Spoed: Bordeaux - Nederland

13-08-2012 18:06 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net gehoord dat familie van me met spoed terug moet komen vanaf Bordeaux (buurt) naar Nederland. Ik zag dat dit 13 uur rijden is...

Heeft iemand enig idee of de ANWB iets voor ze kan/zal betekenen qua repatriëring?

Wat is de snelste manier om terug te komen in Nederland?

Ik dacht misschien een vliegticket vanaf Bordeaux, maar ik ben niet zo handig met zoeken...

(en we hebben ze ook nog niet kunnen bereiken, dus dat is dubbel stress).

Wil er iemand meedenken?
quote:MarianneDavids schreef op 13 augustus 2012 @ 18:27:

Als iemand al overleden is heeft het geen zin meer om als een gek terug te scheuren, hoe triest het ook is.Nee, het is ook meer dat de familie elkaar nog kan steunen.
quote:De camping is al 2 keer gebeld, de eerste keer 'gaven ze geen berichten door' , de tweede keer leek het dat ze wel wilden gaan doen. Mobiel is uit om een of andere reden.Maar ze zijn zelf toch al wel op de hoogte? Misschien zijn ze zelf vanalles telefonisch aan 't regelen en krijg je daarom geen contact?
Relax, zeg. Haastige spoed is zelden goed.
Bordeaux (BOD)

Vertrek di 14-08 06:05

Air France 8300 Amsterdam(AMS)

Aankomst di 14-08 07:50

Nonstop 1u 45m
Repatrieren doet de anwb alleen als je daar verzekerd bent en het moet dan een familielid uit 1e of 2e graad betreffen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2012 @ 18:28:

[...]

Maar ze zijn zelf toch al wel op de hoogte? Misschien zijn ze zelf vanalles telefonisch aan 't regelen en krijg je daarom geen contact?De familie in Nederland is op de hoogte en probeert alle vakantiegangers terug te krijgen. Alleen mijn familielid (het gaat om familie van zijn vrouw) is nog niet bereikt. Zij weten dus nog van niets. En dat maakt me zo machteloos.
Lijkt me idd heel erg machteloos. Je zou maar terugkomen van 'n leuke dag en dan je telefoon aanzetten en te horen krijgen dat je vader of moeder is overleden....

Hopelijk krijg je haar snel te pakken.
quote:Misskatie schreef op 13 augustus 2012 @ 18:30:

Relax, zeg. Haastige spoed is zelden goed.Wat bedoel je?
quote:RationalCouple schreef op 13 augustus 2012 @ 18:30:

Bordeaux (BOD)

Vertrek di 14-08 06:05

Air France 8300 Amsterdam(AMS)

Aankomst di 14-08 07:50

Nonstop 1u 45mOkay, bedankt!
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2012 @ 18:35:

Lijkt me idd heel erg machteloos. Je zou maar terugkomen van 'n leuke dag en dan je telefoon aanzetten en te horen krijgen dat je vader of moeder is overleden....

Hopelijk krijg je haar snel te pakken.Nouja, zoiets dus. Ik voel me plaatsvervangend machteloos.
MissKatie, wat een ontzettend ongepaste reactie. Courage, veel sterkte. Wat moet je je -naast jullie verdriet- machteloos voelen dat je je familie niet kan bereiken.
Ze zullen ' s avonds wel hun mobiel checken dat doen oudere mensen vaak. Je kunt niet verwachten dat ze direct mobiel opnemen. Je weet jet zelf net een half uur. Tis niet anders, ze zijn op vakantie. Heel begrijpelijk.
Courage, hele rare vraag, maar hebben jullie misschien buren/vrienden/kennissen die in die regio op vakantie zijn? Zo ja, dan zou je hen kunnen vragen om naar de camping te rijden en zo contact te maken?
quote:Misskatie schreef op 13 augustus 2012 @ 18:39:

Ze zullen ' s avonds wel hun mobiel checken dat doen oudere mensen vaak. Je kunt niet verwachten dat ze direct mobiel opnemen. Je weet jet zelf net een half uur. Tis niet anders, ze zijn op vakantie. Heel begrijpelijk.

Ze hebben geprobeerd ze sinds gisterochtend te bereiken.

Ik weet het "niet pas een half uur", ik mag niet schelden, dus denk hier maar even iets toepasselijks.

Het mobiele nummer hebben ze juist achtergelaten voor noodgevallen.

En ja, dat check je niet elk uur, dat snap ik best. Maar dat ze hem nu nog niet aan hebben gezet én de camping ook niet echt lijkt mee te werken, is wel erg rottig.
quote:thomaaas schreef op 13 augustus 2012 @ 18:41:

Courage, hele rare vraag, maar hebben jullie misschien buren/vrienden/kennissen die in die regio op vakantie zijn? Zo ja, dan zou je hen kunnen vragen om naar de camping te rijden en zo contact te maken?

Nope, maar lief dat je meedenkt.

Mijn Frans is erg slecht, maar ik heb weer iemand aan het bellen gezet die kant uit.
Ok, omdat je zei ; ik weet het zelf net. Die camping moet brief hangen bij de caravan oid.
Ochja, in mijn OP staat "net".

Dus.
quote:Courage_ schreef op 13 augustus 2012 @ 18:42:

[...]

Ze hebben geprobeerd ze sinds gisterochtend te bereiken.

Ik weet het "niet pas een half uur", ik mag niet schelden, dus denk hier maar even iets toepasselijks.

Het mobiele nummer hebben ze juist achtergelaten voor noodgevallen.

En ja, dat check je niet elk uur, dat snap ik best. Maar dat ze hem nu nog niet aan hebben gezet én de camping ook niet echt lijkt mee te werken, is wel erg rottig.Da's idd ook niet normaal dat ze hun telefoon niet minstens 1 keer per dag checken. Zou dan idd de ANWB bellen en hun ervoor laten zorgen dat ze iemand langs die camping sturen. Mochten ze niet verzekerd zijn is dat hun probleem, maar ik neem aan dat je de kosten wel voor lief neemt als het dringend is zoals nu.
Jeetje zo lang al? Wat heftig zeg... E-mail, doen ze dat? Heeft de camping een e-mail adres? Via de camping lijkt mij het handigst, vervelend dat ze niet meewerken. Heb je al contact gehad met de ANWB? Zij kunnen wellicht adviseren hierin. Zij hakken tenslotte vaker met dit bijltje...
Je zou een telegram kunnen sturen. Op telegram.nl kan je dit digitaal doen.

De kosten voor een internationaal telegram zijn 14,75.

Heel veel sterkte!
MissKatie, je kan je natuurlijk verontschuldigen en condoleren. Je reacties zijn echt erg ongepast.
quote:FemmeRotterdam schreef op 13 augustus 2012 @ 18:47:

Je zou een telegram kunnen sturen. Op telegram.nl kan je dit digitaal doen.

De kosten voor een internationaal telegram zijn 14,75.

Heel veel sterkte!

Als die camping al te beroerd is 'n bericht door te geven, zullen ze zo'n telegram vast ook niet bij de caravan gaan afgeven.

Zou het door de ANWB laten opknappen, die zijn er immers voor. En die hebben met 'n beetje mazzel betrouwbare contacten in Frankrijk die het voor hen kunnen regelen.
Thanks Thomaaas. Kan ik wel even gebruiken.
Heb je wel 0031 voor het mobiele nummer getoetst?
verba volant, scripta manent.
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2012 @ 18:50:

[...]

Als die camping al te beroerd is 'n bericht door te geven, zullen ze zo'n telegram vast ook niet bij de caravan gaan afgeven. Ben ik ook bang voor, dan blijft het bij de receptie liggen. quote:Zou het door de ANWB laten opknappen, die zijn er immers voor. En die hebben met 'n beetje mazzel betrouwbare contacten in Frankrijk die het voor hen kunnen regelen.Ik ga eens bellen, vragen om advies inderdaad, wat hier al eerder geopperd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven