Gedrag zwager

13-08-2012 11:38 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
Misschien heeft hij niet zoveel met (kinder-)verjaardagen?

Waarom moet er zoveel over gesproken worden en klaag je dat er niks verandert? Als hij verder een leuke zwager en oom is zou ik er niet zo'n punt van maken. En als hij verder ook niet aardig is, zou ik me daar druk over maken. Niet over die verjaardagen.

Ik hou ook niet zo van verjaarsvisites......
Gewoon die verjaardag vieren en je er niks van aantrekken? Het is niet dat hij de sfeer zit te verzieken door dronkenschap ofzo.

Het lijkt me voor jou belangrijker dat je zus er tenminste is. Richt je aandacht en je energie vooral op de mensen die er wél zijn.
als ik het zo hoor levert hem uitnodigen alleen maar ergernis op en voegt zijn aanwezigheid ook niet echt iets toe. met opa en oma een dag weg gaan lijkt me dus een prima alternatief. hoezo kun je dat niet maken?
Tsja, hij heeft z'n schoonfamilie ook niet uit kunnen kiezen. En niet iedereen vindt kinderfeestjes leuk. Ik zou er niet zo'n big deal van maken.
Ik vind dat je je wel laat kennen nu.. Het is één persoon die zo doet, de rest komt toch wel gewoon op tijd en doet gezellig mee? Om nou voor die ene persoon een verjaardag soort van te cancelen?
Je schrijft dat er veel over gesproken is, maar wat wordt er dan gezegd door je zwager en je zus?

Er is kennelijk iets waardoor je zwager zich niet op zijn gemak voelt bij jullie. Dat kan bij hem liggen maar ook bij jullie.
Jij hebt allemaal verwachtingen van hem, maar misschien is dit iets wat hij gewoon niet zo leuk vindt. Gooi het gewoon op tafel, dan kun je een volgende verjaardag voor iedereen leuk maken!
Niet zoveel aandacht aan schenken.. Blijkbaar komt hij niet graag.
quote:slempie schreef op 13 augustus 2012 @ 11:42:

Tsja, hij heeft z'n schoonfamilie ook niet uit kunnen kiezen. En niet iedereen vindt kinderfeestjes leuk. Ik zou er niet zo'n big deal van maken.

Nee..ik kreeg bij mijn huidige vriend ook 6 neefjes/nichtjes kado en ik zit ook niet altijd op die verjaardagen te wachten.

Alleen ik vind: óf ga gewoon niet, óf ga wel en pas je dan aan voor die paar uurtjes. Wel komen, maar je vervolgens afzonderen van de visite en tv gaan zitten kijken slaat ook nergens op..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Dat hij de enige oom is kan hij natuurlijk ook niks aan doen. Je legt wel een erg grote last/druk op hem en ook op je zusje en je ouders.

Ik zit in dezelfde situatie qua familiegrootte/samenstelling, dus kan me er een voorstelling van maken, maar doe daar niet moeilijk over, ze komen toch?

Je kan volgend jaar best met je ouders een dagje weg hoor, dan kunnen je zusje/zwager toch eerder of later komen?
Hij lijkt geen behoefte te hebben aan familiebezoek. Misschien kun je dat beter als gegeven accepteren. Volgend jaar inderdaad alleen met opa en oma vieren. Dan hoeft niemand zich te ergeren.
Maar wat is nu precies je probleem? Want ik snap het echt niet? Hij ís toch gekomen? Alleen minder lang dan jij zou willen.

Tsja. Ik ben het liefst ook zo kort mogelijk op kinderfeestjes. En ik zou zéker liever winkelen dan op een kinderfeestje zijn.

Trek het je niet zo persoonlijk aan, en maak er niet zo'n probleem van. Wedden dat het contact dan vanzelf weer wat relaxter wordt?
Concentreer je op je zus en wees beleefd vriendelijk tegen hem, maar verwacht verder niet teveel van het contact.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hij heeft duidelijk niet zo'n zin in een kinderverjaardag bij jullie thuis. Misschien vind hij het bij jullie niet gezellig, maar waarschijnlijk houdt hij vooral ook niet van kinderverjaardagen. Jij zegt dat hij de enige oom is, maar dat brengt toch geen verplichtingen met zich mee? Hij heeft er niet voor gesolliciteerd om de leuke oom te worden.

Als je het beeld van een grote happy family loslaat, dan kun je dat vast wel begrijpen en dan ga je volgend jaar lekker met je ouders op pad.

Misschien is het bij jullie anders omdat het een kleine familie is maar bij ons is het trouwens ook echt niet gebruikelijk om alle kinderverjaardagen af te gaan
Eens met de voorgangers. Waarschijnlijk had hij uberhaupt geen zin en is hij toch gegaan onder druk van je zus. Als hij 's middags al was gekomen was hij ongeveer de hele zaterdag kwijt geweest (omdat zus later kwam en ze samen naar huis gaan neem ik aan). Kan me voorstellen dat je op je vrije dag wel even wat anders wil doen ook.
Tja, ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Ik geef (ook) niet om verjaardagen en ga alleen naar de verjaardag van mijn moeder, schoonouders, schoonzus, haar man. Die laatste 4 ook echt alleen uit respect, anders zou ik daar zeker niet zitten op zo'n semi-gezellige dag. Zussen en vriendinnen nodigen me inmiddels niet eens meer uit

Kinderen in de familie weten niet beter dat tante Lizzl er niet bij zal zijn. Ze zouden zich waarschijnlijk zorgen gaan maken als ik een keer wel op hun verjaardag zou komen.

Bij dergelijke dingen vind ik dat iemand vrijwillige erbij is of gewoon niet. Als het een verplichting is... wat is daar nu leuk aan?
Akseptaasie.
dat hij in z'n uppie op de bank de spelen gaat kijken vind ik heel vreemd. Maar als dat in mijn huis zou gebeuren zou ik de tv uitzetten en zeggen: 'kom je ook buiten zitten, lijkt me wel zo gezellig". boodschap duidelijk lijkt me.

en dat hij niet/later komt vind ik eigenlijk niet zo heel vreemd. ik heb zelf een drukke baan en het komt regelmatig voor dat ik nog een heel eind naar huis moet rijden 's-avonds. meestal ga ik dan ook niet meer naar een verjaardag toe of ik kom dus veel later. En eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken om bij mijn schoonfam langs te gaan zonder mijn partner, daar is onze band gewoon te slecht voor. Ook al zie jij het als gezellige verjaardag en heb je het idee dat hij het goed met de fam kan vinden, dat zou voor hem wel eens veel moeilijker kunnen liggen.

je zegt ook dat er veel over gesproken wordt. ik kan me voorstellen dat je zwager dit meekrijgt en dat het daarom nog moeilijker word langs te gaan omdat hij zich een soort van aangevallen voelt.

ik zou me er dus niet zo druk om maken. en als je het volgend jaar alleen met opa/oma wil doen moet je dat ook lekker doen. leven en laten leven.
Kwestie van te hoge verwachting. Voor jou is de verjaardag van jouw kind belangrijk. Voor hem niet, dat kan. Je mag niet verwachten dat hij het belangrijk vindt. Tja, en dat hij de einge oom is het zij zo.

Stel je verwachtingen bij en je zult minder teleurgesteld raken.
Verjaardagen zijn als schoonfamilie soms vreselijk. Ik ben gek op feestjes (dansen, eten, muziek) maar ik heb ook moeite met verjaardagen, zeker van m'n schoonfamilie. Trek me dan het liefst terug in een hoek, maar doe omdat dat gewenst is 'gezellig' en doe dat goed, maar ben altijd kapot daarna. Misshien is je zwager gewoon wat meer uit een stuk: vindt hij 't niet leuk, dan doet hij ook niet alsof. Als je hem wilt zien, nodig ze dan uit voor een etentje of gewoon een biertje? Veel relaxter, meer quality time en dat getut om een tafel met hapjes en mensen waar je niks mee hebt: zeg nou zelf, daar heb jij ook niet altijd zin in toch?
Tja, als het anders was was het leuker voor jou (!) maar het is nu eenmaal niet zo, leven en laten leven.

Misschien voelt hij zich niet op zijn gemak bij jullie.
Ik had vroeger ook mijn ooms en tantes niet op mijn verjaardag. Vond ik helemaal niet erg, dat was gewoon zo. En nu komt het weleens zo uit dat mijn broertjes niet op mijn verjaardag komen. Soit.
Gewoon laten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:lemonlover schreef op 13 augustus 2012 @ 11:52:

dat hij in z'n uppie op de bank de spelen gaat kijken vind ik heel vreemd. Maar als dat in mijn huis zou gebeuren zou ik de tv uitzetten en zeggen: 'kom je ook buiten zitten, lijkt me wel zo gezellig". boodschap duidelijk lijkt me.

Bij mijn familie zouden er dan een paar meer mensen bij komen om samen het laatste kwartier van een loeispannende basketballfinale te kijken ipv semi gezellig in een rondje zitten met een gebakje.

Tsja ieder zijn meug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven