Mode & Beauty alle pijlers

hoe kort mag de rok?

15-08-2012 21:13 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Wat vinden jullie...

Ik ben Lerares bovenbouw op moderne school...

Komende tijd wordt t ERG warm en mijn lokaal is heet,

Oftewel, ik wil iets luchtigers aan...

Nu wil ik een jurk kopen voor voor de klas, die wel bij mijn stijl past, maar ook netjes is (lastig bleek vanmiddag!)

Draag in mijn vrije tijd hotpants, redelijk korte jurkjes(niet ordi) en veel van die korte ' broekpakjes' maar snap dat dat niet voor de klas kan (duhh)

Maar welke lengte kan wel? En blijft leuk?

Stel dat je je bovenbeen in 3 stukken verdeeld:

Net onder de bil

Op de knie

En daartussen...

Ben zelf fan van ' daartussen'

Kan dat met bijv zo'n soort fietsbroekje eronder? Dus dat als je staat het keurig is en als je bukt je hoe dan ook niet tegen je blote billen aankijkt?

Of moet het perse tot op de knie?

Ik ben jong en heb een slank figuur dus kan t allemaal wel hebben,

Maar wil niet dat kinderen/ouders denken dat het TE is,

En (sorry!!!) Houd echt niet van leggings, linnen broeken en van die kniebroeken met touwtjes ofzo...

Sta (stom om over jezelf te zeggen) bij de kinderen bekend als een erg hippe juf,

Wil dus wel beetje binnen mijn eigen stijl blijven....

Iemand tips, advies of voorbeelden?

Nogmaals, ik zie het wanneer het ordinair is en begrijp dat dat echt niet kan! Collega's zijn wel het type van de kniebroek en legging, vind dat echt niet mooi en wil dat dus ook niet, zo er uit zien!
Kan dat niet zo goed inschatten. Kun je geen plaatje plakken van een rok die jij, daartussen, vind.
Ps; ik ga morgen even mijn OP aanpassen zodat ik niet te herkenbaar word, maar alvast bedankt voor het meedenken!
Ik vind tot net iets boven de knie, niet korter.
In de klas tot op de knie! Voor die jongens is het ook warm.
Ikbenik; forum mobiel dus kan niet plakken! Sorry! Zeg maar t midden tussen je knie en kruis
ik vind dat zo'n 5cm boven de knie echt wel kan hoor. Korter dan dat zou ik niet doen, dat leidt af geloof ik...

Ik zou er geen broekje onder doen, maar ook geen string oid. Gewoon een nette slip.

(zegt degene die zelden rokjes draagt vanwege figuur, maar goed dit is voor als je het kan hebben)
midden tussen knie en kruis lijkt mij wat kort....
Net boven de knie vond ik echt de max.
Tot de knie! Je werkt op een middelbare school met puberjongens. Leuk dat je bekend staat als die lekkere juf, maar dat hoef je niet in de kaart te spelen.

Of gewoon een legging zoals alle andere juffen. Maar dat wil je duidelijk niet.
quote:fruitellie007 schreef op 15 augustus 2012 @ 21:17:

Ikbenik; forum mobiel dus kan niet plakken! Sorry! Zeg maar t midden tussen je knie en kruis Ik vind dat te kort.
Ik vind net boven de knie gepast, als het korter wordt vind ik het niet meer bij je (voorbeeld)functie passen.

waarom trouwens een jurkje, geen rok, een rok kan je meer combineren (vaker aan)
Ik denk persoonlijk niet dat een korte rok minder warm is in een heet lokaal dan een wat langer maar luchtig model.

Ik houd bij dit soort dingen altijd mijn oude dresscode regel van high school aan; als je je armen langs je lichaam laat hangen moet je rok minstens tot aan het puntje van je wijsvinger komen, korter niet (ik hoop dat ik het zo goed uit leg). Maar dat is mijn persoonlijke regel!
Tot een paar centimeter boven de knie lijkt mij verstandig, hoe mooi je benen ook zijn en hoe keurig een rokje of jurkje ook is. Onderschat je puberpubliek niet...
Life is too short not to be chique!
Oh wacht je zoekt een jurk ipv een rok.
Trouwens, een lange broek of een rokje, zoveel verschil maakt dat ook niet qua warmte hoor. Dat zit voor een groot gedeelte tussen je oren.

Leuk dat je jong en hip bent maar kleed je fatsoenlijk, zoals past bij je functie. Niet korter dan net boven de knie dus.
Iets boven de knie maar absoluut niet korter! Het is voor iedereen warm
Net boven de knie, niet korter.
quote:mosley schreef op 15 augustus 2012 @ 21:22:

Ik houd bij dit soort dingen altijd mijn oude dresscode regel van high school aan; als je je armen langs je lichaam laat hangen moet je rok minstens tot aan het puntje van je wijsvinger komen, korter niet (ik hoop dat ik het zo goed uit leg). Maar dat is mijn persoonlijke regel!Dat vind ik nog vrij kort hoor.
quote:frizzy schreef op 15 augustus 2012 @ 21:23:

Trouwens, een lange broek of een rokje, zoveel verschil maakt dat ook niet qua warmte hoor. Dat zit voor een groot gedeelte tussen je oren.

Leuk dat je jong en hip bent maar kleed je fatsoenlijk, zoals past bij je functie. Niet korter dan net boven de knie dus.Dat denk ik ook. Je kan beter naar het materiaal van je kleding kijken, niks synthetisch maar luchtige materialen. Dan kan de lengte van je jurkje/rokje best wat langer.

Probleem met een jurk is dat ze dan weer snel bloot worden van boven.
ik vind de oplossing van borderwalk een goeie. wat je beschrijft tussen knie en kruis en dan het midden is echt tekort. fietsbroekje eronder is al helemaal geen gezicht. gewoon een rok tot of een cm of 3 boven de knie.

enne btw ik heb ook een hekel aan leggings hahaha
Op de knie en niet korter. Ik heb ooit een lerares Duits gehad die altijd kortere jurken en rokken droeg en de jongens deden vrijwel niks anders in de klas dan hun pen laten vallen en kwijlen. Ze hebben het dik twintig jaar later er nog over. Dus bezint, eer ge begint...
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:LadyPhoxy schreef op 15 augustus 2012 @ 21:16:

Ik vind tot net iets boven de knie, niet korter.Mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven