nodig heb, dus waarom kwelt hij mij hier dan nogsteeds mee? Hij heeft toch met de tijd geleerd dat hij 100procent direct tegen mij moet zijn, omdat het anders niet doordringt. Waarom blijft hij me dan voeden met hoop, dat maakt me inderdaad zo verschrikkelijk onzeker.

ik probeer inderdaad overal afleiding in te zoeken, mijn lieve moeder heeft me gisteren een dagje meegenomen naar Parijs, voor afleiding, maar het enige wat ik kon doen, was praten over hem, en het enige wat ik zag, waren verliefde stelletjes.

Vandaag tijdens mijn werk, overal stelletjes, ik word echt gestoord :(
Nijntje...misschien omdat deze jongen het niet kán? Omdat het niet in zijn aard zit om hard en direct te zijn en daarom lievere broodjes verkoopt? Jij hebt dus iemand nodig, dat weet je nu, die jou duidelijkheid kan verschaffen. Niet iedereen kan namelijk bieden wat je nodig hebt. En hij heeft niet tegen je gelogen, zo moet je dat niet zien. Hij heeft een confronterende boodschap verpakt in zachte vulling, en jou daarmee onzeker gelaten. Doet ie niet expres, dat doen veel mensen. Niet iedereen kan hard of duidelijk zijn..snap je?

Leuk, Parijs! Wat gaaf van je moeder!

Praat erover, vooral doen! Elke keer vertellen is een stukje verwerking.
Snap ik. Het is bijna niet te harden om iemand die je door en door kent en waarmee je van alles gedaan hebt, waarmee je steeds rekening hield, waar je veel aan dacht, veel van jezelf hebt gegeven, gewoon echt de hele Nijntje aan over hebt gegeven, dat je die los moet laten. Afstand moet nemen. Dat vreet aan je en doet onwijs pijn. Ik had ook alles voor mijn ex over. Ik wilde ook alles uitpraten en als we ruzie hadden terwijl we niet samen waren sprong ik in de auto en sjeeste naar hem toe, om alles maar weer goed te krijgen. Ik ben mezelf toen verloren. Ik ben ook in therapie gegaan toen omdat niet goed in mijn vel zat en een relatie heel spannend en ook beangstigend vond. Jezelf geven, proberen je niet te verliezen, dat was moeilijk. Compleet gefocust op hem en ik zag de wereld eromheen niet meer. Ik vertoon(de) gedrag als afdwingen, enorm bevestiging vragen, erg onzeker zijn. En op t moment dat ik zo claimerig ben dan voelt het gerechtvaardigd. Later heb ik spijt. Ik zit nu sinds oktober weer in therapie. Omdat ik het heel lastig vind om met de onzekerheid van het leven om te gaan en ik bang ben om mensen te verliezen. Het liefst had ik een glazen bol. Voor sommigen klinkt dat saai maar ik wil altijd duidelijkheid en dat dwing ik dan af op een vervelende manier. Ik begin nu te leren dat het niet leuk is om alles zeker te willen weten want die bevrediging krijg je toch niet. Misschien dat je vriend, exvriend de vragen zat is omdat hij t zelf ook allemaal niet weet en echt rust wil en wil nadenken.
En het ergste is nog...dat je diegene juist verliest door dit soort gedrag te vertonen. Selffulfilling prophecy..your worst nightmare. Als je dát leert inzien ben je al een heel eind op weg!
Klopt Jules.
Mijn god, Nijntje, als hij je die duidelijkheid niet kan/wil/durft (te) geven, kies dan alsjeblieft voor je zelf en maak zelf die keus! Uit is uit! Je geeft hem de kans jullie relatie te beëindigen maar blijft ondanks dat nog beschikbaar voor hem. Dit maakt het toch ook makkelijk voor hem dit te doen, hij krijgt (een heel klein beetje) de rust die hij wil, maar mocht hij zich bedenken sta je toch weer voor hem klaar. En als het hem de volgende keer weer allemaal te veel wordt, dreigt hij weer en/of maakt het weer uit. Voor mijn gevoel laten jullie de 'zwaarte' van het beëindigen van een relatie zo verdwijnen. Het moet niet iets zijn wat je zomaar even doet omdat het je op dat moment beter uitkomt.

Voor je eigen gemoedsrust, geef aan dat uit ook echt uit is en dat jullie voorlopig geen contact hebben. Dit geeft jou de mogelijkheid je eigen leven weer op te pakken. Dat contact houden kan later nog wel, als je de relatie echt achter je hebt gelaten.

Zou geen hoop proberen te houden dat het ooit nog goed komt (zou dat zelf überhaupt niet meer willen, het zal niet voor niks zijn dat ie je nu aan de kant heeft gezet). De periode met hem heeft je op een bepaalde manier gevormd en je dingen over jezelf en (toekomstige) je 'perfecte' partner geleerd, waardoor je op een andere manier een evt. toekomstige relatie aan gaat. Herinner je de leuke tijden met hem, maar gun jezelf uiteindelijk een leuke nieuwe man, die (nog) beter bij je past.

Natuurlijk wens ik je sterkte hiermee, het is geen makkelijke periode en het is lastig het af te sluiten als je er zelf nog niet klaar mee bent. Maar denk wel dat je er op die manier het best uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven