Gedrag zwager

13-08-2012 11:38 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
Ik lees dat hij juist zijn best doet iedereen tevreden te stellen door te willen komen en zolang te blijven, misschien is het gewoon zijn ding niet. Ik vind de manier waarop je over hem schrijft zelf niet zo netjes, "meneer dit". Kan goed zijn dat hij zich niet op zijn gemak voelt juist omdat je zoveel dingen van hem verwacht en het idee heeft dat het al snel niet goed genoeg is. Kan hoor, maar ik vul zelf ook maar in hoe ik me zou voelen in zijn schoenen. Misschien moet jij ook eens proberen om in zijn positie te verplaatsen.
Nouuu TO, je zegt niet letterlijk dat je je druk maakt, maar dat blijkt toch echt wel uit je post/reacties hoor

En dat mag ook natuurlijk, je hoeft het niet met de reacties hier eens te zijn,maar misschien zou het voor jezelf makkelijker/beter zijn als je hier wat anders mee om kon gaan.

Ja, het kan dat je zijn 'gedrag' jammer vind, maar het is nu eenmaal zo, niet iedereen is hetzelfde, en het is niet iets 'ernstigs' ofzo, of iets waar je kind erge last van heeft.
http://www.trouw.nl/tr/nl ... emaal-geen-probleem.dhtml
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk echt dat hij jullie, of jullie vrienden niet leuk vind, of anders in het leven staan, of zich onder jullie niet weet te gedragen.

Als je hem uitnodigt en hij zegt gezellig, dan heeft hij iig wel een opvoeding gehad.

Maar wat maakt het uit, iedereen is anders.

Respecteer hem, misschien komt hij dan wat meer los.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 augustus 2012 @ 13:23:

[...]

En die komen allemaal niet als een van de ouders jarig is?Nee, dan is er oppas geregeld voor de kinderen (over het algemeen). Tenminste, wel voor de verjaardagen die s'avonds gevierd worden (en dat is het gros). En als ze wel overdag gevierd worden komen die (onopgevoede) kinderen inderdaad vaak mee. Ik kies er dan ook bij voorkeur om wat later op de dag te gaan zodra de rust weer wat is wedergekeerd.
quote:mjdh schreef op 13 augustus 2012 @ 13:08:

Waarom steek je zoveel energie in je zwager? Vind je hem stiekem eigenlijk wel leuk?

Euh, misschien omdat mijn zusje wel heel belangrijk voor me is en als ik haar wil blijven zien, ik hem zal moeten accepteren?

Beetje rare opmerking.
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 13:29:

[...]

Euh, misschien omdat mijn zusje wel heel belangrijk voor me is en als ik haar wil blijven zien, ik hem zal moeten accepteren?

Beetje rare opmerking.Waarom accepteer je hem dan niet?

[...]

Beetje rare opmerking.

Juist ja. Je zult moeten accepteren dat hij tijdens visitebezoek voor de tv hangt, te laat komt en vaak helemaal niet komt.

Je kunt er veel van vinden maar er niks aan doen. Je zusje moet het met hem doen, niet jij.
quote:Lunax schreef op 13 augustus 2012 @ 13:29:

[...]

Nee, dan is er oppas geregeld voor de kinderen (over het algemeen). Tenminste, wel voor de verjaardagen die s'avonds gevierd worden (en dat is het gros). En als ze wel overdag gevierd worden komen die (onopgevoede) kinderen inderdaad vaak mee. Ik kies er dan ook bij voorkeur om wat later op de dag te gaan zodra de rust weer wat is wedergekeerd.Waarom zou je ( algemeen, niet persoonlijk ) om willen gaan ( laat staan verjaardagen willen vieren ) met/ bij mensen die hun kinderen niet op willen of niet op kunnen voeden? Wat zegt dat over het sociale kringetje waarin je je begeeft? Wat zegt het over jou?
quote:Lunax schreef op 13 augustus 2012 @ 13:27:

[...]

Je blijft maar geen antwoord geven op de vraag waarom je het jammer vind. Waarom stoort het jou. Heb je daar voor jezelf wel over nagedacht?

We zien elkaar weinig, zus, zwager, man en ik.

En dan vind ik het idd jammer dat er tijdens zo'n verjaardag ook al geen contact is of even tijd voor een praatje.

Heb het gevoel steeds verder van elkaar af te komen te staan en nu, tijdens de zwangerschap van zus, had ik dat graag anders gezien.

Zal denk ik een grote rol spelen.

Ik ben een familiemens en verwacht misschien daardoor teveel van zijn kant.

[...]

Beetje rare opmerking.

En je accepteert hem alleen als hij netjes bij de andere gasten komt zitten, en anders niet?

Beetje groot woord hoor. 'accepteren' in deze context. De arme man moet dus doen wat jij wil, want anders accepteer jij hem niet. Kan me goed voorstellen dat hij zich afzondert....
Dat hij niet van kinderverjaardagen houd kan, maar is niet logisch.

Ten eerste wordt hij zelf binnekort vader en ten tweede gaat hij wel naar de verjaardagen van mijn nichtjes dus dat is dan heel raar, zij staan nog verder van hem af dan mijn kinderen.

is niet logisch.... en dat bepaal jij?? Vergelijk jouw kind ook niet met die andere nichtjes-neefjes. Als hij daar meer tijd doorbrengt, nou en? Je zegt dat je dit voor je kindje wil, maar je wil het voor jezelf, je lijkt een beetje jaloers te zijn dat hij andere kinderen meer aandacht geeft dan de jouwe.

Jij hebt vast een vriendin waar je vaak op bezoek komt, en een vriendin waar je minder vaak komt. Hebben die 2 daar onderling ook gedoe over?

Als het aan ons ligt dat hij niet graag komt, zeg het dan. Ik heb hem een paar dagen ervoor nog gesproken, gevraagd of ze blijven eten en wat voor drank dat ik voor hem zal halen.

Laat mij dan ook die moeite niet doen!

Hoe zie je dit voor je: "Heey schoonzus bedankt voor de uitnodiging maar ik heb er geen zin in dus ik kom niet " Zoiets kun je denken maar no way dat iemand dat hardop zegt. Plus JIJ kiest zelf om hem te vragen wat hij wil drinken en of ze willen eten. Jij verwacht in ruil dan ook een lange dag met aandacht.

Laat mij dan die moeite niet doen:

hoe denk je dat hij dat kan aangeven aan jou?

En waarom leg ik een grote druk op hem? Omdat ik het wel zo netjes vind met een verjaardag even sociaal te zijn? Hoe zou hij het vinden als straks hun kindje geboren is en ik ga tv zitten kijken en zitten forummen op mijn mobiel?

Als je hem zo wil terugpakken, is dat behoorlijk kinderachtig. Ik hoop dat je dit alleen schrijft uit frustratie en niet werkelijk gaat doen.

Wat jouw verwachtingen zijn: dat hij sociaal is. Hij IS er, hij had ook weg kunnen blijven maar is toch gekomen. Ik hou ook niet van kinder-verjaardagen. En als ik kom, dan kom ik om een kado te geven aan de jarige en met de volwassen vrienden bij te kletsen, niet om met de jarige de hele dag te spelen!
Nou, vind ik helemaal geen rare opmerking hoor TO, is ook gewoon een vraag. Feit is nu eenmaal dat jij hem echt niet kan veranderen hoor,misschien heeft ie ook wel een duidelijke mening over jullie,maar hij komt toch,misschien ook wel alleeen om de relatie goed te houden. Gebeurt wel meer, so what?

Je komt wel wat defensief over hoor. Wat vind je van de reacties hier, kan je het ook wat van een andere kant bekijken? Lijkt meer alsof je geirriteerd bent dat de meesten een ander antwoord geven dan je misschien had gewild/verwacht?
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 12:02:

Bedankt voor jullie reacties.

Dat hij niet van kinderverjaardagen houd kan, maar is niet logisch.

Ten eerste wordt hij zelf binnekort vader en ten tweede gaat hij wel naar de verjaardagen van mijn nichtjes dus dat is dan heel raar, zij staan nog verder van hem af dan mijn kinderen.

Als het aan ons ligt dat hij niet graag komt, zeg het dan.

Ik heb hem een paar dagen ervoor nog gesproken, gevraagd of ze blijven eten en wat voor drank dat ik voor hem zal halen.

Laat mij dan ook die moeite niet doen!

En waarom leg ik een grote druk op hem?

Omdat ik het wel zo netjes vind met een verjaardag even sociaal te zijn?

Hoe zou hij het vinden als straks hun kindje geboren is en ik ga tv zitten kijken en zitten forummen op mijn mobiel?

Ik verwacht helemaal niks van hem verder, alleen dat hij zich die drie uurtjes niet afzonder voor de tv, dat is toch geen grote druk??Lijkt mijn schoonfamilie wel. Altijd een beeld en verwachting hebben van hoe het hoort en hoe de ander zich moet gedragen. Nodig me dan niet uit, als er al een script ligt met hoe ik me moet gedragen. Dat zal jouw zwager wellicht ook hebben, dat eeuwige gezeik ook van familie.
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 13:34:

[...]

En dan vind ik het idd jammer dat er tijdens zo'n verjaardag ook al geen contact is of even tijd voor een praatje.

Heb het gevoel steeds verder van elkaar af te komen te staan en nu, tijdens de zwangerschap van zus, had ik dat graag anders gezien.

Ik ben een familiemens en verwacht misschien daardoor teveel van zijn kant.En daar heb je de kern te pakken. Het zijn jouw verwachtingen. Die kun je hem niet opleggen. Je zus houdt van hem dus jij zult het moeten accepteren dat hij is zoals hij is.

Concentreer jij je vooral op het contact met je zus en de baby die onderweg is en neem je zwager zoals hij is. Je zult zien dat het dan vanzelf relaxter zal worden.

[...]

Ik ben een familiemens en verwacht misschien daardoor teveel van zijn kant.En hoe is het contact met je zus dan? Is dat niet eerder het onderliggende probleem?

[...]

Ik ben een familiemens en verwacht misschien daardoor teveel van zijn kant.

Waarom spreek je dan niet samen met je zus af?

Ze heeft vast ook een mobieltje; kun je elkaar ook appen als zwager dat fijner vindt.
quote:kleinedraak schreef op 13 augustus 2012 @ 13:23:

[...]

Wie zegt dat ik me druk maak?

Ik vroeg me af wat jullie van dit gedrag vonden omdat ik het graag anders had gezien.

Het zou leuk zijn geweest om gewoon eens iets leuks te kunnen doen zonder dat er steeds iemand afzijdig zit of verkleefd met zijn telefoon.

En dat ik misschien soms wat heftig reageer is dat het gewoon jammer vind.

Want met al die andere mensen die er dan ook zijn kun je geen gesprek voeren of iets leuks doen?

Again, waarom ben je zo gefocust op deze vent?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 augustus 2012 @ 13:32:

[...]

Waarom zou je ( algemeen, niet persoonlijk ) om willen gaan ( laat staan verjaardagen willen vieren ) met/ bij mensen die hun kinderen niet op willen of niet op kunnen voeden? Wat zegt dat over het sociale kringetje waarin je je begeeft? Wat zegt het over jou?

Sja

Ik kan de vrienden/familie van mijn vrienden/familie dan weer niet kiezen he? Ik heb controle over mijn eigen vrienden maar daar houdt het op
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 augustus 2012 @ 13:32:

[...]

Waarom zou je ( algemeen, niet persoonlijk ) om willen gaan ( laat staan verjaardagen willen vieren ) met/ bij mensen die hun kinderen niet op willen of niet op kunnen voeden? Wat zegt dat over het sociale kringetje waarin je je begeeft? Wat zegt het over jou?

Maar mijn manier van opvoeding hoeft toch niet de jouwe te zijn?

Ik heb vrienden die draken van kinderen hebben maar altijd voor me klaar staan en andersom.

We kenden ze al voor we beiden kinderen kregen.

Geef je zo'n vriendschap dan op?

[...]

Ik ben een familiemens en verwacht misschien daardoor teveel van zijn kant.Maar je kunt toch met je zus praten als hij tv kijkt?
Dat jij een familiemens bent, betekent niet dat hij dezelfde jippie-gevoelens voor jou en jouw familie heeft.... en misschien ook niet voor zijn eigen familie trouwens.

Je verwacht idd te veel.

[...]

Beetje rare opmerking.Richt je dan op je zus en laat die vent links liggen. Het is geen garantie dat je het kan vinden met je schoonfamilie hoor. Mijn broer heeft ook draken van vriendinnen gehad waar ik niets mee had. Dar weerhield me er niet van om mijn lieve broer zo vaak mogelijk te zien. Met of zonder vriendin.
Ik vermoed dat hij jou en/of je gezin helemaal niet leuk vindt en dat recht heeft hij
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven