wat betekent dit?

14-08-2012 11:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg net een zakelijke mail binnen en de vertalingsites helpen me niet verder...

Wat betekent 'Ignose'?

'HE should either pay it asap or return the requested papers in order to ignose this invoice.'

Zelf bedenk ik me net dat 'ignose' niet klopt en dat het 'ignore' moet zijn... Maar misschien heeft 1 van jullie ooit van 'ignose' gehoord :-)
het is een typfout idd.

En ik al drie kwartier zoeken op internet voordat ik me bedacht dat het een typfout zou kunnen zijn

Ach... Had me vanochtend ook al verslapen, ben gewoon niet zo scherp vandaag
Misschien is het volkstaal en komt het niet in een woordenboek voor. Het wordt een redelijke zin als je er avoid van maakt.
Maar met het woord ignore klopt de zin niet
quote:Cateautje schreef op 14 augustus 2012 @ 11:49:

Maar met het woord ignore klopt de zin nietwaarom niet?
Haha, klinkt als Nigeriaanse scam.
heb het ff via google opgezocht (niks beters te doen) en wat ik vind is dat ignose hetzelfde betekend als godnose, dus in de betekenis van" ik zou het echt niet weten..."

Weet niet of dat een beetje past in de verdere tekst? in de zin is het een rare betekenis lijkt mij.
En er wordt verder niet om gegevens gevraagd? Of om een link aan te klikken waar je met je bankgegevens kan inloggen of zoiets?

Als een zakelijke mail niet met de juiste woorden of foutloze spelling is opgesteld, ben ik altijd achterdochtig.
als je de zin vertaalt is toch wel duidelijk dat het ignore moet zijn?
quote:Perel schreef op 14 augustus 2012 @ 12:05:

En er wordt verder niet om gegevens gevraagd? Of om een link aan te klikken waar je met je bankgegevens kan inloggen of zoiets?

Als een zakelijke mail niet met de juiste woorden of foutloze spelling is opgesteld, ben ik altijd achterdochtig.

Het is een collega die mij mailt :-)

We hebben in elke Europees land een vestiging zitten, maar de Oost-Europese vestigingen kunnen niet zo heel goed Engels.
quote:linxy schreef op 14 augustus 2012 @ 11:59:

heb het ff via google opgezocht (niks beters te doen) en wat ik vind is dat ignose hetzelfde betekend als godnose, dus in de betekenis van" ik zou het echt niet weten..."

Weet niet of dat een beetje past in de verdere tekst? in de zin is het een rare betekenis lijkt mij.

Dan lijkt het me echt een typfout en moet het ignore zijn.

Komt dus eigenlijk op neer dat mijn klant moet betalen of de papieren moet retourneren als hij de factuur negeert.
Zelfs in het Nederlands is het een draak van een zin
Zeker weten dat het een tikfout is. En waarschijnlijk bedoelt je collega cancelled (annuleren) ipv ignore. Dan is het een volstrekt logische zin. Of er moet zsm betaald worden of de papieren moeten geretourneerd worden om de order te annuleren.
Nou, ik ben eruit!

Ze bedoelde inderdaad dat de koop anders geannuleerd wordt...
quote:linxy schreef op 14 augustus 2012 @ 11:59:

Weet niet of dat een beetje past in de verdere tekst? in de zin is het een rare betekenis lijkt mij.Zou dat dan niet "god knows" moeten zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven