Gezondheid alle pijlers

Stoppen met de pil?

18-08-2012 19:20 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren aan de pil en overweeg om ermee te stoppen.omdat het beter is voor je lijf en omdat de pil steeds duurder wordt.. Zijn er mensen die zich na hrt stoppen duidelijk beter zijn gaan voelen? Ik slik pil altijd door, omdat ik veel last heb van hormoon schommelingen. Ik slik yasmin, heb aantal andere gehad, maar daar werd ik ziek van.
Jij kan er voor jou alleen achter komen wanneer je het doet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Het is voor iedereen anders, ben zelf recentelijk gestopt met de prikpil en mn lijf heeft even nodig om uit de 'shock' te komen.
Ja klopt is ook persoonlijk je hoort vaak dat pil enorme invloed heeft op je lijf
Ik ben blij dat ik ermee gestopt ben, voel me een stuk beter en stabieler. Maar of dat voor jou ook zo is zul je zelf moeten ondervinden. Waarom probeer je het niet gewoon, je kunt altijd weer beginnen
Ik ben pas een paar maanden gestopt.

Voelde me veel veel beter,maar ben weer begonnen omdat ik de halve maand met een maandlap rondliep,omdat ik vloeide en niet wist wanneer ik ongesteld zou gaan worden.

Daar baalde ik vreselijk van.

De ene maand was ik na 21 dagen ongesteld,de volgende na 28,maar ik vloeide wel zeg maar,waardoor ik dus 15 dagen aan een stuk maandverband nodig had.

En dat is ook niet goedkoop,als je het dan voor het geld doet.
Ik kan er niet tegen zonder pil. Ben nadat ik bevallen ben na een week weer gestart. Werd gek van de rondvliegende hormonen in mijn lijf. Twee dagen na starten met de pil voelde ik me meteen weer goed! Alles was weer rustig, zen ik functioneer dus slecht zonder pil. Tijdens mijn zwangerschap zelf overigens nergens last van, maar daarna des te meer.
Ik ben allergisch voor de oestrogeen in de pil, dus ook gestopt (moest wel, lag in het ziekenhuis) en voelt zo veel beter zonder!
Ik had wat bijwerkingen van de pil en daarom ben ik gestopt. Ik heb nu de Mirena en bevalt over het algemeen prima. Ik merk geen veranderingen in mijn humeur, was puur lichamelijk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Doordat ik nu doorslik word ik niet ongesteld das wel weer minpuntje als ik zou stoppen maar idd kan altijd gewoon weer beginnen
Ongesteldheid hoeft niet zo erg te zijn, het hoort er gewoon bij vind ik. Sinds ik geen pil meer neem, zijn mijn emoties sterker, positief en negatief. D.w.z. laatste week van de cyclus sneller chagrijnig, maar eerste twee weken van de cyclus vrolijk en energiek. En daar ben ik blij mee. Dat slechte humeur kun je met de juiste instelling ook wel een beetje afremmen.
Ja ben wel heel benieuwd welke verschillen ik merk heb normaal wel heel veel last van pms
Ik ben na 15 jaar gestopt met de pil omdat ik last kreeg van allerlei kwaaltjes die weleens met langdurig gebruik van de pil konden samenhangen. Ik voelde me vrij snel beter en anders...ik voel me 'opgeruimder', heb meer energie, libido is op een hoogtepunt, en zoals iemand al zei; emoties in alle variaties zijn wat heftiger maar kan wel makkelijker relativeren:) ik had gerekend op een lange tijd ontvolken maar mijn cyclus was stipt na 4 weken weer compleet. Bloeden was wat heftiger maar ervoer minder lichamelijke ongemakken. Probeer het en anders begin je gewoon weer:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven