Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
maandag 16 juli 2012 om 02:42
Studie en werken 2008: netto salaris bij gemiddeld 20 pw 1000 pm (geen opleiding in dat vakgebied).
WO afgestudeerd 2011 (iets in de richting sociale wetenschappen)
Netto salaris gemiddeld 1300 bij 32 u
POST master voor specifieke functie (zelf betaald, behaald begin 2012)
Netto startsalaris 1450 bij 32u.
WO afgestudeerd 2011 (iets in de richting sociale wetenschappen)
Netto salaris gemiddeld 1300 bij 32 u
POST master voor specifieke functie (zelf betaald, behaald begin 2012)
Netto startsalaris 1450 bij 32u.
dinsdag 17 juli 2012 om 10:44
40 jaar
leidinggevende van productiebedrijf met 30fte
opleiding VWO + 2 jaar HBO, niet relevant voor dit werk
werkweek 40 uur (in de praktijk 45)
salaris 4200 bruto
auto van de zaak met onbeperkt prive gebruik
telefoon van de zaak
laptop van de zaak
geen pensioenopbouw
wel andere voordeeltjes zoals veel gratis producten die ik ook echt gebruik
leidinggevende van productiebedrijf met 30fte
opleiding VWO + 2 jaar HBO, niet relevant voor dit werk
werkweek 40 uur (in de praktijk 45)
salaris 4200 bruto
auto van de zaak met onbeperkt prive gebruik
telefoon van de zaak
laptop van de zaak
geen pensioenopbouw
wel andere voordeeltjes zoals veel gratis producten die ik ook echt gebruik
dinsdag 17 juli 2012 om 13:04
dinsdag 17 juli 2012 om 13:45
26 jaar
MBO MTS+ Electronica
Werkvoorbereider
5 jaar ervaring
40 uur in de week
2550 bruto (bijna 1850 netto incl. rijskosten vergoeding)
Winstuitkering (10% van jaarsalaris) en uiteraard ook vakantiegeld (8% van jaarsalaris)
Ik ben nog aan het begin van mijn schaal, ik ben namelijk afgelopen jaar van schaal gewisseld, heb nog 9 stappen te gaan, de maximum loon voor een werkvoorbereider is 2920 op dit moment.
Hoger op gaan lijkt niet veel beter, dan moet ik een auto van de zaak en die wordt ingehouden op je salaris, waardoor je minder ontvangt, zelfs als je aan je top van je salaris zit. Een collega aan de top van zijn functie verdiend 3500 bruto maar houdt er netto iets minder dan mij aan over.
Daarbij vindt ik het niet zo erg om met de brommer naar het werk te gaan en dat bespaart mij een hoop geld. (benzine om naar mijn werk te kunnen kost ongeveer 40 euro per maand )
MBO MTS+ Electronica
Werkvoorbereider
5 jaar ervaring
40 uur in de week
2550 bruto (bijna 1850 netto incl. rijskosten vergoeding)
Winstuitkering (10% van jaarsalaris) en uiteraard ook vakantiegeld (8% van jaarsalaris)
Ik ben nog aan het begin van mijn schaal, ik ben namelijk afgelopen jaar van schaal gewisseld, heb nog 9 stappen te gaan, de maximum loon voor een werkvoorbereider is 2920 op dit moment.
Hoger op gaan lijkt niet veel beter, dan moet ik een auto van de zaak en die wordt ingehouden op je salaris, waardoor je minder ontvangt, zelfs als je aan je top van je salaris zit. Een collega aan de top van zijn functie verdiend 3500 bruto maar houdt er netto iets minder dan mij aan over.
Daarbij vindt ik het niet zo erg om met de brommer naar het werk te gaan en dat bespaart mij een hoop geld. (benzine om naar mijn werk te kunnen kost ongeveer 40 euro per maand )
donderdag 19 juli 2012 om 11:25
vrijdag 20 juli 2012 om 16:58

vrijdag 20 juli 2012 om 18:54
zaterdag 21 juli 2012 om 02:29
zondag 22 juli 2012 om 18:57
Ik ben net begonnen met mijn eerste grote mensen baan en ik heb echt een achterlijk salaris. 38000 euro per jaar, werkgever draagt 6% van mijn jaarsalaris bij aan mijn pensioen, ziektekostenverzekering er nog bij. MacBook om op te werken. Als klap op de vuurpijl acht weken naar een niet nader te noemen land in Azie voor training.
In het begin dacht ik dat ik het verkeerd had verstaan aan de telefoon .
Nadeel: veel reizen.
In het begin dacht ik dat ik het verkeerd had verstaan aan de telefoon .
Nadeel: veel reizen.

maandag 30 juli 2012 om 20:41
HBO diploma, 5 jaar werkervaring ( waarvan 1 jaar zelfstandig, wel hetzelfde werkveld), 30 jaar, 38 uur, bruto 2550,-.
Mijn werkgever betaald de helft van de kosten van mijn bijscholingen en inschrijving bij de beroepsvereniging. Telefoon van de zaak, laptop van de zaak en privé gebruik van de auto ( tegen vergoeding, wel onbeperkt)
Verder natuurlijk 8% vakantie geld, geen 13e maand, geen overwerken, 29 vrije dagen.....
Op zich wel oké, maar ben denk ik wel toe aan iets anders ( dat geheel terzijde
Mijn werkgever betaald de helft van de kosten van mijn bijscholingen en inschrijving bij de beroepsvereniging. Telefoon van de zaak, laptop van de zaak en privé gebruik van de auto ( tegen vergoeding, wel onbeperkt)
Verder natuurlijk 8% vakantie geld, geen 13e maand, geen overwerken, 29 vrije dagen.....
Op zich wel oké, maar ben denk ik wel toe aan iets anders ( dat geheel terzijde
donderdag 2 augustus 2012 om 17:21
vrijdag 3 augustus 2012 om 10:57
quote:mamagisella schreef op 02 augustus 2012 @ 17:21:
ik werk gemiddeld 27 uur per week in de gehandicaptenzorg als flexmedewerker in de woonbegeleiding.Ik heb een 0 uren contract maar heb dus altijd werk,mijn vakantiegeld zit in mijn salaris maar heb wel eindejaars uitkering.
Ik verdien ongeveer 1400 netto.
Ben 27 jaar en werk daar nu 2,5 jaar
hmmm, ik doe duidelijk iets verkeerd, hahahaha.
Maar goed, leuke baan, dus ga niet zeuren daarover.
ik werk gemiddeld 27 uur per week in de gehandicaptenzorg als flexmedewerker in de woonbegeleiding.Ik heb een 0 uren contract maar heb dus altijd werk,mijn vakantiegeld zit in mijn salaris maar heb wel eindejaars uitkering.
Ik verdien ongeveer 1400 netto.
Ben 27 jaar en werk daar nu 2,5 jaar
hmmm, ik doe duidelijk iets verkeerd, hahahaha.
Maar goed, leuke baan, dus ga niet zeuren daarover.