Gezondheid alle pijlers

Geneesmiddel koortslip

16-08-2012 16:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met het middel Valaciclovir Mylan 500 mg voor het bestrijden van een koortslip? Ik kreeg het middel voorgeschreven, omdat ik iedere maand een koortslip heb. Ik weet dat je een koortslip niet kan genezen, maar ik zou het fijn vinden als hij wat langer wegbleef! Ik ben benieuwd of het werkt, want het is de bedoeling dat ik het drie maanden lang braaf ga slikken.
Ken ik niet. Moet je het slikken? Is het dan preventief of voor als je er een hebt?

Ik ken wel de L-lysine tabletten bij de tuinen ofzo dat slik je preventief. Heb ik een jaar gedaan werkte eigenlijk wel.

Heb er minder als normaal. Eerst had ik er elke maand 2. 2 weken per keer, was de ene net weg kwam de volgende. Echt een gigantische lip, pus, korsten, blaren, bloeden, echt een toestand. Alles geprobeerd, niks hielp of ik was er imuun voor. Toen kreeg ik de tip van iemand om Fucidine te proberen. Had ik toevallig voorgeschreven gekregen voor een ontsteking aan mijn teen. Dus ik dat erop smeren. Ding verdween als sneeuw voor de zon. Heel klein plekje binnen 3 dagen weg. Geen twee weken grote blaren en toestanden.

Misschien is dit nog iets voor jou? Anders hoop ik dat wat je nu krijgt werkt. Ben benieuwd. Laat je wat weten?
Het is een antiviraal medicijn, het moet dus het koortslipvirus dat jij bij je draagt aanpakken, en hopelijk verdrijven, zodat je geen koortslip meer krijgt. Doet dus nogal wat meer dan lysine.
Sinds ik akolip een keer heb gebruikt, dit koop je bij de apotheek, heb ik in plaats van 6 koortslippen per jaar er hooguit eentje. En die wordt minder groot en gaat sneller weg.

Dus voordat je iets preventiefs gaat slikken, zou ik dit middel zeker een keer proberen.

Een klein tubetje kost iets van 7 euro, dus dat kan je de kop niet kosten.
Hier geen ervaring met dit middel.Wel heb ik 3 jaar geleden het zelfde probleem gehad zoals jij.Ben er mee naar de huisarts gegaan en heb toen 5 dagen pillen geslikt met de bedoeling het niet te genezen maar langere tijd tussen de koortslippen te verkrijgen.Welk middel het is weet ik niet meer.Ik heb er toen 1jaar geen last van gehad gelukkig.Na dat jaar kreeg ik weer koortslippen maar wel met langere tussenpozen.En nu heb ik het weer regelmatig maar dat ligt echt aan je weerstand.
Geen ervaring met het middel. Wel weet ik dat ik zelf koortslippen krijg zodra ik te weinig melkproducten binnenkrijg, dus op vakantie in een tent zonder koelkast (en dus zonder melk, yoghurt en kaas) ben ik sowieso de klos. Als je ze zo vaak hebt zul je vast al veel geprobeerd hebben, maar zijn er misschien dingen die kunnen triggeren, zoals tekorten van het een of ander?
Akolip heb ik gebruikt, net als teatree-oil, zovirax in alle varianten, kamilletheezakjes, zinkzalf, vaseline, l-lysinetabletten (daarbij had ik wel het idee dat ie sneller over ging) en de zalf super lysine. Die laatste zalf vond ik trouwens ook prettig, geen witte klodder op je lip en het verzacht de boel. Desalniettemin blijf ik er last van houden en voor hij goed en wel genezen is, komt er een nieuwe. Heb blijkbaar een afweersysteem van niets (hoewel ik niet zo vaak ziek ben). Ik denk dat ik de pillen maar ga slikken, hoewel ik geen voorstander ben van medicijnen als ze niet echt nodig zijn. Het zou zo fijn zijn als het virus verbannen werd en ik weer gewoon lippenstift kan gebruiken!
Het is bij mij vooral na een avondje te weinig slaap en te veel alcohol altijd raak. Terwijl ik over het algemeen gezond eet en niet rook.
Ik krijg het als ik teveel zon.

En als ik er een heb,en in de zon ga liggen wordt hij helemaal gigantisch.
Ik heb een klein apparaat waar ik de naam even van vergeten ben en dat brand de koortslip weg. Je gaat door de grond naar je slaat de fase van blaasjes over en krijgt direct een korstje. Het heeft de afmeting van lippenstift... Oh volgens mij heet het hot kiss of zo. Dat helpt als een tierelier....maar dus niet ter voorkoming. Apotheek verkoopt het.
Je kunt er wel van genezen, ik ben het levende bewijs! Althans je weet maar nooit, maar toch. Als kind kwamen ze met regelmaat tot ongeveer mijn tiende. Nu al 20 jaar koortslipvrij! Maar volgens mij ben ik wel enig in mijn soort haha. Helaas heb ik ook geen flauw idee hoe het kan.
Update: nog steeds geen koortslip!
Ik gebruik voor mijn koortslip Zelitrex, 1 maal daags 250 Mgr. Dit geneesmiddel is ter voorkoming en wordt voornamelijk voorgeschreven bij het Herpes 2 virus.

Kwam het tegen na een zoektocht op internet.

Veel mensen hadden baat bij deze medicatie, en het maakt dus niet uit of je herpes 1 of 2 hebt. Mijn huisarts heeft het voorgeschreven, als onderhoudsdosering mits ik regelmatig mijn nierfuncties laat checken. Kan dus ook nadelige gevolgen hebben. Ik had voor mijn gevoel veel te vaak een koortslip en voornamelijk bij stress en weinig slaap/verminderde weerstand. Ben heel tevreden met het resultaat. Moet eerlijk zeggen dat ik het alles behalve dagelijks gebruik Aangezien je een uitbraak wel voelt aankomen neem ik dan twee tabletten en vervolgens 1 x daags 1, gedurende een paar dagen.

Tja, ik weet het, zelf wat dokteren maar ik heb wel geen last meer van die koortslip.
quote:pyridine schreef op 16 augustus 2012 @ 21:02:

Je kunt er wel van genezen, ik ben het levende bewijs! Althans je weet maar nooit, maar toch. Als kind kwamen ze met regelmaat tot ongeveer mijn tiende. Nu al 20 jaar koortslipvrij! Maar volgens mij ben ik wel enig in mijn soort haha. Helaas heb ik ook geen flauw idee hoe het kan.Je hebt simpelweg enorme mazzeldat je tot nu toe geen koortslip meer hebt gehad. Het virus zit nog in je bloed.Of je hebt als kind krentebaard gehad en was het geen koortslip.
Update:

Week of twee geleden laatste pillen geslikt. Heb het braaf drie maanden volgehouden. Al die tijd geen koortslip.

Vanmorgen werd ik echter wakker met een klein blaasje.... Baal enorm!
Balen eloise! Moet je dan weer opnieuw aan de medicijnen?

@waarbij beetje late reactie van mij nu. Maar ik zei ook 'je weet maar nooit' in mijn berichtje! Het valt niet te bewijzen of het virus nog ergens is, jij kunt dat ook niet weten. Het is in elk geval niet in mijn bloed mag ik hopen, dat zou behoorlijk gevaarlijk zijn (virus of bacterie in je bloed = bloedvergiftiging). Mogelijk is het nog wel ergens in mijn zenuwstelsel maar dan vind ik het wel gek dat ik de eerste 10 jaar van mijn leven meerdere koortslippen per jaar heb gehad en daarna niet een meer, ook niet op momenten van verminderde weerstand. Krentenbaard zit toch niet echt op je lip? En komt toch ook niet elke paar maanden terug? Ik vermoed dat mijn immuunsysteem het virus toch een keer grondig heeft weggewerkt. Zoals bij wel meer mensen trouwens: de meeste mensen die nog nooit een koortslip hebben gehad zijn wel ooit besmet geraakt maar hebben het virus al weggewerkt voor het tot een koortslip kwam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven