Kleurtje voor de kletsgroepen?
donderdag 16 augustus 2012 om 09:30
donderdag 16 augustus 2012 om 09:37
En gezien de hoeveelheid kletsgroepjes wordt dat wel een bonte bedoening.
Kunnen jullie je niet beter concentreren op dingen die niet goed zijn op dit moment? Zo zou ik mobiel wel willen loepen (en inloggen trouwens, dat laatste lukt nu niet :S ), meerdere pagina's per pijler willen kunnen bekijken (dat kan nu alleen met de eerste eh.. -geen idee- dertig ofzo?), en nog meer dingen? Niet naar bedoeld hoor
Kunnen jullie je niet beter concentreren op dingen die niet goed zijn op dit moment? Zo zou ik mobiel wel willen loepen (en inloggen trouwens, dat laatste lukt nu niet :S ), meerdere pagina's per pijler willen kunnen bekijken (dat kan nu alleen met de eerste eh.. -geen idee- dertig ofzo?), en nog meer dingen? Niet naar bedoeld hoor
donderdag 16 augustus 2012 om 09:41
donderdag 16 augustus 2012 om 09:45
Ik denk dat het nogal subjectief is of iets een kletsgroepje is of niet. Een zwangerschapstopic waarbij de deelneemsters in dezelfde maand uitgerekend zijn, is dat een kletsgroepje of niet? Een afvaltopic waar tips gedeeld worden, is dat een kletsgroepje of niet? Ik ben benieuwd hoe jullie dit onderscheid denken te gaan maken, en zou daar graag wat meer toelichting op zien voor ik stem.
donderdag 16 augustus 2012 om 09:48
quote:galadriel schreef op 16 augustus 2012 @ 09:41:
(@vl43inder, ik denk vooral dat dit is, omdat veel mensen zich ergeren aan de kletsgroepjes, omdat die zoveel ruimte innemen in het overzicht)
Ow, ik dacht dat het juist ten faveure van de kletsgroepers was.
Ligt toch aan de manier waarop je het overzicht bekijkt of de kletsgroepjes veel ruimte innemen?
Persoonlijk heb ik er geen last van en hoef ik ze ook niet beter te kunnen vinden. Van mij het hoeft alleen niet zo'n circus te worden.
(@vl43inder, ik denk vooral dat dit is, omdat veel mensen zich ergeren aan de kletsgroepjes, omdat die zoveel ruimte innemen in het overzicht)
Ow, ik dacht dat het juist ten faveure van de kletsgroepers was.
Ligt toch aan de manier waarop je het overzicht bekijkt of de kletsgroepjes veel ruimte innemen?
Persoonlijk heb ik er geen last van en hoef ik ze ook niet beter te kunnen vinden. Van mij het hoeft alleen niet zo'n circus te worden.
donderdag 16 augustus 2012 om 09:49
quote:trotter schreef op 16 augustus 2012 @ 09:45:
Ik denk dat het nogal subjectief is of iets een kletsgroepje is of niet. Een zwangerschapstopic waarbij de deelneemsters in dezelfde maand uitgerekend zijn, is dat een kletsgroepje of niet? Een afvaltopic waar tips gedeeld worden, is dat een kletsgroepje of niet? Ik ben benieuwd hoe jullie dit onderscheid denken te gaan maken, en zou daar graag wat meer toelichting op zien voor ik stem.Ook dat nog, krijg je hele topics over of iets een kletsgroepje is en waarom niet, en waarom dat topic uiteindelijk zelf een kletsgroepje is of niet...........
Ik denk dat het nogal subjectief is of iets een kletsgroepje is of niet. Een zwangerschapstopic waarbij de deelneemsters in dezelfde maand uitgerekend zijn, is dat een kletsgroepje of niet? Een afvaltopic waar tips gedeeld worden, is dat een kletsgroepje of niet? Ik ben benieuwd hoe jullie dit onderscheid denken te gaan maken, en zou daar graag wat meer toelichting op zien voor ik stem.Ook dat nog, krijg je hele topics over of iets een kletsgroepje is en waarom niet, en waarom dat topic uiteindelijk zelf een kletsgroepje is of niet...........
donderdag 16 augustus 2012 om 09:53
Nu ik er nog eens over nadenk: nee. Dat kleurtje maakt niet dat ik mobiel opeens meer topics kan zien. Een hele lijst (klets)topics al dan niet met kleurtje blijft een hele lijst (klets)topics, waarvan ik alleen de laatste 20 of 25 kan zien als ik mobiel forum. Daarnaast wordt het, als ik niet-mobiel forum, een kakofonie met verschillende kleuren titels, dat maakt het beeld er niet rustiger op.
Ik heb ook liever dat er meer effort wordt gestoken in de realisatie van het mobiel staffen/loepen/quoten (en in het verwijderen van de reclame in de mobiele versie!!!) dan in andere ongein.
Ik heb ook liever dat er meer effort wordt gestoken in de realisatie van het mobiel staffen/loepen/quoten (en in het verwijderen van de reclame in de mobiele versie!!!) dan in andere ongein.
donderdag 16 augustus 2012 om 09:57
quote:trotter schreef op 16 augustus 2012 @ 09:53:
Nu ik er nog eens over nadenk: nee. Dat kleurtje maakt niet dat ik mobiel opeens meer topics kan zien. Een hele lijst (klets)topics al dan niet met kleurtje blijft een hele lijst (klets)topics, waarvan ik alleen de laatste 20 of 25 kan zien als ik mobiel forum. Daarnaast wordt het, als ik niet-mobiel forum, een kakofonie met verschillende kleuren titels, dat maakt het beeld er niet rustiger op. Dat denk ik ook. Nu al heb je op de overzichtspagina rood voor de paginanummers, geel voor de nieuwe berichten, rode titels (in elk geval voor een topic op Actueel) en blauw voor moderatortopics op Overig.
Nu ik er nog eens over nadenk: nee. Dat kleurtje maakt niet dat ik mobiel opeens meer topics kan zien. Een hele lijst (klets)topics al dan niet met kleurtje blijft een hele lijst (klets)topics, waarvan ik alleen de laatste 20 of 25 kan zien als ik mobiel forum. Daarnaast wordt het, als ik niet-mobiel forum, een kakofonie met verschillende kleuren titels, dat maakt het beeld er niet rustiger op. Dat denk ik ook. Nu al heb je op de overzichtspagina rood voor de paginanummers, geel voor de nieuwe berichten, rode titels (in elk geval voor een topic op Actueel) en blauw voor moderatortopics op Overig.
donderdag 16 augustus 2012 om 10:11
donderdag 16 augustus 2012 om 10:20
Sjongejonge. Er is vraag geweest om een aparte pijler te maken voor kletsgroepjes, omdat die idd een groot deel van de pijler overig innemen (dacht ik). Nou lukt dat misschien niet meteen of is de wens van de makers er niet, maar dan wordt er een alternatief geboden om iets anders te doen - en dan gaat iedereen zeuren dat mobiel het niet doet. Wat heeft het een nou met het ander te maken? Alsof als ze het één niet doen, het andere ineens wel kan?
En dat geloep . Maakt meer kapot dan je lief is.
En dat geloep . Maakt meer kapot dan je lief is.
donderdag 16 augustus 2012 om 10:28
quote:lilyofthevalley schreef op 16 augustus 2012 @ 10:20:
Alsof als ze het één niet doen, het andere ineens wel kan?
Met ICT aanpassingen werkt dat inderdaad zo. Heeft met budgetten te maken. Alles wat in nulletjes en eentjes te vatten is, valt in principe te programmeren, de ene aanpassing kost alleen veel meer tijd dan de andere.
Alsof als ze het één niet doen, het andere ineens wel kan?
Met ICT aanpassingen werkt dat inderdaad zo. Heeft met budgetten te maken. Alles wat in nulletjes en eentjes te vatten is, valt in principe te programmeren, de ene aanpassing kost alleen veel meer tijd dan de andere.
donderdag 16 augustus 2012 om 10:29
Die kleurtjes lossen dat probleem toch niet op? Het wordt er alleen maar onoverzichtelijker door, omdat de titels dan verschillende kleuren hebben. Dit is wel een alternatief, maar geen oplossing voor het probleem, dus dan is het toch niet zo gek dat niet iedereen staat te juichen?
Dat er meteen over mobiel 'gezeurd' wordt heeft er mee te maken dat de problemen daar veel urgenter zijn. Dat los je niet op met een titel in een ander kleurtje. Het gaat overigens niet alleen om loepen, maar ook om bijvoorbeeld quoten en staffen. Of om meer dan twintig topics per pagina kunnen zien.
Dat er meteen over mobiel 'gezeurd' wordt heeft er mee te maken dat de problemen daar veel urgenter zijn. Dat los je niet op met een titel in een ander kleurtje. Het gaat overigens niet alleen om loepen, maar ook om bijvoorbeeld quoten en staffen. Of om meer dan twintig topics per pagina kunnen zien.