Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Up voor deze, gezien er zoveel vragen over vintage opduiken ;)

Ik heb laatst deze set gekocht (L)

Super, stond je goed! Ik heb het inderdaad druk, maar ben er weer
Life is too short not to be chique!
Hoi Tante, leuk dat je er weer bent.

Mooie hoed FD.

Ik trok zelf ook wel bekijks met mijn groene hoedje. :-D
Overigens heb ik laatst een mooie geruite vintage jurk gekocht op het Waterlooplein, ruitjes met geel, wit en blauw. Heel mooi. Wil hem ietsje inkorten en dan kan ie aan.
mooie aankoop fd

klinkt goed je jurk ceci
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:Edina schreef op 15 augustus 2012 @ 21:27:

Super, stond je goed! Ik heb het inderdaad druk, maar ben er weer Thanks puppet! De outfit fotootjes staan inmiddels op Fifties Darling en de lunchfotoosch volgen snel!
klinkt als een heel goede aankoop je jurk, ceci.

mooie hoed FD !
Ik lees nog mee! Reageer niet veel, even niet bezig met shoppen en kleding vanwege Groot Nieuws... Ik ben namelijk zwanger!
Oh yay gefeliciteerd!
das idd groot nieuws DeKenau.

maar eehhhmm, dan moet er toch ook geshopt worden? mooie vintage babykamerspulletjes? en wijdvallende vintage jurken? :P

Maareeuuhhh, vooral heel erg GEFELICITEERD
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
gefeliciteerd de kenau !
Gefeliciteerd Kenau!

Een geestig portret van een a-typische jonge man....
Vandaag ga ik naar België voor een mini rock n roll festivalletje. Ben benieuwd!

Ik laat jullie achter met het verslag over de hemelse lunch en zondag waar Tante en ik zondag van hebben genoten met onze mannen. Vooral veel footootjes van hedonistische taferelen; vind je op Fifties Darling

Cheers! Have a nice weekend
Het was fantastisch! Zoveel moois gezien, lekker op een snikhete boerderij in the middle of nowhere met honderden vintage lovers bier drinken en dansen.
Pics?

Ik heb net een mooie fifties dress mét cute zakjes en een hoedje met voile gescoord.

Pockets!

Hoedje

ik wordt gewoon jaloers op jouw collectie ceci.

Maar wel beter voor mijn portomonnee dat ik zo weinig tijd heb om te struinen naar mooie passende stukken.
Haha, thanks. Ben ook heel blij met dat hoedje, wilde al heel lang een hoedje met voile hebben maar ze zijn allemaal zo duur....
Er komen uiteraard veel foto's aan van het festivalletje mooie jurk!
dank je fd, ben er ook heel blij mee. Rok valt ook prachtig, in een cirkel. Zit heel mooi.

Hoedje kan er ook goed bij.
wat een mooie aankopen ceci !
Kak ik rasp met mn halve vinger er af -_- ik was bezig een stukje Parmezaan te raspen en die brak af haha. Nu wacht ik heel zielig op Marnix hahaha
Aaaaaaaauuuuuuuu, kijk je wel uit?
Sukkelig ben ik -_- maargoed... Eerste stukje over Rock n Roll festivalletje staat op Fifties Darling!

Hoest verder net jullie vintage avonturen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven