Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2012

15-07-2012 15:57 570 berichten
De VPRO zendt deze zomer het 25ste seizoen uit van Zomergasten. Dit jubileum wordt gevierd met een extra uitzending op 15 juli. (Ned. 3, 20:15 - 23:10 uur).

Een speciale aflevering "Volgende fragment" waarin Roel van Broekhoven praat met de twaalf presentatoren die Jan Leyers zijn voorgegaan, en een selectie van de 125 gasten over hun ervaringen en gedenkwaardige momenten.

In Volgende fragment vertellen de presentatoren over hun meest gedenkwaardige gasten en bijzondere momenten, hun aanpak, waar zij naar streefden, maar ook hoe zij zich voorbereidden en hoe ze omgingen met spanning en soms meedogenloze kritiek. Ook verschillende gasten delen hun ervaringen over hun optreden in het programma: voor sommigen van hen is er zelfs sprake van een leven vóór en na Zomergasten, dat hun een podium bood voor hun persoonlijke verhaal, openbaring of betoog. Dat kon leiden tot een ontwapenend inzicht in een innerlijke wereld of ontroerend moment maar soms ook tot spanning tussen gast en presentator. Zowel gasten als presentatoren memoreren openhartig de spannende en ongemakkelijke momenten.

De Zomergasten van 2012 (vanaf 22 juli) zijn:

Henny Vrienten 22 juli

Micha Wertheim 29 juli

Jolande Withuis 5 augustus

Lidewij Edelkoort 12 augustus

Ben Verwaayen 19 augustus

Adriaan van Dis 26 augustus

----------------------------------------------------------------------------

Ik kijk er weer naar uit!
Heb m net even gegoogled, niet allemaal positief.

Dat stuk van Steve Jobs vond ik echt te oppervlakkig en amerikaans, zó voorspelbaar.

Denk niet dat ik het deze keer vol ga houden. Jammer.
Alle reacties Link kopieren
quote:RationalCouple schreef op 19 augustus 2012 @ 21:19:

[...]

weet niet of ik het er mee eens ben, Bij top-mensen zit er een flinke survivorship-bias in; we krijgen niet alle mensen in beeld die hun hart hebben gevolgd en niet succesvol zijn (op welk gebied dan ook).Maar maakt dat uit dan? Ik heb sinds bijna twee jaar een baan waar ik enorm gelukkig ben, mij kan ontplooien én me enorm vermaak. Zelfs als ik koorts heb, kan ik niet wegblijven. Ik verdien k u t, maar dat zal dan wel... Ik ben gelukkig! En dat is wat telt, volgens mij (het helpt overigens wel dat mijn man veels te veel geld meeneemt van zíjn baan en ik dit dus kan doen)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2012 @ 21:23:

[...]

Maar maakt dat uit dan? Ik heb sinds bijna twee jaar een baan waar ik enorm gelukkig ben, mij kan ontplooien én me enorm vermaak. Zelfs als ik koorts heb, kan ik niet wegblijven. Ik verdien k u t, maar dat zal dan wel... Ik ben gelukkig! En dat is wat telt, volgens mij (het helpt overigens wel dat mijn man veels te veel geld meeneemt van zíjn baan en ik dit dus kan doen)

gelukkig zijn is in mijn ogen zeer succesvol

...maar ik denk niet dat bij iedereen die zijn hart volgt dit altijd het geval is.
quote:RationalCouple schreef op 19 augustus 2012 @ 21:19:

[...]

weet niet of ik het er mee eens ben, Bij top-mensen zit er een flinke survivorship-bias in; we krijgen niet alle mensen in beeld die hun hart hebben gevolgd en niet succesvol zijn (op welk gebied dan ook).Ben ik met je eens. Je hart volgen is geen garantie op succes.
quote:RationalCouple schreef op 19 augustus 2012 @ 21:27:

[...]

gelukkig zijn is in mijn ogen zeer succesvol

...maar ik denk niet dat bij iedereen die zijn hart volgt dit altijd het geval is.

Dat kan, denk ik. Maar ik heb jaren mijn 'hart' uit het oog verloren en dácht dat ik deed wat belangrijk was. Gosh was I wrong... Misschien moeten mensen wél hun hart blijven volgen, maar hun drómen bijstellen naar de mogelijkheden...

*sorry voor übervaagness*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Precies. Dat kan evengoed twee kanten op.

Ik ben afgetaaid. Man spreekt me totaal niet aan. Zal ongetwijfeld een topmanager zijn, hij heeft zijn sporen tenslotte verdiend. Hij komt op mij elitair over.

Volgende week Adriaan, ga me daar nu alvast op verheugen.
quote:mocy schreef op 19 augustus 2012 @ 21:32:

Precies. Dat kan evengoed twee kanten op.

Ik ben afgetaaid. Man spreekt me totaal niet aan. Zal ongetwijfeld een topmanager zijn, hij heeft zijn sporen tenslotte verdiend. Hij komt op mij elitair over.

Volgende week Adriaan, ga me daar nu alvast op verheugen.Ik zit nu al te soppen op de bank, wát een verjaarskado! Dank is groot aan de VPRO dat ze rekening houden met mijn voorkeuren op mijn verjaardag
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2012 @ 21:33:

[...]

Ik zit nu al te soppen op de bank, wát een verjaarskado! Dank is groot aan de VPRO dat ze rekening houden met mijn voorkeuren op mijn verjaardag

Kan je wel ''live'' kijken dan Hasse?

Zo ja, leuk een feestje ter afsluiting hier!
Deze man past niet goed in het rijtje gasten, naar mijn smaak. Het grote verschil is - denk ik - dat deze man geen creatief denker is. De anderen waren dat wel.
Ik begin ook af te taaien.

Ik weet dat het een modewoord is op dit forum maar ik vind deze man best wel narcistisch overkomen.

En dat zeg ik niet omdat het in de mode is.
quote:waranaka schreef op 19 augustus 2012 @ 21:36:

Deze man past niet goed in het rijtje gasten, naar mijn smaak. Het grote verschil is - denk ik - dat deze man geen creatief denker is. De anderen waren dat wel.

Hij is ook niet echt iemand die 'anders' is of anders denkt dan anderen.

Dat hadden die anderen wel.

Die waren tenminste echt bijzonder.
quote:mocy schreef op 19 augustus 2012 @ 21:35:

[...]

Kan je wel ''live'' kijken dan Hasse?

Zo ja, leuk een feestje ter afsluiting hier!Tenzij mijn kater zo groot is als Khatmandu, ga ik zekersteweten live kijken en kom ik hier meekletsen (en de felicitaties in ontvangst nemen, natuurlijk )
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2012 @ 21:31:

Misschien moeten mensen wél hun hart blijven volgen, maar hun drómen bijstellen naar de mogelijkheden...

*sorry voor übervaagness*

is behoorlijk helder.

Ik denk dat we het hier eens zijn. Ik zat ook meer op deze lijn.

Ik denk best dat je hier een daar wat geluk en succes kunt afdwingen; maar de toppers die overblijven dichten zichzelf iets teveel "eigen succes" toe. Een advies aan jongeren als "volg je hart... ga er maar lekker tegen in" is dan in mijn ogen te makkelijk. Zeker met een generatie die "gewend is te krijgen wat ze willen/wensen"
quote:Mazou schreef op 19 augustus 2012 @ 21:37:

Ik begin ook af te taaien.

Ik weet dat het een modewoord is op dit forum maar ik vind deze man best wel narcistisch overkomen.

En dat zeg ik niet omdat het in de mode is.

Nu ja, hij heeft veel waardering voor zijn ego

Zonde van de uitzendtijd, deze man.
Ik vind dit geen interessante uitzending.

Intussen zit ik maar wat te wordfeuden. Wel grappig, mijn letters zijn tijdens dit fragment ENDEMOL
quote:waranaka schreef op 19 augustus 2012 @ 21:36:

ik had er ook meer van verwacht ....een ceo in de telecom.

Maar goed hij gaf al aan geen techneut te zijn
quote:RationalCouple schreef op 19 augustus 2012 @ 21:40:

[...]

ik had er ook meer van verwacht ....een ceo in de telecom.

Maar goed hij gaf al aan geen techneut te zijn
quote:waranaka schreef op 19 augustus 2012 @ 21:39:

[...]

Nu ja, hij heeft veel waardering voor zijn ego

Zonde van de uitzendtijd, deze man.Gelukkig, het ligt niet aan mij
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2012 @ 21:38:

[...]

Tenzij mijn kater zo groot is als Khatmandu, ga ik zekersteweten live kijken en kom ik hier meekletsen (en de felicitaties in ontvangst nemen, natuurlijk ) Gezellig!
Oh ja, nog wel even een woordje van lof voor Jan.

En Hasse ik neem de slingers wel mee volgende week.
Wie heeft deze man uitgekozen?

De enige die hem graag hoort praten is hijzelf, geloof ik.
quote:lottekeNL schreef op 19 augustus 2012 @ 21:57:

Wie heeft deze man uitgekozen?

De enige die hem graag hoort praten is hijzelf, geloof ik.Mjoah, ik las net wat reacties op twitter en daar zitten mensen tussen die- vraag me niet hoe het kan- het warempel inspirerend vinden!
Ik vind het ook leuk. Zou niet alleen creatievelingen willen zien; leuk juist dat deze man weer heeele andere fragmenten heeft gelozen.
Liever elitair dan een pauper!
Nee dat is ook wel weer waar. De fragmenten vind ik ook wel aardig, alleen hij die tussendoor praat niet
Gebrek aan humor in deze aflevering (zit af en toe toch te kijken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven