Mail en onzeker

13-08-2012 10:09 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn nu 4 jaar samen. Een tijdje geleden ben ik bevallen van onze prachtige zoon (eerste kindje). Alles gaat goed. Vriend laat geregeld merken dat hij gek op me is. Er is alleen een "maar" en dat is dat ik nogal onzeker ben. Graag dus even jullie mening over het volgende.

Twee weken geleden wilde ik op de pc wat geld overmaken en zag een mail van vriend openstaan. Een mail van een ex van hem van 10 jaar geleden. De mail was van 2 dagen eerder. Hij had me er niets van verteld. Dit terwijl we de afspraak hadden dat we daar eerlijk over zouden zijn naar elkaar. Ja, ik heb de mail gelezen (fout , i know). Zij mailde hem met een smoes , iets over dat ze in zijn oude woonplaats was geweest , aan zich afvroeg waar hij ook alweer precies had gewoond. Gewoon vanuit nostalgisch oogpunt zei ze. En hoe het nu met hem ging. Na 10 jaar , huh ? Maar goed, hij heeft daar op gereageerd. Dat het goed met hem gaat en dat hij trotste vader is van een zoon. meer niet. Zij kwam daarop met een reactie. Dat ze zich nog kon herinneren dat hij 10 jaar geleden ook al kinderen met haar wilde en toch raar, dat dat alweer 10 jaar geleden is.

Ik heb nogal panisch gereageert op dit gemail. Vooral ook omdat vriend me er iet over heeft verteld . Volgens hem omdat hij bang was voor mijn reactie terwijl dit gemail voor hem niets voorstelt. Hij heeft ook niet meer gereageerd op haar laatste mail zegt ie. Maar ja, wat moet ik geloven ? Ik baal dat hij niet eerlijk is geweest. Wat kan ik nu nog geloven ? Het vreemde is ook dat we 3 dagen voor haar mail hier nog uitgebreid over hadden gesproken. Bij vrienden speelde min of meer hetzelfde en vriend zei vervolgens dat hij nooit op een mail van een ex zou ingaan omdat het hem niet boeit. Nou wel dus.

Ik voel me zo rot en onzeker. Ik overdrijf vast maar wilde het toch even kwijt.
Ik ben het met jullie eens dat mijn onzekerheid een grotere bedreiging zou kunnen zijn. Daar voel ik me ook heel rot over. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit eerder de mail van vriend heb gechecked oid. Het was echt dat dit toevallig open stond. Het zit meer in mn hoofd dan dat ik het naar hem uit. Overigens zei hij niet zo gelukkig te zijn met zijn gezin hoor had het alleen over dat hij trotse vader was geworden. Niets over mij. Wat ik gewoon ech raar vind is dat hij een dag of wat eerder zei nooit te reageren op mail van een ex en het me meteen zou vertellen als hij iets van een mail zou krijgen. Dat heeft hij dus niet gedaan. Ik snap natuuurlijk wel dat hij geen gezeik wilde maar helemaal eerlijk is het natuurlijk niet.

Bedankt voor jullie reacties!
Hij vertelt dat hij net vader is geworden en zich trots voelt, maw dat hij heel gelukkig momenteel is. Je had je pas zorgen moeten maken als daar helemaal niks van over in de mail stond. En zich voordeed alsof hij op dit moment beschikbaar zou zijn (en dan nog is het de vraag of die ex een dergelijke interesse in hem heeft).
quote:Sssenta schreef op 13 augustus 2012 @ 10:37:

Jemig. Ik kan me je vriend wel voorstellen; dat hij niets heeft gezegd over de mail. Als je zo over je zeik gaat van een heel onschuldig antwoord van hem op haar...

Oh, en je moest geld overmaken, en kwam toevallig in zijn mail terecht. Yeah. Right.Ja, idd, zo is het gegaan. Ik kroop achter de pc en zijn mail stond open. Ik vertel hier ook dat ik over de zeik ga van een blijkbaar onschuldige mail dus had ook wel eerlijk gezegd als ik opzettelijk was gaan rondneuzen. De mail stond open , in twee schermen zelfs. ja, ik had hem weg kunnen klikken maar zag haar naam en ben verder gaan lezen. dat was misschien fout maar ik ben er zeker niet naar opzoek gegaan.
Ik ben het wel eens met vorige schrijfsters, je vriend reageert netjes . Maar dat een ex na 10 jaar ineens met een lulverhaal op de proppen komt vind ik verdacht. Ik vind dat wel hengelen.Ik zou daar ook onzeker van kunnen worden. Ze hebben toch een verleden samen, herinneringen ophalen is zo gebeurd en neem een onzekere , net bevallen vrouw en het gras kan toch zomaar ergens anders groener lijken. Pas dus idd op met je gedrag.
quote:Jarig_Jetske schreef op 13 augustus 2012 @ 10:41:

[...]

Ja, idd, zo is het gegaan. Ik kroop achter de pc en zijn mail stond open. Ik vertel hier ook dat ik over de zeik ga van een blijkbaar onschuldige mail dus had ook wel eerlijk gezegd als ik opzettelijk was gaan rondneuzen. De mail stond open , in twee schermen zelfs. ja, ik had hem weg kunnen klikken maar zag haar naam en ben verder gaan lezen. dat was misschien fout maar ik ben er zeker niet naar opzoek gegaan.

Hmm. Oke. Feit blijft dat je vriend een prima antwoord op de mail heeft geschreven, dus dat er echt niets is waar je je druk om moet maken (behalve inderdaad je eigen onzekerheid).

Dat je vriend ook zijn mail niet heeft afgesluiten geeft overigens ook al aan dat hij vindt dat er geen erge dingen in staan.

Voor je eigen gemoedsrust, en voor het vertrouwen van je vriend zou ik voortaan wel uit zijn mail blijven, en deze dus idd wegklikken als je het ziet.
quote:Jarig_Jetske schreef op 13 augustus 2012 @ 10:39:

Ik ben het met jullie eens dat mijn onzekerheid een grotere bedreiging zou kunnen zijn. Daar voel ik me ook heel rot over. Moet er wel bij zeggen dat ik nooit eerder de mail van vriend heb gechecked oid. Het was echt dat dit toevallig open stond. Het zit meer in mn hoofd dan dat ik het naar hem uit. Overigens zei hij niet zo gelukkig te zijn met zijn gezin hoor had het alleen over dat hij trotse vader was geworden. Niets over mij. Wat ik gewoon ech raar vind is dat hij een dag of wat eerder zei nooit te reageren op mail van een ex en het me meteen zou vertellen als hij iets van een mail zou krijgen. Dat heeft hij dus niet gedaan. Ik snap natuuurlijk wel dat hij geen gezeik wilde maar helemaal eerlijk is het natuurlijk niet.

Bedankt voor jullie reacties!Waarom zegt hij tegen jou dat hij nooit zou reageren op mail van een ex? Verwacht jij dat van hem? Verwachten jullie dat van elkaar? Hebben jullie die afspraak gemaakt?
Wat vind je hier niet netjes aan??!!!

Je vriend verteld vol trots over jou en jullie kindje! Wat jij hebt gedaan is niet netjes (mail lezen) en nu mag je zelf op de blaren zitten qua onzekerheid.

Jeetje, moet je hier nou zoveel achter zoeken? Ik begrijp echt niet waarom je hier over wilt zeuren, help mijn vriend verteld zijn ex dat hij trots is met zijn jonge gezin.. En jij hebt het over niet netjes..
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.
Ik heb medelijden met je vriend, geeft je totaal geen reden toe om wantrouwig te zijn en toch doe je het. Lekker voor hem.

Als je mijn vriendin was en er was geen kind in het spel dan wist ik het wel.
quote:Sssenta schreef op 13 augustus 2012 @ 10:37:

Oh, en je moest geld overmaken, en kwam toevallig in zijn mail terecht. Yeah. Right.

Dit was ook meteen mijn eerste gedachte.

Al dit soort topics beginnen met "Toevallig stond dit en dat nog open", of "Ineens zag ik dat hij zijn facebook nog open had staan"etc.

Weet je zeker dat je niet bent gaan snuffelen, dus dat het probleem er al veel eerder was, dan die mail ... namelijk bij jou?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Lisbeth__Salander schreef op 13 augustus 2012 @ 10:45:

Ik ben het wel eens met vorige schrijfsters, je vriend reageert netjes . Maar dat een ex na 10 jaar ineens met een lulverhaal op de proppen komt vind ik verdacht. Ik vind dat wel hengelen.Ik zou daar ook onzeker van kunnen worden. Ze hebben toch een verleden samen, herinneringen ophalen is zo gebeurd en neem een onzekere , net bevallen vrouw en het gras kan toch zomaar ergens anders groener lijken. Pas dus idd op met je gedrag.

Meen je dat nou?

Heb ook wel eens een ex na een jaar of 10 een mailtje gestuurd omdat ik me af vroeg hoe het met hem ging.

Begrijp nu dat dit een lulverhaal van mij was en dat ik hengelde?

Ik vond het leuk te horen dat hij pas getrouwd was met iemand die ik ook vroeger kende. Maar dat zal dan wel niet kloppen, want na een jaar of tien je afvragen hoe het nou met iemand gaat is hengelen.

Ik hoop dat z'n vrouw er niet onzeker van geworden is.
Als zijn mail nog open stond is dat toch helemaal een teken dat hij niets voor je verbergt? Ik snap niet dat je zulke afspraken uberhaupt met hem denkt te moeten maken, echt zo achterdochtig zijn is een prima manier om je man weg te jagen.

Je had ook kunnen zeggen: "hee ik zag dat je een mailtje hebt gekregen van die en die, wat leuk hoe is het met haar, is ze al getrouwd en heeft ze ook kinderen". Dan merk je meteen hoe hij er op reageert.

Ontspan!
quote:very__cherry schreef op 13 augustus 2012 @ 11:07:

[...]

Al dit soort topics beginnen met "Toevallig stond dit en dat nog open", of "Ineens zag ik dat hij zijn facebook nog open had staan"etc.

Weet je zeker dat je niet bent gaan snuffelen, dus dat het probleem er al veel eerder was, dan die mail ... namelijk bij jou?Ja, mijn probleem was er al veel en veel eerder dan die mail maar ik ben niet gaan snuffelen. Ik heb geen wachtwoorden van vriend dus al zou ik willen dan nog. Ik kom ook echt nooit in vriend zn kantoor , waar dus de pc's staan waar ik de mail op zag. Ik heb zelf een ipad die voor reparatie weg was , ik kom zelfs niet eens in de buurt van zn computers normaal gesproken.
quote:Beauke schreef op 13 augustus 2012 @ 10:52:

[...]

Waarom zegt hij tegen jou dat hij nooit zou reageren op mail van een ex? Verwacht jij dat van hem? Verwachten jullie dat van elkaar? Hebben jullie die afspraak gemaakt?Nee, ik verwacht dat niet van hem. Hebben we ook geen afspraken over. Ik kan hem natuurlijk niet verbieden te mailen met wie dan ook en weet ook wel dat zoiets toch wel gebeurt als iemand perse wil. Het kwam voort uit een gesprek over vrienden een paar dagen eerder. Daar was vriend ook benaderd door een ex, zijn vriendin was not amused. Daarop zei mijn vriend dat hij nooit zo reageren op mail van een ex. Zo is het gegaan.
quote:nicolientje76 schreef op 13 augustus 2012 @ 11:10:

Als zijn mail nog open stond is dat toch helemaal een teken dat hij niets voor je verbergt? Ik snap niet dat je zulke afspraken uberhaupt met hem denkt te moeten maken, echt zo achterdochtig zijn is een prima manier om je man weg te jagen.

Er waren geen afspraken over hoor.

Je had ook kunnen zeggen: "hee ik zag dat je een mailtje hebt gekregen van die en die, wat leuk hoe is het met haar, is ze al getrouwd en heeft ze ook kinderen". Dan merk je meteen hoe hij er op reageert.

Zo had ik idd graag willen reageren...

Ontspan!
quote:nienke1202 schreef op 13 augustus 2012 @ 11:05:

Wat vind je hier niet netjes aan??!!!

Je vriend verteld vol trots over jou en jullie kindje! Wat jij hebt gedaan is niet netjes (mail lezen) en nu mag je zelf op de blaren zitten qua onzekerheid.

Jeetje, moet je hier nou zoveel achter zoeken? Ik begrijp echt niet waarom je hier over wilt zeuren, help mijn vriend verteld zijn ex dat hij trots is met zijn jonge gezin.. En jij hebt het over niet netjes..Niets over mij hoor. Maar ik snap je punt en mail lezen was idd niet netjes, dat weet ik maar al te goed...
Ach Jetske, maak er gewoon niet zo'n punt van.

Je hebt al last van onzekerheid en nu zit je ook nog vol van hormonen door het krijgen van een kindje.

Meningen kunnen veranderen. Misschien bedoelde je vriend wel een ander soort mail, namelijk een 'hengelmail' van een ex en zag hij in deze mail geen enkel kwaad.

Het is toch ook leuk te schrijven dat je vader bent geworden!

Geef je vriend een dikke knuffel en laat het voorval los. Zonde om daar die mooie tijd door te laten verpesten.
oehoe wijzigde dit bericht op 13-08-2012 11:26
Reden: De -o- valt weg?? (leuk zo'n oude powerbook)
% gewijzigd
quote:very__cherry schreef op 13 augustus 2012 @ 11:07:

[...]

Weet je zeker dat je niet bent gaan snuffelen, dus dat het probleem er al veel eerder was, dan die mail ... namelijk bij jou?... en dan n.a.v. mail aan vriend gaan vragen 'zou jij reageren op een mail van ex?' (vriend: 'zucht.... neu hoor') en de mail dan zogenaamd 'ontdekken' als vriend even naar de wc gaat.
Klinkt een beetje alsof dit mail-gedoe maar het topje van de ijsberg is en dat je je vriend wel vaker niet vertrouwt of onzeker over jullie relatie bent, klopt dat?
quote:slempie schreef op 13 augustus 2012 @ 11:36:

Klinkt een beetje alsof dit mail-gedoe maar het topje van de ijsberg is en dat je je vriend wel vaker niet vertrouwt of onzeker over jullie relatie bent, klopt dat?Ja, in zekere zin klopt dat wel. Ik ben bij alles achterdochtig terwijl er geen aanleiding voor is. Vanuit mn vriend dan. Ik uit dat overigens niet altijd naar hem maar hij kent me natuurlijk wel. Ik denk ook vooral, helemaal nu na die mail, dat ik er alleen maar ben als tweede keus, omdat het met haar niks is geworden. Heel vermoeiend. Ik ben gewoon heel bang om hem te verliezen en haal vanalles in mn hoofd. Ik weet wel waar het vandaan komt hoor, het ligt dus niet aan hem zozeer. Ik zit vooral mezelf heel erg in de weg maar kom er niet uit.
Dat is vervelend voor je want jullie zouden nu een gelukkig gezinnetje moeten zijn. Spreek het uit wat je dwars zit want ik denk dat het anders alleen maar erger wordt.
ik zou ook even schrikken, ook al is er geen intentie tot vreemdgaan etc te lezen. Het is en blijft een ex. Je leest zo'n topic hier vaker. Maar dan gaat het om teksten dat ze elkaar missen etc. Dat idee staat niet in de mail toch, poging tot afspreken?

Bijzonder dat ze zijn email adres had na 10 jaar

elkaar uit het oog verloren te zijn......
Ga aan jezelf werken. Dit kun je je vriend niet aandoen en jezelf niet. Je maakt echt een probleem dat er niet is en het helpt je relatie met je vriend op geen enkele wijze.

Ik zou me doodergeren als mijn vriend zo zou flippen nav een heel onschuldig mailtje van een ex. Ik heb bijna met al mijn exen nog contact, en, oh jee, ik ga ook wel eens een drankje met ze drinken. Ik heb met hen tenslotte ook ooit lief en leed gedeeld, ze zijn allemaal ooit deel geweest van mijn leven, maar dat doet allemaal helemaal niets af aan de liefde voor mijn vriend en dat weet hij.

Laat je geluk niet afhangen van een mailtje van een ex.
quote:koekie1980 schreef op 13 augustus 2012 @ 14:03:

ik zou ook even schrikken, ook al is er geen intentie tot vreemdgaan etc te lezen. Het is en blijft een ex. J

Dus dat.

e leest zo'n topic hier vaker. Maar dan gaat het om teksten dat ze elkaar missen etc. Dat idee staat niet in de mail toch, poging tot afspreken?

Bijzonder dat ze zijn email adres had na 10 jaar

elkaar uit het oog verloren te zijn......

Ik heb ook al ``100`` jaar hetzelfde emailadres dus dat zegt dan weer niet zoveel.
Eens met Vlaatje. Werk aan de winkel.quote:vlaatje schreef op 13 augustus 2012 @ 14:13:

Ga aan jezelf werken. Dit kun je je vriend niet aandoen en jezelf niet. Je maakt echt een probleem dat er niet is en het helpt je relatie met je vriend op geen enkele wijze.

Ik zou me doodergeren als mijn vriend zo zou flippen nav een heel onschuldig mailtje van een ex. Ik heb bijna met al mijn exen nog contact, en, oh jee, ik ga ook wel eens een drankje met ze drinken. Ik heb met hen tenslotte ook ooit lief en leed gedeeld, ze zijn allemaal ooit deel geweest van mijn leven, maar dat doet allemaal helemaal niets af aan de liefde voor mijn vriend en dat weet hij.

Laat je geluk niet afhangen van een mailtje van een ex.
Deze onzekerheid van jou speelt waarschijnlijk al veel langer en toen je dit las (iets wat totaal onschuldig was) begon je te flippen. Ik weet niet of het nu met je hormonen te maken heeft of wat ook, maar stap er over heen, hij is bij jou. Als dit door zet kun je hem wel eens kwijt raken in de toekomst.
Accepteer de dingen die je niet kunt veranderen, verander de dingen die je niet kunt accepteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven