Geld & Recht alle pijlers

Hilarische gierige acties

18-07-2012 20:55 3075 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic waarin geschreven werd dat iemand werd uitgenodigd bij iemand te komen eten en daarna de rekening gepresenteerd kreeg, ben ik benieuwd wat er nog meer aan dit soort verhalen is.

Ikzelf heb meegemaakt dat een vriend mij gesmeekt heeft mee te gaan naar een bandrepetitie waar ik totaal geen zin in had. Ik wilde echt niet mee, maar hij heeft me overgehaald omdat hij geen zin had om alleen te gaan want dan zat hij zo alleen in de auto (het was een knap stuk rijden). Uiteindelijk toegegeven en na afloop zat hij in de auto op de achterkant van een envelop uit te rekenen hoeveel ik moest bijdragen aan de benzinekosten

Een vriendin had zich verheugd op de bruiloft van haar Turkse collega, en opgedirkt, verheugend op de welbekende Turkse gastvrijheid, toog ze daarheen om vervolgens bij binnenkomst 2 consumptiebonnen uitgereikt te krijgen en als ze meer wilde drinken, moest ze dit zelf betalen.

Wie heeft meer van dit soort dingen meegemaakt?
Vanavond weer eens getuige geweest van gemekker om...........

................................ Daar komt het ¤0,20

Kinderen en ik waren gaan zwemmen en omdat het de hele dag al calorieën proppen was geweest leek het me wel pedagogisch verantwoord om de dag af te sluiten bij de MAC voor een laatste overdosis onverzadigde vetzuren, vet, koolhydraten en alle andere dingen waar de diëtist voor waarschuwt.

Sta in de rij en schuin voor me staat een vrouw een bestelling voor een compleet weeshuis door te geven (bleek later gewoon standaard gezin)

Een Big mac menu XL met in plaats van cola een ananas milkshake en de Big mac zonder tomaat.

Een Big tasty menu normaal maar ipv cola een grote bananen milkshake met 2 rietjes en de Big tasty met extra kaas

Een Happy Meal met een visburger ipv aan gewone burger en

friet zonder zout.

Een McFlurry M&M's maar dan met zonder bruine M& M's

Nou dat ging nog even door en ze rekent af krijgt een bon waarna de mac-medewerker de bladen gaat volstapelen.

Ik zie dat ze de bon regel voor regel nakijkt en verstijft.

Groot onrecht, bij het rekenen en omrekenen is haar ¤0,20

teveel in rekening gebracht.

Stoom uit haar oren..............................

De medewerker werd ter verantwoording geroepen en met weidse armgebaren begon ze stampei te maken.

Wel grappig was dat ze tegen een van de kinderen zei

"ga maar alvast eten, dit duurt nog even"

Helaas was mijn bestelling gereed en heb de afloop niet kunnen volgen wel hoorde ik toen ik na het eten naar buiten liep dat ze het er met haar man nog steeds over had.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hahaha HBG, misschien heb je het zonder te weten Mi-Jo ontmoet!
Mja ik zeg toch ook echt dat er teveel geld in rekening is gebracht als ik het ter plekke zie :P Geen stampij maken natuurlijk maar betalen doe ik dat niet. Als ik het achteraf zie ga ik niet meer terug meestal.
quote:hollebollegijs schreef op 18 augustus 2012 @ 22:10:

Vanavond weer eens getuige geweest van gemekker om...........

................................ Daar komt het ¤0,20

Ik zie dat ze de bon regel voor regel nakijkt en verstijft.

Groot onrecht, bij het rekenen en omrekenen is haar ¤0,20

teveel in rekening gebracht.

Stoom uit haar oren..............................Ik vind dit terecht hoor. De rekening moet gewoon kloppen. Gaat om het principe.
quote:blauwbloempje schreef op 18 augustus 2012 @ 22:47:

Mja ik zeg toch ook echt dat er teveel geld in rekening is gebracht als ik het ter plekke zie :P Geen stampij maken natuurlijk maar betalen doe ik dat niet. Als ik het achteraf zie ga ik niet meer terug meestal.

Wat ik er van hoorde rekende de Mac-medewerker haar voor dat er geen fout was gemaakt.

Voor een standaard menu staat een bedrag en neem je Milkshake ipv de cola die er bij hoort betaal je iets extra's en daar zat het in.

Overigens kijk ik een bon globaal na en bij een supermarkt kijk ik mee met scannen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Sim69 schreef op 18 augustus 2012 @ 22:48:

[...]

Ik vind dit terecht hoor. De rekening moet gewoon kloppen. Gaat om het principe.Als het alleen om het principe gaat en niet om geld zeg je "het klopt niet maar gooi die ¤0,20 maar in de de collectebus die bij de kassa staat"

De meeste mensen die het om "het principe gaat" willen eigenlijk gewoon geld zien, hun goed recht overigens

Maar nogmaals volgens mij, heb de afloop niet meegekregen, had ze zichzelf verrekent.
quote:pearle schreef op 17 augustus 2012 @ 23:10:

[...]

Ik snap niet wat hier voor gierigs aan is?

Lijkt me een stuk lekkerder, gezonder en goedkoper dan elke dag vette kantinehap.Eens! (en zuinigheid vind ik niet hetzelfde als gierigheid)
quote:pearle schreef op 17 augustus 2012 @ 23:10:

[...]

Ik snap niet wat hier voor gierigs aan is?

Lijkt me een stuk lekkerder, gezonder en goedkoper dan elke dag vette kantinehap.Eens! (en zuinigheid vind ik niet hetzelfde als gierigheid)
Sorry, mosterd! Zie nu dat er al veel vaker gezegd is dat zuinigheid geen gierigheid is.

Ik zeg: tis vast de hitte (heerlijk hè, kom maar op morgen met die warmste dag ooit)!
Sorry, mosterd! Zie nu dat er al veel vaker gezegd is dat zuinigheid geen gierigheid is.

Ik zeg: tis vast de hitte (heerlijk hè, kom maar op morgen met die warmste dag ooit)!
HBG, je deed je nick eer aan dus? (het zijn trouwens verzadigde vetzuren, niet onerverzadigd).

Maar wat is dat toch met die twintig cent?!

Je zou bijna een 20 cent-fonds oprichten voor een periodiek te kiezen goed doel!

(en die stoom uit de oren slaat nergens op nee, met al die 'specials')
quote:Courage_ schreef op 18 augustus 2012 @ 23:02:

HBG, je deed je nick eer aan dus? (het zijn trouwens verzadigde vetzuren, niet onerverzadigd).

Hahahahaha zal ik eens iets verklappen

Ik weeg 85 kg met een lengte van 1,91

HBG heb ik gekozen als nick omdat ik de volgende morgen met mijn "schatjes" naar de Efteling ging, had dus ook "Boze wolf" of Assepoester kunnen zijn.
Tja, het was nu eenmaal een inkoppertje die ik niet kon laten liggen na je mooie proza.
Vriend van ons kreeg van vrienden een televisie die zij over hadden. Die tv heeft hij verkocht aan zijn buurvrouw (die ook wel een gratis tv had kunnen gebruiken ipv 60 euro te betalen voor dat oude ding). Voor 50 euro heeft hij toen een grotere tv gekocht bij de kringloop. Als hij nou voor die 10 euro nog een kratje bier had gekocht voor de gulle gevers... Neeeee, hij zat op elke verjaardag trots te vertellen dat hij mooi winst had gemaakt op hun tv en er nog een grotere voor gekocht had ook.

Ooit in een ver verleden heb ik eens een date gehad die me mee nam naar de bios. Voor we de straat uit waren begon hij er al over dat hij "maar mooi het 2e bioscoopkaartje gratis had omdat hij bonnetjes had van weet ik wat". Hij hield er gewoon niet meer over op! Man, tegen de tijd dat we bij de bioscoop waren had ik hem wel 100 gulden willen geven om me weer naar huis te brengen. Nooit meer mee uit geweest daarna.
Als de verkoper bij de Mac gedaan heeft alsof het echt mogelijk was om geen bruine m&m's bij het ijsje te doen is ze ook nog eens voorgelogen. De m&m's zijn namelijk al helemaal klein gemaakt totdat je niet meer herkent welke kleur het was. Waarschijnlijk denkt de verkoper dat je de mensen niet wijzer hoeft te maken dan dat ze al zijn.
Gevalletje te veel betaald kan toch ook best nadelig zijn. Bij de Intratuin vorige week kochten we o.a. 2 planten voor 8 euro per stuk. Bleken later voor 21 euro per stuk op de bon te staan! Tja, en dan is het toch jammer dat het niet bij de Jumbo was want dan krijg je ze gratis. Nu kregen we (na lang wachten) het verschil uiteraard wel terug. Maar dan ben ik blij dat ik een beetje kan rekenen en op een bedrag van 120 euro toch het idee had dat we te veel betaalden voor een auto vol planten en 2 tuinstoelen.
Rara, wil je het Top2000 spel nog hebben?

Assie vindt het OK!

Mijn mail:

Blondie5vivaforum hetemail punt nl
Ow Blondie; graag! Ik ga je zo mailen!
quote:Een Big tasty menu normaal maar ipv cola een grote bananen milkshake met 2 rietjes en de Big tasty met extra kaas

Een McFlurry M&M's maar dan met zonder bruine M& M's Ik hoop dat je een beetje overdrijft. Bij de Mc krijg je nooit extra ingrediënten op je burger, je kunt ze er alleen af laten halen. En de M&M's eruit vissen kan niet eens, want ze zijn in stukkies gehakt en ze komen uit een dispenser waar je die beker onder houdt.
quote:willemeen schreef op 18 augustus 2012 @ 23:48:

[...]

Ik hoop dat je een beetje overdrijft. Bij de Mc krijg je nooit extra ingrediënten op je burger, je kunt ze er alleen af laten halen. En de M&M's eruit vissen kan niet eens, want ze zijn in stukkies gehakt en ze komen uit een dispenser waar je die beker onder houdt.

Klopt dat van die M& M was een literaire vrijheid

Overigens vind ik de McFlurry magnum white

Het was een heleboel standaard maar dan net iets anders, de Big Tasty zonder bacon en niet met de standaard bij het menu geleverde frisdrank maar met een extra grote milkshake.
Wat ik overigens wel eens over de Mc heb gehoord: een vriendin van me werkte daar bij de McDrive. Als mensen eten bestelden zagen ze dat ook verschijnen op een scherm naast de bestelpaal, alleen was er wat vertraging in de verbinding. Dus het eten stond er niet acuut op, maar het juiste bedrag ook niet.

Vriendin had een gezin dat heel veel wat dingetjes bestelde en op het laatst 4 milkshakes ofzo. Dat is dus nog iets van 7 euro erbij in een keer. Het totaalbedrag was iets van 20 euro dus zij zegt: nou dat is dan 20 euro, bla bla, rijd maar door (of wat ze ook zeggen dat je naar dat afrekenraampje moet).

Maar hij had dus op het schermpje 13 euro gezien, want die 7 van de milkshakes stond er nog niet bij. Hij schijnt echt zowat die hele Mc op zijn kop gezet te hebben. Eerst beweerde hij dat het 13 euro was 'omdat dat er stond'. Later wist hij ook zeker dat ze 13 euro had gezegd, wat godsonmogelijk is want zij zag op haar eigen scherm wel meteen het goede totaalbedrag. En toen ze hem dus tegensprak maakte hij het zo bont dat hij haar ervan beschuldigde te stelen: 'Ja, jij verdient hier zo'n hongerloontje, ik snap wel dat je mensen een beetje oplicht om er zelf wat aan over te houden.'

Uiteindelijk rekende de manager voor dat het bedrag wel degelijk correct was, maar meneer bleef volhouden dat hij maar 13 euro moest betalen 'want dat had ze gezegd'.

En ja hoor, hij kreeg de milkshakes dus gratis. Mijn vriendin vliegt weer uit haar pan als ik erover begin
quote:hollebollegijs schreef op 18 augustus 2012 @ 23:58:

[...]

klopt dat van die M& M was een literaire vrijheidX-D

Het was een heleboel standaard maar dan net iets anders, de Big Tasty zonder bacon en niet met de standaard bij het menu geleverde frisdrank maar met een extra grote milkshake.Ik snap je punt hoor Ik moet altijd zo lachen als mensen een XL Big Tastymenu met 3 frietsaus nemen... en een cola light. Laatst deed iemand voor me dat en de vrouwelijke manager gaf het vrolijk mee: 'Alstublieft... met een colaatje LIGHT... jaaaaaa we moeten wel een beetje op de calorietjes letten hè! Eet smakelijk!'

Vond ik wel geestig.
@ Kaetje, maar wel een beetje laat met rekenen!

Het is een verschil van 26 euro, dat zou ik echt direct gemerkt hebben, nog voor ik OK doe bij het pinnen.

Maar gelukkig voor je wordt het opgelost.
Ook lekkuh gierug: ik had net twee bakken ijs besteld (jaja, heel erg. Ik wilde er maar één maar er was een minimaal bezorgbedrag) en die betaald met iDeal. Vooraf nog even gebeld met het filiaal of ze die smaken nog wel hadden, anders krijg je iets anders of moet je weken wachten tot ze het terugstorten.

Afijn, bezorger op de stoep, met een pinapparaat. Dus zeg dat ik al met iDeal heb betaald. Maar op zijn bon stond PIN. En dus kreeg ik mijn ijs niet voor ik gepind had. Ik zeg: bel dan je baas maar even. Nou, hij had geen beltegoed meer.

Service....

Afijn, ik hem mijn huis in gedregd en eerst het ijs in de vriezer gestopt, toen ingelogd op internetbankieren en hem de overschrijving laten zien van de bezorgservice, een halfuur daarvoor. Exact goede bedrag en timing. En nog vertrouwde hij me niet. Later bleek waarom: als er iets misgaat wordt dat van hun loon ingehouden

Nou, dus ik dat restaurant gebeld en toen was alles goed. Maar ik vond het wel knap stom. Zit je ook eens lekker in je kloffie in een lekker rommeltje thuis, moet je ineens gaan bellen en doen om gewoon het ijs te krijgen dat je allang betaald hebt... :S
Ik pak ook altijd cola light, maar gewoon omdat ik dat lekkerder vind, heeft niets met calorieën te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven