Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3
zondag 23 oktober 2011 om 20:37
maandag 13 augustus 2012 om 19:37
quote:
Dat van die ene M&M lukte alleen omdat ik daarna bewust twee bakken van oma's beruchte koffie en thee (heel sterk en heel bitter) heb genomen. Daarna was ik zo beroerd, dat ik nergens meer zin in had.
Dat soort bezoekjes vind ik trouwens nog steeds het allermoeilijkste. Oma's (en mijn schoonmoeder trouwens ook) denken dat ze er goed aan doen door alleen maar vette en zoete zooi in huis te halen en zelf letten ze niet meer op de lijn, dus krijg je het in enorme hoeveelheden voor je neus gezet. En als je de koffie met gebak ronde net hebt overleefd, gaan de zoutjes en frisdranken alweer op tafel. Maar je kunt natuurlijk niet alles maar afslaan, want dat is zo sneu voor oma en bovendien kruipt de tijd voorbij en gaat de verveling toeslaan. En daarnaast zit je maar de hele tijd, ik voel dan in ieder geval iedere calorie naar mijn buik en kont kruipen. Ik moet echt stiekem onderweg in de auto al stevig lunchen en ijzeren discipline aan de dag leggen om op zo'n moment niet overstag te gaan. Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie hele zuinige oma's en schoonmoeders? Hahaha, zooo herkenbaar dit! Ik sla de taart gewoon over als ik 'm niet lekker vind! Ik ben sowieso opgevoed met heel veel lekkers, eten en nog meer lekkers... Werd niet voor niets veel te zwaar als kind/puber!
Dat van die ene M&M lukte alleen omdat ik daarna bewust twee bakken van oma's beruchte koffie en thee (heel sterk en heel bitter) heb genomen. Daarna was ik zo beroerd, dat ik nergens meer zin in had.
Dat soort bezoekjes vind ik trouwens nog steeds het allermoeilijkste. Oma's (en mijn schoonmoeder trouwens ook) denken dat ze er goed aan doen door alleen maar vette en zoete zooi in huis te halen en zelf letten ze niet meer op de lijn, dus krijg je het in enorme hoeveelheden voor je neus gezet. En als je de koffie met gebak ronde net hebt overleefd, gaan de zoutjes en frisdranken alweer op tafel. Maar je kunt natuurlijk niet alles maar afslaan, want dat is zo sneu voor oma en bovendien kruipt de tijd voorbij en gaat de verveling toeslaan. En daarnaast zit je maar de hele tijd, ik voel dan in ieder geval iedere calorie naar mijn buik en kont kruipen. Ik moet echt stiekem onderweg in de auto al stevig lunchen en ijzeren discipline aan de dag leggen om op zo'n moment niet overstag te gaan. Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie hele zuinige oma's en schoonmoeders? Hahaha, zooo herkenbaar dit! Ik sla de taart gewoon over als ik 'm niet lekker vind! Ik ben sowieso opgevoed met heel veel lekkers, eten en nog meer lekkers... Werd niet voor niets veel te zwaar als kind/puber!
maandag 13 augustus 2012 om 19:45
@maimai: je hebt gelijk! Maar de stap om eventueel aan te komen, vind ik zo eng! Mentaal ga ik dat niet trekken denk ik.. Fysiek zou het wel fijn zijn...
Today:
(9 uur gewerkt kinderopvang.. lange dag..pfoe!)
Ontbijt: havermout + halve banaan (is bijna op, dus ik ga eens iets anders proberen!)
Lunch: 3 rijstwafels met smeerkaas en kipfilet, nootjes
Tussendoor: sinaasappel, worteltjes, nootjes, andere helft banaan
Diner: salade (van alles en nog wat) met bruine bonen en een eitje
Tussendoor: magere yoghurt + havermout + aardbeien
Today:
(9 uur gewerkt kinderopvang.. lange dag..pfoe!)
Ontbijt: havermout + halve banaan (is bijna op, dus ik ga eens iets anders proberen!)
Lunch: 3 rijstwafels met smeerkaas en kipfilet, nootjes
Tussendoor: sinaasappel, worteltjes, nootjes, andere helft banaan
Diner: salade (van alles en nog wat) met bruine bonen en een eitje
Tussendoor: magere yoghurt + havermout + aardbeien
maandag 13 augustus 2012 om 20:14
Wat is er weer veel geschreven dit weekend:) Ik was 2 dagen weg, kamperen en op zondag een wedstrijd, 10 km hardlopen. Weer een PR gehaald, dus trots op mezelf!
Iduna, die falafel balletjes van de ah eet ik ook vaak en bak ze altijd in de pan. Heerlijk met wat groente, of zoals jij voorstelt door een salade. Een cous-cous salade is trouwens ook een echte aanrader, vooral met wat gedroogd fruit en een dressing van magere yoghurt en een aantal kruiden..
Yasmin, ik herken je angst om aan te komen. Toch is het ongezond en krijgt je lichaam niet de bouwstoffen die het nodig heeft. Misschien merk je er nu niet veel van, maar ook ik ben bang dat als ik bejaard wordt, mijn botten niet zo goed meer zullen zijn als bv mijn leeftijdsgenoten, door een lange periode gehad te hebben met dieten en lijnen..
Ik ben dan wel weer enigzins blij met mijn lijstje van het weekend..
Zaterdag:
O: 2 ontbijtcrackers en een sinaasappel
L: Appel, 2 crackers met appelstroop, beschuit met jam
D: bbq met groentespiesen, salade geitenkaas, coleslaw en een aantal stokbroodjes met geitenkaas
T: Fruitsalade, 2 witbiertjes
Zondag:
O: 2 ontbijtcrackers met appelstroop, halve banaan
L:snee bruin met geitenkaas, kom magere yoghurt met een sinaasappel en smacks (of honeypops)
T:witbiertje en 2 stukjes meergranen stokbrood
D: Bruschetta met Italiaanse salade
T: Appel, handje ongebrande noten
Vandaag:
O: Magere yoghurt met havermout en vezel+
L: snee speltkorenbrood en 1 licht roggebrood met 30+ kaas en appelstroop
T: Appel, stukje extra pure chocolade, vitalu cracker
D: Roergebakken champignons en courgette met gesneden bietjes en geitenkaas, sinaasappel met all bran
T: Zo nog een appel met kwark en muesli
Iduna, die falafel balletjes van de ah eet ik ook vaak en bak ze altijd in de pan. Heerlijk met wat groente, of zoals jij voorstelt door een salade. Een cous-cous salade is trouwens ook een echte aanrader, vooral met wat gedroogd fruit en een dressing van magere yoghurt en een aantal kruiden..
Yasmin, ik herken je angst om aan te komen. Toch is het ongezond en krijgt je lichaam niet de bouwstoffen die het nodig heeft. Misschien merk je er nu niet veel van, maar ook ik ben bang dat als ik bejaard wordt, mijn botten niet zo goed meer zullen zijn als bv mijn leeftijdsgenoten, door een lange periode gehad te hebben met dieten en lijnen..
Ik ben dan wel weer enigzins blij met mijn lijstje van het weekend..
Zaterdag:
O: 2 ontbijtcrackers en een sinaasappel
L: Appel, 2 crackers met appelstroop, beschuit met jam
D: bbq met groentespiesen, salade geitenkaas, coleslaw en een aantal stokbroodjes met geitenkaas
T: Fruitsalade, 2 witbiertjes
Zondag:
O: 2 ontbijtcrackers met appelstroop, halve banaan
L:snee bruin met geitenkaas, kom magere yoghurt met een sinaasappel en smacks (of honeypops)
T:witbiertje en 2 stukjes meergranen stokbrood
D: Bruschetta met Italiaanse salade
T: Appel, handje ongebrande noten
Vandaag:
O: Magere yoghurt met havermout en vezel+
L: snee speltkorenbrood en 1 licht roggebrood met 30+ kaas en appelstroop
T: Appel, stukje extra pure chocolade, vitalu cracker
D: Roergebakken champignons en courgette met gesneden bietjes en geitenkaas, sinaasappel met all bran
T: Zo nog een appel met kwark en muesli
dinsdag 14 augustus 2012 om 01:47
quote:_maris_ schreef op 13 augustus 2012 @ 14:36:
Ah, das nog eens een makkelijk recept
Ik denk dat de burritos met kip de boosdoener waren van m'n diarree... Had nog wat op over uit dezelfde verpakking maar die heb ik weggegooid, voelde toch niet goed.
..
Ah, gelukkig niks ernstigs dus.
Je lijstje ziet er mooi uit en het aantal koekjes is omlaag, dus dat doel is alweer bereikt!
Ja, ik zal dat soort producten niet snel zelf gaan maken, daar is het toch iets teveel werk voor voor op een doordeweekse avond. Na het recept van Aller Hande nog eens gelezen te hebben, ben ik nu wel een beetje bang dat de supermarkt de balletjes "voorfrituurt" met allerlei ranzige vetten.... (transvetten) Wordt niet vermeld op de inhoudbeschrijving. Misschien toch maar eens zelf aan de slag van het weekend! Voor andere geinteresseerden hierbij het recept, want de link deed het niet, sorry!
Falafel
Ingrediënten
1 pak tuinboontjes, fijn (300 g, diepvries), ontdooid
1 blik kikkererwten (270 g), uitgelekt
2 eieren
1 kleine ui, gesnipperd
1 zakje verse peterselie (30 g), fijngesneden
2 el sesamzaad
2 tenen knoflook, geperst
2 tl gemalen komijn
3 tl gemalen koriander
1 tl chilipoeder
100 g bloem
frituurolie (kan ook met zonnebloemolie)
Optie: sommige mensen voegen aan het beslag ook nog 15 gram muntblaadjes en 50 gram bulgur toe.
Materialen
keukenmachine
frituurpan (kan ook in een diepe pan met 6 cm olie en dan 3 min frituren op 180 graden)
Bereiden
Pureer de tuinbonen en kikkererwten in de keukenmachine met de eieren, ui, peterselie en sesamzaad. Breng op smaak met de knoflook, komijn, koriander, chilipoeder en flink wat zout. Neem telkens een klein lepeltje van het mengsel, leg het in de bloem en rol er daarna een balletje van ter grootte van een walnoot. Laat de balletjes minstens 2 uur in de koelkast rusten. Verhit de olie in de frituurpan tot 175 °C. Frituur de balletjes in porties van 4-5 goudbruin in ca. 3 min. Laat ze uitlekken op keukenpapier. Lekker met knoflooksaus.
Ah, das nog eens een makkelijk recept
Ik denk dat de burritos met kip de boosdoener waren van m'n diarree... Had nog wat op over uit dezelfde verpakking maar die heb ik weggegooid, voelde toch niet goed.
..
Ah, gelukkig niks ernstigs dus.
Je lijstje ziet er mooi uit en het aantal koekjes is omlaag, dus dat doel is alweer bereikt!
Ja, ik zal dat soort producten niet snel zelf gaan maken, daar is het toch iets teveel werk voor voor op een doordeweekse avond. Na het recept van Aller Hande nog eens gelezen te hebben, ben ik nu wel een beetje bang dat de supermarkt de balletjes "voorfrituurt" met allerlei ranzige vetten.... (transvetten) Wordt niet vermeld op de inhoudbeschrijving. Misschien toch maar eens zelf aan de slag van het weekend! Voor andere geinteresseerden hierbij het recept, want de link deed het niet, sorry!
Falafel
Ingrediënten
1 pak tuinboontjes, fijn (300 g, diepvries), ontdooid
1 blik kikkererwten (270 g), uitgelekt
2 eieren
1 kleine ui, gesnipperd
1 zakje verse peterselie (30 g), fijngesneden
2 el sesamzaad
2 tenen knoflook, geperst
2 tl gemalen komijn
3 tl gemalen koriander
1 tl chilipoeder
100 g bloem
frituurolie (kan ook met zonnebloemolie)
Optie: sommige mensen voegen aan het beslag ook nog 15 gram muntblaadjes en 50 gram bulgur toe.
Materialen
keukenmachine
frituurpan (kan ook in een diepe pan met 6 cm olie en dan 3 min frituren op 180 graden)
Bereiden
Pureer de tuinbonen en kikkererwten in de keukenmachine met de eieren, ui, peterselie en sesamzaad. Breng op smaak met de knoflook, komijn, koriander, chilipoeder en flink wat zout. Neem telkens een klein lepeltje van het mengsel, leg het in de bloem en rol er daarna een balletje van ter grootte van een walnoot. Laat de balletjes minstens 2 uur in de koelkast rusten. Verhit de olie in de frituurpan tot 175 °C. Frituur de balletjes in porties van 4-5 goudbruin in ca. 3 min. Laat ze uitlekken op keukenpapier. Lekker met knoflooksaus.
dinsdag 14 augustus 2012 om 02:08
quote:redrose1986 schreef op 13 augustus 2012 @ 20:14:
Wat is er weer veel geschreven dit weekend:) Ik was 2 dagen weg, kamperen en op zondag een wedstrijd, 10 km hardlopen. Weer een PR gehaald, dus trots op mezelf!
Goed bezig: 10 kilometer hardlopen, doe ik je niet na! Waar ben je nog niet tevreden over m.b.t. je eetlijstje? Goed dat je ook snacks als chocolade enzo eet. Misschien kan je nog wel wat meer dierlijke eiwitten en koolhydraten gebruiken, zeker als je zo intensief sport.
Bedankt voor de tip van de couscoussalade, ga ik eens proberen!
Goed bezig: 10 kilometer hardlopen, doe ik je niet na! Waar ben je nog niet tevreden over m.b.t. je eetlijstje? Goed dat je ook snacks als chocolade enzo eet. Misschien kan je nog wel wat meer dierlijke eiwitten en koolhydraten gebruiken, zeker als je zo intensief sport.
Bedankt voor de tip van de couscoussalade, ga ik eens proberen!
dinsdag 14 augustus 2012 om 02:33
Vandaag matig gegeten, te snel en te weinig (geen lunch, foei). Was ook een beetje sip waardoor niks echt smaakte en niet echt voor mijn plezier gegeten heb maar meer omdat het moest.
Ontbijt:
1 kom magere kwark met een deel volle yoghurt, 1 eetlepel lijnzaad, een handje gewelde rozijnen, 1 multi-vitaminepil en 2 golden kiwi's (die al tamelijk alcoholisch waren- bevorderde de eetlust ook niet echt...
)
1 kop chicorei koffie
Tussendoor:
3 caswehnoten met een yoghurt laagje
1 kop kaneelthee
Sporten:
Van 17:00 tot 18:30 met erbij een liter water.
Avondeten:
1 portie vegetarisch gehakt met peper, zout, een groene en een gele paprika, ui en een handje parmazaanse kaas
1 restje courgette-selderie salade met wat extra komkommer en walnoten
1 glas halfvolle melk
1 glas witbier zonder alcohol
Toetje:
2 caswehnoten met yoghurtlaagje
3 gewelde abrikozen
1 kop heet water met een deel Aloe Vera sap
Nu voor de goede koolhydraten nog maar even een verse dadel.
Ontbijt:
1 kom magere kwark met een deel volle yoghurt, 1 eetlepel lijnzaad, een handje gewelde rozijnen, 1 multi-vitaminepil en 2 golden kiwi's (die al tamelijk alcoholisch waren- bevorderde de eetlust ook niet echt...
1 kop chicorei koffie
Tussendoor:
3 caswehnoten met een yoghurt laagje
1 kop kaneelthee
Sporten:
Van 17:00 tot 18:30 met erbij een liter water.
Avondeten:
1 portie vegetarisch gehakt met peper, zout, een groene en een gele paprika, ui en een handje parmazaanse kaas
1 restje courgette-selderie salade met wat extra komkommer en walnoten
1 glas halfvolle melk
1 glas witbier zonder alcohol
Toetje:
2 caswehnoten met yoghurtlaagje
3 gewelde abrikozen
1 kop heet water met een deel Aloe Vera sap
Nu voor de goede koolhydraten nog maar even een verse dadel.
dinsdag 14 augustus 2012 om 10:46
@Yassminn: dat is korte termijn denken, dat lijkt nu even de veiligste optie, maar op de lange termijn trek je zowel lichamelijk als geestelijk aan het kortste eind als je je jezelf blijft ondervoeden. Je lichaam zal steeds meer gaan staken (en dan blijf het niet bij gapen en moe zijn) maar op psychisch gebied zal je eetprobleem steeds hardnekkiger worden en je leven nog meer in beslag gaan nemen. Je psyche zal steeds meer moeite krijgen het eetprobleem te overwinnen als je jezelf niet uitdaagt. En hoe ga je het psychisch trekken als je lichaam nog meer kwalen gaat vertonen waardoor jij je toekomstplannen niet kunt realiseren? Als je nu meer gaat eten zul je inderdaad een aantal kilo aankomen maar voorkom je veel ergere missere en zul je bovenal zowel fysiek als mentaal zoveel beter gaan voelen.
Ik heb een tijdje teveel gesport, waardoor ik op een gegeven moment continue moe was en blessures had. Iedereen om me heen zei dat ik het rustiger aan moest gaan doen, maar dat wilde ik niet, omdat ik bang was technisch achteruit te gaan en terug naar mn oude figuur te gaan. Totdat mijn vriend zei: " Als je nu terugschakelt, zul je misschien eerst idd wat minder mee kunnen doen en iets minder gespierd zijn. Maar op de lange termijn bescherm je jezelf ertegen dat je helemaal niet meer kunt sporten door je blessures en je gegarandeerd weer je oude lijf terugkrijgt." Misschien heb je daar wat aan.
Ik heb een tijdje teveel gesport, waardoor ik op een gegeven moment continue moe was en blessures had. Iedereen om me heen zei dat ik het rustiger aan moest gaan doen, maar dat wilde ik niet, omdat ik bang was technisch achteruit te gaan en terug naar mn oude figuur te gaan. Totdat mijn vriend zei: " Als je nu terugschakelt, zul je misschien eerst idd wat minder mee kunnen doen en iets minder gespierd zijn. Maar op de lange termijn bescherm je jezelf ertegen dat je helemaal niet meer kunt sporten door je blessures en je gegarandeerd weer je oude lijf terugkrijgt." Misschien heb je daar wat aan.
dinsdag 14 augustus 2012 om 15:10
Dat heb ik ook Iduna, ik hou van koken maar als ik dan een dag gewerkt hebt gaat gemak toch weer voor... Ik ga eens kijken naar die falafel bij ah, en sla het recept op voor wie weet....
Redrose, knap zeg! Wat was je tijd? Ik liep ook veel hard voor m'n zwangerschap, vooral korte afstanden, anders vind ik het saai worden. Heb een keer een kwart marathon gelopen (11,8 km) maar dat vond ik niks aan. Loop liever 5 tot 8 km. Die kwartmarathon liep ik trouwens in 63 min. Kan niet wachten om weer te beginnen na m'n zwangerschap, mis het echt.
Vandaag:
O: 2 bbh kaas, thee
T: koffie, 2 granenbiscuits
L: 2 bbh hagelslag, appel
T: nectarine, handje hazelnoten, pindakoekje
D: Thaise pad Thai (gerecht met noodles, garnalen, omelet, taugé, pinda's. En ik doe er nog extra boontjes door) en erbij een Thais groentepasteitje.
T: ?
Redrose, knap zeg! Wat was je tijd? Ik liep ook veel hard voor m'n zwangerschap, vooral korte afstanden, anders vind ik het saai worden. Heb een keer een kwart marathon gelopen (11,8 km) maar dat vond ik niks aan. Loop liever 5 tot 8 km. Die kwartmarathon liep ik trouwens in 63 min. Kan niet wachten om weer te beginnen na m'n zwangerschap, mis het echt.
Vandaag:
O: 2 bbh kaas, thee
T: koffie, 2 granenbiscuits
L: 2 bbh hagelslag, appel
T: nectarine, handje hazelnoten, pindakoekje
D: Thaise pad Thai (gerecht met noodles, garnalen, omelet, taugé, pinda's. En ik doe er nog extra boontjes door) en erbij een Thais groentepasteitje.
dinsdag 14 augustus 2012 om 17:54
ontbijt 2 speltbth met banaan/boter, bakje kwark met pitten
td appel
lunch mungboontjes,hele paprika,spelt,kikkererwten,olijven
td stukje donkere chocolade (85%)
diner vegetarische balletjes met sperziebonen en 2 tomaten
td bakje magere kwark met chaizaadjes en mineola
Iduna, owja volstoppende oma's ,das hier ook zo Meestal taart enz wordt echt gevraagd en andere hapjes gewoon op tafel gezet en dan mag je kiezen Scheelt wel
Ben t trouwens helemaal met je stukje aan yasmin eens
Maris, de ahballetjes zijn lekker Ik heb ook vaak een pak falafelpoeder in huis, van de jumbo of natuurwinkel. Daar doe je water bij en dan draai je balletjes die je gewoon in de koekenpan kunt bakken. Handig als je op t laatst ontdekt geen vega in huis te hebben of gewoon voor de lekker!
Yasmin, aankomen kan eng zijn, vooral het er aan denken is in mijn ogen erger dan het daadwerkelijk doen. Ik heb verschillende opnames gehad voor mn eetstoornis, wilde wel anders eten maar niet aankomen
Die garantie kreeg ik natuurlijk niet. Ik ben ook wel aangekomen toen ik van bijna nix naar een volledige eestlijt ging, maar slechts een paar kg en niet die 20 waar ik bang voor was. Ik heb er wel een lijf voor teruggekregen dat goed functioneert. En als ik goed eet, ben ik fysiek sterker maar ook psychisch. Van te weinig eten, ga je ook raar denken. Probeer op de lange termijn te kijken, hoe ziet je leven/je lijf eruit over 5 jaar als je zo doorhongert? hoe kapot is het , hoe erg ben je beperkt in je leven door je es? En hoe ziet het er uit als je normaler gaat eten?
td appel
lunch mungboontjes,hele paprika,spelt,kikkererwten,olijven
td stukje donkere chocolade (85%)
diner vegetarische balletjes met sperziebonen en 2 tomaten
td bakje magere kwark met chaizaadjes en mineola
Iduna, owja volstoppende oma's ,das hier ook zo Meestal taart enz wordt echt gevraagd en andere hapjes gewoon op tafel gezet en dan mag je kiezen Scheelt wel
Maris, de ahballetjes zijn lekker Ik heb ook vaak een pak falafelpoeder in huis, van de jumbo of natuurwinkel. Daar doe je water bij en dan draai je balletjes die je gewoon in de koekenpan kunt bakken. Handig als je op t laatst ontdekt geen vega in huis te hebben of gewoon voor de lekker!
Yasmin, aankomen kan eng zijn, vooral het er aan denken is in mijn ogen erger dan het daadwerkelijk doen. Ik heb verschillende opnames gehad voor mn eetstoornis, wilde wel anders eten maar niet aankomen
dinsdag 14 augustus 2012 om 19:12
@Maimai: thanks! Ik denk dat jouw verhaal voor Yassminn veel geruststelling kan bieden. En fijn ook voor je dat je de knop om hebt gekregen en nu weer fit en gezond bent!!
Vandaag:
Ontbijt: 1 kom magere kwark met een scheut volle yoghurt, 1 eetlepel lijnzaad, 6 gewelde abrikozen, theelepeltje light abrikozen jam, 1/2 banaan en een multi-vitaminepil + 1 kop chicorei koffie.
Tussendoor: 1 glas sojamelk
Lunch: (MOEST van mezelf vandaag ) : 2 plakjes roggebrood met Slankie 20+ komijnekaas en een likje dadel-appelstroop, 1 bio mais-rijstewafel met vegetarische smeerworst, 1/2 banaan + een kop melkdistelthee.
Avondeten: vegetarisch gehakt met paprika, ui, peper, bruine bonen en parmazaanse kaas, een salade van selderie, courgette, komkommer en walnoten met olijfolie-komijndressing.
Toetje:
1 kopje volle yoghurt magere kwark met 1 golden kiwi, 1 handje gewelde rozijnen en 4 gebroken walnoten HAGELSLAG. PUUR. VEEL. Dat smaakte stukken beter.
2 koppen thee (1 met zo'n mini wafeltje uit een restaurant)
1 glas bronwater
3 verse dadels
Vandaag:
Ontbijt: 1 kom magere kwark met een scheut volle yoghurt, 1 eetlepel lijnzaad, 6 gewelde abrikozen, theelepeltje light abrikozen jam, 1/2 banaan en een multi-vitaminepil + 1 kop chicorei koffie.
Tussendoor: 1 glas sojamelk
Lunch: (MOEST van mezelf vandaag ) : 2 plakjes roggebrood met Slankie 20+ komijnekaas en een likje dadel-appelstroop, 1 bio mais-rijstewafel met vegetarische smeerworst, 1/2 banaan + een kop melkdistelthee.
Avondeten: vegetarisch gehakt met paprika, ui, peper, bruine bonen en parmazaanse kaas, een salade van selderie, courgette, komkommer en walnoten met olijfolie-komijndressing.
Toetje:
1 kopje volle yoghurt magere kwark met 1 golden kiwi, 1 handje gewelde rozijnen en 4 gebroken walnoten HAGELSLAG. PUUR. VEEL. Dat smaakte stukken beter.
2 koppen thee (1 met zo'n mini wafeltje uit een restaurant)
1 glas bronwater
3 verse dadels
dinsdag 14 augustus 2012 om 22:59
Vandaag:
Ontbijt: muesli met banaan, blauwe bessen en amandelmelk
Tussendoor: 2 glazen roosvicee siroop
Lunch: 1 boterham met sandwichspread, een beetje havermout met amandelmelk, een kiwi en een glas yoghurtdrink
Diner: gekookte krieltjes, doperwtjes mix, salade
Tussendoor: 2 gedroogde vijgen
Hm niet zo veel als ik het zo terug lees.
Ontbijt: muesli met banaan, blauwe bessen en amandelmelk
Tussendoor: 2 glazen roosvicee siroop
Lunch: 1 boterham met sandwichspread, een beetje havermout met amandelmelk, een kiwi en een glas yoghurtdrink
Diner: gekookte krieltjes, doperwtjes mix, salade
Tussendoor: 2 gedroogde vijgen
Hm niet zo veel als ik het zo terug lees.
woensdag 15 augustus 2012 om 11:10
Vandaag wordt het:
Ontbijt:
1 plak vers speltbrood met amandel-hazelnootpasta, 1 glas halfvolle melk of 1 kop chicorei koffie, 1banaan.
Lunch:
1 kom Brinta met sojamelk, 1 handje gewelde rozijnen, 1 eetlepel lijnzaad en 1/2 appel + 1 kop kamillethee
Tussendoor:
1,5 liter water bij het sporten (18:30-20:00)
Avondeten:
1 portie kipfilet of kabeljauwfilet, 1 portie gekookte aardappelen, 1 portie gekookte worteltjes/ spruitjes/ bloemkool (zonder saus)
1 extra salade van courgette, kiemen, paksoi of botersla en avocado met balsamico-olijfoliedressing (kan ook bij de lunch, weet ik nog niet)
Toetje:
1 kopje magere kwark met 1/2 appel en kaneel
Ontbijt:
1 plak vers speltbrood met amandel-hazelnootpasta, 1 glas halfvolle melk of 1 kop chicorei koffie, 1banaan.
Lunch:
1 kom Brinta met sojamelk, 1 handje gewelde rozijnen, 1 eetlepel lijnzaad en 1/2 appel + 1 kop kamillethee
Tussendoor:
1,5 liter water bij het sporten (18:30-20:00)
Avondeten:
1 portie kipfilet of kabeljauwfilet, 1 portie gekookte aardappelen, 1 portie gekookte worteltjes/ spruitjes/ bloemkool (zonder saus)
1 extra salade van courgette, kiemen, paksoi of botersla en avocado met balsamico-olijfoliedressing (kan ook bij de lunch, weet ik nog niet)
Toetje:
1 kopje magere kwark met 1/2 appel en kaneel
woensdag 15 augustus 2012 om 13:34
Bedankt voor de duidelijke en liefdevolle reacties! Het aankomen zelf blijft voor mij een grote angst. Ik ben immers veel te zwaar geweest als tiener en voelde me dood ongelukkig! Dat wil ik nooit meer... Ik associeer zwaarder zijn dan ook met ongelukkig zijn...
Geestelijk gezien heb ik soms last van het niet goed kunnen concentreren en af en toe angstaanvallen.
Ik moet nog over een drempel heen, maar ik hoop dat ik gauw mijn eetpatroon zal aanpassen!
Ontbijt: Sinaasappel, banaan, halve appel, nootjes
Tussendoor: speculaasje, koffie verkeerd (op werk.. vond het moeilijk om dat koekje te eten en zoveel melk te drinken in mijn koffie...)
Lunch: salade met hüttenkäse en bruine bonen, handje noten, rijstwafel
Tussendoor: amandel, rijstwafel
Diner: Salade met van alles en nog wat
Tussendoor: eetbuitje muesli en dadels
Geestelijk gezien heb ik soms last van het niet goed kunnen concentreren en af en toe angstaanvallen.
Ik moet nog over een drempel heen, maar ik hoop dat ik gauw mijn eetpatroon zal aanpassen!
Ontbijt: Sinaasappel, banaan, halve appel, nootjes
Tussendoor: speculaasje, koffie verkeerd (op werk.. vond het moeilijk om dat koekje te eten en zoveel melk te drinken in mijn koffie...)
Lunch: salade met hüttenkäse en bruine bonen, handje noten, rijstwafel
Tussendoor: amandel, rijstwafel
Diner: Salade met van alles en nog wat
Tussendoor: eetbuitje muesli en dadels
woensdag 15 augustus 2012 om 14:38
Vandaag:
O: magere yoghurt met banaan en muesli
T: appel
L: tosti van 2 bbh met kaas, kipfilet en ui, 1 bbh kipkerriesalade met komkommer, halfvolle melk
T: nectarine, stukje homemade brownie (eigenlijk is het meer luchtige chocoladecake, vind brownies altijd heel zwaar)
D: feta/spinazie rondo, salade met geitenkaas, appel, lente ui en noten.
O: magere yoghurt met banaan en muesli
T: appel
L: tosti van 2 bbh met kaas, kipfilet en ui, 1 bbh kipkerriesalade met komkommer, halfvolle melk
T: nectarine, stukje homemade brownie (eigenlijk is het meer luchtige chocoladecake, vind brownies altijd heel zwaar)
D: feta/spinazie rondo, salade met geitenkaas, appel, lente ui en noten.
woensdag 15 augustus 2012 om 16:30
@Yassminn: maar lieve meid, zo dik en ongelukkig als toen word je nu nooit meer, want daarvoor let je nu te goed op jezelf. Je hebt nu zoveel discipline ontwikkeld, dat verdwijnt echt niet zomaar weer als je n keer iets lekkers eet. En als je verder gezond eet, zul je heus niet aankomen van een koekje of pizza op zijn tijd. Ik denk dat als je jezelf nu leert voldoende te eten, zodat je lichaam ook echt verzadigd is en je alle benodigde voedingsstoffen uit je "normale" eten haalt, je daarna prima in staat bent een keurig gezond eetpatroon aan te houden voor de rest van je leven. Je zult n paar kilo aankomen, maar dat oude lijf en dat oude verdriet komen echt niet meer terug. Sterker nog, je zult je alleen maar gelukkiger voelen, want je zult je fitter gaan voelen maar tijdelijkertijd een prima figuur behoudennen op zijn tijd ook nog eens kun nen genieten ook. Als dat geen discipline is?
En die knop gaat vast wel om binnenkort, want je hebt vandaag al de stap gezet om gewoon lekker een speculaasje te eten en melk door je koffie te doen. (En dus eigenlijk "zak er maar lekker in" tegen je angst te zeggen.) Geweldig gedaan!
En die knop gaat vast wel om binnenkort, want je hebt vandaag al de stap gezet om gewoon lekker een speculaasje te eten en melk door je koffie te doen. (En dus eigenlijk "zak er maar lekker in" tegen je angst te zeggen.) Geweldig gedaan!
woensdag 15 augustus 2012 om 22:39
Idd Yasmin, je bent het toch gewoon waard om volwaardige voeding te krijgen zoals een mens nodig heeft? Ik snap je angst om weer dik te worden heel goed. Maar kijk eens naar je eetpatroon toen en vergelijk dat met nu..
Iduna en Ninika, lieve woorden voor Yasmin, maar ik vind jullie lijstjes eerlijk gezegd ook heel weinig.. Op een kop brinta houdt je het toch niet zo lang vol tot het diner? En dan ook nog 1,5 uur sporten.. Ninika, het was inderdaad heel erg weinig wat je gisteren binnen hebt gekregen. Het lijkt me eerder een lijstje voor iemand die met buikgriep op bed ligt en alleen maar lichte dingen moet eten;)
Vandaag:
O: Magere yoghurt met havermout
L: 2 licht roggebrood met 30+ kaas en appelstroop
T: Stukje extra pure chocolade, appel, vitalu cracker
D: Brocolli met worteltjes, soyasaus, mais en halve avocado
T: Mango, appel, magere kwark en muesli
Kregen vanmiddag een verassing van de directeur.. Vers Italiaans schepijs. Ik heb geweigerd. Bang voor buikpijn en ook chaos in mijn hoofd waar ik niet op gerekend had. Ik vraag me af welke reden sterker was. Het niet willen eten omdat ik er niet tegen kan (half bolletje had gekund) of het ongeplande in mijn schema wat me van slag maakt..
Iduna en Ninika, lieve woorden voor Yasmin, maar ik vind jullie lijstjes eerlijk gezegd ook heel weinig.. Op een kop brinta houdt je het toch niet zo lang vol tot het diner? En dan ook nog 1,5 uur sporten.. Ninika, het was inderdaad heel erg weinig wat je gisteren binnen hebt gekregen. Het lijkt me eerder een lijstje voor iemand die met buikgriep op bed ligt en alleen maar lichte dingen moet eten;)
Vandaag:
O: Magere yoghurt met havermout
L: 2 licht roggebrood met 30+ kaas en appelstroop
T: Stukje extra pure chocolade, appel, vitalu cracker
D: Brocolli met worteltjes, soyasaus, mais en halve avocado
T: Mango, appel, magere kwark en muesli
Kregen vanmiddag een verassing van de directeur.. Vers Italiaans schepijs. Ik heb geweigerd. Bang voor buikpijn en ook chaos in mijn hoofd waar ik niet op gerekend had. Ik vraag me af welke reden sterker was. Het niet willen eten omdat ik er niet tegen kan (half bolletje had gekund) of het ongeplande in mijn schema wat me van slag maakt..
donderdag 16 augustus 2012 om 02:20
@Maris: hee, dank je. Gelukkig was mijn sippigheid even een tijdelijke bui, heeft niks met het eten te maken. Kan jij alweer alles eten?quote:redrose1986 schreef op 15 augustus 2012 @ 22:39:
Iduna en Ninika, lieve woorden voor Yasmin, maar ik vind jullie lijstjes eerlijk gezegd ook heel weinig.. Op een kop brinta houdt je het toch niet zo lang vol tot het diner? En dan ook nog 1,5 uur sporten..
Misschien goed om te weten dat ik momenteel vakantie heb en daardoor pas om 12 uur mijn nest uit kom rollen, om 13:30 ontbijt, daarna een boekje lees, in het zonnetje hang en dan om 16:30 lunch en daarna ook niet bijster veel uitvreet? Dan heb ik tot 18:30 echt wel genoeg aan een boterham met notenpasta, een banaan, een kop koffie en een goede bak Brinta met rozijnen en appel hoor. Als ik volgende week weer moet werken gaat er heus wel wat meer mee in het lunchtrommeltje. Daarnaast zit ik momenteel aan een anti-bioticum kuur waardoor ik weinig eetlust heb, maar gezien mijn bijzonder lage inspanningsniveau op dit moment vind ik dat niet zo'n ramp. Wel zorg ik er altijd voor dat ik alle maaltijden gebruik op redelijk dezelfde tijden, of ik nu trek heb of niet, en iig wel voldoende voedingsstoffen binnen krijg per dag (minimaal 3 porties goede koolhydraten, goede eiwitten, vetten en minimaal twee stuks fruit en twee stuks groente). Ook ben ik niet bang om een lekkere kop capuccino met een koek te nemen als ik een uitstapje maak of kwark met een berg hagelslag (zie gisteren ). Dat vind ik toch wat anders dan iemand met een es (verleden) die volop aan het werk is maar het nog heel moeilijk vindt om een "normale" avondmaaltijd aardappels, vlees en groenten te eten. (Niet bedoeld als kritiek op mensen met een es (verleden) hoor, alleen maar bedoeld om de verschillende contexten te duiden.)
Maar ik snap dat als je dat niet weet, mijn posts wat tegenstrijdig en karig op je over kunnen komen. Bedankt voor je kritische feedback!
Iduna en Ninika, lieve woorden voor Yasmin, maar ik vind jullie lijstjes eerlijk gezegd ook heel weinig.. Op een kop brinta houdt je het toch niet zo lang vol tot het diner? En dan ook nog 1,5 uur sporten..
Misschien goed om te weten dat ik momenteel vakantie heb en daardoor pas om 12 uur mijn nest uit kom rollen, om 13:30 ontbijt, daarna een boekje lees, in het zonnetje hang en dan om 16:30 lunch en daarna ook niet bijster veel uitvreet? Dan heb ik tot 18:30 echt wel genoeg aan een boterham met notenpasta, een banaan, een kop koffie en een goede bak Brinta met rozijnen en appel hoor. Als ik volgende week weer moet werken gaat er heus wel wat meer mee in het lunchtrommeltje. Daarnaast zit ik momenteel aan een anti-bioticum kuur waardoor ik weinig eetlust heb, maar gezien mijn bijzonder lage inspanningsniveau op dit moment vind ik dat niet zo'n ramp. Wel zorg ik er altijd voor dat ik alle maaltijden gebruik op redelijk dezelfde tijden, of ik nu trek heb of niet, en iig wel voldoende voedingsstoffen binnen krijg per dag (minimaal 3 porties goede koolhydraten, goede eiwitten, vetten en minimaal twee stuks fruit en twee stuks groente). Ook ben ik niet bang om een lekkere kop capuccino met een koek te nemen als ik een uitstapje maak of kwark met een berg hagelslag (zie gisteren ). Dat vind ik toch wat anders dan iemand met een es (verleden) die volop aan het werk is maar het nog heel moeilijk vindt om een "normale" avondmaaltijd aardappels, vlees en groenten te eten. (Niet bedoeld als kritiek op mensen met een es (verleden) hoor, alleen maar bedoeld om de verschillende contexten te duiden.)
Maar ik snap dat als je dat niet weet, mijn posts wat tegenstrijdig en karig op je over kunnen komen. Bedankt voor je kritische feedback!
donderdag 16 augustus 2012 om 08:35
@Iduna: bedankt voor je bemoedigende woorden! Ik hoop dat ik vanuit mijn omgeving steun krijg om mijn patroon te gaan doorbreken. Er is nu een vriendin bij me komen wonen, dus wellicht dat we samen regelmatig eten 's avonds! Ik heb laatst de stap gezet om mijn angsten en verleden te delen met een vriendin (die ik nu zo'n 3 jaar ken). Ze reageerde heel liefdevol en nuchter en gaf aan dat er zoveel vrouwen/meiden zijn die met hun gewicht en voeding worstelen... Ze houdt nog steeds van me zoals ik ben
Ik sluit me overigens bij Redrose aan.. Als ik naar sommige lijstjes van de anderen kijk, dan krijg ik het idee dat ze niet echt veel meer eten dan ik! Hoe mooi de lijstjes er ook uitzien, sommigen komen volgens mij niet aan de 'benodigde kcal'...
Ik sluit me overigens bij Redrose aan.. Als ik naar sommige lijstjes van de anderen kijk, dan krijg ik het idee dat ze niet echt veel meer eten dan ik! Hoe mooi de lijstjes er ook uitzien, sommigen komen volgens mij niet aan de 'benodigde kcal'...
donderdag 16 augustus 2012 om 09:55
quote:yassminn schreef op 16 augustus 2012 @ 08:35:
Hoe mooi de lijstjes er ook uitzien, sommigen komen volgens mij niet aan de 'benodigde kcal'...
Zoals ik. Ik kom vaak maar rond de 1200 kcal uit. Ik probeer het echt wel hoor, dan plan ik bijvoorbeeld om bij de lunch 2 boterhammen te eten, maar dan heb ik toch niet zo'n honger en dan eet ik maar een. Of dan koop ik vegaburgers om die bij de aardappels en groenten te eten, maar dan vind ik het toch nog te eng om ze in olie te bakken en dan laat ik hem maar weg.. Ik weet dat het niet goed is, maar op zo'n moment lukt het me gewoon niet
Gisteren:
O: havermout, amandelmelk, banaan, baluwe bessen, kokos
T: 2 glazen roosvicee
L: 1 boterham, sandwichspread, glas optimel
T: sap, scone met aardbeien en slagroom
D: bij een vriendin: koreaans rijstgerecht (rijst, groenten, gehakt), misosoep en wat sushi's
T: sap, prosecco
Hoe mooi de lijstjes er ook uitzien, sommigen komen volgens mij niet aan de 'benodigde kcal'...
Zoals ik. Ik kom vaak maar rond de 1200 kcal uit. Ik probeer het echt wel hoor, dan plan ik bijvoorbeeld om bij de lunch 2 boterhammen te eten, maar dan heb ik toch niet zo'n honger en dan eet ik maar een. Of dan koop ik vegaburgers om die bij de aardappels en groenten te eten, maar dan vind ik het toch nog te eng om ze in olie te bakken en dan laat ik hem maar weg.. Ik weet dat het niet goed is, maar op zo'n moment lukt het me gewoon niet
Gisteren:
O: havermout, amandelmelk, banaan, baluwe bessen, kokos
T: 2 glazen roosvicee
L: 1 boterham, sandwichspread, glas optimel
T: sap, scone met aardbeien en slagroom
D: bij een vriendin: koreaans rijstgerecht (rijst, groenten, gehakt), misosoep en wat sushi's
T: sap, prosecco
donderdag 16 augustus 2012 om 18:39
quote:frenziedfoodie schreef op 16 augustus 2012 @ 17:56:
Ha allemaal!
Ben nieuw @viva forum en ben nu al geinspireerd door de lijstjes en afvalverhalen van anderen. Zelf ben ik nu 9 kg afgevallen (nog een paar kg te gaan...) en ben recent begonnen met m'n "eetlijstje" online bijhouden. Met name om mezelf te dwingen gezond en gevarieerd te blijven eten. Misschien vinden jullie het leuk om te zien?
liefs!
Welkom! Mooie site! Wel veel werk lijkt me
Je Engels is goed trouwens! Kom je zelf uit een engelstalig land?
Liefs
Ha allemaal!
Ben nieuw @viva forum en ben nu al geinspireerd door de lijstjes en afvalverhalen van anderen. Zelf ben ik nu 9 kg afgevallen (nog een paar kg te gaan...) en ben recent begonnen met m'n "eetlijstje" online bijhouden. Met name om mezelf te dwingen gezond en gevarieerd te blijven eten. Misschien vinden jullie het leuk om te zien?
liefs!
Welkom! Mooie site! Wel veel werk lijkt me
Je Engels is goed trouwens! Kom je zelf uit een engelstalig land?
Liefs
donderdag 16 augustus 2012 om 18:41