Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Wat een heerlijk topic!

Ik heb ook nog wel iets meegemaakt met mijn schoonfamilie. Mijn man zijn met drie kinderen thuis.

Een jaar of 8 geleden nodigde nodigde de zus van mijn man iedereen uit met kerst. Het jaar daarop deden wij hetzelfde. Leuk, het jaar daarna nodigde ook de vriendin van zijn broer de hele familie uit voor kerst. We zaten halverwege het kerstdiner en ineens kwam een rekening op tafel en gespecificeerd wat iedereen moest betalen. Echt, we keken allemaal zo raar op. Voorgaande jaren had ook ieder gezin alles betaald en het maakt niet uit wat je deed (de een had gewoon zelf gekookt, de ander een traiteur en zij had gourmet.. verder harstikke gezellig). Schoonvader loste het snel op en zei dat de rekening maar aan hem moest geven.

Sindsdien neemt schoonvader ons uit eten en betaalt hij de rekening.

Ik vind het niet erg om mee te betalen, maar geef het vantevoren aan en waarom vraagt ze dan niet de jaren daarvoor wat de kosten zijn? We gingen er gewoon niet van uit.
Nee, iedereen een gewoon bord eten, niet teveel of te weinig.

@drie minuten-had ik het toch maar gemeten!
Echt hilarisch deze verhalen !!

Ik ken er nog 1 ! Heb een vriend die erg zuinig en gierig is ...

We gingen met een groep op vakantie naar een land wat super goedkoop is on te leven en te eten ...

We gingen een keer een bandje kijken en hadden drinken besteld , wonder boven wonder bestelde hij een keer geen alcohol maar een sapje ... Totdat het licht uitging ... Hij toverde een flesje ( plastic cola flesje) ergens vandaan met de inhoud van wodka en schonk dat lekker bij zijn sapje !!!! Terwijl een alcoholisch drankje daar al geen drol kostte ! ...

Wat ie okk deed was zijn kleding wassen in het zwembad ipv naar de wasserette ( wat maar 10 cent per shirt kostte ) en zooo ken ik er nog meer !!!!!!!
quote:lilyrose2012 schreef op 12 augustus 2012 @ 10:55:

Zijn altijd degenen die veel drinken die vinden dat dat maar moet kunnen..Niet altijd hoor...

Ik roep dat ook altijd... en ik drink nooit veel...
Niet extreem gierig, maar wel grappig. Ik mocht ooit eens mee als 15-jarige met een vriendin en haar ouders naar een camping in Italie. Mijn ouders hadden mij geld gegeven om de hele groep een keer mee uit eten te nemen als bedankje dat ik mee mocht. Mijn ouders hadden overigens vooraf wel al een bijdrage geleverd, hoor. Moeder van vriendin liep vanaf 2 uur 's middags al te roepen: "Goh, wat zal ik vanavond eens maken?" Dit werd dag in dag uit bami. Lekkere bami, begrijp me niet verkeerd, maar ELKE dag bami? Op een dag, het was inmiddels al tien over twee, stelde ze dezelfde vraag maar weer eens. Omdat ik geen trek had in bami, maar in een lekkere pizza of pasta, bood ik aan om iedereen mee uit eten te nemen. Werd goed op gereageerd, pa van vriendin heb ik het geld gegeven en hij zou dan de rekening voldoen. Komen we na een dagje zwembad bij de tent aan, staat daar moeders met een mededeling: "We gaan zoals Godiva wil, lekker uit eten!" Had ze op de parkeerplaats van de camping tafels en stoelen neergezet en van een deel van mijn bijdrage boodschappen gedaan. Ergens anders eten is voor haar al 'uit eten'. Je voelt 'm al aankomen. Weer die teringbami...
Mijn vader mocht een smartphone uitzoeken voor zijn werk. Hij had met een andere collega overlegd over de telefoon en eventuele accessoires. Na een paar dagen werd dat ding bezorgd en hij kijkt er met desbetreffende collega naar. Zijn collega had hem eerder al verteld dat hij een accessoire had gekocht (en de kosten had gedeclareerd op de zaak) maar toch niet gebruikte. M'n vader wil wel zo'n zelfde accessoire. Zegt zijn collega dat hij die van hem wel mag overnemen.
Oh dat haat ik zo! Iets wat gratis is doodleuk doorverkopen!

En oud vriendinnetje van mij heeft mij ooit een Douglasbon van 20 euro willen verkopen voor 25. Needless to say dat het geen vriendinnetje meer is.
quote:ladygodiva19 schreef op 12 augustus 2012 @ 20:33:

Oh dat haat ik zo! Iets wat gratis is doodleuk doorverkopen!

En oud vriendinnetje van mij heeft mij ooit een Douglasbon van 20 euro willen verkopen voor 25. Needless to say dat het geen vriendinnetje meer is.Echt hè, hoe kom je erbij..
Hahhaha die bami:D lig in een deuk hier.
quote:willemeen schreef op 27 juli 2012 @ 10:43:

[...]

Dat hebben wij met m'n vader gedaan

Serieus. Hij was overleden en moest na 15 jaar uit het leengraf. Dus wij besloten hem alsnog te laten cremeren. Hij moest dan natuurlijk wel in een nieuwe kist, maar aangezien er na 15 jaar doorgaans alleen maar botjes over zijn hadden we een kinderkistje besteld, zodat we hem ook zelf in de auto konden meenemen (voelde beter, de laatste rit ook zelf maken).

Maar toen vertelde de begrafenisondernemer dat het nog een hele klus was geweest om zijn lichaam in dat kistje te krijgen. Door de chemokuren die hij had ondergaan was zijn lichaam namelijk praktisch onaangetast. Het was te laat om nog een andere kist te bestellen toen hij hem opgroef dus hij schijnt echt behoorlijk hebben moeten proppen Het kistje was ook echt nog heel zwaar toen mijn broer en ik hem naar de auto droegen.

De begrafenisondernemer op zijn beurt stond weer raar te kijken toen ik de urn een week later kwam halen in mijn rugzak met de trein. 'Dan heb je je vader op je rug...' stamelde hij. Nou en? Ik heb vaak genoeg bij hem op zijn rug gezeten toen hij nog leefde :-)

Moet nog flink wat pagina's bijlezen maar dit verhaal

Echt werkelijk briljant!!!!!
Heb ook ooit eens toen ik een tiener was schoenen uitgeleend aan een vriendinnetje. Heeft ze zeker 6 maanden gehad toen ik ze wel weer eens terug wilde hebben. Zegt ze doodleuk: "Oh, ja ik heb ze aan mijn zusje gegeven, jij vroeg er niet naar, dus dacht ik dat je ze niet meer terug wilde hebben". Bleek dat ze ze ook nog een VERKOCHT had aan haar zusje! Heb de schoenen van het zusje haar voeten gehaald. Is ze nou helemaal gek geworden!?
quote:Legpuzzel schreef op 11 augustus 2012 @ 19:05:

Bij ons in de vriendengroep wordt er altijd per persoon bijgelegd bij kadoos. Lijkt mij ook heel logisch. Maar wordt er dan voor iedereen bepaald hoeveel ze in moeten leggen? Das toch ook best lastig, aangezien lang niet iedereen evenveel te besteden heeft? Bij ons wordt er gewoon rond gegaan (of eigenlijk gaat dat digitaal, via de mail en internetbankieren), door 1 persoon. Dan wordt er vantevoren gezegd voor wat voor cadeau het is (meestal in overleg met de gelauwerde). Kun je zelf kiezen of je meedoet, en hoeveel je inlegt. Dan wordt aan het einde het cadeau gekocht, en als er geld over is nog iets extra's.
quote:NymphadoraTonks schreef op 12 augustus 2012 @ 10:54:

Nou eh drankjes voor die persoon plus 1x vaste prijs? En dan de rest delen door 14?

Of denk ik nu te simpel?Ja dat kan dus wel, maar niet als de helft zijn jas al aan heeft en ik dan iedereen achterna moet voor een euro extra. Mijn punt was dat je het dan van tevoren even aangeeft.
quote:madderijn schreef op 12 augustus 2012 @ 11:19:

Ik vind het prima als iemand niet betaalt voor de spullen van een ander. Maar geef dat even aan voordat er gerekend wordt.Dat dus!
Als er een verjaardagsfeestje is bij mijn zwager en schoonzus, en dat is regelmatig want ze hebben 5 kinderen, krijg je pas iets te drinken nadat mijn schoonouders aangekomen zijn. Die nemen namelijk het drinken en de hapjes mee. Oke, schoonmoeder is een godin in de keuken maar je kan toch ook zelf wel voor drinken en een stokbrood en kaas zorgen? Ze nodigen je wel altijd uit voor het avondeten...dat schoonmoeder dan moet verzorgen. Ben je te vroeg dan is er feestelijk kraanwater. Bier en wijn dat in de koelkast staat is niet voor de gasten, dat is eigen voorraad! Oja, kosten van de boodschappen zijn natuurlijk voor schoonouders Moet zeggen dat ik er nog zelden kom.
quote:Kakelvers schreef op 13 augustus 2012 @ 19:50:

Als er een verjaardagsfeestje is bij mijn zwager en schoonzus, en dat is regelmatig want ze hebben 5 kinderen, krijg je pas iets te drinken nadat mijn schoonouders aangekomen zijn. Die nemen namelijk het drinken en de hapjes mee. Oke, schoonmoeder is een godin in de keuken maar je kan toch ook zelf wel voor drinken en een stokbrood en kaas zorgen? Ze nodigen je wel altijd uit voor het avondeten...dat schoonmoeder dan moet verzorgen. Ben je te vroeg dan is er feestelijk kraanwater. Bier en wijn dat in de koelkast staat is niet voor de gasten, dat is eigen voorraad! Oja, kosten van de boodschappen zijn natuurlijk voor schoonouders Moet zeggen dat ik er nog zelden kom.Je schoonouders accepteren dit dus blijkbaar..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik weet niet of dit een gierige actie is maar ik vond het niet kunnen in elk geval..

Paar weken geleden sta ik in het buitenland bij een grote drogisterij bij de parfum te kijken, komt er een onverzorgde man naast mij staan en die gingen aan alle herengeuren staan snuffelen. Toen hij er 1 gevonden had die naar zijn zin was trok hij zijn trainingsjack open en begon zichzelf helemaal van onder tot boven te besproeien. Ik stond met open mond naar hem te kijken en een seconde later werd hij de winkel uitgegooid door de bewaking.
Kakel: die mensen zitten in de WSNP , kan niet ander.
quote:Misskatie schreef op 13 augustus 2012 @ 20:36:

Kakel: die mensen zitten in de WSNP , kan niet ander.dan vind ik het nog steeds raar. Geef dan geen uitgebreide verjaardagfeesten als je het niet kan betalen.
quote:Starshine schreef op 11 augustus 2012 @ 17:05:

[...]

tja als het om je totale inkomsten/uitgaven gaat kun je ook wel eisen dat de kosten aan de hand daarvan berekend worden.

Als wij een cadeau met een groep kopen gaan we uit van kosten per huishouden. Single, 2 persoons, of meer persoons maakt dan niet uit.

edit: ik kan ook wel gaan eisen dat wij dan maar anderhalf hoeven te betalen, omdat ik parttime werk. Of toch maar 1 keer omdat vriend X in zijn eentje net zoveel als wij samen verdiend. Maar X heeft dan wel weer ene dure hobby dus betaalt hij maar de helft.

ofzo.Ik werd hier volgens mij gequoot vanwege dat voorstel de helft te doen? Dat was mijn oplossing voor degene die erover begon, het stoorde haar achteraf opeens dat ze duurder uit was in vergelijking met de stellen. Persoonlijk betaal ik als single net zo veel mee als stellen die bevriend zijn, als ik dat gewoon kan missen. grotere bedragen doen we meestal niet samen en dan kies ik wat ik kwijt wil.
quote:Yraatje schreef op 11 augustus 2012 @ 18:17:

[...]

Ik ben niet gierig, maar geen verjaardag is geen kado..

Dus mijn vriend die zijn verjaardag niet wil vieren: prima... maar dan moet ie niet gaan zeiken dat ie geen kado's krijgt... (van mij krijgt hij altijd wel iets...)Mijn goede vrienden krijgen wel een cadeau hoor! neem ik gewoon wat mee als ik de keer erna op de koffie kom. Of ik neem een vriendin mee naar de bios. Maakt voor mij niet uit of ik er een gebakje voor heb gehad. Bij bekenden niet, die krijgen inderdaad alleen iets als ik uitgenodigd wordt.
Zo, hè hè, ik ben bijgelezen!

Mijn jongste broer en zijn vrouw kochten een splinternieuwe auto, hartstikke blij mee natuurlijk. Ze hadden nog een tweede auto, een klein autootje van pakweg een jaar of 8 oud. Als ze ver weg moesten (lees: meer dan 50 km) namen ze de oudere auto ondanks dat die niet zo lekker reed en mijn broer pijn in z'n rug kreeg als ie er te lang in zat. Reden was dat ze de km's op de teller zo laag mogelijk wilde houden omdat dit gunstiger was bij het inruilen

Andere broer vraagt of we met kerst komen eten, we zouden allemaal wat meenemen/maken en na afloop zouden we de kosten met elkaar verrekenen, zij zouden het hoofdgerecht verzorgen. Uiteindelijk hebben we zelfs de sauzen en alle drank die ze gehaald hebben aan ze moeten betalen maar al wat overbleef verdween wel bij hem in de koelkast. Als er nu wordt voorgesteld dat we de kerst met elkaar moeten vieren roepen andere broer en ik al dat het prima is maar dat we dan wel uit eten gaan!
Oh, en ik heb een collega waarvan ik werkelijk nog nooit heb mee gemaakt dat ie trakteerde met zijn verjaardag maar die staat bij de taart die door een ander wordt getrakteerd wel altijd vooraan! En is ook de eerste die roept dat ie nog wel een stuk wil als er over is.
quote:Starshine schreef op 13 augustus 2012 @ 21:16:

[...]

dan vind ik het nog steeds raar. Geef dan geen uitgebreide verjaardagfeesten als je het niet kan betalen.Als je het op kan lossen met hulp van je familie, is daar natuurlijk niks mis mee, als de schoonouders het echt geen probleem vinden (niet dat ik het zo zou oplossen overigens). Wat wel raar is, is de planning dat er totaal niets is TOTDAT die schoonouders komen en dat je dan met een glas kraanwater wordt afgeschept.
dat bedoel ik ook GiB. Dat schoonouders het okay vinden om alle catering te betalen, is hun zaak. Maar je kunt toch wel een paar dingetjes in huis hebben voor gasten die eerder komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven