Gezondheid alle pijlers

Progesteron-creme (bio-identiek)

06-08-2012 18:52 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die dit gebruikt? Hoe bevalt het en zijn er bijwerkingen. Kan het op internet enigzins opzoeken maar wil graag ervaringen van anderen hier. Ik heb het zelf bijna 3 maanden gebruikt maar constateerde best veel haaruitval, daarom durf ik het niet meer wat ik jammer vind want had er wel baat bij. Ook de prijs stond me een beetje tegen. Ik hoop dt er toch nog vrouwen zijn hier die dit gebruiken om een beetje de voors en tegens tegen elkaar af te wegen.
Hormonen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waar gebruik je zoiets voor dan?
gebruikte het tegen pms-klachten en oestrogeendominatie.
Ik gebruik het ook. Geen bijwerkingen en volgens mij helpt het mede om weer een regelmatige menstruatie te hebben.

Je moet wel opletten op betrouwbare merken, want er zit wel veel verschil in qua kwaliteit. Ik heb er eentje uit Amerika.
quote:Butterfly1989 schreef op 10 augustus 2012 @ 07:28:

Ik gebruik het ook. Geen bijwerkingen en volgens mij helpt het mede om weer een regelmatige menstruatie te hebben.

Je moet wel opletten op betrouwbare merken, want er zit wel veel verschil in qua kwaliteit. Ik heb er eentje uit Amerika.

Nee had je helemaal geen bijwerkingen, ook niet de beginperiode? Hoe lang smeer je het nu? Ik heb een merk via kliniek waar ik geweest ben. Komt uit Duitsland. Maar tis wel prijzig, 2 pompflacons van 100 gr voor in totaal 106 euro, doe er ongeveer drie maanden mee. Had je ervoor ook moodswings/pms? En wat betaal jij ervoor Butterfly, misschien is jou optie goedkoper voor me. Even mijn ingrediënten"

Progesteron dus 2% (20 mg/g) Ethanol 96%

Gebruik jij ook de oestrogeengel of alleen de progesteron? Hoop vragen maar ja tis nieuw voor me allemaal. En nu is het via die kliniek speciaal gemaakt bij die apotheek, kan ik dan zomaar iets zelf bestellen elders?
Ik heb mijn potje creme via marktplaats gekocht van iemand die ze uit de vs importeerde. Ik betaalde toen iets van 17,00 inclusief verzendkosten. Niet veel als je kijkt wat je in de vs betaald aan verzendkosten.
Mariekkk, is dat wel verantwoord dan? Waar ik het vandaan krijg wordt t speciaal gemaakt voor me, bepaalde hoeveelheid. Hoe weet je dan exact wat je nodig hebt? Hoe lang gebruik je het al en wat zijn je ervaringen ermee? Gebruik je alleen progesteroncreme?
Ik heropen deze topic weer even, ben nl sinds een week weer begonnen met het 2x daags smeren van bio-identieke progesteroncreme, 1/4 theelepel per keer van Helen Pensanti Blue label. Eerste twee dagen leek het alsof er een mist optrok. Maar vanaf dag vier enorme vermoeidheid. Mezelf niet en continue het gevoel dat ik heb als ik moet menstrueren. Chaggie, op het agressieve af en lichtelijk angstig. Wakker worden met hoofdpijn ook. Kan het me niet meer herinneren hoe het een aantal jaar geleden was in de eerste weken. Weet wel dat ik toen stopte omdat ik meer haaruitval constateerde. Misschien is het de beginfase? Ik smeer nu maar 1x daags want wie weet was twee maal daags teveel voor mij. Wil ook niet na zo'n korte tijd stoppen. Ik heb de firma waar ik het bestelde al aangeschreven met de klachten, hopelijk morgen antwoord maar ik dacht misschien kan ik hier nog wat ervaringen lezen en dan met name over de beginfase.

Alvast dank daarvoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven