Teamgenoot van mijn ex

15-04-2008 10:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex vriend was een fanatiek sporter en naast zijn trainingen was hij elk weekend op het veld te vinden. Ik ging vrijwel altijd met hem mee en na een relatie van zo'n 7 jaar ken ik iedereen bij de club ook heel goed. Sinds de breuk 9 maanden geleden ben ik niet meer zo vaak gaan kijken naar wedstrijden maar ik kom hem en zijn teamgenoten nog vaak tegen bij het uitgaan. Gelukkig zijn we vrij goed uit elkaar gegaan en is dat dus altijd gezellig. Nu is er dus 1 jongen waarmee ik het heel goed kan vinden. We kennen elkaar nu een jaar of 2 en ik heb altijd goed met hem op kunnen schieten. Sinds een maand of 3 is dit wel veranderd en werden we echt vrienden. Hebben vele avonden na het stappen nog uren zitten kletsen en belde ook tussendoor met elkaar. Vorige week kwam ik hem weer tegen bij het uitgaan en ik ging met de hele groep nog even terug naar zijn huis om wat te drinken. Uiteindelijk bleef ik met hem alleen over en spraken we uit dat we elkaar erg leuk vinden en hebben we gezoend. Het voelde super goed en was heel speciaal todat er 1 teamgenootje thuiskwam. De situatie was heel raar, hij heeft niet gezien ofzo maar we voelde ons wel betrapt. Ik ging daarna vrij snel weg en konden dus ook niet echt uitspreken wat er nou was gebeurd. Nu is het contact sindsdien heel slecht. Hij heeft veel moeite met mijn ex en weet niet hoe hij nu verder wil. Ik begrijp zijn gevoelens heel goed, die heb ik zelf namenlijk ook maar aan de andere kant zijn mijn gevoelens voor hem er ook. Ik heb echt geen idee hoe ik hiermee om moet gaan. Stiekem met hem gaan daten? Het wel aan iedereen vertellen met het risico niet alleen mijn ex heel erg te kwetsen maar ook zijn vriendschap met hem te verpesten? Of moet ik hem dan maar vergeten omdat het allemaal zo ingewikkeld ligt?

Ik hoop dat jullie wat advies of ervaring hiermee hebben zodat ik misschien wat verder kom!!
Als het over is met je ex en jullie zijn goed uit elkaar gegaan, hoe kan je hem dan daarmee kwetsen?
Sorry beetje extra info was inderdaad beter geweest, als ik het terug lees snap ik je opmerking helemaal Mayou, was iets te kort over mn ex!

We zijn wel goed uit elkaar gegaan, in die zijn dat we elkaar wel tegen kunnen komen en beschaafd kunnen doen maar het is zeker niet zo dat we vrienden zijn. Ik weet zeker dat hij het erg zou vinden omdat het 'zijn' sport en team is. Dan zou ik daar bijv. in het weekend weer komen maar dan voor een ander. Ik ben degene die weg is gegaan en hij accepteert het inmiddels maar heeft het er nog wel moeilijk mee.
gut, als het alleen gaat om het kijken van de sport, ga je toch gewoon niet kijken?
Inderdaad..dan zorg je voor je eigen zaterdag-activiteit en kan je op je gemakje uitzoeken of de nieuwe man in je leven inderdaad leuk is.
en als hij dan niet leuk is... de boel niet ingewikkelder maken door het hele team af te gaan
Ik vind het sowiezo heel erg klef om ieder weekend achter je vriend aan te hobbelen op zo'n sportveld. Get a life of your own.

En helemaal gek om daar dan opeens voor een ander te staan.

En ja: ook zielig voor je ex.

Niet dat je het daar om moet laten maar als jullie op een normale manier (na 7 jaar) uit elkaar gegaan zijn dan kun je wel enigszins rekening houden met zijn gevoelens dus:

Ja, ga daten met die leuke jongen

Ja, ga in de weekenden lekker makrameeen, boodschappen doen, nordic walken of de ramen lappen, oftwel: doe iets voor jezelf.
Het is al een tijd uit en dit kan dan gebeuren. Misschien niet leuk voor je ex maar als jullie elkaar de moeite waard vinden dan ga je er toch voor? Het lijkt mij verstandig om de koe bij de horens te vatten, contact op te nemen met de jongen die je leuk vindt en eens goed te overleggen hoe nu verder. Als hij de vriendschap met je ex belangrijker vindt is het goed om dat nu te weten ipv al dit gedoe. En als jullie samen tot de conclusie komen dat jullie elkaar toch wel echt leuk vinden is het misschien goed om dit ook vrij snel aan je ex te vertellen.

Ik zou de boel snel open gaan gooien, met wachten bereik je niets en dan wordt alles alleen maar ongemakkelijker.
beetje mosterd na marie liselotte
Ik sluit me aan bij de rest.
quote:Spinster schreef op 15 april 2008 @ 11:21:

beetje mosterd na marie liselotte

Hihihi in ieder geval zijn we het met elkaar eens..

Ik heb dat ooit 1x gedaan...met mijn ex mee naar zijn voetbalwedstrijdje..na afloop kreeg ik te horen dat al zijn teamgenoten het wel op mij zouden kunnen doen....wat een compliment weer..dat was eens maar nooit weer!
TO, moeilijk. Ik zou hem niet pushen, maar zie het probleem ook niet zo. Het moet even slijten bij je exvriend, hij zal aan de nieuwe situatie moeten wennen. Het is zonde om een leuke relatie mis te lopen omdat je ex misschien problemen zou kunnen hebben met dit feit. Ik zou die leuke jongen hier toch van proberen te overtuigen.

Off topic: Groot deel van de vrouwen, op hoge hakken, in de korste rokjes aan de kant om indruk te maken op jongens en reacties als bovenstaande uit te lokken, maar het zou ook kunnen dat je voetbal ECHT leuk vindt. En dat je daar staat om een leuke wedstrijd te zien, of om met je kinderen papa aan te moedigen. Ik vind voetbal echt super leuk, doe het zelf ook, en als het mooi weer is ga ik bij mijn man kijken. Ik doe het niet om klef over te komen of mijn man te betuttelen als hij valt. Gewoon omdat ik het zelf leuk vind.
Je ex gunt je toch ook een leuk (liefdes)leven nu het uit is? En als dat dan toevallig met een teamgenootje van hem is... tsjáh... daar kun jij weinig aan doen hoor... Dus als hij niet in dat team had gezeten was er niks aan de hand geweest? Vind ik nogal een belemmering....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven